Конкурс "Зимуючі птахи нашого краю"

Про матеріал

Конкурс проводиться з метою ознайомлення дітей із різноманітністю видового складу зимуючих птахів свого краю та бережного ставлення до братів наших менших.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Зимуючі птахинашого краю

Номер слайду 2

Синиця велика

Номер слайду 3

Повзик звичайний

Номер слайду 4

Сойка

Номер слайду 5

Горобець хатній

Номер слайду 6

Омелюх звичайний

Номер слайду 7

Посмітюха

Номер слайду 8

Дятел строкатий

Перегляд файлу

(Конкурс для учнів 5-6 класів)

 

МЕТА: ознайомити дітей з різноманітністю видового складу зимуючих птахів свого краю, уточнити уявлення про спосіб життя птахів взимку; активізувати бажання допомагати птахам у холодну  пору року; навчити розпізнавати птахів за співом та зображенням; виховувати бережне ставлення до природи, любов до братів наших менших.

ОБЛАДНАННЯ: наочні посібники, картки з малюнками, комп’ютер,

 слайд – шоу «Голоси птахів».

ХІД ЗАХОДУ

І. Оргмомент

ІІ. Основна частина

1. Вступне слово вчителя

          Невід’ємною частиною природи є птахи. У лісі, на луках, у полі, в парку, саду біля житла – скрізь вони привертають нашу увагу. Ми спостерігаємо, як одні з них у пошуках їжі стрибають по землі, інші обстежують гілки й  стовбури дерев. Ми милуємось їх польотом, формою тіла, красою оперення, дивуємося з їхньої поведінки, їхній спів створює добрий настрій. А хто ж такі птахи?

2. Виступи учнів

1. Птахи – частина природи, без яких її врода була б неповною!

2. Птахи – наші друзі! Їх можна побачити й почути скрізь: у парках, садах, лісах, на полях, біля водойм, у містах і селах.

3. Птахи прикрашають землю. Їх весела, дзвінка пісня, яскраве забарвлення оживляє природу, вселяє в нас бадьорість і радість.

4. Птахи – це пісня й політ! Це голоси наших лісів, полів, гір і пустель. Їхні пісні звучать на Землі цілий рік. Їхні голоси ми чуємо вдень і вночі.

5. Птахи – діти повітря, підкорювачі повітряного океану. Вони можуть підніматися вище гір і хмар, перелетіли пустелю, море й океан.

6. Птахи – діти веселки. Пір’я переливається всіма кольорами веселки. Вони несуть радість людям.

7. Птахи – вірні наші помічники, захисники лісів, полів, садів від шкідників і гризунів.

8. Тому птахів потрібно охороняти й берегти. Про них потрібно піклуватися й допомагати їм у важку хвилину.

 

Вчитель.  Всі ви минулої зими приймали активну участь в операції «Годівничка».  Допомагали птахам пережити голодну зиму. Адже птахам не так страшні морози, як нестача їжі.  Про корм потрібно потурбуватися ще влітку. Можна заготовити насіння кавуна, дині, гарбуза, кабачка, соняшника, проса. Люблять птахи різноманітні сухофрукти та гриби. А ще більший сюрприз для птахів, якщо вони будуть червивими.

         Потрібно пам’ятати, що чорний хліб набухає у дзьобиках птахів і може викликати їх загибель. Залюбки птахи будуть клювати і шматочки сала,  але несоленого, тому що сіль для птахів – отрута.

     Сьогодні ми пригадаємо,  з якими птахами  ви зустрічалися на протязі зими, як їх підгодовували. Для цього ми проведемо конкурс «Зимуючі птахи нашого краю» . Учасниками конкурсу  є дві команди: «Зернинки» і «Насінинки».  Оцінювати відповіді команд  будемо ми з вами. Для цього вам потрібно уважно слухати завдання і відповіді учасників. За правильні відповіді команда отримує жетон. Перемагає  та команда, у якої найбільше  буде жетонів.

Перший конкурс « Відгадай пташку за описом»

1.  Цей птах  полюбляє чіплятися до кори дерева головою вниз, сидіти або жваво повзати  по стовбуру  Живе у нас протягом цілого року. Ранньої весни, як  тільки пригріє сонечко в лісі, здалеку можна почути мелодійний гучний

свист. Живиться влітку переважно комахами, серед яких багато небезпечних

шкідників, наприклад, клоп-черепашка. Восени і взимку, коли не вистачає

тваринного корму, охоче поїдає різне насіння. (Повзик )

 

2. Красивий птах, більший за горобця, має бурувато-сіре  забарвлення з чорнувато-рудим відтінком. На голові птаха чималий чубчик, що надає йому трохи задирливого вигляду. Живиться переважно різними ягодами і насінням дерев. Особливо полюбляє омелу. ( Омелюх)

 

3. Пташка велика і приємна на вигляд. Має  білий з чорним одяг,  який  виблискує, довгий хвіст, живі та хитрі очі. Живиться комахами та м’якотілими , розорює пташині гнізда, знищує пташенят та яйця. Дуже ляклива, гніздо ховає в кроні листяних дерев і прикриває зверху листям, так що в гнізді її помітити неможливо. Самка кладе в гніздо 7-8 зеленувато-синіх  яєць в коричневу крапочку. Зимує в Україні. (Сорока)

 

4. Забарвлення оперення  здебільшого строкате, яскраве, іноді одноманітне (чорне, зе­лене) і майже у всіх видів самців і деяких самок на голові є червона «шапочка». Голова порівняно велика, дзьоб міцний. Язик надзвичайно довгий, 8-14 см. Ним вони добувають з-під кори і навіть з дере­вини комах та їх личинок. За допомогою коротких і сильних ніг з гострими загнутими кігтями всі  чудово лазять по стовбурах дерев, спираю­чись на цупкий хвіст. Полюбляють   насіння рослин та ягоди. (Дятли)

5.  Це один із найвідоміших птахів, що живе по сусідству із житлом людини. Добре пізнаваний як за зовнішнім виглядом, так і за співом. Ці птахи  утворюють пари на все життя. А життя у них не дуже довге, більшість їх не доживає і до 4 років. Багато молодих птахів гине ще в першу зиму. Живляться вони комахами, насінням диких рослин, зерном, рештками їжі. В США їм встановлено пам’ятник за спасіння садів від гусені. Вчені підрахували, що зграя з тисячі цих птахів восени за місяць може винищити  до 7,5 мільйонів на­сіннин бур'яну. (Горобець)

 

6. Лісові птахи, які завжди із першими приморозками прилітають до людських осель, тому що їм, бідолашним, в лісі не вистачає їжі. Вони добре пам’ятають місце, де їх годували минулої зими і повертаються туди не самі, а із своїми малюками. В морозяні ночі зграйки залазять у дупла, щілини будівель і сплять, тісно притулившись одна до одної, утворюючи пухнасту кулю, із якої стирчать хвостики.

      Полюбляють різноманітну їжу, особливо свіже несолоне сало. Мають  яскраво-жовте забарвлення.  Одна пташка з’їдає за день комах стільки, скільки важить сама.(Синиця)

7. Птахи переважно сизого кольору з зеленим і мідно-червоним блиском на шиї і волі. Дзьоб чорний, ноги червоні. Проте можуть бути білими, строкатими, бурими.  Гніздяться під дахами будинків, під мостами.  Своїх дитинчат годують «Пташинним молоком» . Це суміш, що виробляється у волі цих птахів. Вони  виконують роль сміттярів, поїдаючи кинуті залишки їжі і тим самим перешкоджаючи розповсюдженню хвороботворних організмів. (Голуби.)

8. “Телегіз-телегіз – кидай сани, бери віз!” можна почути напровесні. Цю пісню співає птах   сірувато-бурого кольору, з темною строкатістю; на тім'ї загострений «чуб»; низ тулуба білуватий, з темно-бурою строкатістю на волі і боках. Птах  має  звичку шукати собі взимку поживу серед всілякого придорожнього пороху. Дзьоби у них довгенькі, хвости, навпаки, відносно короткі, тілом трохи більші і наче міцніші від хатніх горобців та й крокують по дорозі, а не стрибають.  Знищують комах та насіння бур’янів. (Посмітюха, або чубатий жайворонок)

Другий  конкурс « Знайди пташку»

Зараз прозвучить пісня «Кольорові пташки». Вам потрібно виписати птахів, про яких тут співається. (Снігурі, крук, синиці, омелюх, горобець)

 

Пісня «Кольорові пташки»

Червоні снігурі
Стрибають по дворі.
В задумі чорний крук
Присів на білий сук.
Приспів:
Пташки кольорові у зимоньки-зими...
Рівнесенько вгору клубочаться дими.

Синиці голубі
Співають на вербі.
Шукає омелюх
На морозець кожух.
Приспів:

А горобець-дивак
Вдягнув зелений фрак...
Зелений, то й дарма! –
Бо сірих фарб нема.

Третій   конкурс « Пташина годівничка»

А зараз перевіримо чим ви годували птахів на протязі зими.  Вам потрібно нагодувати птаха, який прилетить до вашої годівнички. На екрані будуть з’являтися фото птахів, а ви піднімаєте картки , з тією їжею, яку може споживати даний птах. Якщо команда вказує правильний набір – отримує жетон.

Слайд 2- 8

  1. Синиця Велика
  2. Повзик звичайний
  3. Сойка
  4. Горобець хатній
  5. Омелюх звичайний
  6. Посмітюха
  7. Дятел строкатий

 

Четвертий    конкурс« Поетичний»

Скласти вірш про годівничку.

У вас є закінчення вірша. Потрібно Придумати початок строфи.

  1. Я зробив для пташечок

Аж три годівнички.

Сипнув у них кришечок

Ще й жменьку пшенички.

 

  1. До кожної прикріпив

Сальця по шматочку.

І раненько почепив

Усі три в садочку.

 

П’ятий    конкурс « Співочий»

Потрібно впізнати птаха за співом. Командам по черзі пропонується запис співу, якщо команда відповіла неправильно – може відповісти інша.

1.Синичка

2. Горобець

3. Ворона

4. Сорока

5. Сойка

6. Дятел

 

Шостий     конкурс «Склади прислів’я »

У кожної команди є набір слів. З цих слів потрібно скласти прислів’я про птахів і пояснити, що воно означає.

 

кожна пташка

 

своє гніздо хвалить

де багато пташок

 

там немає комашок

ліпше пташці на зеленій вітці

 

ніж у пана в золотій клітці

у всякої пташки

 

свої замашки

сова вдень мовчить

 

а вночі кричить

дружні сороки

 

і орла заклюють

старого горобця

 

на полову не зловиш

краще синиця в жмені

 

ніж журавель у небі

 

 

 

 

 

Сьомий  конкурс « Загадки»      Відгадати загадки про птахів.

1. Влітку я тут не буваю,

Лиш на зиму прилітаю.

Скачу я по горобині

 у рудесенькій хустині,

Скрізь стрибаю, наче свій,

А, як стихне сніговій,

День весняний завітає –

Знов на північ відлітаю.

 Не лінивець, і не сплюх

 Гість північний – …….. (Омелюх)

 

2. Над подвір'ячком літаю, 
Все блискуче підбираю.
І сварлива, й білобока. 
З чорним хвостиком… -  (Сорока!)

 

3. Я ловлю комах, жучків, 
їм біленьких черв'ячків,
В теплий край я не літаю: 
Під стріхою хату маю. 
По дворах стрибаю

Крихти підбираю.  (Горобець)

 

4. Пташка невеличка

В неї білі щічки

Сірі лапки, чорна шапка,

Фартушок жовтенький,

Голосок тоненький.

Та ж ця пташка невеличка

Називається…    (синичка)

 

5. Ми маєм грудочки червоні

І чорні крильця в нас міцні.

На крилах зиму ми приносим

І звуть нас просто…(снігурі)

 

6. Вірно людям я служу,

Їм дерева стережу.

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним добуваю. (дятел)

 

  1. Прилетіла чорна зграя

          Не свистить і не співає.

         А кричить «Кар-кар-кар-кар!»

         Що за птахи? Відгадай. (ворони)

 

 

  1. Вони бувають сизі, білі

          Вважають їх птахами миру,

          На щастя в небо випускають.

          Кожний з нас цю пташку знає, 
           її назву відгадає.  (голуби)

 

ІІІ.  Підсумкова частина

             Сьогодні ми з вами  пригадали, хто такі птахи, їхні звички та яке значення вони мають у нашому житті. Допомагали нам у цьому команди        « Зернинки» та « Насінинки».  За кількістю отриманих жетонів перемогла команда………

     На цьому наш захід завершується, але  робота з питань  охорони птахів

продовжується.  І якщо ви будете  привітними птахів взимку, то вони залишаться у вашому саду допомагати влітку знищувати шкідників, насіння бур’янів. Бережіть природу, адже ми  також її частинка. Дякую всім за активну участь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     Додатки

   Четвертий    конкурс« Поетичний»

Скласти вірш про годівничку.

У вас є закінчення вірша. Потрібно Придумати початок строфи.

  1.                                                      пташечок

                                                    годівнички.

                                                     кришечок

                                                    пшенички.

 

  1.                                                      прикріпив

                                                     шматочку.

                                                     почепив

                                                     садочку.

 

 

 

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQMzHUcAsZWK-JDsjyiT-c45wBaT5X_p3FKrjzHGDbxGgXLJl67Ww&reload=on

http://xn--80al2h.in.ua/images/ingredient/120131082911-120329191715-p-O-semechki-tikvi.jpg

 

 

http://www.iamcook.ru/upl/recipes/misc/20486cbc948e863245922471d408650d.jpg

 

 

 

 

 

                              http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRdGosu-ZitO4pFBCnkTB44MLHT04NqD90DFKl_Kux_UmRvt7QdcQ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/10/Sunflowers_seeds.jpg/250px-Sunflowers_seeds.jpg

 

 

 

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcThIpU9AuA-pN2izbJbaGo5fFu30Odsikd7MJkaSa5i_55-La_w

 

 

 

 

 

 

 

http://s00.yaplakal.com/pics/userpic/6/8/9/av-376986.jpg

 

 

 

 

 

 

D:\загруженное.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу омела ягоды

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сєрокурова Любов Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
27 грудня 2018
Переглядів
2455
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку