КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД « ТОКАРІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ»
ДЕРГАЧІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ТЕМА: «Методика навчання фізичним вправам школярів старших класів»
Із досвіду роботи
Дмитрука Віктора Григоровича,
учителя фізичної культури
І кваліфікаційної категорії
2020
Фізична культура - невід'ємна частина життя людини. Вона займає досить важливе місце в навчанні, роботі людей. Заняттям фізичними вправами, відіграє значну роль у працездатності членів суспільства, саме тому знання й уміння по фізичній культурі повинні закладатися в освітніх установах різних рівнів по-етапною. Поняття “фізична культура” включає в себе широкий круг розумінь, які відносяться до занять про правильний режим раціонального харчування, дотримання правил гігієни, вироблення корисних звичок. Можна сказати, що фізична культура школяра – це принцип його відношення до свого здоров’я, до розвитку і збереження можливостей свого організму. На основі цього принципу будується повсякденне життя учні, дякуючи фізичній культурі являється складовою частиною загальної культури.
Актуальність теми пов’язана з складовою частиною методики навчання фізичній культурі системою знань по проведенню занять фізичними вправами. Без знання методики занять фізичними вправами неможливо чітко і правильно виконувати їх, а отже ефект від виконання цих вправ зменшиться , якщо не зовсім пропаде. Неправильне виконання фізкультурних занять приводить лише до втрати зайвої енергії, а отже і життєвої активності, що могло б бути спрямоване на більш корисні заняття навіть тими ж фізичними вправами, але в правильному виконанні, чи іншими корисними справами.
Дана робота виконана мною на підставі методичних рекомендацій та інноваційних розробок методичного кабінету Дергачівського відділу освіти, використані наукові , практичні дослідження викладені в роботах Круцевич Т. Ю. , Матвеева Л. П., Линець М.М., Шияна Б.М., атакож наукових матеріалів кафедри фізичного виховання ХДПУ ім..Г.С.Сковороди
( зав.кафедрою- проф.. Худолій О.М.)
Основні завдання методики навчання фізичним вправам школярів старших класів направлені на:
· Зміцнення здоров'я, сприяння всебічному фізичному розвитку, досягнення і підтримання високої працездатності в процесі навчання;
· Забезпечення всебічного розвитоку всіх рухових якостей;
· Поглиблення знань основ спортивного тренування і самоконтролю;
· Формування стійкої звички до самостійних занять фізичними вправами, вміння складати індивідуальну програму занять фізичними вправами і систематично використовувати її в процесі самовдосконалення.
Старший шкільний вік відноситься до початку юнацького (у дівчат - з 16, а у юнаків - з 17 років) і збігається із закінченням періоду статевого дозрівання .Ріст і розвиток організму тривають, але вже в більш уповільненому темпі порівняно з попередніми періодами. Будова і пропорції тілаю наків і дівчат практично не відрізняються від дорослих. У цей період закінчується процес окостеніння більшої частини скелета. Потовщується і зміцнюється кістяк скелета. Пропорції тіла наближаються до показників дорослих . Існують сприятлив іумови для розвитку силових можливостей юнаків і дівчат. Опорноруховий аппарат здатний витримувати значні навантаження.
У 15-17 років виникають сприятливі умови для розвитку витривалості до
динамічної роботи: продовжується рістмасисерця, збільшується скорочувальна здатність серцевогом’яза, збільшується ударний іх вилинний об’єми крові, поліпшується нервова і гуморальна регуляція серцево-судинноїсистеми, завершується розвиток центральної нервової системи,зокрема, набагато поліпшується аналітична діяльність кори головного мозку, сприйняття стає більшосмисленим. Процеси збудження і гальмування врівноважуються. Збільшується здатність мозку до аналітичної і синтезує діяльності. Підвищується здатність дорозуміння структури рухових дій і до точного відтворення рухів. Учні старших класів здатні виконувати за завданням вчителя різні фізичнівправи на основ ілише словесних вказівок. Для дівчат властива підвищена чутливість.
Особливо загострюються почуття, пов’язані з усвідомленням свого „Я”, власної гідності, потребою дружити. Відбуваютьсязміни у ставленні старшокласників до дорослих людей, особливо до батьків і вчителів. Основним стає принцип рівноправності. Воно починає залежати від того, наскільки дорослі зважають на дорослість і самостійність молодої людини, правильно оцінюють їх. Проте можливість конфліктів з дорослими не зникає. Молодь вбачає причини своїх конфліктів з дорослими передусім у якостях дорослих (їх консервативному способі мислення,прихильності до застарілих правил поведінки, суровому дотриманні давніх звичаїв; надмірному обмеженні свободи старшокласників, вимаганні від них повної слухняності).
При організації фізичного виховання в старшому шкільному віці методика проведення уроку наближається до методики занять з дорослими. Динаміка навантажень досягає рівня, характерного для спортивного тренування. Зміст уроків, дозування навантажень і оцінка фізичної підготовленості диференціюються залежно від статі. У цьому віці необхідно розвивати здатність до самостійного аналізу занять фізичними вправами, спираючись на знання учнів, отримані на уроках фізики, хімії, біології. Використовуються високі навантаження та вправи, що вимагають статичних зусиль. Характерні вправи з обтяженнями, які виконуються з прискоренням. Добре розвиваються швидкісно-силові здібності.
Створюються умови для розвитку загальної та швидкісної витривалості, що сприяє підвищенню працездатності, розвитку вольових якостей. Необхідно формувати інтерес і мотивацію до фізичного вдосконалення і занять різними видами спорту. Також важливо навчати школярів методам самоконтролю на заняттях. У старших класах використовується весь арсенал засобів фізичного виховання, який значно розширюється в порівнянні з середнім шкільним віком. Широко використовуються технічні прийоми спортивних ігор; для дівчат - різні види аеробіки, художня гімнастика; для юнаків - елементи боротьби, стройові прийоми військової підготовки і подолання перешкод, вправи на тренажерах, атлетизм. Старшокласники володіють високорозвиненим відчуттям рівноваги, збереження заданого темпу і ритму руху. Однак у деяких спостерігається недостатній розвиток цих здібностей. Учителю потрібно бути чутким в всіх випадках прояву незручності, не підкреслювати помічені недостатки, так як старшокласники, боячись показатись незграбними і смішними, можуть уникати ігор, гімнастичних, акробатичних і інших складних вправ
Важливою частиною методики фізичного виховання і навчання учнів є передача вчителем і засвоєння учнями знань, навичок, умінь з метою розвитку і вдосконалення фізичних здібностей.
Крім послідовності проходження етапів навчання і виховання в методиці занять фізкультурних вправ важливе значення мають способи навчання і вправ. Способи навчання - це шляху і методи, за допомогою яких викладач передає учням знання, формує в них відповідні рухові навички і спеціальні фізичні якості. На уроках фічної культури я використовую такі способи: Словесні способи засновані на використанні слова як засобу впливу на що займаються і включає пояснення, розповідь, бесіду, подачу команд, указівок, зауваження. Наочні способи навчання - це показ, демонстрація відеофільмів, кінограмм, фотографій, плакатів, схем, які створюють у студентів образні представлення про що вивчаються вправах. Практичні способи відіграють вирішальну роль у формірованіідвігательних навичок, розвитку і удосконалювання фізичних і спеціальних якостей у учнів. Це, як правило, повторення вправ цілеспрямовано і багатократно з поступовим ускладненням умов і підвищенням навантаження. Важливим у навчанні і такі методичні прийоми, як випробування, виконання вправ по командах викладача, самостійне виконання вправ, оцінка і поощереніе, надання допомоги і страховка, ігри, естафети, змагання, підготовчі вправи. Усе це застосовують у тісному взаємозв'язку щоб домогтися високої ефективності від кожного навчального заняття. Навчання здійснюється у відповідності з основними педагогічними принципами: активності, свідомості, систематичності, наочності, поступовості та доступності, міцності оволодіння заній. Значне місце в заняттях зі старшими класами слід приділяти вправам, які направлені на удосконалення рухового аналізатора, частково вправам для розвитку точності, просторової і часової орієнтації, оцінки силових параметрів руху, а також вправам на координацію. |
При проведені уроків фізичної культури в старших класах особливе значення має диференційний підхід до учнів – дійсну увагу до кожного учня, конкретизація задач учбово-навчальної роботи, варіювання її методів з урахуванням як загального так і індивідуальних занять для підвищення якості навчання і розвитку кожного учня.
При проведенні уроків старшого шкільного віку я використовую груповий та індивідуальний методи організації, а при розвитку рухових якостей - позмінний і самостійний. Уроки носять характер спортивного тренування.
При плануванні уроку я враховую, що в цьому віці добре тренуються такі якості ,як сила, швидкісна сила, спритність, витривалість.
Також перед початком навчального року учні проходять поглиблений медичний догляд при якому учнів розподіляють на ІІІ медичні групи-основну, підготовчу та спеціальну. Для учнів ,які за станом здоров’я, віднесені до основної та підготовчої мед.групи-уроки проводяться з різним ступенем навантаження. Учням підготовчої медицинської групи розвивати ті фізичні якості, якщо їх розвиток не протипоказаний хворобі яку переносить учень. Для цієї кількості учнів кількість вправ і повторень в кожному підході знижується, а інтервал відпочинку за рахунок цього збільшується. Від участі в естафетах, особливо з застосуванням силових вправ учні підготовчої групи
звільняються.
Фізичному розвитку школярів сприяють різноманітні форми позаурочної фізкультурно-спортивноїдіяльності. Найпоширеніші з них:
-гімнастика до уроків, мета якої – організація учнів на початку навчального дня, запобігання викривленню постави, підвищення працездатності учнів упродовж дня, загартування організму.
-фізкультурні хвилинки і паузи для зняття втоми. праці.
-позаурочні заняття (гуртки та секції), завдання яких – створення умов для прищеплення учням звички до систематичних занять, сприяння запровадженню фізичної культури в побут.
Активне залучення учнів до участі в позакласній та гуртковій роботах проводиться шляхом масового залучення дітей до занять спортом. розширює їх пізнавальні здібності, формує в них активну життєву позицію, веде їх до
особистісного зростання. планує позитивну мотивацію у навчанні.
Вона є засобом розширення та вдосконалення знань та навичок,здобутих учнями на уроках фізичної культури Характерною рисою позаурочних форм занять є їх добровільність;
-масові змагання, спортивні свята передбачають чітку організацію, дотримання певних ритуалів. Усе це забезпечує комплексне розв’язання завдань виховання школярів: фізичного, морального, естетичного та ін.
Учні школи беруть участь в районних змаганнях з різних видів спорту.
В процесі вивчення проблеми «Методика навчання фізичним вправам школярів старших класів », проаналізувавши новітні педагогічні технології, які найбільш сприяють фізичному розвитку, я прийшов до висновку, що
необхідно узагальнити кращі педагогічні ідеї і застосовувати в практиці те, що відповідає потребам сьогодення, індивідуальності вчителя, вирішувати слідуючи важливі виховні і освітні задачі: виховання волі, дисциплінованості, організованості і самостійності, навиків культури поведінки а також формування у школярів поняття про те, що піклування людини про своє здоров’я, фізичний розвиток, фізичної підготовки являється не тільки його особистим ділом але і суспільним обов’язком;
- навчання основних видів рухомих дій і виконанню їх в різних по трудності умовах, розвиток необхідних для цього рухомих якостей;
- формування у школярів навиків і звички самостійно займатися фізичними вправами, виховання стійкого інтересу до фізичної культури и співпраці встановлення її в режим для учнів;
- прищеплення організаційних навиків в судженні спортивних змагань і проведені занять фізичними вправами з групою товаришів;
- співпраця формуванню в учнів правильної осанки, підтягнутості і ошатності ,
-забезпечення таке поєднання роз’яснювальної, виховної роботи і різних форм практичних занять фізичними вправами, при якому фізична культура стає усвідомленим обов’язковим компонентом режиму для школяра.
Д ОД А Т КИ
Тематичний план-графік проходження навчального матеріалу
№ п/п |
Зміст |
Номери уроків |
||||||
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1.
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 |
Ходьба; біг; стрибки; загально-розвивальні вправи Загально-розвивальні вправи юнаки та дівчата — зі скакалкою (4х50; 2х100; 2х30с; 4х15с, 2 хв у повільному темпі) згинання і розгинання рук в упорі лежачи (від 105, 510, 225 до 150 разів) лазіння по канату у два чи три прийоми; без допомоги ніг комплекс вправ ритмічної гімнастики та аеробіки з 9–12 вправ горизонтальне підтягування на низькій перекладині (від 10 підходів по 5 разів до 50 разів) піднімання тулуба із положення лежачи, ступні закріплені (від 2х25 до 1х50 та 2х50 разів) Комбінація елементів вправ; стійку на кистях; стійка на голові та руках силою «міст» із положення лежачи і стоячи (з допомогою та страховкою) рухи ногами у положенні лежачи на спині («велосипед») (від 225 до 250 (70) разів) присідання на одній нозі («пістолет») (від 66, 58, 510, 220 до 310 разів на кожній нозі) В.п. – лежачи на спині, руки вздовж тулуба, набивний м’яч затиснутий між стопами. Перенесення м’яча прямими ногами за голову і навпаки; Рухові та спортивні ігри |
+
+
+
+
+
+
+
+ |
+
+
+
+
+
+
+
+ |
+
+
+
+
+
+
+
+
+ |
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+ |
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+ |
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+ |
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+ |
План-конспект
уроку з фізичної культури для учнів 11 класу
Тема: Волейбол. Тактико-технічна підготовка.
Мета: Розвиток основних фізичних якостей та рухових здібностей, підвищення рівня фізичної підготовленості учнів.
Завдання:
Навчити техніки передачі м’яча двома руками зверху та знизу.
Навчити техніки нижньої прямої подачі м’яча.
Сприяти розвитку спритності, стрибучості та швидкісно-силових якостей за допомогою колового тренування по станціях, подолання смуги перешкод та знань з історії українського козацтва.
Місце проведення: Спортивний зал
Обладнання: м’ячі волейбольні, гімнастичні мати, навісні перекладини, бар’єри, гімнастична лава, мішки з поролоном, скакалки, м’ячі тенісні, мішень для метання, секундомір.
Дата проведення:
Хід уроку
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
||
Низький рівень |
Середній рівень |
Високий рівень |
||
Підготовча частина 10 хв. |
||||
Організуючі вправи: 1. Шикування в шеренгу, рапорт чергового, привітання 2. Повідомлення завдань уроку.
3. Техніка безпеки на уроці. 4. Стройові вправи на місці. 5. Ходьба, ходьба на носках, руки на поясі, ходьба на п’ятках, руки за голову 6. Біг.
7. Ходьба, відновлюючи дихання |
300 м. |
30 сек.
30 сек.
30 сек. 45 сек. 30 м.
500 м.
10 сек. |
700 м. |
Перевірити зовнішній вигляд Чітко визначити завдання уроку Нагадати правила
Під музичний супровід
Темп бігу в залежності від рівня |
Комплекс спеціальних вправ волейболіста 1. Ходьба у напівприсіді, руки на поясі. 2. Ходьба у повному присіді, руки на коліна. 3. Стрибки у повному присіді, ліворуч, праворуч. 4. Звичайний біг. |
|
10 сек.
10 сек.
10 сек.
10 сек. |
|
Спина пряма Плечі розправити, підборіддя вище Стрибки через лінію |
5. Стрибки приставним кроком лівим боком вперед, правим боком вперед 6. Біг спиною вперед. 7. Звичайний біг з переходом у ходьбу, відновлюючи дихання Перешикування з колони по одному в колону по три |
|
20 сек.
10 сек. 15 сек.
15 сек. |
|
Зберігати дистанцію
Взяти баскетбольні м’ячі |
Комплекс загальнорозвивальних вправ з м ‘ячем, м ‘яч у руках 1 В.п. - о.с, м’яч унизу: 1. - ліва нога назад, на носок, м’яч вгору 2. - В.п. 3. - теж саме, права нога на носок 4. - В.п. 2 В.п. - о.с, м’яч унизу: 1. - ліва нога в сторону, м’яч вперед 2. - поворот тулуба та м’яча ліворуч 3. - поворот тулуба та м’яча праворуч 4.-В.п. 3 - теж саме, права нога в сторону, поворот тулуба та м’яча праворуч 4 В.п. - стійка ноги нарізно, м’яч вгору: 1-4 коловий оберт м’яча ліворуч 1-4 коловий оберт м’яча праворуч 5 В.п. - стійка ноги нарізно, м’яч за голову: 1-2 нахил тулуба вліво 3-4 нахил тулуба вправо 6 В.п. - широка стійка ноги нарізно, тулуб нахилений вперед, м’яч на підлозі у руках - переміщення м’яча по підлозі навколо своєї лівої та правої стопи 7 В.п. - о.с, м’яч унизу: 1 - присісти, м’яч уперед 2-В.п. Перешикування з колони по три в колону по одному |
5 сек. |
8 повт.
8 повт.
8 повт.
16 оберт
8 повт.
8 повт.
10 сек. |
15 сек. |
Прогнутися
Ліва нога в сторону, одночасно м’яч вперед
Активні рухи м’ячем
Тулуб прямий, лікті в сторони
Малюємо м’ячем умовну вісімку
Тулуб прямий |
Основна частина 32 хв. |
||||
Комплекс вправи для розвитку швидкості та координації рухів в чергуванні з активним відпочинком 1 В.п. - упор присівши: (хлопчики). За сигналом вчителя, учні швидко піднімаються, роблять прискорення до м’ячів, які розміщені на підлозі проти кожного учня на відстані 15 метрів від лінії старту, кожен учень намагається першим взяти м’яч у руки та підняти вгору 2 Теж саме (дівчата) 3 В.п. - вис на гімнастичній дробині: (дівчата) Піднімання колін до грудей 4. Теж саме (хлопчики)
5 В.п. - упор присівши, спиною до направлення руху:(хлопчики) За сигналом вчителя учні швидко піднімаються повертаючись кругом, роблять прискорення, беруть м’яч в рукиі піднімають вгору. 6 Теж саме (дівчата) 7 В.п. вис на зігнутих руках на гімнастичній драбині, обличчям до драбини, (дівчата) 8 Теж саме (хлопчики) 9 В.п. - сід на підлозі, п’ятки на лінії старту, тулуб нахилений вперед, кінцівками рук тягнемо носки на себе: (хлопчики). За сигналом вчителя учні швидко піднімаються, роблять прискорення, беруть м’яч в руки і піднімають вгору. 10 Теж саме (дівчата) 11 В.п. - лежачі на спині, на гімнастичних матах біля гімнастичної драбини, ноги зафіксовані за нижній щабель, руки за головою: (дівчата). Піднімання всід. 12 Теж саме (хлопчики) 13 В.п. - упор лежачи, долоні на лінії старту: (хлопчики) За командою вчителя учні згинають та розгинають руки, за сигналом вчителя швидко піднімаються і роблять прискорення, беруть м’яч в руки і піднімають вгору 14 Теж саме (дівчата) 15 В.п. - вис лежачи на перекладині висотою 90 см. (хлопчики) Підтягування на низький перекладині 16 Теж саме (дівчата) Перешикування з колони по одному в колону по три |
10 повт.
15 повт.
10 сек.
15 сек.
10 повт.
15 повт.
15 повт.
10 повт. |
1 старт
1 старт 15 повт.
20 повт.
1 старт
1 старт 15 сек.
25 сек. 1 старт
1 старт 15 повт.
20 повт. 1 старт
1 старт 25 повт.
15 повт. |
25 повт.
30 повт.
25 сек.
30 сек.
20 повт.
25 повт.
35 повт.
25 повт. |
Перемагає той, хто підніме швидше м’яч вгору
Після того, як стартували хлопчики до старту запрошуються дівчата, а хлопчики займають їх місця Намагатися коліна підняти вище Активний розворот на 180° з прискоренням
Рахують повільно, кожен про себе до числа, яке відповідає рівню
Активно тягнути носки на себе
Ноги напівзігнуті Ліктьовими суглобами доторкнутися до колін
Кількість згинань може бути різною, але не більше 15 разів
Не більше 10 разів |
Перешикування по відділенням в колону по три згідно отриманих карток 1 станція - „Козацький двобій" 2 станція - Передача м’яча двома руками зверху 3 станція - Підтягування з вісу лежачі на низький перекладині 4 станція - Стрибки двома ногами через перешкоду 5 станція - Передача м’яча двома руками знизу 6 станція - Кидання тенісного м’яча у вертикальну ціль з 4 метрів 7 станція - Стрибки по купинах 8 станція - Нижня пряма подача |
20 п.
15 разів
2 підходи 20 п
7 разів 3 підходи 10 п. |
45 с. 30п.
20 разів
2 підходи 30п
9 разів 4 підходи 15 п. |
40 п.
25 разів
5 підходів 40 п
12 разів 5 підходи 20 п. |
Підхід строєм правим боком до місця занять
Стоячи біля стіни
Звернути увагу на ТБ
Стоячи біля стіни
Стоячи обличчям до цілі
Звернути увагу на ТБ Стоячи біля стіни |
Перешикування в три команди для проведення змагань за комплексом „Козацький гарт" для подолання смуги перешкод „Герць козацьких джур" 1-етап. „Перенесення вантажу" 2-етап. „Стрибки по купинах" 3-етап. „Слалом" 4-етап. „Через паркан" 5-етап. „Стрибунець" 6-етап. „Метання м’яча в ціль" 7-етап. „Достав пакет"
Учасник кожного етапу починає рух тоді коли передав козацьку шапку в якій у потаємному місці знаходиться пакет з відповіддю на ключове слово, а під час кожного етапу кожен учасник повинен роздобути на території „ворога" одну літеру ключового слова, із історії Українського козацтва і принести на свою територію.
Нагородження кращої команди козацьким „Універсалом". |
|
20 с
7 хв. |
|
Кожен учасник має право принести лише одну літеру ключового слова, і команда повинна скласти з семи літер відповідь на завдання, відповідь на яке знаходиться у пакеті. Час вимикає вчитель лише тоді, коли відповідь та що в пакеті збігається з відповіддю на стенді.
За кращій час та вірну відповідь |
Заключна частина 3 хв. |
||||
1. Перешикування в колону по одному 2. Біг підтюпцем 3. Ходьба, вправи на відновлення та заспокоєння дихання. 4. Підведення підсумків уроку. 5. Домашнє завдання. |
|
30 сек. 30 сек. 1 хв.
1 хв. 30 сек. |
|
Вправи на розслаблення та увагу Перевірити пульс Повторити вивчений матеріал. Ігри з м’ячем на свіжому повітрі |
Конспект уроку фізичної культури в 11 класі
Тема: Футбол. Тактико-технічна підготовка.
Мета і завдання:
Інвентар:фішки, футбольні м'ячі, ворота, свисток.
Місце проведення:спортивний майданчик
|
|||
№ з/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичне забезпечення |
І. Підготовча частина (15хв)
|
|||
1 |
Організація учнів до уроку: шикування за групами фізичної підготовленості, перевірка правильності постави, привітання, повідомлення завдань уроку
|
2хв |
Фронтальний метод. Звернути увагу на зовнішній вигляд і самопочуття учнів |
2 |
Підрахунок ЧСС |
10 с |
70—75 уд./хв |
3 |
Повідомлення учнів про розвиток футболу в стародавні часи |
3хв |
Учні сидять на гімнастичній лаві. За кожну цікаву розповідь отримують додатковий бал |
4 |
Правила безпеки на уроках футболу: спортивна форма і взуття, дисципліна й організованість, обов'язкова розминка, контроль за самопочуттям, особиста гігієна |
1хв |
Учитель проводить інструктаж із техніки безпеки на уроках футболу. |
5 |
Стройові вправи:
|
40 с |
Стежитиза поставою учнів |
6 |
Різновиди ходьби:
|
1хв |
Стежити за темпом ходьби, дихати носом. Тулуб тримати рівно, не нахиляти Помилки: робота рук, постанова ступні, положення тулуба, ритм дихання. |
7 |
Різновиди бігу:
|
1хв |
Учні з низьким рівнем фізичної підготовки переходять на ходьбу по маленькому колу (коли стомляться) |
8 |
Повільна ходьба з махами рук |
1хв |
|
9 |
Комплекс загальнорозвмвальннх вправ на місці 1. В.п. — ноги нарізно, руки на поясі. 1 — нахил голови назад; 2 — в.п.; 3 — нахил голови вперед; 4 — в.п.; 5 — нахил голови ліворуч; 6 — в.п.; 7 — нахил голови праворуч; 8 — в.п. 2. В.п. — ноги нарізно, руки в сторони, долоністиснути в кулаки. 1—4 — колові оберти кистями рук уперед; 5—8 — колові оберти кистями рук назад. 3. В.п. — те саме. 1—4 — колові оберти руками вперед; 5—8 — колові оберти руками назад. 4. В.п. — ноги нарізно, руки за голову. 1 — нахил тулуба назад; 2 — в.п.; 3 — нахил тулуба вперед; 4 — в.п.; 5 — нахил тулуба ліворуч; 6 — в.п.; 7 — нахил тулуба праворуч; 8 — в.п. 5. В.п. — ноги нарізно, руки на поясі. 1—2 — пружинисті нахили до лівої ноги; 3—4 — пружинисті нахили до підлоги; 5—6 — пружинисті нахили до правої ноги; 7—8 — в.п. 6. В.п. — ноги разом, руки на поясі. 1 — випад ліворуч; 2 — нахил до лівої ноги; 3 — випад; 4 — в.п.; 5 — випад праворуч; 6 — нахил до правої ноги; 7 — випад; 8 — в.п. 7. В.п. — ноги разом, руки на поясі. 1 — присідання, руки вперед, п'яти від підлоги не відривати; 2 — в.п.; 3—4 — те саме. 8. В.п. — о.с. 1— стрибок, ноги нарізно, сплеск над головою; 2— стрибок, ноги схресно, сплеск перед собою; 3— стрибок, ноги нарізно, сплеск над головою; 4— стрибок, ноги схресно, сплеск за спиною |
5хв 4—6 разів
4—6 разів
4—6 разів
4—6 разів
4—6 разів
4—6 разів
6—8 разів
4—6 разів |
Перешикування з однієї шеренги у три на місці. Показує учень. Нахил голови максимальний, темп середній. Під час нахилу торкатися тулуба. Амплітуда максимальна, темп середній.
Під час нахилів ноги в колінних суглобах напружені, лікті відведені назад.
Під час нахилів руками торкатися підлоги, ноги в колінних суглобах напружені.
Випад максимальний, під час нахилу ноги в колінних суглобах прямі, руками торкатися підлоги, стежити за поставою, у вихідне положення повернутися поштовхом ноги.
Приземлення на носки. Висота стрибка середня, темп повільний з поступовим нарощуванням |
10 |
Підрахунок ЧСС |
10с |
150—180 уд./хв |
ІІ. Основна частина (27хв)
|
|||
1 |
Естафети з положення
|
3хв |
Учні працюють за свистком.
Мал. 1 |
2 |
Спеціальні вправиз м’ячем
|
4хв 10-15разів 30с
10-15р 10-15р 10-15р |
М’яч у кожного учня. Слідкувати за положенням ніг. Опорна нога біля м’яча.
Слідкувати щоб нога торкалася м’яча. |
3 |
Повторення техніки зупинки м'яча, що котиться Для зупинки м'яча підошвою потрібно виставити ногу назустріч м'ячу так, щоб він торкнувся підошви. Стопа в цей момент повернута носком угору |
1хв |
Клас розподілити на групи залежно від кількості м'ячів.
Мал. 2 |
4 |
Передача м’яча в парах
|
5хв |
Учні розташовуються як на мал. 2. |
5 |
Вдосконалення техніки ведення м 'яча:
|
5хв |
Клас розподілити на три групи. Стежити за веденням м'яча та дотриманням правил гри а. б. |
6 |
Навчальна гра у футбол із завданням:
|
9хв |
Не допускати торкання м'яча руками |
III. Заключна частина (3хв)
|
|||
1 |
Шикування |
10с |
В одну шеренгу. |
2 |
Вправи на розслаблення |
1хв |
Виконувати під спокійну музику |
3 |
Підрахунок ЧСС |
10с |
Відновити дихання і ЧСС до 80-100 уд./хв |
4 |
Підбиття підсумків уроку, аналіз помилок, допущених під час навчальної гри у футбол, оцінювання |
1хв |
Визначити найкращих учнів, звернути увагу на загальні помилки |
5 |
Домашнє завдання |
20с |
Віджимання від підлоги: хлопці — 4x10 разів, дівчата — 4x5 разів |
6 |
Вихід зі спортивного майданчика |
20 с |
|