Конкурсно-розважальна гра «Знавці української мови»
Мета:
Створити позитивний емоційний фон; стимулювати пізнавальну активність; розвивати самостійність та креативність мислення; збагачувати словниковий запас; розвивати акторські здібності, вміння спілкуватися в колективі й знаходити спільні рішення; вчити розуміти і збагачувати рідну мову; виховувати любов до рідного слова.
Обладнання
Костюми для Калинки та Катрусі; макет «мовної квітки»; дві вази для квітів; штучні квіти; маленькі квіточки для лотереї з сюрпризом; картки з завданнями для конкурсів; таблиця «Алфавіт» з номерами букв; фуражна капітана; паперовий кораблик; «весела торбинка»; коробка з будиночком із печива; книжки для лотереї – сюрприза; мікрофон; костюми для виконання танців.
Форма проведення
Змагання у конкурсах двох команд: «Кобзарики» та «Козачки»
Хід гри
Ведуча (Катруся):
Велична, щедра і прекрасна мова!
Прозора й чиста, як гірська вода.
Це України мова барвінкова,
Така багата й вічно молода.
Катруся:
Буква до букви —
І виникло слово.
Слово до слова —
Звучить рідна мова.
Українські діти
Всім говорять сміло:
Свій народ любити —
То велике діло.
Лиш по-українськи
Любо говорити,
І по-українськи
Господа молити.
Треба й чужі мови
Старанно вивчати,
Та з усіх найбільше
Рідну шанувати.
Раз казала мені мати:
«Можеш мов багато знати,
Кожну мову шанувати,
Та одну із мов усіх
Щоб у серці ти зберіг».
В серці ніжну і погідну
Збережу я мову рідну!
Мово рідна, слово рідне,
Хто вас забуває,
Той у грудях не серденько,
А лиш камінь має.
Як ту мову нам забути,
Котрою учила
Нас всіх ненька говорити,
Ненька наша мила.
У тій мові нам співали,
Нам казки казали,
У тій мові нам минувшість
Нашу відкривали.
От тому плекайте, діти,
Рідну свою мову,
Вчіться складно говорити
Своїм рідним словом.
Бережіть її малята,
Бо вона – віконце миле,
Що колись до нього мати
Піднесла вас, посадила…
Любі діти! Я, Катруся, буду сьогодні проводити гру. А допомагатиме мені … Відгадайте загадку, тоді й дізнаєтеся.
Хто ж ті ягоди не знає, Від застуди їх приймають.
На кущах вони висять, І, як маків цвіт, горять.
Тільки це не є малина. Що за ягода? — (Калина)
Заявляється дівчинка у костюмі Калинки (Левченко О.)
Калинка
Я – Калинка. Сьогодні, разом із Катрусею, я проведу конкурсно-розважальну гру «Знавці української мови». Із собою я принесла «мовну квітку»
Ведуча:
У змаганні беруть участь дві команди: «Кобзарики» та «Козачки».
«Кобзарики» - це наша мудрість.
«Козачки» - це наша сила.
Привітання команд
«Кобзарики» : - Ми ніколи не сумуєм і усім тепло даруєм!
«Козачки»: - Ми любим гарно гратися і щиро усміхатися!
Калинка:
Ведуча:
Калинка:
Пелюстка «Загадкова» (розминка).
Загадки загадує Катруся
І хоч вір, а хоч не вір
Враз напише нове слово
Ось і рішення готове
Вправно пише у руці
Бачать всі старання ці. (ручка)
І дорослим і малим
Всіх я розуму учу
А сама завжди мовчу. (книга)
Як піде у перший клас.
Бо хоч завжди він мовчить,
Та читати вас навчить! (Буквар)
Що сорочка-вишиванка?
І пісня ллється солов’їна,
І жайвір лине у блакить
Це рідна наша …. (Україна)
Як одна міцна сім’я
Варто всіх у цій родині
Знати грамотній дитині. (абетка)
Калинка:
Пелюстка «Шифрувальники».
Катруся проводить гру «Загадкові числа»
Під час виконання завдання можна користуватися таблицею «Алфавіт», яка є у нас.
Завдання для команди Завдання для команди
«Кобзарики» «Україночки»
17 19 3 1 (мова) 10 11 17 1 (зима)
Калинка:
Картка для команди Картка для команди
«Кобзарики» «Козачки»
вольціє (олівець) штози (зошит)
анкиг (книга) йдекра (крейда)
Калинка підводить підсумок, кладе у вазу квітку.
Рухлива гра мовного спрямування
Катруся
Пелюстка «Портретна галерея»
Калинка:
Катруся підводить підсумок.
Катруся:
Гра – розвага «Чарівні слова»
Катруся:
Пелюстка «Кмітливі капітани»
Калинка:
Для вас у мене є цікаві завдання.
Картуся:
Картка для капітана команди «Кобзарики»
кінь капуста
заєць зерно
мавпа овес
курка банан
Картка для капітана команди «Козачки»
яблуко ліс
гриб поле
пшениця город
помідор сад
Завдання 2. «Закінчіть прислів’я»
Калинка:
Картка для капітана команди «Кобзарики»
Книга вчить, як на світі (жить).
Хочеш їсти калачі, не сиди (на печі).
Не знаючи броду, не лізь (у воду).
Картка для капітана команди «Козачки»
Хто багато читає, той багато (знає).
Під лежачий камінь вода (не тече).
Шила в мішку … (не сховаєш).
Завдання3. «Хто кого перескоромовить»
Катруся:
Зараз ми й перевіримо, капітани, ваше вміння скоро мовити.
Скоромовка для капітана команди «Кобзарики»
Сама підлога не мелася,
ЇЇ мела мала Мелася.
Скоромовка для капітана команди «Козачки»
Поливала сливу злива –
Не боялась зливи слива.
Калинка підводить підсумок після кожного завдання
Музична пауза – флешмоб.
Калинка:
Розвага для вболівальників
З’являються Катруся та Калинка, у якої за плечима торбинка.
Катруся
Калинка:
Катруся:
Пелюстка «Домашнє завдання»
Виходить Катруся, яка несе з собою різнокольорову коробку.
Катруся
Ця будівля є повсюди,
В ній живуть хороші люди.
Він складається з цеглинок,
Називається… (будинок).
Калинка:
Катруся
Калинка:
Катруся
Вправа «Мікрофон»: діти дають відповіді.
Катруся
Команди показують свої домашні завдання: інсценують народні пісні.
Серединка квітки «Приз – сюрприз»
Калинка:
Катруся:
Призи роздають дівчата-танцівниці – це книжечки. Калинка підводить підсумок.
Заключне слово вчителя
Катруся:
Ми були б дуже раді й щасливі, як би від сьогоднішнього свята ви залишили у своєму серці хоча б одну краплину любові до рідної мови.
Кожному народові дорога його мова. «Рідна мова дорога людині як саме життя!» - говорить народна мудрість. Без мови не може існувати народ. Ми – українці – горді з того, що маємо свою дердавну рідну мову!
Діти співають пісню «Ми з дитинства чуємо рідну мову»