конкурс "До чистих джерел"

Про матеріал
Розширення практичної діяльності спрямованої на залучення учнів та жителів села до охорони і поліпшення стану джерел, річок, озер, інших водойм, раціонального використання їх ресурсів, підвищення екологічної обізнаності громадян щодо охорони водних об’єктів, привернення уваги до проблеми великих і малих річок.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЗВІТПРО УЧАСТЬ У ВСЕУКРАЇНСЬКОМУ КОНКУРСІ«ДО ЧИСТИХ ДЖЕРЕЛ»УЧАСНИКИ: екологічна рада школи таздобувач освіти 6 класу. МИЗНІКОВ МАКСИМ ДМИТРОВИЧКЕРІВНИК: вчитель географії та біологіїТОПОРОВА ТЕТЯНА ВОЛОДИМИРІВНАС. БОГДАНІВКА2020

Номер слайду 2

УЧАСНИКИ КОНКУРСУУЧАСНИКИ: екологічна рада школи таздобувач освіти 6 класу. МИЗНІКОВ МАКСИМ ДМИТРОВИЧКЕРІВНИК: вчитель географії та біологіїТОПОРОВА ТЕТЯНА ВОЛОДИМИРІВНА

Номер слайду 3

МЕТА ТА ЗАДАЧІПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ «ДО ЧИСТИХ ДЖЕРЕЛ»:розширення практичної діяльності спрямованої на залучення учнів та жителів села до охорони і поліпшення стану джерел, річок, озер, інших водойм, раціонального використання їх ресурсів, підвищення екологічної обізнаності громадян щодо охорони водних об’єктів, привернення уваги до проблеми великих і малих річок.

Номер слайду 4

Дана мета реалізується через вирішення наступних завдань:- сприяти розвитку екологічної свідомості школярів: відчуття людиною внутрішньої, нерозривному зв'язку зі світом природи, відповідальності людини за його дії, усвідомлення своєї значущої ролі в збереженні природних багатств;- сприяти зміцненню патріотичних почуттів до своїх достатків активної діяльності учнів, творчої реалізації особистості;- сприяти залученню підлітків до актуальних на сьогоднішній день екологічним проблемам забруднення річок Богданівки, а отже і всого Дніпропетровського регіону.

Номер слайду 5

АКТУАЛЬНІСТЬ: Питання взаємодії людини з природою в останній час стала дійсно екологічною проблемою. То ж, як ми бачимо, в світлі останніх подій – природа може сурово карати. Швидкий темп життя, урбанізація призвели до того, що ми спілкуємося з природою набагато менше, ніж наші пращури. Сучасні діти, особливо ті, які живуть у місті, отримують знання про навколишнє середовище переважно з книжок. Хоча, як свідчить досвід, найкращим способом зацікавити учнів, привернути їхню увагу до процесів і явищ у навколишньому середовищі є навчально–виховний проект.

Номер слайду 6

Наша діяльність складалася з чотирьох основних етапів: - підготовчий, - основний, - агітаційний, - творчий. Річки в Україні з прадавніх часів були тими місцями, біля яких селилися люди. Вони були і залишаються для нас, артеріями життя, даючи і сьогодні вкрай необхідні для життя речі – воду (питну, промислову і для зрошення), рибу та інші водні біоресурси, транспортне сполучення, електроенергію, місця для відпочинку, оздоровлення, спорту.

Номер слайду 7

ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАПНароджуючись, дитина поступово знайомиться зі світом, першою людиною, якого він бачить - його мама - перші почуття до неї. Підростаючи, дитина починає любити свою сім'ю, свій маленький дворик, вулицю, місто, нарешті, той світ, що його оточує. Але справжня любов і повагу починається з усвідомлення цінності історії свого краю, своєї країни. Звернення до сторінок історії - важливий крок у становленні особистості. На підготовчому етапі учні дізнавалися історії річок і водойм, що знаходяться на території Павлоградського краю. Цей період тривав кілька тижнів (вересень): школярі зверталися до книг, шукали інформацію в інтернеті, розмовляли зі старожилами, збирали фотографії минулих років, робили фотографії в реальному часі. У процесі дослідження була вивчена історія річки Тернівка та Самари. Ми не перший рік вивчаємо річки Богданівки. То ж наглядно бачимо, що рівень води в річці Тернівка більше залежить від кількості опадів. Так як це літо було вкрай засушливе, то біля села Нова Русь ми бачили, що русло річки зовсім пересохло.

Номер слайду 8

МИ ВИВЧАЛИ ДОСВІД РОБОТИ випускників нашої школи, які брали участь в даному конкурсі

Номер слайду 9

ОСНОВНИЙ ЕТАПКоли ми продумували етапи конкурсу, то особливу увагу приділили розробці цього етапу, нам здається, що саме реальна діяльність, реальна допомога підлітків надає більший вплив на їх свідомість, відіграє важливу роль у вихованні особистості. Адже те, що зроблено своїми руками, зламати, зіпсувати шкода. Тільки виконуючи трудове завдання, дитина усвідомлює, наскільки нелегка робота, але як приємний і важливий результат праці. Усвідомлення важливості трудової діяльності, що приносить реальну користь, є найбільш важливий етап, на наш погляд.

Номер слайду 10

Записка із щоденника Мизнікова Максима: «Так як, я живу біля річки, мене дуже турбує її стан. Тому, я постійно спостерігаю та прибираю берег моєї річки. Я бачу, як вона міліє. Ми з друзями проводимо агітаційну роботу, розвішуємо листівки. Велику допомогу та підтримку я отримую від моєї мами Мизнікової Тетяни». На цьому етапі ми очищали береги річки. Ми не можемо сказати, що берега цієї річки не чистять державні служби, особливо зараз, коли ми стали громадою. Але роботи виконуються в основному на території набережної (і добре виконуються), АЛЕ! рівень культури нашого суспільства, на жаль, залишає бажати кращого: сміття з'являється постійно. До того ж є ділянки річки, менш помітні для людини, що вимагають догляду.

Номер слайду 11

Агітаційний етап Актуальність агітаційної та просвітницької роботи здобувачі освіти представили в творчій формі:«Скажіть, хто з Вас не мріяв про щастя? Шлях до нього шукають люди багатьох поколінь, не випадково складаються легенди і притчі про ці пошуках. Ось одна з них: купець відправив свого сина до мудреця за секретом щастя. Юнак брів по пустелі і дійшов до прекрасного замку. Мудрець вислухав юнака і сказав: «Ось тобі ложка з двома краплями олії. Пройди з нею по замку, але масла не розлий». Юнак пройшов по замку, не проливши масло, але красу замку не побачив. Тоді Мудрець послав його в другий раз. Юнак ішов і не втомлювався захоплюватися дивами, проте не помітив, як пролив дві краплі олії. Тоді мудрець сказав йому: «Ось це і є секрет щастя: треба бачити все, нас оточує, але не пролити дві краплі олії». Сьогодні люди живуть дивним життям. Чи не правда? Вони думають лише про малий - про двох краплях олії, забуваючи цінувати те, що знаходиться навколо них. Останнім часом багато говориться про глобальне потепління, виснаження озонового шару, кислотні дощі, масовому забрудненні великих і малих річок. Все це наслідки – результат нерозумної діяльності людини. Як ви думаєте, люди розуміють, наскільки самі шкодять тому світу, в якому живуть? Звісно! Ніхто в цьому навіть не сумнівається. Однак не завжди розуміння проблеми реалізується в справі - хорошому, доброму, корисному вчинок. Ми хочемо нагадати людям про їх важливою, значущої ролі в житті природи. Нагадати, що хороші вчинки робити приємно!»

Номер слайду 12

Прогнозований результат. Заходи, проведені нами, повинні викликати інтерес дітей та дорослих до існуючої проблеми. Ми сподіваємося, що усвідомивши роль кожної людини в ситуації, щодо екологічної ситуації, учні та їх батьки будуть менше смітити на берегах річок, частіше виходити на прибирання території. Вони будуть усвідомлювати ті втрати, які завдає річкам нерозумна людська діяльність і намагатися мінімізувати свій негативний вплив на той куточок природи, де живе або відпочиває людина.

Номер слайду 13

Наші заходи спрямовані ще й на розширення кругозору школярів, тому думаємо, що після участі в конкурсах ми будемо більше знати про річки Богданівки, про роль води в житті людини, про таємничі її властивості. Постараємося пробудити активність, зміцнити в характері моральні якості, що відповідають за шанобливе ставлення до природи.

Номер слайду 14

ПРОЄК МИЗНІКОВА МАКСИМА

Номер слайду 15

ВИСНОВКИ ТА РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ1)Сучасний екологічний стан басейну річки Тернівки можна назвати напруженим. Активне використання поверхневих і підземних вод шахт, тривала експлуатація природно-ресурсного потенціалу призвели до виснаження і забруднення та замулення річки;2) рослинний та тваринний світ збіднений і вразливий;3) причинами деградації річки є: активна експлуатація водних і земельних ресурсів, меліоративні роботи в її басейні, Західно-Донбаська шахта, в майже прибережній зоні, неналежний стан очисних споруд на підприємстві, влаштовування постійних пасовищ великої рогатої худоби, розорювання земель до самого у зрізу води;4) щоб «розвантажити» Тернівку і відтворити її екологічну рівновагу необхідно: здійснювати агротехнічні, агролісомеліоративні і гідротехнічні протиерозійні заходи; ремонтувати очисні споруди, заборонити будь-які роботи, які можуть негативно вплинути на водність та якість води, рибні запаси, життя водних та навколоводних рослин і тварин; 5) увага до екологічних проблем басейну річки Тернівки пояснюється важливістю малих річок як природного об'єкта. Однак поки важко судити про позитивні результати, оскільки планове та своєчасне виконання поставлених завдань сповільнюється недостатністю фінансування.6) пожежі, ще одна глобальна проблема, яка впливає на стан річки та її навколишніх мешканців.

Номер слайду 16

САМАРАВеликою увагою вивчення річок нашого краю, є річка САМАРА, яка протікає в південно-західній частині села Богданівка. Мешканці Богданівки та м. Тернівки завжди відпочивають на красивих берегах цієї річки, яка є окрасою Дніпропетровської області. Але в цьому році річка стала міліти та пересихати. Дякуючи не байдужим людям та виконкому Богданівської сільської ради (голові Грищенко О. Г., та депутатському корпусу), було виявлено, що в районі Петропавлівки було незаконно збудовано дамбу.

Номер слайду 17

То ж маємо керівників, які не залишаються осторонь екологічних проблем, а ДІЮТЬ. І ми маємо можливість, про все дізнаватись, а також на годинах спілкування з дітьми бачити наслідки втручання людини в природу.

Номер слайду 18

Ми маємо надію, що загальними зусиллями річка САМАРА і надалі буде такою ж чарівною Люблю я течію вродливої Самари,Лісів самарських тихий оберіг,Колосся нив, квітучії каштаниІ перехрестя світових доріг. Люблю я течію чарівної Самари…

Номер слайду 19

Самара у запорожців вважалася «Святою рікою». Можливо, це тому, що її оточували непрохідні ліси та болота, в яких, за повір’ями, існували русалки та інші міфічні створіння. А може, тому, що ще за часів Київської Русі на її зарослих берегах знаходили надійне укриття від кочівників ратники, полоненні-втікачі та мирні жителі. МОЖЛИВО, але на берегах цієї річки росте чудовий вид РЯБЧИКА.

Номер слайду 20

pptx
Додав(-ла)
toporova tatyna
Додано
8 лютого 2021
Переглядів
421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку