Доброго дня колеги !
Сьогодні ми з вами зібралися разом, щоб провести апгрей інструментів, які необхідні сучасному педагогу для побудови партнерських відносин з дітьми та їх батьками.
Партнери, батьки. учні, вчителі – жодного нового слова. Тому виникає питання. У чому ж суть реформи ? Що нам потрібно змінити у своїй діяльності, як оновити освітній простір, щоб досягти мети, яка полягає в різнобічному розвитку, вихованню та соціалізації особистості?
«Могутню державу і конкурсну економіку забезпечить згуртована спільнота творчих людей, відповідальних громадян, активних і підприємливих. Саме таких повинна готувати нова школа України.
Учитель повинен бути другом, а сім’я залучена до побудови освітньої траєкторії дитини.
Сьогодні учитель, здобувачі освіти та їх батьки є учасниками освітнього процесу.
Як же згуртувати суб’єкти освітнього процесу? На ці питання ми спробуємо разом сьогодні знайти відповіді. Ми впораємось адже ми прийшли сьогодні з добрим настроєм.
1.А зараз ми пропонуємо виконати вправу яка називається «смайлик». Ви отримаєте картки на яких повинні виконати завдання.
2.Друга вправа - знайомство, візьміть інтерв’ю один у одного і дізнайтеся 2 важливих і цінних фактів і потім розповісте, що нового ви дізнались один про одного.
Чи багато ви знаєте про своїх учнів, батьків? Такі ігри можна використовувати під час позакласних заходів з учнями та батьками, на початку уроку, щоб дізнатись про настрій учнів і підготувати на позитивне навчання.
У нас чудовий настрій, ми дізнались один про одного щось нове в побудові партнерських відносин.
А зараз ми хочемо зупинитись на позакласній роботі, тому що тут ми можемо залучати до партнерства учнів, батьків, тренерів, громадськість.
Свій робочий день ми розпочинаємо з ранкової гімнастики. Під час опитування учнів ми дізнались, що багато залежить, як проводиться ранкова гімнастика, від вчителя, який присутній на першому уроці. Якщо ви увімкнете музику і підбадьорите учнів, а не будете займатись своїми справами то й учні будуть її виконувати. А яка користь ранкової гімнастики - я думаю ви знаєте.
Тому зараз ми з вами разом виконаємо ранкову гімнастику(всі присутні.)
«У здоровому тілі – здоровий дух», а для цього потрібно любити та займатись спортом, вести здоровий спосіб життя. Яскраво це виражено у позакласній роботі з предмету фізкультури.
Під час проведення занять з акробатики Марія Анатоліївна, розвиває в учнів точність рухів, гнучкість, почуття рівноваги та грацію.
З давніх часів є вид спорту, який ніколи не зникав та яким захоплювались всі. Ви здогадались – це футбол.
Під час занять футболом ми розвиваємо в учнів фізичні якості та рухові здібності, підвищуємо рівень фізичної підготовленості.
До занять в гуртках залучаються діти пільгових категорій. Кожен учень має можливість проявити себе. З обдарованих учнів формуються команди для участі в змаганнях.
Впроваджуючи партнерство у своїй діяльності ми залучаємо до співпраці тренерів ДЮСШ, батьків, громадськість, кращих спортсменів міста, вчителів.
Наш вчитель, Марія Анатоліївна, тренує дітей та є діючою спортсменкою і сама бере участь у змаганнях.
А зараз пропоную перейти до другої частини семінару.
3.Ви класний керівник. З чого б ви почали по побудову партнерських відносин у шкільному колективі? Розкажіть про 3 головних кроки!
А що можемо ми на посаді вчителя, класного керівника?
Я хочу змінити… |
Я можу змінити… |
Для цього я зроблю… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Зараз пропоную вам коротко розповісти, що ви хочете, можете змінити у побудові партнерських відносин і, що для цього зробите.
Шекспір говорив «Що світ – це театр, а ми гравці у ньому»
Тому ми запрошуємо виконати декілька вправ, які допоможуть вам:
- зберегти молодість,
- об єднати учнів,
- залучити батьків та зробити всіх партнерами.
Естафета № 1. Повітряна кулька.
Естафета № 2.Обведення кільця гімнастичною палицею
Естафета № 3. Хто перший?
Естафета № 4. Фітбол у колі.
Заходи, які можна проводити для покращення співпраці та партнерства:
– відвідування учнів вдома;
– ранкова і вечірня кава з батьками;
– індивідуальні зустрічі з вчителями і директором;
– заповнення профілю прогрессу учнів, тренінги для батьків;
– навчання дітей бути батьками;
– спільні святкування;
– спільне волонтерство;
– спільна доброчинність (проведення ярмарків, відвідування дитбудинків, хоспісів та ін.);
– проведення батьками уроків;
– участь батьків у відкритих уроках;
– батьківські збори;
– електронне інформування і спілкування).
Підводячи підсумки семінару ми маємо будувати горизонтальні зв’язки, партнерство. Ми повинні бути на рівні учнів, разом сидіти на килимку та розмовляти, тоді відбувається довіра, повага до гідності. Під час проведення позакласних заходів з учнями запрошувати тренерів, письменників, громадських діяч учасників бойових дій, займатися волонтерством. За допомогою учнів дізнаватись про захоплення та досягнення своїх батьків, це допоможе вам під час організації та проведенні заходів з батьками та учнями.
Для батьків проводити зустрічі у формі ділової гри, під час якої учасники, виконують певні ролі спільно знаходять оптимальні варіанти вирішення проблемної ситуації. Вона може бути організована у змагальній формі, але не має створювати атмосферу протистояння. Такі ігри формують позитивний досвід вирішення реальних проблем у різних ситуаціях.
Пропоную на завершення нашого семінару поділитись своїми враженнями. Дякуємо за увагу.