Конкурсна програма з теми «Хімічні елементи»

Про матеріал
Матеріал містить цікаві завдання для проведення позакласних заходів з хімії з учнями 8 класу.
Перегляд файлу

Конкурсна програма з теми «Хімічні елементи»

Мета: закріпити та узагальнити знання про хімічні елементи, їх положення у періодичній системі, розкрити таємниці навколишнього світу; розвивати пам'ять, увагу,  логічне мислення, вміння аналізувати та висловлювати власну думку; формувати пізнавальний інтерес здобувачів освіти до вивчення хімії, вміння школярів працювати у колективі.

Конкурс 1. Аукціон «Хто більше?»

Ведучий пропонує учасникам гри написати назви елементів-металів які закінчуються на одну й ту саму літеру (наприклад, на літеру «й»)| Через 30 с ведучий збирає записи й зачитує їх. Якщо назви повторю­ються, то вони викреслюються. Перемагає команда, яка написала більше назв, яких немає в її суперників.

Конкурс 2. «Хто краще знає періодичну систему елементів?»

У ведучого  два комплекти карток зі знаками хімічних елементів (десять штук) різних кольорів. За сигналом команди повинні розкласти картки в порядку зростання порядкових номерів. Перемагає ко­манда, яка виконала завдання правильно та швидше за інших.

      Конкурс 3. «Хто більше?»

Завдання: скласти назви хімічних елементів-неметалів з такого, на­приклад, набору літер: Е, Н, С, О, І, У, К, Л, С, Ь, И, Ф, Г, Р, Й.

Час — 3 хв. Перемагає команда, яка складе більше назв. Скільки слів — стільки балів.

Конкурс 4. «Цейтнот»

Капітани виходять на середину залу, розташовуються за приготова­ним столиком з шаховим годинником і виконують наступне завдання: капітан першої команди називає складну речовину (оксид, кислоту, сіль) і включає таймер. Капітан другої команди не пізніше ніж через 5 с, по­винен сказати формулу цієї речовини, а потім запропонувати суперни­ку назву своєї речовини. Гра триває доти, доки один з учасників зма­гання не витратить на відповідь більше 5 с або не зробить помилку. Поєдинок зупиняє журі. Переможець приносить своїй команді три бали, а переможений капітан — на один бал менше.

Конкурс 5. «Заморочки з бочки»

До залу вносять бочечку, з якої капітани по черзі виймають по дві «заморочки» (картки з написаними на них завданнями). За кожну правильну відповідь — 1 бал.

Приклади запитань

1. Цей елемент відомий з XVI століття. Алхіміки помітили, що під час
взаємодії залізних ошурок з хлоридною (чи сульфатною) кислотою виді­ляється «горюче повітря» (чи «штучне повітря»). Г. Кавендіш сказав, що
під час спалювання «горючого повітря» утворюється вода. Лавуазьє дав)
назву «горючому повітрю» — гідрогеніум («той, що народжує воду»).

(Гідроген)

2. У 1669 році алхімік Бранд відкрив цей елемент. Через його влас­тивість світитися в темряві він назвав його «холодним вогнем». За
Ферсманом, цей елемент — «...елемент життя та думки»:
обмін вуглеводів у клітинах мозку неможливий без сполук, що містять цей елемент. Живі організми в разі його нестачі слабшають і гинуть. (Фосфор).

 

Конкурс 6. Бліц-турнір «Незакінчене речення».

1.  Найбільш блискучі метали … (Срібло, Індій)

2. Найбільш пластичним металом є… (Золото)

 3. Найкращими провідниками електричного струму є … (Срібло, Мідь, Алюміній)

4. Від 0.5 до 22 (г/м3 )  змінюється ... (Густина металів)

 5.Найлегшими металами є … (Літій, Магній, Алюміній, Титан)

6. Найважчими металами є… (Осмій, Свинець)

7. Найлегкоплавкіший метал – це… (Ртуть)

8. Найтугоплавкіший метал – це… (Вольфрам)

9. Найтвердіші метали – це    (Вольфрам, Хром)

10. Найм'якші метали – це  (Лужні метали)

11. Металом електролампочки є … (Вольфрам)

12. За обсягом виробництва перше і друге місце в світі посідають метали …. (Ферум, Алюміній)

13. Срібна вода – це ...   (Іони срібла у воді)

14. Звичайне скло кришталем робить… (Свинець)

15. Металом батарейок є… (Цинк)

Конкурс 6. «Хімічний кросворд» .

Бере участь уся команда, за кожне відгадане слово додається бал.

Кросворд «Метали»

По горизонталі:

  1. Найлегший метал.
  2. Продукт взаємодії металу з галогеном.
  3. Процес руйнування металу.
  4. Метал, який можна розплавити на долоні.
  5. Найтугоплавкіший метал.
  6. Червоний метал.
  7. Лужний метал.
  8. Сплав міді з нікелем.

 

По вертикалі:

  1. Рідкий метал.
  2. Метал, без якого неможлива фотографія.
  3. Речовина, що сповільнює руйнування металу.
  4. Метал, який використовують для захисту від рентгенівського вип­ромінювання.
  5. Продукт взаємодії лужного металу з водою.
  6. Металевий матеріал, в який загортають цукерки.
  7. Найпоширеніший алюмінієвий сплав.

8. Метал, без якого листя не може бути зеленим.
Відповіді:

По горизонталі: 1. Літій. 2. Сіль. 3. Корозія. 4. Галій. 5. Вольфрам

 6. Мідь. 7. Натрій. 8. Мельхіор.

   По вертикалі:    1. Ртуть. 2. Срібло. 3. Інгібітор. 4. Свинець. 5. Луг. 6. Фольга.      7. Дюралюміній. 8. Магній.

Доки команди працюють з кросвордами, можна провести музичну паузу або вікторину з уболівальниками.

Приклади запитань вікторини

  1. Який метал називають металом хірургів? (Тантал, у нього висока біологічна сумісність з живими тканинами)
  2. Який метал і чому називають «хімічним хижаком»? (Стибій, бо він розчиняє («пожирає») майже всі метали)
  3. Назва якого елемента-металу співпадає з назвою острова? (Купрум, від латинської назви о. Кіпр)
  4. Назва якого металу співпадає з назвою сина Геї (Землі) та Урана (Неба) зі стародавньої грецької міфології? (Титан)
  5. Солі якого лужного металу використовують як мінеральні доб­рива? (Солі Калію)
  6. Металічний елемент, що входить до складу гемоглобіну (Ферум)

Конкурс 7. «Хто краще знає народні прислів'я, в яких згадуються метали»

Негріте залізо... не зігнеш.

Не все золото... що блищить.

Куй залізо... поки гаряче.

Слово — срібло... , а мовчання — золото.

Поки залізо в роботі... його іржа не бере.

У народі без заліза... як при обіді без солі.

Конкурс 8. «Гонка за лідером»

В кожній команді ведучий дає серію запитань, на які треба відповісти за 1 хв. Виграє та з команд, яка за цей час встигне відповісти на більшу кількість запитань. Кожна правильна відповідь — 1 бал.

Приклади запитань

  1. Газ у газованій воді. (Вуглекислий)
  2. Колиска життя на Землі. (Вода).

    3.Твердий продукт після згоряння речовини. (Зола)

    4.Чорне золото. (Вугілля)

 5. Вітамін С. (Аскорбінова кислота)

6. Гази, якими наповнюють кульки, щоб ті злетіли в небо. (Гелій,

водень)

7. Жовто-зелений газ. (Хлор)

 8. Спирт, який не горить. (Нашатирний)

9. Єдиний рідкий неметал. (Бром)

10. Найпоширеніший елемент на Землі. (Оксиген)

11. Нестача якого елемента в організмі людини веде до карієсу зубів?

(Флуору)

12. Найбільш активний неметал. (Фтор) 13.Найпоширеніший елемент космосу. (Гідроген)

14. Вода у твердому стані. (Лід)

15.Сполука Нітрогену з Гідрогеном. (Амоніак)     

 

 

 

 

Список використаної літератури.

 

  1. У світі хімії. /А.Нестерук. /Хімія. Шкільний світ № 3, січень 2009, ст 19-20
  2. Василега М. Цікава хімія. – К.: Радянська школа, 1989
  3. Хімія – наука-чарівниця. Вечір хімії, 6-7-мі класи.  Бутковська Т. / Шкільний світ № 9, березень 2009, ст 23-25
  4. Все для вчителя. Вчителя хімії. Збірка конспектів уроків та занять. Червень 11-12’2009
  5. Дудник В.В., Сорока Л.В.  Інноваційні технології на уроках хімії. ­­– Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2008

 

 

 

1

 

docx
Додано
25 листопада
Переглядів
14
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку