Важливим завданням вчителя є виявлення і розвиток здібностей і навчальних можливостей кожного учня. Цього можна досягти впровадженням різних форм навчання. Однією з таких форм є нетрадиційні уроки, які активізують діяльність учнів, зацікавлюють їх, розвивають здібності і нахили, самостійність у діях і мисленні, сприяють розвитку творчості, виявленню індивідуальних особливостей. Саме тому я пропоную один із таких уроків, який може бути використаний для роботи з учнями у 5 класі.
СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА №73
Кондрин Л. П.,
вчитель математики
СЗШ №73 міста Львова,
спеціаліст вищої категорії,
старший вчитель
Урок – подорож у п’ятому класі.
Мета: Формувати в учнів навички розв'язування вправ з даної теми; розвивати увагу,
кмітливість, логічне мислення, самостійність учнів; виховувати почуття доброти,
співчуття, бажання прийти на допомогу.
ХІД УРОКУ
І сувора, й солов'їна
Математика-країна.
Праця тут іде завзята,
Вмій лиш спритно рахувати.
Учитель: Сьогодні ми вирушимо в гості до Осені. А де ж вона живе?
Щоб дати відповідь на це запитання, треба знайти значення
виразу, що записаний на дошці, і поставити у відповідність
результатам дій букву з таблиці.
Л |
І |
С |
У |
! |
6 |
4518 |
4272 |
50655 |
9036 |
( Відповідь. У лісі! )
Учитель: А щоб Лісовичок, який живе у чарівному лісі, дозволив нам іти стежинкою,
потрібно розв'язати такі рівняння:
1) y : 6 = 24 2) 3) ( x – 3 ) : 4 = 6
y = x = 34 : 17
y = 144 x = 2 x – 3 = 24
x = 24 + 3
x = 27
Лісовичок: А ще дайте відповіді на такі запитання:
Учитель: Зверніть увагу – в небі зграя птахів. На яку цифру схоже схематичне зображення
пташки? Правильно, на цифру 3.
Каліграфічна хвилинка: Запишіть у зошитах рядок цифри 3.
А щоб краще написати зробимо фізхвилинку. (Ми писали, ми трудились, наші пальчики стомились. А щоб краще написати, треба пальці розім’яти. Раз, два, три.)
Логічна хвилинка: Зліва від знака рівності у виразі 3 3 3 3 3 =33
між цифрами поставте знаки арифметичних дій, щоб утворена рівність була правильною.
(Відповідь.
Учитель: З цим завданням впорались. А куди йти далі? Може струмок нам підкажу?
Струмок: Щоб перейти через мене, знайдіть числа, яких не вистачає в ланцюгу
обчислень, і побудуйте місток.
.15 +2год :6 -54с
8хв а в с d
(Відповідь. а =120хв., в=240хв., с=40хв., d=2346с.)
Учитель: Ми прийшли на галявину «Усної лічби». На галявині
Залишилися грибочки, що їх приготувала білочка до зими. Знайдемо їх та віддамо білочці. Може, дорогу до Осені покаже!?
Білочка: Дякую за допомогу. Ідіть до того дуба, він
допоможе Осінь знайти. На дубі
залишилися листочки, які треба полічити.
( Відповідь. 1) 1300; 2) 480; 3) 236000.)
Учитель: Що за кумедний Зайчик нам зустрівся?
Зайчик: Вам слід полічити від 1 до 7, називаючи геометричні гури, з яких я складений.
Тоді вже напевно зустрінете Осінь.
Осінь: Добрий день, дітки! Дякую, що прийшли до мене в гості. Знаю, що ви подолали всі
перешкоди, які вам траплялися на шляху до мене. За це я вас пригощаю своїми дарами! (Дає дітям тацю з фруктами). Завжди будьте наполегливими, сумлінними, уважними!
Успіхів вам! До зустрічі у наступному році!
Учитель: Домашнім завданням буде скласти казку про множення натуральних чисел.
1