Конкурс "Математичний бій"

Про матеріал

Пропонована гра розрахована для учнів 6 класу, вона покликана допомогти вчителю краще розкрити потенціал своїх учнів, заохотити вивчати математику. У ході гри закріплюються і поглиблюються знання учнів з математики. Учні вчаться застосовувати набуті знання при розв'язуванні нестандартних задач.

Математика – наука серйозна. Тому, якщо є можливість внести в її вивчення елемент гри, то потрібно цією нагодою скористатися. Це може бути тиждень математики, або урок наприкінці семестру.

Перегляд файлу

 

 

Математичний бій

    Зміст

  1. Вступ        
  2. Основна частина ( умови, хід гри)      
  3. Список використаної літератури     
  4. Додаток

 

Вступ.

Пропонована гра розрахована для учнів 6 класу, вона покликана допомогти вчителю краще розкрити потенціал своїх учнів, заохотити вивчати математику. У ході гри закріплюються і поглиблюються знання учнів з математики. Учні вчаться застосовувати набуті знання при розв’язуванні нестандартних задач.

Математика – наука серйозна. Тому,  якщо є можливість внести в її вивчення елемент гри, то потрібно цією нагодою скористатися. Це може бути тиждень математики, або урок наприкінці семестру.

  • Заздалегідь команди отримують завдання: дати назву команді, виготовити емблему та газету.
  • Беруть участь у грі 18 учнів, решта – глядачі.
  • Для проведення гри призначається журі, що складається з трьох старшокласників.
  • Гра триває один урок.
  • Учасники сідають за парти ближче до дошки.
  • Кожен одержує комплект листків  формату А4 і папір для чернеток.
  • Кожен з членів журі  отримує листок-картку де записує отримані командами бали.
  • Ведучий озвучує питання і відповіді.

Така гра  розвиває увагу, дозволяє вчителю побачити,   який матеріал учні засвоїли краще, а який гірше,  а головне – дозволяє спрямувати бажання дітей працювати заради гри у русло вивчення шкільних предметів. Після участі у таких іграх знаходяться діти і навіть батьки, що захоплюються  цікавими задачами з математики.

Обладнання: фломастери, кольорові олівці, папір А4, А3, папір для чернеток, виставка математичних газет.

  1. Привітання

Учитель: На цьому конкурсі команда повинна пояснити назву, розповісти про членів команди, звернутися до суперників і журі. Разом з цим оцінюється емблема та газета .

  1.               Розминка «Згадай назви казок».

Учитель: Для розминки змальовується сюжет відомої казки. Команди розв’язують їх на завчасно підготованих аркушах і дають варіанти відповідей одночасно за командою ведучого. Після того як усі казки відгадано, потрібно відповісти на запитання: «Що об’єднує всі ці казки?».

Ведучий: 1) Казка про друзів, двоє з яких недбало поставилися до побудови своїх будинків і потім вимушені були проситися до третього в будинок, збудований міцно та якісно;

Ведучий: 2) казка, основна мораль якої така: діти, не відчиняйте двері невідомим

особам, навіть якщо вони говорять маминим голосом;

Ведучий: 3) двоє з героїв цієї казки тільки й знали, що співали й танцювали, а       третій, працьовитий, спік пиріжків та, перш ніж пригощати, нагадав цим двом, хто все зробив;

Ведучий: 4) у цій казці дівчинка спочатку зіпсувала всі меблі, потім з’їла обід   господарів будинку, а потім лягла на їхні ліжка та й заснула.

Відповідь. 1) «троє поросят»; 2) «семеро козенят»; 3) «півник і двоє мишенят»;

4) «три ведмеді».

  1.               Конкурс 1 « Поверни до казки»

Учитель: Зараз вам пропонується кілька предметів, які мають форму геометричних фігур. Вам потрібно всі геометрично-казкові предмети повернути до своїх казок, вгадавши й сам предмет, і назву казки, до якої його потрібно повернути. Якщо команди не можуть вгадати предмет, то можна попросити допомогу у болільників, але після цього кількість балів за відгадування стає на 1 меншою.

Ведучий: Предмет перший. Їстівна куля, діаметром не більша від сантиметра, яка  дуже заважала спати одній особі. (Горошина з казки «Принцеса на горошині»)

Ведучий: Предмет другий. Пара зрізаних конусів, які могли ходити без втручання людини. (Цеберки з казки «По щучьему велению)

Ведучий: Предмет третій. Плетений паралелепіпед, в якому сховалася дівчина з пиріжками. (Короб з казки «Маша і ведмідь»)

Ведучий: Предмет четвертий. За його допомогою в математиці позначають вектор, а в казці брати, користуючись ним, собі наречених вибирали. (Стріла з казки «Царівна-Жаба»)

Ведучий: Предмет п’ятий. Круг, який проковтнула рептилія. (Сонце з казки «Крадене сонце»)

Конкурс 2  «Хто швидше»

Учитель: Кожній команді по черзі задаються питання, на які вони повинні відповісти. Якщо команда не  знає відповіді, або відповіла неправильно, то право відповіді отримує друга команда.

Ведучий:

  1. Вирішив півень перевірити свою масу. Став на ваги двома ногами і побачив, що важить 2 кг. Скільки він важить на одній нозі? (2 кг)
  2. На столі стояло три кухлі з молоком. Кіт випив один кухоль молока. Скільки кухлів залишилося? (Три)
  3. На яке число ділиться будь-яке число без остачі? (на 1)
  4. Чому дорівнює площа квадрата зі стороною 10? (100)
  5. Назвіть найбільше натуральне число. (такого не існує)
  6. Яке число без остачі ділиться на всі числа? (0)
  7. 1/12 року – це … . (… місяць)
  8. Прилад для вимірювання кутів. (транспортир)
  9. Цеглина важить 1,5 кг і ще пів цеглини. Яка маса цеглини? (3 кг)
  10. Горіло п’ять свічок. Дві з них згасли. Скільки свічок залишилося? (2)
  11. Селянин ішов до стації і зустрів дві бабусі, кожна з яких несла по два кошики і в кожному кошику було по два кролі. Скільки осіб йшло до станції? (один селянин)
  12. Який знак слід поставити між цифрами 7 і 8, щоб отримати число, більше за 7 і менше за 8? (кому)
  13. Водій автомашини має дві сестри, але вони не мають брата. Як таке може бути? (водій – жінка)
  14. Який кут утворюють годинна і хвилинна стрілки о 6 год? (розгорнутий)
  15. Скільки буде, якщо половину поділити на половину? (1)

 

  1.               Конкурс 3 «Знайомий сюжет»

Учитель: Прослухавши математичну казку, спробуйте вгадати, сюжет якої відомої казки вона повторює. Назвіть назву цієї казки.

Ведучий: Казка перша.

Гуляло Натуральне число площиною та побачило нічийну пряму.

-     Хто-хто на прямій живе? - Запитало число.

Не почувши відповіді, поселилося число на прямій і стало на ній жити. Пробігало мимо Ціле число. Побачило пряму. Підбігло до неї й запитує:

  • Хто-хто на цій прямій живе?
  • Це я, число Натуральне. А ти хто?
  • А я Ціле число. Пусти мене до себе.
  • Заходь.

Стали вони жити разом. Не просто жити – працювати. Натуральне прибутки рахує, Ціле – борги.

Пробігало поряд Дробове число. Побачило пряму й запитує:

  • Хто-хто на прямій живе?
  • Це я, Натуральне число.
  • Це я, Ціле число. А ти хто?
  • Я число Дробове, пустіть до себе.

Стали жити разом. Кожне своєю справою займається. Дробовому, наприклад, дуже були раді, коли потрібно було щось поділити на частини або виміряти. Місця всім вистачало. Були навіть і такі кімнати, у яких ще й ніхто не мешкав.

Завітало потім на пряму Ірраціональне число. Стало допомагати Раціональному у вимірюваннях. Та тіснувато стало на прямій. Жодного вільного місця. Аж тут пробігає мимо Комплексне. Проситься на пряму жити. На що її мешканці хором відповідають: «вибач, друже, та вже немає в нас місця».

  • А може я все ж таки спробую?

Полізло Комплексне число на пряму. Лізло-лізло, аж поки пряма не витримала, розвалилася – і викотилися всі числа на площину.

Відповідь. Українська народна казка «Рукавичка» або російська «Теремок».

Ведучий: Казка друга

Були собі Трикутник і Трапеція. Зустрілися якось на площині й стали приятелями. Запросила Трапеція Трикутника до себе в гості. Приходить Трикутник, а Трапеція запросила Діагональ, щоб та їх розважила. Багато чого цікавого розповідала Діагональ, та Трикутник не зрозумів ні слова.

  • Вибач, Трикутничку, кого мала, з тими тебе й приймала.
  • Та спасибі ж, - мовить Трикутник, приходь же й ти, Трапеція, до мене в гості.

От уже прийшла Трапеція до Трикутника. А він запросив Медіану. Багато цікавих властивостей повідала Медіана. Та Трапеція не зрозуміла ані словечка. Розгнівалася Трапеція. Так розгнівалася, що й подякувати забула.

Від того часу не приятелюють трикутники з чотирикутниками.

Відповідь. Українська казка «Лисичка та Журавель».

  1.               Конкурс 4. «Художній»

Учитель: У математичній казці зазвичай нерухомі геометричні фігури, числа, дії оживають, стають схожими на людей. Вони вміють рухатися, говорити, думати, приймати рішення. Іноді наша уява малює нам такі казкові сюжети, що ми навіть забуваємо, що мова йде про математичні об’єкти, які у звичайних обставинах дуже прості, строгі й нерухомі. Для виконання завдань цього конкурсу вам потрібно включити уяву й намалювати образ цариці математики. Подумайте, чим вона відрізняється від людських царів, як її обличчя та одяг підкреслюватимуть, що це саме вона математична цариця. Свій малюнок бажано супроводити й словесним поясненням.

  1.               Гра для вболівальників

Учитель: Назвати підряд всі числа від 1 до 40. але замість тих чисел, що діляться на 3 або в записі мають трійку, говорити своє ім’я. Хто зіб’ється – з гри вибуває.

  1.               Конкурс 5. «Приказки та прислів’я»

Учитель: Заключним конкурсом буде конкурс «Хто більше знає приказок та прислів’я з числами». На виконання завдання відводиться 3 хвилини. Команди записують їх на завчасно підготованих аркушах.

Підсумки гри

Учитель: А зараз слово має журі. (Журі повідомляє результати.)

Щиро вітаємо переможців. Дякуємо всім, хто брав участь у грі та у підготовці до неї, а також уболівальникам і журі. Учитель нагороджує учнів  грамотами та призами.

 

Список використаної літератури

  1. Иванченко Е.. Головоломки.- Харьков: Книжный Клуб «Клуб Семейного Досуга», 2007. – 240
  2. Олехник С., Нестеренко Ю., Потапов М.. Старинные занимательные задачи.- Наука, 1988.-190с.
  3. Шатилова А. С., Шмидтова Л. М.. Занимательная математика. КВНы, викторины.- 4-е изд.- Москва Айрис- пресс, 2006.- 128 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Листок журі

 

№ п/п

Конкурс

Бали

Команда 1

Команда 2

1

Привітання

6 балів

 

 

2

Розминка

«Згадай назви казок».

 

1в. – 1бал.

 

 

3

Конкурс 1

 « Поверни до казки».

 

1в. – 2 бали

 

 

4

Конкурс 2  

«Хто швидше».

 

1в. – 1бал

 

 

5

Конкурс 3

 «Знайомий сюжет».

 

4бали

 

 

6

Конкурс 4

«Художній».

 

5балів

 

 

7

Конкурс 5

«Приказки та прислів’я».

 

1 в. – 1 б.

 

 

Разом

 

 

 

 




 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Луговець Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Сценарії
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
1469
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку