Тема. Конкурсна програма – показуха «На гостинах у героїв книжок»
Мета. Розширити уявлення дітей про працю людей, які працюють над створенням книжкової продукції. Дізнатися про історію виникнення книг. Сприяти формуванню інтересу до читання. Розвивати естетичні смаки. Виховувати бережливе ставлення до книжок, почуття прекрасного і доброго.
Перебіг заходу
І Вступна частина
Клас прикрашений кульками, на стіні – галерея малюнків на тему « Моя улюблена книга», організовано виставку дитячих книг.
ІІ Повідомлення теми та мети заходу
Бачить – не бачить,
Чути – не чує,
Мовчки говорить,
Дуже мудрує.
Часом захоче –
Правди навчає,
Часом жартує –
Всіх звеселяє.
Люба розмова, –
Дай Боже, діти,
З нею довіку
Жити – дружити.
Хто ж то такая
В світі щаслива,
Мудра, правдива
І жартівлива? (книжка)
Сьогодні важко навіть уявити світ без книги. Через читання ми розкриваємо перед собою таємниці життя, даємо корисні поради, допомагаємо розбиратися в собі і знаходити свій життєвий шлях.
Знання, отримані з книг, допомагають нам рухатися вперед, підкорюючи нові вершини.
Недарма в народі кажуть: «Хто багато читає, той багато знає»
Учениця
Книги, книги на полицях,
Завше тихо поміж книг.
Та яку ти не розгорнеш -
То й легенда в кожній з них.
То в одній синіє море,
В іншій криється тайга.
А ось в тій – Північний полюс,
Де морози і пурга…
Все, що серце і що розум
Вік творили не один,
Повизбирувало людство
В книги – перли із перлин.
І сьогодні ми проведемо між учнями початкових класів змагання і визначимо найкращого знавця казок.
Чому саме казок? Бо це перші прочитані твори мамою для вас. Та й самі ви дуже любите читати казки.
ІІІ Конкурсна програма
У нашому змаганні буде чотири конкурси. Після кожного етапу –інформаційна пауза, під час якої старші учні повідають вам про історію виникнення перших книжок та багато іншої цікавої інформації на цю тему.
За кожне правильно виконане завдання, команда отримує 5 балів
ПЕРШИЙ КОНКУРС « ВІДГАДАЙКА»
Треба суперникам відгадати назву їхніх команд( назва команди – це назва казкового героя)
Для цього представник команди виходить і жестами копією свого героя.
Інформаційна ауза
1 учень. А ви знаєте,що у давні часи не існувало книг, оскільки люди не вміли їх виготовляти. Але потреба записувати інформацію виникла дуже давно. Тож «сторінками» найдавніших книжок стали камені, стіни печер, глиняні таблички, папірус, пергамент.
2 учень. Історики стверджують, що перший папір винайшли китайці. Вони його виготовляли із шовку, ганчірок і волокон із дерева. Секрет рецепту виготовлення паперу тримали під страхом смертної кари. Завдяки цьому, довгі роки багато народів купували папір у китайців
3 учень. Такий трудомісткий процес створення книги не міг довго влаштовувати суспільство, і в результаті тривалої кропіткої праці, Йоган Гутенберг винайшов друкарський станок. Текст у ньому набирався за допомогою металевих букв. Це дало можливість у багато разів пришвидшити процес створення книг. Першою друкованою книгою була «Біблія», яка побачила світ близько 1455 року
4 учень. На наших землях, «першопрохідцем» у книгодрукуванні був Іван Федоров, який також у матеріалах того часу був відомий як Іван Федорович Москвитин. За своє життя він надрукував лише декілька книг. Але серед них відомий усім перший слов’янський «Буквар»
5 учень. Найбільша книга надрукована в 1832 році і зберігається у Лондоні. Вона має назву « Пантеон англійських героїв». Її розмір 5,7м на 3,7м, висота букв 15см. А найменша книга «Мурашечка, яка була надрукована у Японії в 1908 році і має розмір 1,4см на 1,1см.
ДРУГИЙ КОНКУРС «СХОВАНКА»
Журі дає командам таблички зі словами «бібліотека», «друкарня». Їх треба «показати». І таким чином дізнатися, де можуть «жити» книги.
Інформаційна пауза
Зараз ми подивимося історію про те, як створюють книги
https://www.youtube.com/watch?v=9_i7CS1WDYw
ТРЕТІЙ КОНКУРС «УЛЮБЛЕНІ КАЗКОВІ ГЕРОЇ»
У кожної команди таблички з назвами казкових героїв, яких треба відгадати
( 1 команда Курочка Ряба, Колобок, Коза –Дереза,
2 команда Червона Шапочка, Карлсон, Змій Горинич)
Представники команд імітують поведінку свого героя. Відповідь зараховується, якщо буде вгадано персонажа і назву казки, у якій є цей герой.
Інформаційна пауза
Вчитель. Уявіть собі, що в один день зникла вся друкована продукція. Не буде звідки дізнатися про новини в світі, не зможемо написати друзям листа, бо зникнуть підручники за якими ми б вчилися писати. Без книг життя стане нецікавим. А щоб книги завжди були з нами, їх треба берегти.
А є серед вас такі, які не вміють охайно поводитися з книгами?
А я таку дівчинку знаю
Інсценізація вірша Б. Польової «Книжка скаржилась Мар’яні»
Книжка скаржилась Мар’яні:
- Я у тебе не в пошані.
Звідкіля це на мені
Плями сині та масні?
Подивися, от сторінка:
Мальована хатинка,
Під хатинкою - маля,
І написано: « Це я».
А за дві сторінки далі —
І Різні звірі небувалі:
Сині, жовті та рябі,
Що й не снилося тобі.
Люди кажуть:
- Ой, чия ти?!
Як тебе тепер читати?
Скільки ми читали книг,
А не бачили таких!
Але наші діти не такі. Вони люблять малювати, але не на сторінках підручників, а в альбомах.
ЧЕТВЕРТИЙ КОНКУРС «МАЛЮВАЛКИ»
Кожному члену команди потрібно із закритими очима намалювати казковому герою, який є назвою команди, частини обличчя. Хто найточніше виконає роботу, тому і 5 балів.
ІVПідсумок
От і закінчилася наша конкурсна програма. Поки журі підраховує бали, ми подивимося відеоролик і повторимо правила поводження з книгою.
https://www.youtube.com/watch?v=iLiLMn6scuQ
Я впевнена, що після сьогоднішньої нашої зустрічі з книгою ви станете найактивнішими читачами.