Пропонована гра розрахована для учнів 6 класу, вона покликана допомогти вчителю краще розкрити потенціал своїх учнів, заохотити вивчати математику. У ході гри закріплюються і поглиблюються знання учнів з математики. Учні вчаться застосовувати набуті знання при розв'язуванні нестандартних задач.
Математика – наука серйозна. Тому, якщо є можливість внести в її вивчення елемент гри, то потрібно цією нагодою скористатися. Це може бути тиждень математики, або урок наприкінці семестру.
Математичний бій
Зміст
Вступ.
Пропонована гра розрахована для учнів 6 класу, вона покликана допомогти вчителю краще розкрити потенціал своїх учнів, заохотити вивчати математику. У ході гри закріплюються і поглиблюються знання учнів з математики. Учні вчаться застосовувати набуті знання при розв’язуванні нестандартних задач.
Математика – наука серйозна. Тому, якщо є можливість внести в її вивчення елемент гри, то потрібно цією нагодою скористатися. Це може бути тиждень математики, або урок наприкінці семестру.
Така гра розвиває увагу, дозволяє вчителю побачити, який матеріал учні засвоїли краще, а який гірше, а головне – дозволяє спрямувати бажання дітей працювати заради гри у русло вивчення шкільних предметів. Після участі у таких іграх знаходяться діти і навіть батьки, що захоплюються цікавими задачами з математики.
Обладнання: фломастери, кольорові олівці, папір А4, А3, папір для чернеток, виставка математичних газет.
Учитель: На цьому конкурсі команда повинна пояснити назву, розповісти про членів команди, звернутися до суперників і журі. Разом з цим оцінюється емблема та газета .
Учитель: Для розминки змальовується сюжет відомої казки. Команди розв’язують їх на завчасно підготованих аркушах і дають варіанти відповідей одночасно за командою ведучого. Після того як усі казки відгадано, потрібно відповісти на запитання: «Що об’єднує всі ці казки?».
Ведучий: 1) Казка про друзів, двоє з яких недбало поставилися до побудови своїх будинків і потім вимушені були проситися до третього в будинок, збудований міцно та якісно;
Ведучий: 2) казка, основна мораль якої така: діти, не відчиняйте двері невідомим
особам, навіть якщо вони говорять маминим голосом;
Ведучий: 3) двоє з героїв цієї казки тільки й знали, що співали й танцювали, а третій, працьовитий, спік пиріжків та, перш ніж пригощати, нагадав цим двом, хто все зробив;
Ведучий: 4) у цій казці дівчинка спочатку зіпсувала всі меблі, потім з’їла обід господарів будинку, а потім лягла на їхні ліжка та й заснула.
Відповідь. 1) «троє поросят»; 2) «семеро козенят»; 3) «півник і двоє мишенят»;
4) «три ведмеді».
Учитель: Зараз вам пропонується кілька предметів, які мають форму геометричних фігур. Вам потрібно всі геометрично-казкові предмети повернути до своїх казок, вгадавши й сам предмет, і назву казки, до якої його потрібно повернути. Якщо команди не можуть вгадати предмет, то можна попросити допомогу у болільників, але після цього кількість балів за відгадування стає на 1 меншою.
Ведучий: Предмет перший. Їстівна куля, діаметром не більша від сантиметра, яка дуже заважала спати одній особі. (Горошина з казки «Принцеса на горошині»)
Ведучий: Предмет другий. Пара зрізаних конусів, які могли ходити без втручання людини. (Цеберки з казки «По щучьему велению)
Ведучий: Предмет третій. Плетений паралелепіпед, в якому сховалася дівчина з пиріжками. (Короб з казки «Маша і ведмідь»)
Ведучий: Предмет четвертий. За його допомогою в математиці позначають вектор, а в казці брати, користуючись ним, собі наречених вибирали. (Стріла з казки «Царівна-Жаба»)
Ведучий: Предмет п’ятий. Круг, який проковтнула рептилія. (Сонце з казки «Крадене сонце»)
Конкурс 2 «Хто швидше»
Учитель: Кожній команді по черзі задаються питання, на які вони повинні відповісти. Якщо команда не знає відповіді, або відповіла неправильно, то право відповіді отримує друга команда.
Ведучий:
Учитель: Прослухавши математичну казку, спробуйте вгадати, сюжет якої відомої казки вона повторює. Назвіть назву цієї казки.
Ведучий: Казка перша.
Гуляло Натуральне число площиною та побачило нічийну пряму.
- Хто-хто на прямій живе? - Запитало число.
Не почувши відповіді, поселилося число на прямій і стало на ній жити. Пробігало мимо Ціле число. Побачило пряму. Підбігло до неї й запитує:
Стали вони жити разом. Не просто жити – працювати. Натуральне прибутки рахує, Ціле – борги.
Пробігало поряд Дробове число. Побачило пряму й запитує:
Стали жити разом. Кожне своєю справою займається. Дробовому, наприклад, дуже були раді, коли потрібно було щось поділити на частини або виміряти. Місця всім вистачало. Були навіть і такі кімнати, у яких ще й ніхто не мешкав.
Завітало потім на пряму Ірраціональне число. Стало допомагати Раціональному у вимірюваннях. Та тіснувато стало на прямій. Жодного вільного місця. Аж тут пробігає мимо Комплексне. Проситься на пряму жити. На що її мешканці хором відповідають: «вибач, друже, та вже немає в нас місця».
Полізло Комплексне число на пряму. Лізло-лізло, аж поки пряма не витримала, розвалилася – і викотилися всі числа на площину.
Відповідь. Українська народна казка «Рукавичка» або російська «Теремок».
Ведучий: Казка друга
Були собі Трикутник і Трапеція. Зустрілися якось на площині й стали приятелями. Запросила Трапеція Трикутника до себе в гості. Приходить Трикутник, а Трапеція запросила Діагональ, щоб та їх розважила. Багато чого цікавого розповідала Діагональ, та Трикутник не зрозумів ні слова.
От уже прийшла Трапеція до Трикутника. А він запросив Медіану. Багато цікавих властивостей повідала Медіана. Та Трапеція не зрозуміла ані словечка. Розгнівалася Трапеція. Так розгнівалася, що й подякувати забула.
Від того часу не приятелюють трикутники з чотирикутниками.
Відповідь. Українська казка «Лисичка та Журавель».
Учитель: У математичній казці зазвичай нерухомі геометричні фігури, числа, дії оживають, стають схожими на людей. Вони вміють рухатися, говорити, думати, приймати рішення. Іноді наша уява малює нам такі казкові сюжети, що ми навіть забуваємо, що мова йде про математичні об’єкти, які у звичайних обставинах дуже прості, строгі й нерухомі. Для виконання завдань цього конкурсу вам потрібно включити уяву й намалювати образ цариці математики. Подумайте, чим вона відрізняється від людських царів, як її обличчя та одяг підкреслюватимуть, що це саме вона математична цариця. Свій малюнок бажано супроводити й словесним поясненням.
Учитель: Назвати підряд всі числа від 1 до 40. але замість тих чисел, що діляться на 3 або в записі мають трійку, говорити своє ім’я. Хто зіб’ється – з гри вибуває.
Учитель: Заключним конкурсом буде конкурс «Хто більше знає приказок та прислів’я з числами». На виконання завдання відводиться 3 хвилини. Команди записують їх на завчасно підготованих аркушах.
Підсумки гри
Учитель: А зараз слово має журі. (Журі повідомляє результати.)
Щиро вітаємо переможців. Дякуємо всім, хто брав участь у грі та у підготовці до неї, а також уболівальникам і журі. Учитель нагороджує учнів грамотами та призами.
Список використаної літератури
Листок журі
№ п/п |
Конкурс |
Бали |
Команда 1 |
Команда 2 |
1 |
Привітання |
6 балів |
|
|
2 |
Розминка «Згадай назви казок».
|
1в. – 1бал. |
|
|
3 |
Конкурс 1 « Поверни до казки».
|
1в. – 2 бали |
|
|
4 |
Конкурс 2 «Хто швидше».
|
1в. – 1бал |
|
|
5 |
Конкурс 3 «Знайомий сюжет».
|
4бали |
|
|
6 |
Конкурс 4 «Художній».
|
5балів |
|
|
7 |
Конкурс 5 «Приказки та прислів’я».
|
1 в. – 1 б. |
|
|
Разом |
|
|
|
|