Конкурс "Український гравікон"

Про матеріал

Конкурс "Український гравікон" з української літератури для 6 класу складається з 6 блоків, які допомагають пригадати найцікавіші сторінки прочитаних творів. Конспект заходу створено на основі вивченого матеріалу.

Перегляд файлу

1

 

Український гравікон (6 клас)

 

Мета: пригадати найцікавіші сторінки прочитаних творів;

            активізувати зорову, слухову, асоціативну  пам’ять учнів;

            розвивати логічне мислення;

            закріпити навички читання;

            зміцнити інтерес до літературного твору.

Обладнання: картки, конверти з літерами, ноутбук, мультимедія.

ХІД ЗАХОДУ:

Вчитель: Доброго для, дорогі  учасники нашої вікторини, глядачі, а також члени журі! Сьогодні ми зібралися з вами для того, щоб помандрувати сторінками вже добре знайомої нам книжки, дізнатися, хто ж має право стати знавцем української літератури.

Я думаю, що, подорожуючи сторінками прочитаних творів, ви дізналися багато цікавого. Видатний італієць Леонардо да Вінчі стверджував, що «щастя дістається тому, хто багато працює». Та бути працелюбним замало, треба ще вміти боротися за свою перемогу!                                                                                                                 

Я бажаю вам щасливого літературно плавання!                                                

Клас об’єднано у дві команди, які заздалегідь підготували назву команди і девіз, а також капітана команди.                                                                                                 За перемогу у конкурсах команди будуть отримувати скарби знань. Переможе та, яка назбирає більше скарбів. А рахувати бали буде наше шановне журі. Наша вікторина буде складатися з таких блоків:

  1. «Пісня – душа народу»
  2. «Хто швидше?»
  3. «Знавець теорії літератури»
  4. «Я знаю назву твору і автора»
  5. «Мозаїка»
  6. «Юний поет»

       Тож давайте починати!

 

І конкурс  «Пісня – душа народу» (7 балів)

Кожна команда відповідає на питання, за яке отримує 1 бал, максимальна кількість балів – 7.

Питання для І команди:

  1. Хто є автором народної пісні? (Народ)
  2. Назвіть музичні інструменти, на яких грали народні співці, виконуючи  пісню. (Ліра, бандура, кобза)     
  3. Як називається пісня, слова якої написані конкретною людиною? (літературна)                                                                              
  4. У середньовічній Західній Європі були дуже популярними народні співці. Як їх називали? (Рапсоди, трубадури,барди, менестрелі, мінезингери)
  5. Назвіть пісні, які відносяться до літнього циклу. (Русальні, купальські, жниварські)
  6. Які пісні відносяться до зимового циклу? (Колядки, щедрівки)
  7. Який обряд виконують на Різдвяні свята? (Обряд колядування)

Питання для ІІ команди:

  1. Який обряд виконують під Новий рік? (Обряд щедрування)
  2. Які пісні виконують під час обрядів згідно з календарем? (календарно-обрядові)
  3.  Кого називали богинями земної води, які живуть на дні водоймищ? (русалки)
  4. Що шукала молодь у лісі вночі на свято Івана Купала?(цвіт папороті)
  5. Які пісні виконують під час Різдва? (Колядки)
  6. Мета якого свята була – ублагати духів неба і землі сприяти у господарстві? (Щедрівки)
  7.  Одна з перших пісень, яку чує людина у своєму житті? (Колискова)

Підведення підсумків конкурсу, переможці отримують скарб.

 

ІІ конкурс «Хто швидше?» (2 бали)

Зараз кожна команда отримає по два конверти з літерами. Та команда, яка перша складе 2 слова(словосполучення), отримає скарб знань і 2 бали.

І – ліричний герой

ІІ – народна пісня

Підведення підсумків конкурсу, переможці отримують скарб.

 

ІІІ конкурс «Знавець теорії літератури» (7 балів)

Кожна команда відповідає на питання з теорії літератури, за яке отримує 1 бал, максимальна кількість балів – 7.

Питання для І команди:

  1. Художній вислів, у якому один предмет чи явище зіставляється з іншим, чимось на нього схожим. (Порівняння)
  2. Повторення окремих слів чи словосполучень на початку віршованих рядків, строф чи речень.(Анафора)
  3. Художнє значення, що виділяє в зображуваному якусь характерну рису чи ознаку. (Епітет)
  4. Рівномірне чергування звукових чи інтонаційних елементів. (Ритм)
  5. Співзвучне закінчення слів у віршованих  рядках (Рима)
  6. Умовне означення якогось одного явища чи поняття іншим подібним, щоб стисло та яскраво передати якусь ідею (Символ)
  7. Великий поетичний оповідний твір. (Поема)

Питання для ІІ команди:

  1. Група віршованих рядків, об’єднаних змістом і порядком римування, який повторюються у творі. (Строфа).
  2. Серйозний за обсягом епічний твір, де докладно розповідається про події з життя кількох дійових осіб. (Повість)
  3. Особливий спосіб художнього відображення дійсності, який полягає в різкому висміюванні негативного. (Сатира).
  4. Відображення смішного в життєвих явищах і людських характерах у доброзичливому, жартівливому тоні.(Гумор)
  5. Невеликий, здебільшого віршований повчально – гумористичний чи сатиричний твір алегоричного змісту. (Байка)
  6. Повчальний висновок у байці. (Мораль)
  7. Особа, яка перебуває в центрі уваги письменника, навколо неї розгортається сюжет. (Головний герой).

Підведення підсумків конкурсу, переможці отримують скарб.

 

ІV конкурс.  «Я знаю назву твору і автора…» (3 бали)

Ваше завдання - прослухати уривок вірша, сказати його назву і автора. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал, максимальна кількість балів – 3.

І команда

  1. …Душу й тіло ми положим

      За нашу свободу

       І покажем, що ми, браття,

       Козацького роду. («Ще не вмерла Україна», П. Чубинський).

 

  1. «Краще в ріднім краї милім

            полягти кістьми, сконати,

            Ніж в землі чужій, ворожій

            В славі й шані пробувати!» («Євшан – зілля», М. Вороний).

 

  1. Україно, Україно!

           Ненько моя, ненько!

           Як згадаю тебе, краю,

           Заплаче серденько!..

           Де поділось козачество,

           Червоні жупани?

           Де поділась доля – воля?.. («Тарасова ніч», Т. Шевченко).

ІІ команда

 

  1. «Що болить?» – мене питали,

           Але я не признавалась –

           Я була малою горда, –

           Щоб не плакать, я сміялась. («Як дитиною, бувало…», Леся Українка).

  1. Світлом науки і знання

Нас, дітей, просвіти,

В чистій любові до краю

Ти нас, Боже, зрости. («Молитва» Кониський О.)

  1. Сім’я вечеря коло хати,
    Вечірня зіронька встає.
    Дочка вечерять подає,
    А мати хоче научати,
    Так соловейко не дaє. Садок вишневий коло хати» Т. Шевченко)

Підведення підсумків конкурсу, переможці отримують скарб.

 

 

V конкурс «Мозаїка» (4 бали)

 

Всі ви знаєте, що про книгу – вічне джерело знань, складено багато загадок, віршів, прислів’їв. Зараз ви повинні будете „склеїти” прислів’я про книгу, склавши його з поданих частин. Яка команда перша складе всі 4 прислів’я, це 4 бали, і отримує скарб.

 

1 команда:        Хто багато читає…             як голова без розуму

                          Книга – твій друг…             весь вік не тужити

                          Дім без книги…                   той багато знає

                          З книгою дружити…           без неї як без рук

2 команда:      З книгою подружишся,  розуму наберешся.

                         Книга для розуму,          що теплий дощ для посівів.

                         У домі без книги,            як без вікон, темно.

                         Книга подібна воді -       дорогу проб'є усюди.

Підведення підсумків конкурсу, переможці отримують скарб.

 

VІ конкурс «Юний поет» (4 бали)

Дуже багато літературних творів не дійшли до наших часів, а були  пошкоджені і, навіть, знищені. Але мені вдалося дістати стародавні фрагменти віршів невідомого поета. А ваше завдання – відчути себе справжнім митцем, майстром слова і максимально відновити чотиривірші. Найвищий бал, який ви можете отримати, - це 4 бали, якщо першими зачитаєте свій шедевр.

І команда                                                           ІІ команда

… прийшла … прилетіли

… принесла … вони

… подарунки … сповістили

… візерунки. … весни.

 

Підведення підсумків конкурсу, переможці отримують скарб.

Підведення підсумків усієї вікторини.

Вчитель: Отже, переможцями нашої літературної вікторини стала команда «…..», вони набрали найбільшу кількість скарбів знань. Давайте привітаємо переможців, а також команду «…..», яка не гірше змагалась зі своїми суперниками.

Дякую за увагу всім учасникам, глядачам, а також членам журі!

 

 

 

doc
Додано
29 травня 2018
Переглядів
1286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку