Важливим завданням вчителя є виявлення і розвиток здібностей і навчальних можливостей кожного учня. Цього можна досягти впровадженням різних форм навчання. Однією з таких форм є нетрадиційні конкурси, які активізують діяльність учнів, зацікавлюють їх, розвивають здібності і нахили, самостійність у діях і мисленні, сприяють розвитку творчості, виявленню індивідуальних особливостей.
Відділ освіти Сихівської адміністрації
Методичне об’єднання вчителів математики СЗШ № 73
Кондрин Л. П. ,
вчитель математики
спеціаліст вищої категорії,
старший вчитель
Конкурс для учнів 5 – класів
Всім – добрий день вам, друзі!
А день у нас такий,
Що ми сьогодні конкурс
Проводимо новий.
Для участі у конкурсі
Зібрались наші діти –
Розумники й розумниці,
Знавці та ерудити.
Компанія чудова
Предметів і наук
Для них підготувала
Питань широкий круг.
Для того, щоб розкрити
Питань цих таємниці,
Знання потрібні й розум,
А також ерудиція.
Як добре лише деякі
Предмети учиш ти,
То успіхів у конкурсі
Не зможеш досягти.
Якщо ж наукам різним
Увагу приділяєш,
За сторінки підручника
При цьому заглядаєш –
Тоді не випадково
Прийшов на конкурс ти
І зможеш результатів
Відмінних досягти!
Бажаю я вам успіхів,
А зараз – інструктаж,
Щоб знали, як проводиться
Новий цей конкурс наш.
Від кожного із класів
Команди є у нас,
У кожній – 10 учнів,
Що презентують клас.
Командна буде першість
І особиста теж.
Як відповіді визначив –
Роботу ти здаєш.
Всім дається певний час:
15 хвилин є у вас.
Чекають вас завдання:
Задачі, запитання,
По 10 балів кожне
І рівно 8 їх.
Дізнатись легко можна –
То ж скільки ж балів всіх?
( Увага! Це максимум балів. )
На другому етапі
Дізнатись прийде час,
А скільки ж справді балів
У кожного є з вас?
А далі – вікторина
Теж бали додає.
І підсумок змагання –
Хто ж переможцем є ?
Розмов про нагороди
Нам ще не час вести,
Спочатку на питання
Вам слід відповісти.
Сідайте ж, любі друзі,
Нехай вам буде зручно.
Отримуйте питання,
Виконуйте завдання!
1 – ИЙ ЕТАП КОНКУРСУ
( письмова робота )
б) рисова каша;
в) салат зі свіжої капусти;
г) картопляне пюре;
д) вино;
е) насіння соняшника;
є) томатний сік?
Відповіді обґрунтуйте.
а) « Птах у руці дорожчий за двох у кущах».
б) «Рання пташка черв’ячка приносить».
в) «Який батько, такий і син».
г) «Що каменем по глечику, що глечиком по каменю».
д) «Уболівальник краще бачить поле».
8. Опівночі йшов дощ. Чи можна чекати сонячну погоду через 2 доби?
ВІДПОВІДІ:
б) «Яблуко від яблуні не далеко падає».
в) «У семи няньок дитина без ока».
г) «Что в лоб, что по лбу».
д) «Зі сторони видніше».
8. Ні. Буде ніч.
2 – ий етап конкурсу
(Вікторина)
ВІДПОВІДІ:
1. .
2. .
3. З пшениці.
4. Бісектриса кута – це промінь, бісектриса трикутника – це відрізок.
5. Гіпопотам, або бегемот.
6. Щоб показати мирні наміри, лицарі знімали шоломи та залишали голову незахищеною.
7. Лілія.
8. Булава.
9. З олова.
10. Сонце.
3 – ій етап конкурсу
(конкурс художників)
Малюнок художників має складатися з цифр, геометричних фігур та елементів інших
навчальних предметів і оцінюється за дванадцятибальною шкалою.
У той час, коли художники працюють, журі оцінює відповіді на вікторину.
4 – ий етап конкурсу
( математичні ігри)
Гра «Не скажу»
По черзі за сигналом ведучого команди починають лічити до
тридцяти. Число 4, або таке, яке ділиться на 4, а також число, яке у своєму запису має
цифру 4, не можна називати вголос. Учасник команди, який має назвати таке число,
плескає в долоні і каже: «Не скажу». Хто помилиться, виходить з гри, а команда починає
лічбу спочатку.
Команда – переможниця отримує 5 балів.
Гра «Крокуй і міркуй».
Ведучий називає число 14, а учасники команд по черзі називають числа, кратні 14 (14,
28, 42, 56, 70, 84, 98, 112, 126 і т. д.).
Хто помилиться або не назве число, отримує – 1 бал.
Гра «Складання чисел».
Учасникам команди роздаються таблички з цифрами. Треба швидко скласти з цифр
задане число. Наприклад, на табличках записані цифри 5, 4, 2, 3, 1, 0.
Завдання командам:
За кожну правильну відповідь 2 бали.
5 – ий етап конкурсу
(конкурс уболівальників)
Відповіді:
6 – ий етап конкурсу
( крилаті вислови про математику)
Учасники по черзі називають вислови про математику. Виграє та команда, яка більше
назве висловів.
Один вислів оцінюється 4 балами.
7 – ий етап конкурсу
( домашнє завдання )
Команди показують підготовлені вдома оригінальні виступи, що стосуються
математики, шкільного життя, навчання. Це може бути вірш, пісня, інсценування і т.
ін.
Кожен виступ оцінюється 10 балами.
Підсумок конкурсу
Наш марафон закінчено.
Всі добре працювали,
А зараз час послухати,
Які у кого бали.
( Називаються переможці)
Вітаю переможців!
Їм – грамоти, при тому
Учасники всі інші
Отримують дипломи.
( Вручаються дипломи )
Розумники й розумниці!
Хлоп’ята і дівчата!
У світі все цікаве,
Про все потрібно знати.
Знання – могутня сила,
Беріть її до рук,
Рушайте в світ широкий
Дорогами наук!
О. В. Панішева. Тиждень математики в школі 5 – 11 класи, Харків, Видавнича група «Основа», 2007
Т. Г. Корнієнко, В. І. Фіготіна. Тиждень математики в школі 5 – 11 класи, Видавництво «Ранок», 2008
В. Морачова, І. Соколовська. Позакласні заходи з математики 5 – 8 класи, Київ, «Редакція загально педагогічних газет», 2005
О. В. Панішева. Супутник учителя математики,Харків, Видавнича група «Основа», 2008
Математика, Газета № 24, червень 2006
1