Мета розробленої мною конкурсно - ігрової розваги "Подорож до міста Музики" - збагатити та урізноманітнити спілкування дітей з музикою у позаурочний час. Матеріал можна використати для роботи у 1-му, у 2 - му класі.
Позакласна робота
Конкурсно – ігрова розвага «Подорож до міста Музики»
МЕТА: збагатити та урізноманітнити спілкування дітей з музикою у
позаурочний час
ЗАВДАННЯ:
ОБЛАДНАННЯ: букви (м,у,з,и,к,а); плакат із зображенням музичного потягу і назви вагончиків " Звукоряд", "Гама"; медальйони з назвами нот для учасників (два набори по 7 нот); медальйони для членів журі; дитячі музичні інструменти; 6 склянок із різною кількістю води; 2 олівці; завдання для вболівальників "Диригент"; завдання для команд "Ноти замість букв"; завдання для капітанів команд "Збери розгублений куплет" (2 конверти)
ОФОРМЛЕННЯ КЛАСУ : клас прикрашений нотами-пташками, скрипковими ключами , паузами, малюнками учнів; на дошці – зображення музичного потягу.
Хід заходу
У класі лунає музика
Учитель: Дорогі діти, вчителі, гості, ми з вами знаходимося у найчарівнішому та найдивнішому шкільному класі. Це (звертаюсь до дітей) – (музичний клас).
Здавалося б, усе в цьому класі, як завжди: учнівські парти і стільці, вчитель з крейдою в руці… Але, все ж, запевняю вас – це найдивніший в школі клас!
Сьогодні, завтра, раз у раз,
коли заходиш ти в цей клас,
то робиш свій наступний крок у світ,
де звуки весняні, де танці,
марші і пісні, у світ,
де натхненна і ясна,
панує фея чарівна, ім’я якій…
Ой, моє останнє слово розсипалося! (розсипаю набір букв)
Хто ж збере букви і прочитає його? (діти складають слово)
Вірно, це – чарівна фея МУЗИКА.
Ну що ж, коли ми з вами вже у музичному класі, то пригадаємо правила поведінки. Якщо ви погоджуєтеся зі мною – піднімайте руки і тягніться вгору, а якщо ні – присідайте, згодні?
Руханка
Вже покликав дзвоник нас
в подорож в музичний клас.
Тож згадайте, любі діти,
що потрібно нам робити.
Щоб було з чого почати –
Ноти станемо вивчати
і цукерки їсти жваво,
щоб було ще більш цікаво.
Будемо співати, грати,
Веселенько танцювати,
ще й жбурляти папірці
у всі боки і кінці.
Треба відчувати рух,
тренувати голос, слух,
а хто слуху не дістав –
полічити можна гав.
Будемо ми звуки слухать,
міцно затуливши вуха,
і читати про музик,
показавши всім язик.
Учитель: Молодці, діти, правила поведінки ми пригадали, то ж вирушаємо у подорож і представляємо пасажирів нашого музичного потягу.
У першому вагончику подорожує команда "МЕЛОДІЯ"
(7 членам команди вдягають медальйони з назвами нот: капітану команди – скрипковий ключ)
ПРИВІТАННЯ КОМАНДИ :
Наша мелодія чарівна
наче сходинками йде:
то угору плине рівно,
то згори униз веде.
(Привітання команди готували заздалегідь)
У другому вагончику подорожує команда "НОТКИ"
(7 членів команди також одягають медальйони з назвами нот, а капітану команди – скрипковий ключ)
ПРИВІТАННЯ КОМАНДИ :
Оселилися в хатині
нотки – звуків господині.
Нот-сестричок тільки сім:
до, ре, мі, фа, соль, ля, сі.
Учитель: Завдання для вболівальників: Хто відповість, чому в командах по сім учасників, буде нашим помічником і переставлятиме вагончики під час гри. (Відповіді вболівальників)
Учитель: Отже, розпочинаємо нашу конкурсну гру-подорож. А для того, щоб визначати, який з вагончиків подорожуватиме першим, нам допомагатиме журі.
(Наші нотки-учасники гри самі обирають членів журі і одягають їм медальйони: Фея Музика – голова журі; Фея Пісня та Скрипковий ключ - члени журі)
I. Наша перша зупинка "ВЕСЕЛІ НОТКИ"
1. Співаємо гаму, кожна команда по черзі по одній ноті (гра " Живий
рояль "). Оцінюється точність інтонування (максимальні оцінка – 7 ноток)
2. На одному з дитячих музичних інструментів (за вибором) відтворити
ритмічний малюнок пісень:
"Ходить гарбуз по городу "
"Вийди, вийди, сонечко"
Оцінюється точність виконання
(максимальна оцінка 5 ноток)
3.Гра "Хор і світлофор"(коли "вмикається" зелене "світло" – співаємо вголос, а коли червоне – продовжуємо співати пісню ″про себе″)
Пісні:
"Перший дзвоник"
"Плаче черепаха"
Максимальна оцінка 5 ноток
Для вболівальників : загадка – смішинка " Диригент "
Що він – етику не вчив?
Відвернувсь від слухачів,
Став махати він руками
В залі просто перед нами.
Чи не звик він до порядку?
Чи робити став зарядку?
Учитель: Вірна відповідь приносить команді 3 нотки
Та команда, яка відгадала загадку співає улюблену пісню під керівництвом свого диригента.
IІ. Наша друга зупинка "ЗАГАДКОВІ НОТКИ"
Максимальна оцінка 5 ноток
Учитель: Поки команди працюють над завдання, проведемо ще один конкурс для вболівальників :
2. Назвати більшу кількість слів з назвами музичних нот ( по черзі
вболівальники кожної команди) ( за кожне вірне слово – 1 нотка)
3."Співучі склянки " (у кожної команди на столі по три склянки з тонкого скла, налиті різною кількістю води і олівець)
Завдання: а) постукати олівцем по склянках і послухати, як
"співають" склянки;
б) підставити замість крапок пропущені слова: вищий,
нижчий
ЧИМ БІЛЬШЕ ВОДИ, ТИМ……………………ЗВУК.
ЧИМ МЕНШЕ ВОДИ ……………………………..ЗВУК.;
в) зіграти на "співучих" склянках якусь мелодію
(За кожну вірну відповідь завдання (б) – по одній нотці;
за завдання (в) максимальна оцінка – 10 ноток)
4. Конкурс капітанів "Розгублений куплет" (зібрати розгублений куплет пісні і проспівати його):
Максимальна оцінка 10 ноток.
III. Наша третя зупинка –"Улюблених мелодій"
1. Пісенний конкурс між командами "Відгадай мелодію"
(кожна команда по черзі відгадує по п'ять мелодій)
За кожну вгадану мелодію – по 1 нотці
(Музика Т.Попатенко, слова Н.Найдьонової)
IV. Кінцева зупинка "ТАНЦЮВАЛЬНА"
Учитель: Поки наші чарівні Феї та скрипковий ключ визначатимуть переможців – запрошуємо всіх у коло до танцю!
(Усі присутні танцюють «Танець каченят»)
ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ЖУРІ
ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ЖУРІ
Учитель:
Ходить Музика по світу!
Де її знайти, зустріти?
На лужку у хороводі,
в туристичному поході,
на військовому параді
і на будь-якому святі.
У містах, містечках, селах,
у палацах і оселях....
А зберуться друзі в коло –
Музика завжди навколо!
Музика мандрує світом
поруч з нами, любі діти!
Діти, ми з вами вже вкотре переконалися, що Музика завжди поруч з людиною. Музичне мистецтво допомагає людям у праці та відпочинку, передає їхні думки та почуття, розповідає про навколишній світ.
Наша казкова подорож до міста Музики підійшла до кінця. Та я не прощаюся з вами, а говорю: "До побачення! До скорої зустрічі з Музикою!"