Конкурс для молодших школярів «Як ми вміємо реалізувати свої права»

Про матеріал

Дуже цікавий конкурс для молодших школярів.

Можна проводити на відзначення Міжнародного дня дитини (20 листопада), Міжнародного дня прав людини (10 грудня), просто як виховну годину з метою ознайомлення дітей з основними положеннями Конвенції ООН про права дитини, навчання діяти в різноманітних життєвих ситуаціях у відповідності з нормами права, вироблення в дітей мотивації до організації просвітницької роботи серед однолітків.

Перегляд файлу

Конкурс для молодших школярів

«Як ми вміємо реалізувати свої права»

 

Мета конкурсу: ознайомлення з основними положеннями Конвенції ООН про права дитини, навчання діяти в різноманітних життєвих ситуаціях у відповідності з нормами права, вироблення в дітей мотивації до організації просвітницької роботи серед однолітків.

 

Хід конкурсу

 

  1. Вступ  

З юних літ людина часто потрапляє в ситуації, коли необхідно знати свої права. Буває так, що ти не знаєш, як захистити свої права, що для цього слід зробити, до кого звернутися за допомогою.                                                                                                                 Кожна дитина – немов маленьке деревце. І як садівник плекає кожну квіточку і рослину, так і держава піклується про своїх дітей, щоб росли ви дужими та розумними громадянами, гідними імені Людина, здатними цінувати своє життя, інших людей і природу, свою планету Земля, частиною, якої ми є. Чимало прав надала Україна своїм дітям – 40. Деякі з них ви знаєте, бо не раз обговорювали їх із своїми батьками та вчителями. З кожним роком ви будете знайомитись з новими правами, бо вони стосуються дітей різного віку. До 18 років ви можете користуватись усіма правами дітей, бо саме до цього віку ви вважаєтесь дітьми.                                                                                                                                            Одним з документів, які захищають права дітей є  «Конвенція ООН про права дитини». Її було прийнято 20 листопада 1989р. Генеральною Асамблеєю ООН. Це найдосконаліший міжнародний документ, що захищає права дітей. Згідно зі Статутом ООН визнання властивої людині гідності, рівних і невід’ємних  прав усіх  членів суспільства є основою забезпечення свободи, справедливості і миру на Землі.                                                                                                                              24 серпня 1991р. Україна проголосила свою незалежність, а 27 вересня 1991р. « Конвенція про права дитини » набула чинності в Україні.                            

 

  1. Оголошення теми конкурсу

Сьогодні ми з вами проведемо конкурс «Як ми вміємо реалізувати свої права». Для проведення конкурсу вас поділено на дві групи.

Примітка: учні заздалегідь об’єднані в дві групи.   

  1. Актуалізація знань про права дітей, закріплених в «конвенції оон про права дитини» (за допомогою наочного матеріалу (плакату «Права дітей»).

Але спочатку пригадаємо права, які зазначені в «Конвенції ООН про права дитини». Для цього розглянемо плакат і назвемо права, які побачимо на ньому. Можливо, про деякі з них ви вже забули, а можливо, про деякі почуєте вперше.                                                                                                                                                          Примітка: Діти розглядають плакат і повідомляють про права, з якими вони знайомі та про такі, про які вони не знають.  презентацію і за малюнками визначають права дітей.

ПРАВА ДІТЕЙ

  1. Усі діти рівні у правах.
  2. Право на життя та вільний розвиток.
  3. Жодна дитина не повинна бути скривджена.
  4. Особливе ставлення до дітей-інвалідів.
  5. Право на спілкування.
  6. Право на власну думку.
  7. Право на інформацію.
  8. Дитина не має бути скривджена та зневажена.
  9. Право на освіту.
  10. Право на медичну допомогу.
  11. Право на якісне харчування.
  12. Право на розвиток здібностей і талантів.  

    

4. конкурс «Як ми реалізуємо свої права». 

Завдання поділено за рубриками з окремим правом. Групи виконують різні завдання за кожною з рубрик.

РУБРИКИ ПРАВ

  1. Право на освіту.
  2. Право на повноцінне харчування.
  3. Право на відпочинок і розваги.
  4. Право на медичне обслуговування.
  5. Право на вільне вираження своєї думки.
  6. Право на розвиток своїх здібностей і талантів.

 

 

  1. Кожна дитина має право на освіту.

Всі ви вчитеся в школі. Ваші вчителі передають вам знання, навчають вас, тобто забезпечують ваше право на освіту. Давайте подивимося, чи ефективно ви користуєтеся вашим правом на освіту.

1- ша група: Дано чотири слова. Три  з них об'єднані загальною ознакою. Четверте  до них не підходить. Відшукати і підкреслити це слово.

1. Мак, ромашка, троянди, цибуля.

2. Чашка, блюдце, суп, тарілка.

3. Яблуко, персик, огірок, груша.

4. Помідор, баклажан, перець, слива.

5. Коза, курка, корова, вівця.

6. Машина, літак, автобус, тролейбус.

7. Олівець, портфель, зошит, капелюх.

2-га група: Назвати одним словом.

 1. Молоток, пилка, рубанок – (столярні інструменти).

2. Суп, каша, котлети – (їжа).

3. Компот, сік, чай – (напої).

4. Дзиґа, піраміда, лялька – (іграшки).

5. Рояль, скрипка, сопілка – (муз інструменти).

6. Орел, коршун, сокіл – (хижі птахи).

7. Сосна, кедр, ялинка – (хвойні дерева).

2. Кожна дитина має право на повноцінне харчування.

Повноцінне харчування в основному значенні передбачає вживання корисної їжі і максимально можливе виключення зі свого раціону шкідливих для здоров’я продуктів. Зараз ми подивимося, що ви знаєте про таке харчування.

1-ша група: Перерахувати якомога більше корисних продуктів харчування.

2-га група: Перерахувати якомога більше шкідливих продуктів харчування.

3. Кожна дитина має право на відпочинок і дозвілля.

Я знаю, що багато з вас люблять активний відпочинок. Тобто люблять гратися з м’ячами, гімнастичними обручами, скакати на скакалці. Тому я пропоную зараз показати, як ви користуєтеся своїм правом на відпочинок та дозвілля на прикладі гри з м’ячем та гімнастичним обручем.

1-ша група: Показують гру з м’ячем.

2-га група: Показують гру з гімнастичним обручем.

  1. Кожна дитина має право на медичне обслуговування.

Всім відомо, що дітям самолікуванням займатися не можна (вживати будь-які лікарські препарати без вказівки лікаря чи когось з ваших близьких із дорослих). Для цього є спеціальна служба – це медична служба (лікарі, медичні працівники). Але ми повинні знати, які основні профілактичні заходи можна вживати дітям, щоб вберегтися від різного роду захворювань, пам’ятати номер телефону, за яким можна викликати медичну допомогу (у випадках, коли це вкрай необхідно), прислухатися до свого організму з метою якнайшвидшого попередження захворювання.

1-ша група: Відповісти на запитання:

  • За яким номером викликають швидку допомогу?
  • Які основні симптоми застуди?
  • Які профілактичні заходи необхідно вживати дітям, щоб вберегтися від застуди?

2-га група: Відповісти на запитання:

  • Назвати відомі рослини, які допомагають при застудах?
  • Яка рослина лікує рани, порізи?
  • В яких фруктах міститься багато вітаміну С, що особливо корисний при застудних захворюваннях?

 

  1. Кожна дитина має право на висловлювання своєї думки.

Я буду вам читати твердження. Якщо ви згодні з ним, то кажете «Так», якщо не згодні, то кажете «ні» та обґрунтовуєте свою відповідь.

1-ша група: Твердження:

  • Гра, у яку б’ють ногами по м’ячеві називається футбол.
  • Вересень – це місяць осені.
  • Лісовим лікарем називають пташку сороку.
  • Столицею України є Ужгород.
  • На новий рік прикрашають найчастіше дерево ялинку.
  • Колобок зустрів шістьох звірів.

2-га група: Твердження:

  • Людину, яка займається спортом і бере участь у змаганнях, називають фізкультурником.
  • Зима – це найхолодніша пора року.
  • Кораблем у пустелі називають тварину бегемот.
  • Ми живемо в Львівській області.
  • Гравця, який стоїть на воротах називають воротар.
  • Білосніжка зустріла вісім гномів.

6. Кожна дитина має право на розвиток здібностей і талантів.

Кожен з вас має якісь здібності – хтось красиво малює, хтось вміє декламувати вірші, хтось володіє чудовим голосом тощо. Хтось з вас, можливо, ще не знає, що вміє робити дуже вміло. Як було уже зазначено, Конвенція ООН про права дитини гарантує право дитини на розвиток своїх здібностей і талантів. Спробуймо показати свої здібності зараз.                                                        Кожна команда вибирає двох зі своїх учасників, які спробують зобразити деяке право (на вибір) за допомогою малюнку. Решта учасників конкурсу отримують інші завдання.

1-ша група: Показують, як вміють декламувати вірші.

2-га група: Показують, як вміють співати.

Зауваження психолога: Я впевнена, що решта з вас, хто не мав можливості сьогодні виступити, теж володіють якимось гарними вміннями.

 

5. Підсумкове завдання.

Інструкція така: я буду називати права двох варіантів: 1- права, які передбачені «Конвенцією ООН» і захищаються законом, 2- права, які не захищаються законом, оскільки не впливають на гармонійний розвиток дітей, а можливо, ще й несуть негативний вплив на дитину, тобто такі права, які не зазначені в «Конвенції ООН про права дитини».

 

1-ша група: Плескає в долоні, коли я буду говорити права, зазначені в «Конвенції ООН».

2-га група: Плескає в долоні, коли я буду називати права, не передбачені «Конституцією ООН».

 

ПРАВА ДЛЯ ВПРАВИ «ОПЛЕСКИ»

 

  1. Усі діти рівні у правах.
  2. Право на життя та вільний розвиток.
  3. Право на сніданок у ліжко.
  4. Право на спілкування.
  5. Право на харчування тільки солодощами.
  6. Право на псування шкільного майна.
  7. Право на власну думку.
  8. Право на порушення правил дорожнього руху.
  9. Право на інформацію.
  10.  Дитина не має бути скривджена та зневажена.
  11.  Право на освіту.
  12.  Право не виконувати домашні завдання.
  13.  Право на медичну допомогу.
  14.  Право не прибирати власну кімнату.
  15.  Право на якісне харчування.
  16.  Право на розвиток здібностей і талантів. 

 

  1. підсумок.

Як бачимо, ви добре знаєте права. Але права нерозривно повязані з обовязками.                                                                                                                                                           А що таке обовязок? Обов'язок, діти, це те, що ви повинні робити, щоб бути корисними собі та оточуючим. Це такі обов’язки:

 

  1. Наш обов’язок - старанно вчитися.
  2. Берегти природу, пам'ятки культури.
  3. Берегти шкільне майно.
  4. Дотримуватись моральних норм поведінки.
  5. Дотримуватись правил особистої гігієни.
  6. Дотримуватись правил дорожнього руху.

Кожний із вас – частинка суспільства, і наскільки гармонійним буде ваше співіснування, залежить переважно від вас як особистості. Людина від народження наділена правами, а з часом у процесі життя, після досягнення встановленого законом віку, набуває здатності мати обов’язки і нести відповідальність за свої дії.

Тому пам’ятайте: поряд із вами живуть люди, які також мають права. Тому реалізовувати свої права, не порушуючи при цьому прав та інтересів інших – це своєрідне мистецтво, якому повинен кожен навчитися.

1

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
2 лютого 2018
Переглядів
1099
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку