Урок "Аналіз поведінки героїв повісті «Тореадори з Васюківки», їхніх учинків. Характеристика улюбленого героя"

Про матеріал

Для проведення уроку обрана тема «Аналіз поведінки героїв повісті «Тореадори з Васюківки», їхніх вчинків». За мету я ставила розкрити особливості поведінки героїв повісті, пригодницький характер твору, формувати вміння аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку.

Розвиваючий аспект триєдиної мети: розвивати навички виразного читання, коментування, зв'язного мовлення.

Виховний аспект: виховувати позитивні риси характеру, активну життєву позицію, оптимістичний світогляд.

При проведенні уроку дотримувалась принципів

•наочності;

• активності та самостійності;

• відповідності навчання реальним можливостям учнів та вчителя;

• усвідомленості.

Перегляд файлу

 

Тема. Аналіз поведінки героїв повісті «Тореадори з Васюківки», їхніх вчинків. Характеристика улюбленого героя.

 

Мета: розкрити особливості поведінки героїв повісті, пригодницький характер твору, формувати вміння аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку;

розвивати навички виразного читання, коментування, зв’язного мовлення;

виховувати позитивні риси характеру, активну життєву позицію, оптимістичний світогляд.

 

Клас: 6

 

Обладнання: ілюстрації, картки «Продовжити речення», «Рефлексія», фрагменти фільма «Тореадори з Васюківки», тексти повісті, «Дерево рішень».

 

Тип уроку: урок формування знань, умінь, навичок.

 

Інтеграція: світова література.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

  1. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення».
  • Жанр твору «Тореадори з Васюківки» - це…
  • Повість – це …
  • Пригодницький твір – це …
  • Назву повісті можна пояснити так…

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

 

  1.  Перегляд фрагменту  кінострічки «Тореадори з Васюківки».
  2. Бесіда.

- Хто ці хлопці, які щодуху тікають від діда?

- Яка ж тема нашого уроку?

3. Слово вчителя.

Про мету і завдання уроку.

  • Чого ви очікуєте від уроку?

 

4. Епіграф:       У мене в житті завжди казка існує,

         Дитинство фантазії всюди пряде,

         Воно всім захопливі мрії дарує,

         Не йди ти від мене, моє золоте.

            Богдан Юрєв

  • Помандруймо ж світом дитинства та пригод з героями.

 

ІV. Сприйняття й осмислення нового матеріалу.

 

  1. Слово вчителя.

До нас у гості завітав  наш земляк Всеволод Нестайко. Можливо, він розкаже нам, як з’явились герої Ява і Павлуша.

 

  1. Рольова гра.

Учень у ролі В.Нестайка.

Я у 1950-ті роки вирушав із друзями-письменниками на полювання. Це було в плавнях на Удаї. Там багато комишів, озера. По них я плавав човном із одним веслом. Полювали ми в селі Скоринці. Якось уночі до нашого вогнища прибився підліток. Самостійний, меткий. Звали його – Ява Рень. І був у нього дід Варава, іменем якого назвали тамтешнє озеро – Реньове. Звідти й пішов головний герой «Тореадорів».

Остаточно ж сюжет книги про малих тореадорів виник так: «Василь Євдокименко – художник, який оформлював мої книжки, одного разу розповів мені про школярів, які заблукали в кукурудзі й змогли вийти тільки, як у селі на стовпі забалакало радіо. Тоді я написав оповідання «Пригоди в кукурудзі», де вперше з’явилися Ява й Павлуша, герої всієї трилогії «Тореадори з Васюківки».

Приємно, що з’явилось кілька видань моєї книги.

 

А ви всі прочитали повість? Які вони, герої твору?

 

  • Робота у зошитах

Коли і за яких обставин виник задум про написання книги(1-2реч.)?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Презентація ілюстрацій.
  • Робота з текстом.

Читання описів зовнішності героїв.

Протягом уроку у зошити записати риси Яви і Павлуші.

 

  1.  Перегляд фрагменту кінострічки «Тореадори з Васюківки»(«Ми – фантазери»).
  2.  Мозковий штурм.

- Чи справді хлопці є такими фантазерами, якими себе вважають? Робота з текстом

- Чи здійснюються їхні задуми? Чому?  Виразне читання епізодів.

  1.  Інтерактивна вправа «Дерево рішень».

- Що ж потрібно героям зробити, щоб у подальшому досягати мети?

Запишіть на аркушах поради і прикріпіть до дерева.

- Чи добиваєтесь ви поставленої мети?(Будьте активними і цілеспрямованими)

  1.  Захист робіт групами ілюстраторів.

- Який епізод змальований?

- Про які риси свідчить?

  1.  Слово вчителя.

А ось, і самі шибеники.

  1.  Інсценізація уривку «У кукурудзі».

- Яка риса проявляється? (Вірність у дружбі, взаємопідтримка)

  1.  Фізкультхвилинка.

 Навколо дерев весело підемо.

 Різні листочки дружно підберемо.

 Відразу вгору піднімемо,

 А потім їх підкинемо,

 Нехай собі летять,

Про дружбу шелестять.

 Будьте дружними!

  1. Захист робіт групи фольклористів.

Читання прислів’їв, що характеризують героїв.    Теорія літератури: прислів’я

Проведіть паралель з текстом.   Прислів'я — стійкий вислів, що має повчальний характер.

Довідка:

За сто робіт береться, а ні одна не вдається.

Будь сміливий не язиком, а ділом.

Добре там живеться, де дружба ведеться.

Великі діла з малих починаються.

Щоб досягти великого, починай з малого.

Яка справа, така й слава.

  1. Виступ групи літературознавців.     Робота в зошитах

Художні засоби, що використані для характеристики персонажів.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Метод «Акваріум».

- Які ж наші герої?

 Групі, що працює, для виконання завдання необхідно:    -Я вважаю…

    обговорити  в групі, використовуючи метод дискусії;   - Тому що…

    дійти спільного рішення.       - Отже…

На цю роботу групі дається 3-5 хв. Усі інші учні класу мають тільки слухати, не втручаючись у хід обговорення. Після закінчення часу група займає свої місця. До класу запитання:

    Чи погоджуєтесь ви з думкою групи?

    Чи була ця думка достатньо аргументована, доведена?

    Який з аргументів ви вважаєте найбільш переконливим?

  1. Інтеграція.

Кого із героїв світової літератури Ява і Павлуша нагадують?

  1. Читання за ролями уривку роману Марка Твена « Пригоди Тома Сойєра».

Якусь мить стара стояла видимо спантеличена, а тоді промовила  - не надто сердито, проте досить голосно, щоб її почули меблі в кімнаті:

- Ну стривай, попадешся ти мені в руки!..

Зроду не бачила такого поганця!

Раптом позад неї щось шурхнуло, і вона обернулася - саме вчасно, щоб схопити за полу куртки невеликого хлопчиська й не дати йому втекти.

- А, ось ти де! Ти що там робив?

- Нічого.

- Нічого? А ти поглянь на свої руки. І на свій рот.  Це що таке?

- Не знаю, тітонько.

- Зате я знаю. Це варення - ось що це таке. Сто разів тобі казала: не чіпай варення, бо шкуру злуплю! Ану дай мені оту лозину!.. І Лозина зависла в повітрі. Здавалося, порятунку немає.

- Ой тітонько! Мерщій оберніться!

Тітка Поллі з хвилину стояла розгублена, потім тихенько засміялася:

  • Ну й розбишака ж, хай йому абищо! Невже я так-таки нічого не навчуся? Це ж уже вкотре він отак мене дурить. Мабуть, і справді старі дурні найдурніші.

 

VІ. Підсумки уроку.

  1. Виступи учнів «Мій улюблений герой».
  2. Рефлексія.

1.Чого я навчився(-лась) на уроці?..............................................................................

………………………………………………………………………………….

2.Що було цікавим і чому?...............................................................................

………………………………………………………………………………….

3.Яких успіхів і яким способом досяг(-ла)?............................................................

………………………………………………………………………………….

4.Які труднощі траплялися і як я їх подолав(-ла)?................................................

………………………………………………………………………………….

5.Мої побажання собі…………………………………………………………

………………………………………………………………………………….

6.Самооцінка моєї роботи (бал)…………………………………………….

 

VІІ. Оцінювання.

VІІІ. Домашнє завдання.

***«Чи хочеться мені бути схожим на Яву і Павлушу?»

або

       скласти порівняльну характеристику героїв.

 

 

 

 

  • Жанр твору «Тореадори з Васюківки» - це…

 

 

  • Повість – це …

 

 

  • Пригодницький твір – це …

 

 

  • Назву повісті можна пояснити так…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У мене в житті завжди казка існує,

         Дитинство фантазії всюди пряде,

         Воно всім захопливі мрії дарує,

         Не йди ти від мене, моє золоте.

            Богдан Юрєв

 

 

doc
Додано
13 червня 2018
Переглядів
10712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку