Використання методів арт – терапіїта декоративно прикладного мистецтва у підвищення рівня компетентності учнів у спілкуванні

Про матеріал

Формування мовленнєвої компетентності учнів у спілкуванні; розвиток умінь і навичок конструктивного спілкування.

• створити довірливу обстановку під час групової роботи;
• ознайомити з поняттям "спілкування", з уявленнями про способи самоаналізу і самокорекції;
• формувати навички тілесного контакту, невербальної комунікації та координації спільних дій;

• сприяти оволодінню правил і прийомів ведення бесіди і дискусії.
Перегляд файлу

Тема Використання методів арт – терапіїта декоративно прикладного мистецтва у підвищення рівня компетентності учнів у спілкуванні

 

Мета: Формування мовленнєвої компетентності учнів у спілкуванні; розвиток умінь і навичок конструктивного спілкування.


Завдання:
• створити довірливу обстановку під час групової роботи;
• ознайомити з поняттям "спілкування", з уявленнями про способи самоаналізу і самокорекції;
• формувати навички тілесного контакту, невербальної комунікації та координації спільних дій;

• сприяти оволодінню правил і прийомів ведення бесіди і дискусії.
 

Зміст заняття

Обладнання:

Привітання  Визначення емоційного стану учасників тренінгу за допомогою смайликів на крупах

 

 

D:\Pictures\Odnoklassniki\IMG_20160925_095109_4.jpgВправа №1 Очікування

 Мета: допомогти учасникам усвідомити власні очікування від тренінгу

Обладнання: Лоток з фарбами, малюнок дерева, пластикова пляшка, стикер у вигляді серединки для квітки.

Час: 10 хв.

Процедура проведення: Тренер нагадує учасникам, що вони працюють у форматі тренінгу і потрібно сформулювати власні очікування: які знання, навички ви хотіли б отримати.

Кожному учаснику пропонується назвати свої очікування від тренінгу, починаючи словами: «Я очікую …». Кожний учасник на стікеру (у формі серединки квітки) пише висловлювання та залишаючи відтиск пластиковою пляшкою на плакаті «Наші очікування» в середені квітки, що утворилась вклеює свої очікування 

 

Вправа №2  Повідомлення та погодження  правил  

На листочках написані правила роботи в групі . (в гарному кошику). Погодження оплесками та приклеюються до дерева очікувань

  • Не ставте себе вище або нижче інших.
  • Шукайте і підтримуйте в собі тільки хороше.
  • Не пропонуйте інших в якості добровольців для участі у вправах.
  • Слухайте уважно завдання.
  • Не говоріть занадто довго і часто. Не перебивайте інших.
  • Активно беріть участь у всіх вправах, ситуаціях, іграх.
  • Не виправляйте і не судіть мовця.
  • Будьте винахідливі і використовуйте творчий підхід.
  • Вчіться довіряти вашому внутрішньому почуттю, коли потрібно діяти.
  • Будьте терплячі і наполегливі.
  • Визнайте свої помилки і намагайтеся виправляти їх.
  •         Не висміюйте і не принижуйте інших і себе.

Вправа№3 Створення лялькового пальчикового театру

Мета: Створити діючих персонажів для розігрування різних тематичних ситуацій. Вивчення емоційного стану дітей.

Обладнання: заготовки з різними героями.

Час:15 хв.

Процедура проведення: кожний учасник обирає свій персонаж, вирізає та розмальовує його за власним бажанням. Надає їм емоції за бажанням.

D:\Pictures\Odnoklassniki\IMG_20160825_114237_5.jpgD:\Pictures\Odnoklassniki\IMG_20160825_114232_4.jpgD:\Pictures\Odnoklassniki\IMG_20160825_114229_3.jpgD:\Pictures\Odnoklassniki\IMG_20160825_114226_2.jpgD:\Pictures\Odnoklassniki\IMG_20160825_114223_1.jpgD:\Pictures\Odnoklassniki\IMG_20160825_114220_0.jpgD:\Pictures\Odnoklassniki\IMG_20160821_090456_6.jpgD:\Pictures\Odnoklassniki\IMG_20160821_090452_5.jpgD:\Pictures\Odnoklassniki\IMG_20160821_090448_4.jpgD:\Pictures\Odnoklassniki\IMG_20160821_090439_2.jpgD:\Pictures\Odnoklassniki\IMG_20160821_090436_1.jpgD:\Pictures\Odnoklassniki\IMG_20160821_090432_0.jpgD:\Pictures\Odnoklassniki\IMG_20160819_073607_6.jpgD:\Pictures\Odnoklassniki\IMG_20160819_073604_5.jpgD:\Pictures\Odnoklassniki\IMG_20160819_073559_4.jpgD:\Pictures\Odnoklassniki\IMG_20160819_073550_2.jpgD:\Pictures\Odnoklassniki\IMG_20160819_073545_1.jpgD:\Pictures\Odnoklassniki\IMG_20160819_073537_0.jpg

 

Мозковий штурм правила  єфективного спілкування Поради ефективного спілкування

Ефективне спілкування - це не просто передача інформації. Для того щоб спілкування було ефективним, важливо не тільки вміти говорити, але ще вміти слухати, чути і розуміти, про що говорять співрозмовники.

Як же можна поліпшити ваше спілкування з іншими? Пропонуємо кілька простих і невибагливих порад.

Насамперед – контакт

Пам'ятайте, що для того щоб спілкування було ефективним, між вами і вашим співрозмовником потрібно встановити контакт. У ході спілкування кожен з нас бажає, щоб його почули і зрозуміли. Для ефективного спілкування рекомендується також говорити в тому ж темпі і в тому ж обсязі, а також використовуючи аналогічну позу (стоячи або сидячи) що і ваш співрозмовник. Пам'ятайте - люди люблять, коли їх наслідують.

Говоріть по суті

Не варто використовувати важкі, всипані епітетами та зворотами, фрази у розмові, використовуючи лише загальні слова. В протилежному випадку - ви просто залишитеся не зрозумілим. Важливо говорити конкретно, по суті справи, щоб співрозмовник зміг без зусиль вас зрозуміти і, що особливо важливо -зрозуміти саме так, як вам потрібно.

Невербальне спілкування

Невербальне спілкування - це важлива складова спілкування. Лише 7% спілкування складають безпосередньо слова. Це означає, що 93% спілкування складається з міміки і жестів. Невербальне спілкування ми використовуємо і для того, щоб показати нашу реакцію у відповідь на те, що нам повідомляють. Проте, не варто, переконуючи співбесідника, розмахувати руками і активно тупотіти, всього має бути в міру.

Переконайтеся в тому, що вас зрозуміли правильно

Після того як ви закінчили розмову, повідомили певну інформацію, обов'язково переконайтеся в тому, що вас зрозуміли правильно. Для цього задайте кілька запитань типу «Чи зрозуміла вам моя позиція? До якого ж висновку ми власне дійшли?» чи щось на кшталт.

Реагуйте на інформацію співрозмовника

Не варто пасивно сприймати інформацію співрозмовника. У ході бесіди було б непогано давати зрозуміти жестами, мімікою чи словами те, що ви слухаєте і чуєте співрозмовника і розумієте про що він повідомляє. Якщо вам щось не зовсім зрозуміло, обов'язково перепитуйте «Я правильно тебе зрозумів?», «Ти це хотів сказати?».


Це, напевне, найпростіші і водночас необхідні поради, які допоможуть зробити спілкування з абсолютно різними людьми і в різних сферах життя ефективнішим, а значить -гармонійним і продуктивним. Адже спілкування - це невід'ємна частина нашого життя. Ми спілкуємося постійно, навіть, коли мовчимо (через наші жести, рухи, міміку). Тож нехай ваше спілкування буде лише ефективним і приносить вам успіх!

 

Вправа №4 «Пальчиковій театр»

Мета: розвивати у дітей уміння публічного виступу; засвоєння правил ефективного спілкування; розвивати уміння діяти в команді; розвивати уміння діяти по ситуації.

Обладнання: власно виготовлені фігурки «пальчикового театру»

Час: 20 хв.

Процедура проведення: Розігрування сценки з власно виробленим фігурками пальчикового. Ситуації для розігрування надаються, але потрібно продовжити ситуацію використовуючи правила ефективного  спілкування.

  1. Ситуація№1 «Казка рукавичка на новий лад»
  2. Ситуація №2 «Казка колобок на новий лад»
  3.  Ситуація №3 «Казка теремок на новий лад»
  4. Ситуація №4 «Казка Ріпка на новий лад»

Вправа № 5 Методика дерево но з доповненням кольорової гами и дописаними прізвищами всіх учасників тренінгу

Мета: діагностувати ставлення групи одне до одного.

Обладнання: бланк методики

Час: 10хв.

Процедура проведення: учням пропонується розглянути малюнок с чоловічками та підписати під ними прізвища дітей, які знаходяться в цій групі тренінгу з ким вони асоціюються, а потім розфарбувати їх.

Методика «Дерево»

ДеревоУченикам предлагаются листы с готовым изображением сюжета: дерево и располагающиеся на нем и под ним человечки. каждый учащийся получает лист с таким изображением (но без нумерации фигурок). Исходя из опыта мы не предлагаем ученику вначале подписывать на листе свою фамилию, так как это может повлиять на их выбор.
Задание дается в следующей форме: «Рассмотрите это дерево. Вы видите на нем и рядом с ним множество человечков. У каждого из них — разное настроение и они занимают различное положение. Возьмите красный фломастер и обведите того человечка, который напоминает вам себя, похож на вас, ваше настроение в новой школе и ваше положение. Мы проверим насколько вы внимательны. Обратите внимание, что каждая ветка дерева может быть равна вашим достижениям и успехам. Теперь возьмите зеленый фломастер и обведите того человечка, которым вы хотели бы быть и на чьем месте вы хотели бы находиться ».
Интерпретация результатов выполнения проективной методики «Дерево» проводится нами исходя из того, какие позиции выбирает данный ученик, с положением какого человечка отождествляет свое реальное и идеальное положение, есть ли между ними различия. Интерпретация разработана нами с учетом устных рекомендаций Д. Лампенов, опыта практического применения методики и сравнения ее результатов с наблюдениями за поведением учеников, данных, полученных от учителей и родителей, из беседы с ребенком. Для удобства объяснения мы подписали номера на каждой из фигурок человечков.

Выбор позиции № 1, 3, 6, 7 - характеризует установку на преодоление препятствий
№ 2, 19, 18, 11, 12 — общительность, дружескую поддержку
№ 4 – устойчивость положения (желание добиваться успехов, не преодолевая трудности)
№ 5 - утомляемость, общая слабость, небольшой запас сил, застенчивость
№ 9 - мотивация на развлечения

№ 13, 21 – отстраненность, замкнутость, тревожность

№ 8 - характеризует отстраненность от учебного процесса, уход в себя

№ 10, 15 - комфортное состояние, нормальная адаптация

№ 14 - кризисное состояние, «падение в пропасть»

Позицию № 20 часто выбирают как перспективу учащиеся с завышенной самооценкой и установкой на лидерство

Следует заметить, что позицию № 16 учащиеся не всегда понимают как позицию «человечка, который несет на себе человечка № 17», а склонны видеть в ней человека, поддерживаемого и обнимаемого другим (человечком под № 17).

 

Вправа №6 Створення спільного колажу за допомогою різних технік та використовуючи техніку інтуїтивного малювання «компетентність у спілкуванні»

Мета: формування і розвиток умінь і навичок конструктивного спілкування.
Завдання:
• створити довірливу обстановку під час групової роботи;
• ознайомити з поняттям "спілкування", з уявленнями про способи самоаналізу і самокорекції;
• формувати навички тілесного контакту, невербальної комунікації та координації спільних дій;

• сприяти оволодінню правил і прийомів ведення бесіди і дискусії.

Обладнання:

Час:15 хв.

Процедура проведення: Створення спільного колажу за допомогою різних технік та використовуючи техніку інтуїтивного малювання «компетентність у спілкуванні»

 

C:\Users\Vika\Pictures\imageK02OA9Y5.jpgC:\Users\Vika\Pictures\imageJPMUKLED.jpgC:\Users\Vika\Pictures\imageHQ77BILA.jpgC:\Users\Vika\Pictures\imageC5B547GJ.jpgC:\Users\Vika\Pictures\imageAKQGFZCT.jpgC:\Users\Vika\Pictures\image1AH3922F — копия.jpg  

Вправа № 6 «Корзинка побажань напам’ять»

Мета: навчити дітей висловлювати свої побажання іншим

Обладнання: заготовки корзинки, квіточки по кількості учасників

C:\Users\Vika\Pictures\BiSpjwfKKJA.jpgЧас:10 хв.

Процедура проведення: учасникам пропонується написати на квіточках побажання напам’ять свої побажання всім учасникам тренінгу і кинути корзинку власнику.

 

Обговорення чи здійснилися наші очікування.

Визначення емоційного стану учасників в кінці тренінгу за допомогою смайликів на крупах

Малюнки та приклади готових робіт взято з різних інтернет джерел.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 29
Оцінки та відгуки
  1. Голуб Жанна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чорна Катя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Чорна Катя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Саєнчук Яна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Саєнчук Яна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Бура Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Бура Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Круза Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Мала Софія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Войтович Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Малюта Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Оль Таня
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Оленич Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Онищенко Віктор
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Онищенко Віктор
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Тацюк Ангеліна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Тацюк Ангеліна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Мушинська Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Олійник Дмитро
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Рибалко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Шеремета Максим
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. Фомін Андрій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  23. Фоміна Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  24. Хома Юліана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  25. Козь Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  26. Мартиновська Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  27. Мартиновська Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  28. Чистякова Ніна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  29. Мартиновська Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 26 відгуків
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
1901
Оцінка розробки
5.0 (29 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку