Конкурс ерудитів
«Юні Шевченкознавці»
Мета:
навчальна: поглибити знання учнів про життя і творчість Т.Г. Шевченка.
розвиваюча: розвивати зв’язне мовлення, мислення, увагу, кмітливість .
виховна: виховувати зацікавленість до поетичного слова Кобзаря.
Хід проведення
Вчитель. Добрий день, юні шанувальники творчості Кобзаря, дорогі
глядачі, вболівальники, судді! Сьогодні ми проведемо конкурс ерудитів «Юні Шевченкознавці».
Представляє членів журі.
Капітани представляють свої команди.
І конкурс
«Захист презентацій».
Кожна команда отримала теми, до яких вони мали підготувати презентацію та виступ до неї.(Максимум 20 балів) .
Виступ команд. Оцінки журі.
ІІ конкурс
«Оживи картину».
Наші команди отримали превентивне завдання: дослідити картини Т.Шевченка , деякі з них вони сьогодні «оживляють» для конкурентів. (Правильно відгадана картина – 3 бали, акторська майстерність – 3 бали).
Виступи учасників. Оцінки журі.
ІІІ конкурс
“Найкращі декламатори поезій
Т.Г.Шевченка».
Тарас Григорович Шевченко–слава нашого народу - залишив по собі
величезну творчу спадщину:чудові твори,славнозвісний “Кобзар”, який
уславив нашу поетичність. Навряд чи є на земній кулі куточок, де б не зву-
чала полум`яна поезія Великого Кобзаря, навряд чи існує мова, якою б не
було перекладено “Заповіт”,де він просив нащадків згадувати його.
Велика Шевченкова поезія звучатиме і у нас сьогодні. (Максимум 5балів).
Виступи читців. Оцінки журі.
ІV конкурс
«Художній номер».
Кожна команда мала знайти в своїх рядах талант і представити на розгляд
суддів. (5 балів) .
Виступи учасників. Оцінки журі.
ІV конкурс
«Конкурс капітанів».
Кожен капітан повинен дати відповіді на якомога більшу кількість запитань
за 1 хвилину. За кожну правильну відповідь дається 1 бал.
1. Членом якого братства був Шевченко? (Кирило-Мефодіївського)
2. Скількома мовами перекладений «Заповіт»? (Стома)
3. Пан, у якого Шевченко служив козачком. (Енгельгардт)
4. Ким був до початку постання Ярема з поеми «Гайдамаки»? (Наймитом)
5. Кобзар, якому Шевченко надіслав збірку «Кобзар» з дарчим надписом.
(Остап Вересай)
6. Річка, біля якої похований поет. (Дніпро)
7. Російський художник, у якого вчився Шевченко (Карл Брюллов)
8. Продовжіть рядки ...І на оновленій землі...( Врага не буде...)
9. Де було написано «Заповіт»? (У Переяславі)
10. У якому році Шевченко «пас ягнята за селом»? (1814 + 13 = 1827р.)
11. Прізвище Яреми з поеми «Гайдамаки». (Галайда)
12. Ім'я дівчини, подруги дитячих літ Тараса. (Оксана)
13. Попередня назва Тарасової гори. (Чернеча)
14. Село, у якому провів дитинство Шевченко. (Кирилівка)
15. Дата перепоховання Шевченка. (22 травня 1861 року)
16. Ім'я сестри, яка була для Тараса другою матір'ю. (Катерина)
17. Скільки творів увійшло до першого «Кобзаря»? (Вісім)
18. Скільки років перебував Шевченко на засланні? (Десять)
19. Перший твір Шевченка на історичну тематику. (Поема «Іван Підкова»)
20. Майстер живописних справ, у якого навчався Шевченко. (В. Ширяєв)
21. Найвідоміший драматичний твір Шевченка. ("Назар Стодоля")
22. Рік першого видання «Кобзаря»(1840)
23.Звання Шевченка після закінчення Академії мистецтв.(Вільний художник))
24. Псевдонім Шевченка. (Дармограй)
25. Час другої поїздки Шевченка в Україну. (Серпень 1845р.)
26. Кому присвячена поема «Катерина»? (Василю Жуковському)
27. Дата першого арешту Шевченка. (15 квітня 1847р.)
28. Скільки дітей було в сім’ї Т. Шевченка? ( 6 )
29. Які книги були для Шевченка святими? ( Біблія, тв. Сковороди)
30. Хто є оповідачем у поемі «Сон»? ( автор)
31. Чим знаменитий для Шевченка 1840р? ( «Заповіт»)
32. Хто вчив у дитинстві Тараса? ( дяк)
33. Літературний псевдонім Шевченка ( Кобзар )
34. Скільки мов знав Шевченко? ( 5 )
35. В якому творі Шевченко застерігав дівчат від легковажності?(«Катерина»)
36. «Реве та стогне Дніпр широкий..» - з якого твору ці рядки? ( «Причинна»)
37. На якій грошовій купюрі зображено портрет Шевченка? (100грн.)
Заключне слово вчителя
Шановні гості, журі, гравці, ось підійшов до кінця наш конкурс присвячений Тарасу Григоровичу Шевченку – генію, митцю, визволителю, діячу, захиснику.
Доля генія була тяжка. Та навіки залишився з нами той, « хто зробив своє велике діло, не зазнав щастя живим і кого ждало інше щастя вже по смерті, тяжко зароблене щастя, безсмертна слава вовіки і віки…»
Він продовжив свій родовід не в прямих нащадках , а в Слові , увічнив себе як єство всього народу, як долю і характер України. Тож хай назавжди у ваших серцях горить іскорка любові до поезії, яку засвітив Великий Кобзар.
Дякую вам за чудово проведений час!!!
Інсценізація уривку з драми Т.Г.Шевченка «Назар Стодоля».
Журі підсумовує результати конкурсів і нагороджує переможців.