Урок математики 5 клас" Розв’язування задач та вправ на відсотки та середнє арифметичне."

Про матеріал

Мета: Розвивати логічне та креативне мислення, рахункові навички , пам'ять, позитивне ставлення до навколишнього середовища, математичну грамотність; формувати уміння розв'язувати задачі за допомогою відсотків та середнього арифметичного; ознайомити учнів з цікавими фактами про воду: її користь та шкода; виховувати толерантність до чужих помилок , самостійно робити висновки, аналізувати та прогнозувати результат .

Перегляд файлу

Урок №121

 

Тема: Розвязування задач та вправ на відсотки та середнє арифметичне.

Мета: Розвивати логічне та креативне мислення, рахункові навички , пам’ять, позитивне ставлення  до навколишнього середовища, математичну грамотність; формувати уміння розв’язувати задачі за допомогою відсотків та середнього арифметичного; ознайомити учнів з цікавими фактами про воду: її користь та шкода; виховувати толерантність до чужих помилок , самостійно робити висновки, аналізувати та прогнозувати результат .

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: презентація, малюнки з зображенням природи та води , картки з різнорівневими завданнями.

Хід уроку

Ι.  Організаційний момент.

ΙΙ. Формування теми, мети.

Сьогодні ми будемо розв’язувати задачі не звичайного змісту.  Подивіться навколо та спробуйте здогадатися про що   буде йти мова(на дошці знаходяться малюнки про воду)

А чи можемо ми зв’язати між собою воду та математику?
Так тому що можна розв’язувати задачі на розрахунок забруднюючих речовин ,що викидаються у воду.   Тому щоб налаштуватися на роботу, давайте побажаємо один одному удачі, добравши до слова УРОК відповідні слова:

У-успіх

Р- розум . радість

О- очікування

К- комфортність

 

ΙΙΙ. Перевірка домашнього завдання: самостійна робота , з наступною взаємоперевіркою.(завдання написані на дошці)

 

ΙV. Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування (технологія мікрофон)

 

  1. Що таке відсоток?
  2. Як записати десятковий дріб у відсотках  навпаки?
  3. Як знайти відсоток від числа?
  4. Як знайти число за його відсотком?
  5. Як знайти відсоткове відношення двох чисел?
  6. Що таке середнє арифметичне?
  7. Як обчислити середнє арифметичне кількох чисел?

 

V. Мотивація навчальної діяльності

Цікаві факти про воду  (презентація)

  • Якщо людина втрачає 2% води від маси свого тіла, то вона відчуває сильну спрагу. Якщо відсотки втраченої води збільшаться до 10, то у людини почнуться галюцинації. При втраті 12% води людина не зможе відновитися без допомоги лікаря. При втраті в 20% - людина вмирає.
  • Майже вся маса води на планеті не придатна для пиття. Ми можемо пити лише 3% води - саме стільки у нас запасів прісної води. Але навіть велика частина цих 3% недоступна, оскільки міститься в льодовиках.
  • Всі живі істоти складаються з води: тварини — на 75 %, риби — на 75 %, медузи — на 99 %, картопля — на 76 %, яблука — на 85 %, помідори — на 90 %, огірки — на 95 %, кавуни — на 96 %.
  • Вода становить майже 70 % маси тіла людини (це вільна, позаклітинна і так звана зв’язана вода, яка міститься усередині клітин). Людський ембріон на 97 % складається з води, а новонароджений — на 90 %. Найбільш інтелектуальна частина нашого тіла — мозок — на 85% складається з води, кров — на 95 %.
  • 85 % всіх захворювань у світі передається через воду.

 

VІ. Розв’язання текстових задач  екологічного змісту (презентація)

 

 VІІ. Формування знань умінь навичок

              Учні працюють в парах (картки з різнорівневими завданнями) .

 

VΙІΙ. Домашнє завдання:  розв’язати задачі за підручником№1562 -2 рівень . 1564 – 3 рівень

Додатково –скласти казку про відсотки.

 

VΙΙΙ. Підсумок уроку

Що нового дізнався на уроці?

Що сподобалося найбільше?

Що було найскладнішим при виконанні завдань?

Що треба ще вивчити вдома?

Заповнення лепбуку.

 

docx
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
1195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку