Конкурс "Інтелектуальний марафон"

Про матеріал

Важливим завданням вчителя є виявлення і розвиток здібностей і навчальних можливостей кожного учня. Цього можна досягти впровадженням різних форм навчання. Однією з таких форм є нетрадиційні конкурси, які активізують діяльність учнів, зацікавлюють їх, розвивають здібності і нахили, самостійність у діях і мисленні, сприяють розвитку творчості, виявленню індивідуальних особливостей.

Перегляд файлу

 

Відділ освіти Сихівської адміністрації

Методичне об’єднання вчителів математики СЗШ № 73

 

                             

 

       

          

                                                                                               Кондрин Л. П. ,

вчитель математики

СЗШ №73 міста Львова,

спеціаліст вищої категорії,

старший вчитель

 

              

 

 

 

 

Конкурс для учнів 5 – класів

 

 

Всім – добрий день вам, друзі!

А день у нас такий,

Що ми сьогодні конкурс

Проводимо новий.

 

Для участі у конкурсі

Зібрались наші діти –

     Розумники й розумниці,

                                                                                       Знавці та ерудити.

 

Компанія чудова

Предметів і наук

           Для них підготувала

Питань широкий круг.

Для того, щоб розкрити

Питань цих таємниці,

Знання потрібні й розум,

А також ерудиція.

 

Як добре лише деякі

Предмети учиш ти,

То успіхів у конкурсі

Не зможеш досягти.    

 

Якщо ж наукам різним

Увагу приділяєш,

За сторінки підручника     

При цьому заглядаєш –

Тоді не випадково

Прийшов на конкурс ти

І зможеш результатів

Відмінних досягти!

Бажаю я вам успіхів,

А зараз – інструктаж,

Щоб знали, як проводиться

Новий цей конкурс наш.

 

Від кожного із класів

Команди є у нас,

У кожній – 10 учнів,

Що презентують клас.

 

Командна буде першість

І особиста теж.

Як відповіді визначив –

Роботу ти здаєш.

Всім дається певний час:

15 хвилин є у вас.

 

  Чекають вас завдання:

  Задачі, запитання,

  По 10 балів кожне

  І рівно 8 їх.

  Дізнатись легко можна –

  То ж скільки ж балів всіх?

  ( Увага! Це максимум балів. )                  

 

На другому етапі

Дізнатись прийде час,

А скільки ж справді балів

У кожного є з вас?

 

  А далі – вікторина

  Теж бали додає.

  І підсумок змагання –

  Хто ж переможцем є ?

 

            Розмов про нагороди                                   

Нам ще не час вести,

Спочатку на питання

Вам слід відповісти.

 

  Сідайте ж, любі друзі,

Нехай вам буде зручно.

  Отримуйте питання,

  Виконуйте завдання!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 – ИЙ ЕТАП КОНКУРСУ

 

( письмова робота )

 

  1. З 26 сірників довжиною по 5 см склали прямокутник найбільшої площі. Чому дорівнює ця площа?
  2. Лев Толстой писав, що людина схожа на дріб, знаменник якого – це те, що людина думає про себе, а чисельник – те, що думають про неї інші. Поясніть його думку. Чи згодні ви з нею?
  3. У племені мумба-юмба як еталони ваги прийнято такі значення: «можна підняти одним мізинцем»; «можна підняти однією рукою»; «можна підняти двома руками»; «непід’йомний». Поясніть, у чому недоліки такої системи мір ваги.
  4. Більшість озер прісні, але є озера, солоність яких набагато перевищує солоність Світового океану. Чим це можна пояснити?
  5. Де сонячного дня влітку прохолодніше ( за інших рівних умов ): у місті чи за містом на луці? Чому?
  6. На вашу думку, які з названих нижче страв могли їсти й пити стародавні греки, а які – ні: а) кукурудзяні перепічки;

                  б) рисова каша;

                  в) салат зі свіжої капусти;

       г) картопляне пюре;

       д) вино;                                  

       е) насіння соняшника;

       є) томатний сік?

          Відповіді обґрунтуйте.

  1. Знайдіть український або російський еквівалент англійським прислів’ям:

а) « Птах у руці дорожчий за двох у кущах».

б) «Рання пташка червячка приносить».

в) «Який батько, такий і син».

г) «Що каменем по глечику, що глечиком по каменю».

д) «Уболівальник краще бачить поле».

  8. Опівночі йшов дощ. Чи можна чекати сонячну погоду через 2 доби?

 

 

ВІДПОВІДІ:

 

  1. Сторони – 6 сірників і 7 сірників, площа - .
  2. Якщо знаменник збільшується, то дріб зменшується. Якщо чисельник збільшується, то дріб також збільшується.
  3. Ці міри ваги не є точними, вони залежать від фізичної сили людини, що виконує вимірювання. Крім того, незрозуміло, як одні міри переводити в інші.
  4. Водоймище стає солоним, коли з нього протягом тривалого часу випаровується вода і залишається сіль. З проточних озер таку сіль вимиває ріка. Якщо озеро не має стоку, до того ж розташоване на території, де жаркий сухий клімат, то в ньому швидко накопичується велика кількість солі.
  5. За містом прохолодніше. По – перше, лука охолоджується за рахунок води, що випаровується рослинами. По – друге, сірий асфальт поглинає сонячні промені, а зелена трава частину променів відбиває.
  6. Стародавні греки могли їсти салат з капусти й пити вино. Кукурудза, картопля та помідори родом з Америки, яку ще не було відкрито; рис – зі Східної Азії, з якою стародавні греки торгових відносин не підтримували; соняшник на той час ще не був окультуреним.
  7. а) «Лучше синица в руках, чем журавль в небе».

б) «Яблуко від яблуні не далеко падає».

в) «У семи няньок дитина без ока».

г) «Что в лоб, что по лбу».

д) «Зі сторони видніше».

     8.   Ні. Буде ніч.

 

2 – ий етап конкурсу

 

(Вікторина)                 

 

  1. Яке найбільше число можна записати трьома двійками?                 
  2. Назвіть число, обернене до .
  3. З якої рослини роблять манну крупу?
  4. Яка відмінність між бісектрисою кута і бісектрисою трикутника?
  5. У цієї тварини є дві назви. Одна в перекладі означає «річковий кінь», друга – «річкова корова». Що це за тварина?
  6. Як вітали один одного при зустрічі лицарі у часи Середньовіччя7
  7. Яка квітка була символом королівського дому Франції?
  8. Яка зброя була у козаків одночасно і символом влади?
  9. Олівець називають так тому, що раніше стержень робили не з графіту, а з металу. Подумайте, з якого саме.
  10. Назвіть найяскравішу зірку, яку видно взимку в небі над Україною.

 

ВІДПОВІДІ:

 

1. .

2. .

3. З пшениці.

4. Бісектриса кута – це промінь, бісектриса трикутника – це відрізок.

5. Гіпопотам, або бегемот.

6. Щоб показати мирні наміри, лицарі знімали шоломи та залишали голову незахищеною.

7. Лілія.

8. Булава.

9. З олова.

10. Сонце.

 

 

3 – ій етап конкурсу

 

(конкурс художників)

 

 

Малюнок художників має складатися з цифр, геометричних фігур та елементів інших

навчальних предметів і оцінюється за дванадцятибальною шкалою.

 

 У той час, коли художники працюють, журі оцінює відповіді на вікторину.

4 – ий етап конкурсу

 

( математичні ігри)

Гра «Не скажу»

 По черзі за сигналом ведучого команди починають лічити до

    тридцяти. Число 4, або таке, яке ділиться на 4, а також число, яке у своєму запису має 

    цифру 4, не можна називати вголос. Учасник команди, який має назвати таке число,

    плескає в долоні і каже: «Не скажу». Хто помилиться, виходить з гри, а команда починає

    лічбу спочатку.

 Команда – переможниця отримує 5 балів.

 

  Гра «Крокуй і міркуй».

 Ведучий називає число 14, а учасники команд по черзі називають числа, кратні 14 (14,

      28, 42, 56, 70, 84, 98, 112, 126 і т. д.).

      Хто помилиться або не назве число, отримує – 1 бал.

 

  Гра «Складання чисел».

 

 Учасникам команди роздаються таблички з цифрами. Треба швидко скласти з цифр

       задане число. Наприклад, на табличках записані цифри 5, 4, 2, 3, 1, 0.

 Завдання командам:

  1. Скласти число 4150.
  2. Скласти трицифрове число, яке ділиться на 5.
  3. Скласти трицифрове число, яке ділиться на 2.
  4. Скласти чотирицифрове число, яке ділиться на 3.

 

За кожну правильну відповідь 2 бали.

 

5 – ий етап конкурсу

 

(конкурс уболівальників)

 

  1. Яке число стає меншим, якщо його перевернути?
  2. Який чотирикутник використовують як зручну одиницю площі?
  3. Скільки нулів має трильйон?
  4. Якому числу зведено пам’ятник?
  5. Яку частину години складає 20 хвилин?
  6. Скільки буде, якщо два десятки помножити на два десятки?
  7. Як за допомогою однієї лінійки накреслити кут, що дорівнює даному?
  8. Чи був 1997 рік високосним?
  9. Інша назва абсолютної величини?
  10. Найменше трицифрове число?
  11. Для якого з математичних правил у арабів використовувалася така аналогія: ворог мого ворога – мій друг?
  12. Чому дорівнює сума двох протилежних чисел?
  13. Годинник показує 3 годину. Який кут утворюють стрілки годинника?
  14. Сота частина числа?
  15. Скільки існує трицифрових чисел?
  16. Числа, добуток яких дорівнює 1, називаються…
  17. Три різних числа спочатку додали, потім їх перемножили. Сума і добуток рівні. Які це числа?
  18. Від куска матерії довжиною 200 м кожного дня відрізали по 20 м. через скільки днів відрізали останній кусок?
  19. Одне число в 4 рази більше від другого. Сума цих чисел 20. Знайти менше число.
  20. Цеглина важить 2 кг і ще пів цеглини. Скільки важить уся цеглина?

 

 

Відповіді:

 

  1. 9
  2. Квадрат.
  3. 12.
  4. 0.
  5. Третю.
  6. 400.
  7. Продовжити сторони даного кута за його вершину, побудувати йому вертикальний.
  8. Ні.
  9. Модуль.
  10. 100.
  11. Під час множення двох від’ємних чисел дістаємо додатній добуток.
  12. 0
  13. D:\Мои рисунки\Психологи\aa0a79f17c1f.pngПрямий.
  14. Відсоток.
  15. 900.
  16. Взаємно оберненими.
  17. 1, 2, 3.
  18. Через 9 днів.
  19. 4.
  20. 4 кг.

 

          6 – ий етап конкурсу                                              

 

( крилаті вислови про математику)

 

Учасники по черзі називають вислови про математику. Виграє та команда, яка більше

назве висловів.

Один вислів оцінюється 4 балами.

 

 

 

7 – ий етап конкурсу

 

( домашнє завдання )

 

Команди показують підготовлені вдома оригінальні виступи, що стосуються

 математики, шкільного життя, навчання. Це може бути вірш, пісня, інсценування і т.

  ін.

 Кожен виступ оцінюється 10 балами.

 

 

Підсумок конкурсу

 

 

 

 Наш марафон закінчено.

 Всі добре працювали,

 А зараз час послухати,

  Які у кого бали.

( Називаються переможці)

  Вітаю переможців!

  Їм – грамоти, при тому

  Учасники всі інші

  Отримують дипломи.

( Вручаються дипломи )     

 

 Розумники й розумниці!

Хлоп’ята і дівчата!    

 У світі все цікаве,

 Про все потрібно знати.

  

  Знання – могутня сила,

  Беріть її до рук,

  Рушайте в світ широкий   

  Дорогами наук!

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О. В. Панішева.  Тиждень математики в школі 5 – 11 класи, Харків, Видавнича група «Основа», 2007

Т. Г. Корнієнко, В. І. Фіготіна. Тиждень математики в школі 5 – 11 класи, Видавництво «Ранок», 2008

В. Морачова, І. Соколовська. Позакласні заходи з математики 5 – 8 класи, Київ, «Редакція загально педагогічних газет», 2005

О. В. Панішева. Супутник учителя математики,Харків, Видавнича група «Основа», 2008

Математика, Газета № 24, червень 2006

 

 

 

 

 

  

                                                           book_w

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Демків Марія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
9 березня 2018
Переглядів
1444
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку