Конкурс «Найрозумніший кухар»

Про матеріал
виявити знання, вміння та навички отримані на протязі навчального процесу, розвиваючи творчі здібності, креативність, виховуючи відчуття відповідальності.
Перегляд файлу

Міністерство освіти та науки України

Департамент освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації

Державний навчальний заклад

«ГЛУХІВСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ»

 

 

3 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                            Розробив:

                                                                  Викладач спецдисциплін Сапун В.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

2015

 

Анотація

Вибір професії - це друге народження людини. Від того, наскільки правильно вибраний життєвий шлях, залежить суспільна цінність людини, її місце серед людей, задоволеність роботою, фізичне та нервово-психічне здоров'я, радість і щастя.

Бути кухарем – престижно!
Кондитером – дивовижно!
Творчість рук, спокій сердець –
нашим витворам вінець.
Політ фантазії та думок
Піднімає всіх на крок Професійності!
Успішних людей поважають і цінують їх думку.
Та успіх – постійна робота!

Головне завдання кухаря – готувати не тільки смачну страву, але й корисну та поживну. Готування їжі – давнє мистецтво! Адже “Добрий кухар вартий семи лікарів”, - так мовить народне прислів’я. Кожен народ має свої традиції і особливості харчування, пов’язані з географічним положенням, кліматом, історією країни, її економікою, бо кожна людина має право на смачну та корисну їжу. Знання кулінарних секретів можна розглядати з такої точки зору: поступово  ми будемо все більше й більше переконуватися в тому, що тільки здорове може бути красивим. А в тому, що наше здоров’я залежить від правильного харчування, немає сумніву.

4Задля зацікавленості учнів у обраній професії, закріплення теоретичних знань, умінь і навиків, я і пропоную проведення даного конкурсу професійної майстерності. Також брейн – ринг допоможе у розвитку творчих здібностей обдарованих учнів.

Мета конкурсу: виявити знання, вміння та навички отримані на протязі навчального процесу, розвиваючи творчі здібності, креативність, виховуючи відчуття відповідальності.

 

 

Учасники: учні груп  14,№24, №34, №4/1.

 

 

Місце проведення: бібліотека навчального закладу.

 

 

Міжпредметні зв’язки: Технологія приготування їжі з основами товарознавства, основи  фізіології  харчування, санітарія та гігієна, організація виробництва та обслуговування, устаткування підприємств харчування.

 

 

Комплексно-методичне забезпечення:     мультимедійний проектор, екран, ноутбук,  мультимедійна презентація «Квадрат запитань », «Білий ящик», картки-завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід конкурсу

Дійство розпочинається в бібліотеці  навчального закладу.

Викладач 1: Доброго дня шановні гості, учасники, судді, ми раді вітати Вас на конкурсі « Найрозумніший кухар».

Викладач 2: Сьогодні ми зібрались, щоб визначити переможців конкурсу «Найрозумніший кухар», перевірити їхні знання, вміння та навички, які вони отримали в ході навчального процесу.

Викладач 1: Наші  переможці будуть нагороджуватися грамотами та цінними подарунками.

 Оцінювати їхню боротьбу буде журі в складі:

Заступник директора з навчально-виробничої роботи  Головко Г.О.

Заступник директора  з навчально-виховної роботи - Скоченко Т.І.

Методист – Євтушенко Н.Ю.

Викладач спецдисциплін – Петрова Т.В.

Викладач 2: Професія кухар важливіша професія. Кухарі забезпечують населення харчуванням. Професія кухар – це ціле мистецтво, він повинен бути художником, творцем, професіоналом  своєї справи, смачно готувати і красиво оздоблювати страви, поєднуючи за смаковими якостями і кольоровою гамою. Створюючи шедеври, кухар піднімає настрій відвідувачів.

 Викладач 1:  Магію смаків і ароматів

                    У лабораторії вивчаєте  ви,

                    секрети страв, як правильно посуд підібрати

                    навчають вас учителі,

                    бо страва кухні це мистецтво,

                     якого вчитиме все життя.

                     Ми вдячні вам сердечно,

                     бо кухар це професія потрібна вам на все життя.

 

 

Викладач 2: Наше змагання  буде складатися із 4 конкурсів.

1  конкурс  « Квадрат запитань »

 2  конкурс « Білий ящик»

3  конкурс « Професійність»

4  конкурс «Допомога друга »

І так розпочинаємо! Ми кожному учаснику  бажаємо  перемоги!

Викладач 1: Запрошуємо учасників змагання  зайняти  місця за столом і приготуватися до  І  конкурсу.

Учасник №1  учениця гр.№24 Кузнець Катерина

Учасник №2  учень гр.№34 Понирко Андрій

Учасник №3 учень гр.№4/1 Понирко Богдан

Викладач 2: У кожного учасника змагання присутня група підтримки

Катя Кузнець –група  №24

Андрій Понирко - група  №34

Богдан Понирко - група  №4/1

та незалежна група підтримки група  - №14.

Викладач 1: Умови конкурсу: На екрані з’явиться квадрат з різними кольорами, пронумерований цифрами  від 1до36.  Кожний колір відповідає за відповідний предмет. Ви повинні запам’ятати той колір предмету, який Вам довподоби.

1.Зелений колір – Організація  виробництва та обслуговування;

2. Жовтий колір – Охорона праці;

3. Червоний колір – Фізіологія  харчування, санітарія та гігієна;

4. Синій колір – Устаткування п.г.х;

5. Оранжевий  колір – Технологія приготуванняїжі з основами товарознавства;

6. Білий колір – казки та приказки.

Відповівши на запитання, хід переходить до іншого учасника . Кожна вірна відповідь оцінюється в 2 бали. Білий колір квадрата  оцінюється в 1 бал.

 

На роздуми кожного запитання виділяється 30 с.

( викладачі зачитують запитання , учні відповідають)  

Додаток 1.

А зараз просимо жюрі оголосити результати  першого конкурсу.

( жюрі оголошує бали)

Викладач 1: Перейдемо до другого конкурсу «Білий ящик».

Умови конкурсу: Вам буде зачитана цікава  історична  довідка, наводитимуться  приклади, а ви повинні відгадати , що знаходиться в білому ящику.

Вірна відповідь оцінюється в 2 бали.

Якщо Ви незнаєте відповіді на запитання, то буде зачитуватися підказка , але тоді зарахується тільки 1 бал.

( в зал  заносять білий ящик, учні дають відповідь)

Додаток 2.

Викладач 2: Просимо журі оголосити бали

(журі підраховує бали та оголошує результати).

Викладач 1: Перейдемо до конкурсу №3  « Професійність».

 Завдання : Вам пропонується скласти технологічну картку  салату  та його презентувати.

Два основних продукти для приготування  вашого салату  знаходяться в конверті, який ви,  повинні вибрати.

Конкурс буде оцінюватися за такими показниками:

  1. Технологічна картка  -10 балів;
  2. Презентація страви     -10 балів.

Загальна кількість  за конкурс  20 балів.

 (учні по черзі виймають конверт та зачитують продукти, які є обов´язковими для приготування салату)

Додаток 3.

 

Викладач 1: Поки учасники змагання  виконують завдання конкурсу №3  перейдемо до четвертого конкурсу «Допомога друга».

Умови конкурсу: вболівальникам з групи підтримки будуть запропоновані загадки. Кожна вірна відповідь буде зарахована учаснику змагань(1 бал).

 

Додаток 4.

( викладачі зачитують запитання ,учні відповідають)

 

Викладач 2: Просимо журі оголосити бали за 3 та 4 конкурс.

(журі підраховує бали та оголошує результати).

 

Викладач 1: Для підведення підсумків змагання  слово надається   голові  журі - Головко Г.О.

урі зачитує результати змагання , оголошує переможця, нагороджують , дипломами та призами).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

  1. Для чого призначений аванзал? ( для чекання гостей)

2. Розчин якої концентрації використовують для дезінфекції рук.  (0,2 % розчин хлорного вапна)

 3. Головна причина виникнення пожеж на виробництві?

 (  Необережне поводження з вогнем.   )

    4.   Де заховалось сьоме козеня?(  в печі   )

    5.  Чи залежить час обчищення картоплі в картоплечистці від  її розміру ?

 (        ні         )

  6.  Як називається процес відділення м’яса від кістки?( обвалювання    )

  7. На скільки годин замочують бобові перед тепловою обробкою?(  6-8  год )

    8.  Як називається деталь м’ясорубки,яка подає м’ясо до ріжучих пар( ножів)?(  шнек   )

 9.    Як загинув цар, в казці Коник-Горбоконик(  зварився в молоці   )

10. Як називається метод знищення мікробів? ( дезінфекція)

    11.  Який Закон гарантує право громадян на безпечні та шкідливі умови праці?

(про охорону праці    )

12. З якого боку, відносно закусочної тарілки, розміщують різні види ножів  під час сервірування столу? (    з правої    )

13.  В воді народилась, а у воді боїться?(  сіль    )

14. Припускання попередньо обсмажених продуктів, називається?

( тушкування)           

   15. Як називається дія струму, що виявляється в розкладі крові:

(    електролітична.)

16. В якому посуді подають борщ Український з пампушками?( в столовій глибокій   )

   17.  Назвати робочий інструмент механізму для просіювання борошна?

    (     сито     )

18. Яким транспортом дозволяється перевозити харчові продукти?

( спец.транспорт)        

19.  Для чого призначена машина МРГ- 300 А  (машина  для нарізання гастрономічних продуктів)           

20. Як називається спосіб подачі , під час якого страву підпалюють?(фламбування   або фламбе  )

 21.   Не розбивши горшка, не з`їси каші.(  горіх    )

22. Яка дієта призначена при хворобі Боткіна (на стадії видужування)?

    ( дієта   №5   )

23.   Недостатність освітлення призводить до..?

? (втоми зору  )

24.  З яких продуктів готують відтяжку для  прояснювання бульйонів?

( моркви і білка м’яса та білка   )

25. Щоб запобігти потемнінню картоплі її…?( сульфітують   )

26. Причиною проливання рідини на поверхню електричної плити є:?

         ( перегрівання конфорок)

27. Перелік страв, який записується у певній послідовності(      меню   )

28. Скільки положень має пакетний перемикач у промисловій електричній плиті?(   0,1,2,3-вимкнено,слабкий нагрів,середній,сильний всього 4     )

29.Скількох разове харчування рекомендується для підлітків?( 4)

30.  Що можна приготувати, але неможна з`їсти?(   уроки   )

 31.  Скільки ванн використовують  для миття столового посуду?(      3    )

32. Яке призначення котла електричного КПЕ-160 ?(   для приготування перших страв, гарнірів і компотів)                

  33. З якої риби перед фарширування знімають шкіру - панчохою?( з щуки  )              

34. Яка періодичність проведення інструктажу на роботах які не відносяться до робіт з підвищеною небезпекою ? (1 раз на 6 місяців  )

35. Шоколадні  цукерки, і назва грибів?(  трюфель   )

 36.  До яких видів страв відносяться гарячі бутерброди? Як правильно їх споживати? ( до гарячих закусок,споживають за допомогою приборів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

  1. Як стверджував Гомер в «Іліаді», Троянська війна розпочалася саме через цей продукт, на якому було написано слово «Найгарнішій». Паріс подарував йогоАфродиті, що побічно і стало причиною 10-річної війни між греками і троянцями.

Підказка:  Вважається, що Адама і Єву  було вигнано Богом з райського саду за те, що скуштували заборонений плід  (яблуко).

 

  1. Прототип цього напою виготовив в 10 столітті перський лікар Ар-разі, використовувався виключно в медичних цілях

Підказка:  алкогольний напій є елементом  таблиці Менделєєва.

 (спирт)

 

  1. Цей предмет виник в Древній Греції. У 14-16 столітті  вважався заморським  предметом розкоші. Наймолодший столовий елемент.

Підказка: при виникненні мав два зубці, в процесі еволюції додали ще два.

  ( виделка)

 

  1. Рослина цього продукту довгий час в Європі вирощувалась як квітка (гарно цвіте і пахне) і вважалася отруйною. Так, у Франції лише в 1771 р. Паризька медична академія визнала, що продукт цей, не є не безпечним для споживання. Від італійського цей продукт має назву тартуфоллі.

Підказка:  В Ірландіїця культура вперше замінила хліб         ( картопля)

 

  1. Предмет, що з’явився близько 5000 років тому виготовлявся з каменю і використовувався людиною для усіх видів робіт.

Підказка: Обов’язковий  елемент сервірування столів, без нього  не можна приготувати жодної страви.

( ніж)

 

  1. Предмет, що виготовлявся з обпаленої глини, дерева, благородних каменів, слонової кістки, цінного металу, використовувався людиною розумною для споживання  їжі. 

Підказка: використовується як інвентар  для приготування їжі, у сервіруванні столів з подачею перших страв.

 ( ложка)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

Картка - завдання № 1

 

Приготувати салат із 2 обов’язкових продуктів харчування.

 

  1. Риба
  2. Буряк

 

 

 Картка - завдання № 2

 

Приготувати салат із 2 обов’язкових продуктів харчування.

 

  1. Куряча грудка
  2. Гриби

 

 

  Картка - завдання №3

 

Приготувати салат із 2 обов’язкових продуктів харчування.

 

  1. М'ясо свинини
  2. Ананас

 

 

 

 

Додаток 4

                                                     Загадки

1.Що несла бабусі  червона  шапочка? (Пироги)

 2.Що найбільш всього любив Карлсон? ( Варення)

 3.Назвіть смачні імена друзів Незнайки ( Пончик і Сиропчик)

 4.Морква, біб і цибулина,
   Бурячок і капустина,
   Ще й картопля - шусть у горщик.
   Ну й смачний ми зварим ...       (Борщ).
5.Довго з тіста їх ліпили,
   У окропі поварили.
   Потім дружно ласували,
   Ще й сметанки додавали.          (Вареники).
6. У воду цукор, з продуктів
   Сиплем тільки сухофрукти,
   Варимо в каструлі й от
   Вийшов в нассмачний  ...      (Компот).
7.Що на сковорідку наливають,
    Та у четверо згинають? (Млинці).                               

 8. І поживне, і смачне,
    Біле, пінне, запашне.
    Залюбки малята п'ють,
    Здоровенькими ростуть.             (Молоко)
9.М'яли, били і місили, І качали, і ліпили.
    Залишили підрости,
    Щоб рогалики спекти.                  (Тісто).

10. До дітей на кожне свято
    Просять в гості завітати,
    Бо солодкий і смачний.   Здогадались, хто такий?       (Торт).


    11. Є шапка, але немає голови; є ноги, але без черевика. (Гриб)

    12. Я кислий був зелений. Дозрів — і пожовтів. З жарких країн, до чаю прилетів! Хоч кислий я,  зі мною чай смачніший.  Додам я аромату — і станеш здоровіш. (Лимон)

13. Гострі зуби вона має,
   Їсти нам допомагає,
   Що бере в тарілці - все
   Нам до рота донесе. (Виделка.)

14. Довгий носик, ручку   має,
    Всіх нас чаєм пригощає! (Чайник)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінювальний листок

Конкурс № 1 « Квадрат запитань »

Кожна вірна відповідь оцінюється в 2 бали.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

бал

Учасник №1     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учасник №2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учасник №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурс № 2 « Білий ящик»

Вірна відповідь оцінюється в 2 бали.

Підсказка оцінюється в 1 бал.

Номер команди

1питання

2питання

3питання

4питання

5питання

6питання

Заг.бал

Учасник №1

 

 

 

 

 

 

 

Учасник №2

 

 

 

 

 

 

 

Учасник №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            Конкурс № 3  «Професійність»

 

Загальна кількість  20 балів

Номер

учасника

Технологічна

картка

10 балів

Презентація

страви

10 балів

Заг.бал

Учасник №1

 

 

 

Учасник №2

 

 

 

Учасник №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурс  № 4 «Допомога товариша»

 

 

Номер    учасника

Бали вболівальників

Заг.бал

Учасник №1

 

 

Учасник №2

 

 

Учасник №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумки конкурсу

                             Номер учасника

                        Загальний бал змагання

Учасник №1

 

Учасник №2

 

Учасник №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3.                           ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА

 

                                            Страва_________________________                    

 

 

 

 

 

 

п/п

Найменування сировини

Норма вмісту в готовій страві або виробу, г

Технологічні вимоги до якості сировини

Брутто

 

Брутто

Нетто

 

1

 

 

 

Сировина повинна відповідати вимогам ДСТУ

2

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

5

 

 

 

6

 

 

 

7

 

 

 

8

 

 

 

 

Маса готової страви або кулінарного виробу

 

 

                                                        Технологія приготування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Характеристика готового виробу

 

 

 

Зовнішній вигляд

 

 

 

Консистенція

 

 

 

 

Запах та смак

 

doc
Додано
22 березня 2019
Переглядів
1017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку