25 вересня о 19:00Вебінар: Співпраця вчителя та батьків: модернізовані підходи та нетипові форми взаємодії

Конкурсно-розважальна гра "Знавці української мови"

Про матеріал
Сценарій створено для проведення фінального свята в рамках тижня української мови в класах для дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Слова однієї з ведучих адаптовано щоб нею могла бути дитина.
Перегляд файлу

Конкурсно-розважальна гра «Знавці української мови»

Мета:

Створити позитивний емоційний фон; стимулювати пізнавальну активність; розвивати самостійність та креативність мислення; збагачувати словниковий запас; розвивати акторські здібності, вміння спілкуватися в колективі й знаходити спільні рішення; вчити розуміти і збагачувати рідну мову; виховувати любов до рідного слова.

Обладнання

Костюми для Калинки  та Катрусі; макет «мовної квітки»; дві вази для квітів; штучні квіти; маленькі квіточки для лотереї з сюрпризом; картки з завданнями для конкурсів; таблиця «Алфавіт» з номерами букв; фуражна капітана; паперовий кораблик; «весела торбинка»; коробка з будиночком із печива; книжки для лотереї – сюрприза; мікрофон; костюми для виконання танців.

Форма проведення

Змагання у конкурсах двох команд: «Кобзарики» та «Козачки»

                                                            Хід гри

Ведуча (Катруся):

Велична, щедра і прекрасна мова!

Прозора й чиста, як гірська вода.

Це України мова барвінкова,

Така багата й вічно молода.

Катруся:

  • В народі кажуть: «Птицю пізнати по пірю, а людину – по мові!».  Діти, хто іще з вас знає віршики про нашу рідну мову. Прошу до слова!

Буква до букви —

І виникло слово.

Слово до слова —

Звучить рідна мова.

 

Українські діти

Всім говорять сміло:

Свій народ любити —

То велике діло.

 

Лиш по-українськи

Любо говорити,

І по-українськи

Господа молити.

 

Треба й чужі мови

Старанно вивчати,

Та з усіх найбільше

Рідну шанувати.

  Раз казала мені мати:

«Можеш мов багато знати,

Кожну мову шанувати,

Та одну із мов усіх

Щоб у серці ти зберіг».

В серці ніжну і погідну

Збережу я мову рідну!

 

Мово рідна, слово рідне,

Хто вас забуває,

Той у грудях не серденько,

А лиш камінь має.

 

Як ту мову нам забути,

Котрою учила

Нас всіх ненька говорити,

Ненька наша мила.

 

У тій мові нам співали,

Нам казки казали,

У тій мові нам минувшість

Нашу відкривали.

 

От тому плекайте, діти,

Рідну свою мову,

Вчіться складно говорити

Своїм рідним словом.

 

Бережіть її малята,

Бо вона – віконце миле,

Що колись до нього мати

Піднесла вас, посадила…


 

 

  • Гостинно просимо на конкурсно-розважальну гру «Знавці української мови».

Любі діти! Я, Катруся, буду сьогодні проводити гру. А допомагатиме мені … Відгадайте загадку, тоді й дізнаєтеся.

Хто ж ті ягоди не знає, Від застуди їх приймають.

На кущах вони висять, І, як маків цвіт, горять.

Тільки це не є малина. Що за ягода? — (Калина)

 

Заявляється дівчинка у костюмі Калинки (Левченко О.)

Калинка

Я – Калинка. Сьогодні, разом із Катрусею, я проведу конкурсно-розважальну гру «Знавці української мови». Із собою я принесла «мовну квітку»

 

Ведуча:

  • Кожна її пелюстка ховає у собі назву конкурсу. Розкриватимемо квітку за напрямом годинникової стрілки. Команда переможників отримає сюрприз, який заховано всередині квітки.

У змаганні беруть участь дві команди: «Кобзарики» та «Козачки».

«Кобзарики» - це наша мудрість.

«Козачки» - це наша сила.

  • Команди, привітайте одна одну.

Привітання команд

«Кобзарики» : - Ми ніколи не сумуєм і усім тепло даруєм!

«Козачки»:      - Ми любим гарно гратися і щиро усміхатися!

Калинка:

  • Любі діти, зараз ви отримаєте маленькі квіточки з номерами. Зберігайте їх до кінця гри. Лише з ними ви отримаєте змогу приймати участь у лотереї з сюрпризом.

Ведуча:

  • А тепер, ось тут, біля нашої «мовної квітки» я ставлю дві вази. За перемогу в конкурсах команди будуть отримувати квітки й ставити їх у свої вази. У грі переможе та команда, у якої в вазі буде більше квіток.

Калинка:

  • Раз, два – починається гра.

Пелюстка «Загадкова» (розминка).

Загадки загадує Катруся


  1. Хутко стрибне на папір

І хоч вір, а хоч не вір

Враз напише нове слово

Ось і рішення готове

Вправно пише у руці

Бачать всі старання ці. (ручка)

  1. Дуже я потрібна всім

І дорослим і малим

Всіх я розуму учу

А сама завжди мовчу. (книга)

  1. З ним подружить кожен з вас,

Як піде у перший клас.

Бо хоч завжди він мовчить,

Та читати вас навчить! (Буквар)

  1. Хто вродлива ця панянка,

Що сорочка-вишиванка?

  • А я дівчина Устинка,
  • Я маленька… (українка)
  1. Цвітуть сади, Дніпро шумить

І пісня ллється соловїна,

І жайвір лине у блакить

Це рідна наша …. (Україна)

  1. Букви всі від А до Я

Як одна міцна сімя

Варто всіх у цій родині

Знати грамотній дитині. (абетка)

  1. За білими березами соловейко тьохкає. (язик)
  2. На вагах не зважиш, на базарі не купиш. (розум)
  3. Маю носик я гостренький. На білому слід лишаю і всіх діток потішаю. (олівець)

Калинка:

  • Я  уважно слухала відповіді дітей. Даю  квітку команді, яка виграла.

Пелюстка «Шифрувальники».

Катруся проводить гру «Загадкові числа»

  • У мене є картки, на яких замість букв написані лише числа, якими зашифровані слова. Кожному числу відповідає буква алфавіту. Ваше завдання – за 1 хв. розшифрувати ці слова.

Під час виконання завдання можна користуватися таблицею «Алфавіт», яка є у нас.

Завдання для команди                                      Завдання для команди

           «Кобзарики»                                                  «Україночки»

17 19 3 1 (мова)                                         10 11 17  1 (зима)

 

Калинка:

  • А тепер кожна команда повинна за одну хвилину скласти слово з букв, які встали не на свої місця.

Картка для команди                                               Картка для команди

       «Кобзарики»                                                          «Козачки»

вольціє (олівець)                                                     штози (зошит)

анкиг (книга)                                                             йдекра (крейда)

 

Калинка підводить підсумок, кладе у вазу квітку.

Рухлива гра мовного спрямування

Катруся

  • А далі у нас весела гра!

Пелюстка «Портретна галерея»

Калинка:

  • А тепер треба вгадати письменника або поета за його портретом. Увага на екран!

 

Катруся  підводить підсумок.

Катруся:

  • Надзвичайно багата наша українська мова. А скільки в ній чарівних слів, від яких теплішає на серці?
  • Давайте промовляти чарівні слова і нехай в цій залі стане світліше і в серцях тепліше!

Гра – розвага  «Чарівні слова»

Катруся:

  • Молодці, діти! Недарма в народі кажуть: «Від теплого слова і лід розмерзає!»

 

Пелюстка «Кмітливі капітани»

Калинка:

  •  Капітани команд, підійдіть до мене. Я запрошую вас на «Капітанський місток».

Для вас у мене є цікаві завдання.

 

Картуся:

  • Завдання 1. «Зв’яжіть попарно слова в групах»

Картка для капітана команди «Кобзарики»

              кінь                           капуста

              заєць                        зерно

              мавпа                       овес

              курка                        банан

 

        Картка для капітана команди «Козачки»   

яблуко          ліс 

гриб                          поле

пшениця                  город

помідор                   сад

 

Завдання 2. «Закінчіть прислів’я»

Калинка:

  • А зараз перевіримо, які ви мудрі, капітани. Треба закінчити  прислів’я.

 


Картка для капітана команди «Кобзарики»

Книга вчить, як на світі (жить).

Хочеш їсти калачі, не сиди (на печі).

Не знаючи броду, не лізь (у воду).

 

Картка для капітана команди «Козачки»

Хто багато читає, той багато (знає).

Під лежачий камінь вода (не тече).

Шила в мішку … (не сховаєш).


Завдання3. «Хто кого перескоромовить»

Катруся:

  • На кораблі бувають такі ситуації, коли наказ треба віддати дуже швидко та, щоб було зрозуміло для всіх. У мові красиво й швидко говорити допомагають спеціальні вправи – скоромовки.

Зараз ми й перевіримо, капітани, ваше вміння скоро мовити.


Скоромовка для капітана команди «Кобзарики»

Сама підлога не мелася,

ЇЇ мела мала Мелася.

Скоромовка для капітана команди «Козачки»

Поливала сливу злива –

Не боялась зливи слива.


Калинка підводить підсумок після кожного завдання

Музична пауза – флешмоб.

Калинка:

  • Наші капітани заслуговують на те, щоб для них станцювали!

Розвага для вболівальників

З’являються Катруся та Калинка, у якої за плечима торбинка.

Катруся

  • А куди це ти знову зібралася? Наша гра ще не скінчилася. Діти засмутяться, якщо ти підеш від нас зараз.

Калинка:

  • Нікуди я не йду, просто ця торбинка мені потрібна для гри з уболівальниками.

Катруся:

  •  Тільки для цього треба предмет спочатку «впізнати» за допомогою рук. Назвати його. Потім витягти та показати усім глядачам.

Пелюстка «Домашнє завдання»

 Виходить Катруся, яка несе з собою різнокольорову коробку.

Катруся

  • Чи зможете ви вгадати, що у мене в цій яскравій коробці?

Ця будівля є повсюди,

В ній живуть хороші люди.

Він складається з цеглинок,

Називається… (будинок).


Калинка:

  • Не розумію, до чого тут будиночок?

Катруся

  • Коли скінчилися уроки, куди йдуть діти?

Калинка:

  • Додому.

Катруся

  • Діти, а що ви робите вдома після відпочинку?

Вправа «Мікрофон»: діти дають відповіді.

Катруся

  • Правильно, ви робите домашні завдання. До цієї гри ви теж отримали домашнє завдання, тож перевіримо його.

Команди показують свої домашні завдання: інсценують народні пісні.

Серединка квітки «Приз – сюрприз»

Калинка:

  • Наша гра підходить  до кінця.  Залишилася серединка квітки. В ній – наш сюрприз.

Катруся:

  • Розігрується безпрограшна лотерея. У кожного з вас є квіточка з номером. За цим номером ви отримаєте свої призи.

Призи роздають дівчата-танцівниці – це книжечки. Калинка  підводить підсумок.

Заключне слово вчителя

Катруся:

  • Любі діти! Швидко збігло наше свято і вже не повернеться…

Ми були б дуже раді й щасливі, як би від сьогоднішнього свята ви залишили у своєму серці хоча б одну краплину любові до рідної мови.


Кожному народові дорога його мова. «Рідна мова дорога людині як саме життя!» - говорить народна мудрість. Без мови не може існувати народ. Ми – українці – горді з того, що маємо свою дердавну рідну мову!


  • В народі кажуть: «З пісні слова не викидають і свого не вставляють!» Тож запрошую усіх учасників свята заспівати пісню про Рідну мову!

Діти співають пісню «Ми з дитинства чуємо рідну мову»

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Сценарії
Інкл
Додано
11 березня
Переглядів
246
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку