Конкурс "Український гравікон" з української літератури для 6 класу складається з 6 блоків, які допомагають пригадати найцікавіші сторінки прочитаних творів. Конспект заходу створено на основі вивченого матеріалу.
1
Український гравікон (6 клас)
Мета: пригадати найцікавіші сторінки прочитаних творів;
активізувати зорову, слухову, асоціативну пам’ять учнів;
розвивати логічне мислення;
закріпити навички читання;
зміцнити інтерес до літературного твору.
Обладнання: картки, конверти з літерами, ноутбук, мультимедія.
ХІД ЗАХОДУ:
Вчитель: Доброго для, дорогі учасники нашої вікторини, глядачі, а також члени журі! Сьогодні ми зібралися з вами для того, щоб помандрувати сторінками вже добре знайомої нам книжки, дізнатися, хто ж має право стати знавцем української літератури.
Я думаю, що, подорожуючи сторінками прочитаних творів, ви дізналися багато цікавого. Видатний італієць Леонардо да Вінчі стверджував, що «щастя дістається тому, хто багато працює». Та бути працелюбним замало, треба ще вміти боротися за свою перемогу!
Я бажаю вам щасливого літературно плавання!
Клас об’єднано у дві команди, які заздалегідь підготували назву команди і девіз, а також капітана команди. За перемогу у конкурсах команди будуть отримувати скарби знань. Переможе та, яка назбирає більше скарбів. А рахувати бали буде наше шановне журі. Наша вікторина буде складатися з таких блоків:
Тож давайте починати!
І конкурс «Пісня – душа народу» (7 балів)
Кожна команда відповідає на питання, за яке отримує 1 бал, максимальна кількість балів – 7.
Питання для І команди:
Питання для ІІ команди:
Підведення підсумків конкурсу, переможці отримують скарб.
ІІ конкурс «Хто швидше?» (2 бали)
Зараз кожна команда отримає по два конверти з літерами. Та команда, яка перша складе 2 слова(словосполучення), отримає скарб знань і 2 бали.
І – ліричний герой
ІІ – народна пісня
Підведення підсумків конкурсу, переможці отримують скарб.
ІІІ конкурс «Знавець теорії літератури» (7 балів)
Кожна команда відповідає на питання з теорії літератури, за яке отримує 1 бал, максимальна кількість балів – 7.
Питання для І команди:
Питання для ІІ команди:
Підведення підсумків конкурсу, переможці отримують скарб.
ІV конкурс. «Я знаю назву твору і автора…» (3 бали)
Ваше завдання - прослухати уривок вірша, сказати його назву і автора. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал, максимальна кількість балів – 3.
І команда
За нашу свободу
І покажем, що ми, браття,
Козацького роду. («Ще не вмерла Україна», П. Чубинський).
полягти кістьми, сконати,
Ніж в землі чужій, ворожій
В славі й шані пробувати!» («Євшан – зілля», М. Вороний).
Ненько моя, ненько!
Як згадаю тебе, краю,
Заплаче серденько!..
Де поділось козачество,
Червоні жупани?
Де поділась доля – воля?.. («Тарасова ніч», Т. Шевченко).
ІІ команда
Але я не признавалась –
Я була малою горда, –
Щоб не плакать, я сміялась. («Як дитиною, бувало…», Леся Українка).
Нас, дітей, просвіти,
В чистій любові до краю
Ти нас, Боже, зрости. («Молитва» Кониський О.)
Підведення підсумків конкурсу, переможці отримують скарб.
V конкурс «Мозаїка» (4 бали)
Всі ви знаєте, що про книгу – вічне джерело знань, складено багато загадок, віршів, прислів’їв. Зараз ви повинні будете „склеїти” прислів’я про книгу, склавши його з поданих частин. Яка команда перша складе всі 4 прислів’я, це 4 бали, і отримує скарб.
1 команда: Хто багато читає… як голова без розуму
Книга – твій друг… весь вік не тужити
Дім без книги… той багато знає
З книгою дружити… без неї як без рук
2 команда: З книгою подружишся,… розуму наберешся.
Книга для розуму,… що теплий дощ для посівів.
У домі без книги,… як без вікон, темно.
Книга подібна воді -… дорогу проб'є усюди.
Підведення підсумків конкурсу, переможці отримують скарб.
VІ конкурс «Юний поет» (4 бали)
Дуже багато літературних творів не дійшли до наших часів, а були пошкоджені і, навіть, знищені. Але мені вдалося дістати стародавні фрагменти віршів невідомого поета. А ваше завдання – відчути себе справжнім митцем, майстром слова і максимально відновити чотиривірші. Найвищий бал, який ви можете отримати, - це 4 бали, якщо першими зачитаєте свій шедевр.
І команда ІІ команда
… прийшла … прилетіли
… принесла … вони
… подарунки … сповістили
… візерунки. … весни.
Підведення підсумків конкурсу, переможці отримують скарб.
Підведення підсумків усієї вікторини.
Вчитель: Отже, переможцями нашої літературної вікторини стала команда «…..», вони набрали найбільшу кількість скарбів знань. Давайте привітаємо переможців, а також команду «…..», яка не гірше змагалась зі своїми суперниками.
Дякую за увагу всім учасникам, глядачам, а також членам журі!