Урок української мови у 2 класі

Про матеріал
Конспект уроку української мови у 2 класі. Тема: Слова, які відповідають на питання хто? що? Тема. Слова, які відповідають на питання хто? що? (іменники). Мета: Дати учням уявлення про слова – назви предметів (іменники). Навчити учнів розпізнавати іменники за запитаннями хто? що? Вчити розрізняти поняття «предмет» і «слово» як його назву. Поглиблювати знання учнів про слова – назви предметів. Формувати вміння ставити питання до слів, що означають назви конкретних предметів та істот. Розвивати вміння ставити запитання до слів. Виховувати охайність, бережне ставлення до свої речей.
Перегляд файлу

Конспект уроку української мови у 2 класі. Тема: Слова, які відповідають на питання хто? що? Тема. Слова, які відповідають на питання хто? що? (іменники).

Мета: Дати учням уявлення про слова – назви предметів (іменники). Навчити учнів розпізнавати іменники за запитаннями хто? що? Вчити розрізняти поняття «предмет» і «слово» як його назву. Поглиблювати знання учнів про слова – назви предметів. Формувати вміння ставити питання до слів, що означають назви конкретних предметів та істот. Розвивати вміння ставити запитання до слів. Виховувати охайність, бережне ставлення до свої речей.

Обладнання: проектор, екран, ноутбук, смайлики.

Хід уроку

  1. Організація класу.

Вже дзвінок нам дав сигнал –

Працювати час настав.

То ж і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо!

  • А про що саме ми сьогодні поведемо мову ви дізнаєтесь згодом.
  • Повідомлення теми і завдань уроку.
  1. У «Пізнайковій школі».

Погляньте, діти! Хто це?

  • У Пізнайковій школі дітям дали завдання скласти речення із «розсипаних» слів. Він склав і просить перевірити, чи правильно він виконав завдання.

Screenshot_4

  • Це речення? (Ні)
  • Чому ці слова не складають речення? (Не виражена думка, слова не пов’язані між собою).
  • Про що говориться у реченні? (Про хмароньку)
  • Що говориться про хмароньку? (Пливе)
  • Назвіть головні слова в реченні? (Хмаронька пливе)
  • Давайте складемо речення з цих слів. (У небі пливе хмаронька. Хмаронька пливе у небі
  1. Висновок
  • Ми виконали завдання Пізнайка, склали речення.
  • Пізнайко вам дуже вдячний за допомогу і прощається з вами до наступної зустрічі.
  • Отже, щоб скласти речення, висловити думку – потрібні слова.
  • Чи можуть бути слова без значень? (Ні, кожне слово щось означає).
  • А що можуть означати слова? (Відповіді дітей).
  • Всі учні Пізнайкової щколи під керівництвом Мудрої Сови розпочали вивчення великої теми «СЛОВО». Давайте і ми поринемо у світ слова.
  1. Каліграфічна хвилинка.

Зошит свій ви розгортайте

Та під нахилом кладіть.

Сядьте рівно, не зігніться

За роботу враз візьміться!

  • Запишіть у своїх зошитах сьогоднішнє число і каліграфічний рядок.
  • По ор рт  тф  ель  портфель
  • Поміркуйте,які слова «заховались» у слові портфель? (Порт, форель, роль, рот, поет, торф, флот, Петро, …)
  • Запишемо ці слова.

 

  1. Вивчення нового матеріалу.
  2. Тренувальні вправи.

Вправа 279 (с.108)

а) Розгляд малюнків і складання відповідей на запитання.

– Хто це? (Розгляд малюнків 1, 2, 3).

(Школяр, регулювальник, кухар)

  • Що означають ці слова? (назви людей)
  • Хто це? (Розгляд малюнків 4, 5, 6)

(Кінь, їжак, риба).

  • Що означають ці слова? (назви тварин)
  • На яке питання відповідають назви люде й і тварин? (хто?)
  • Запишіть назви людей і тварин за зразком.
  1. Фізкультхвилинка
  2. Виконання вправ.

Вправа 280(с.108) на екрані

  • Що це? (Літак, ракета, трактор, портфель, лінійка (косинець), календар). На яке питання відповідають ці назви предметів? (що?)
  • Запишіть за зразком з дошки назви цих предметів.
  1. Висновок.
  • Отже, який можемо зробити висновок?
  • Розглянемо правило на сторінці 109.

Слова, які означають назви людей і тварин, відповідають на питання хто?

Слова, які означають назви інших предметів, відповідають на питання що?


V. Осмислення, узагальнення та систематизація знань.

1.Вправа-дивина.

– А зараз наступне завдання. Прочитайте текст вправи 281 мовчки.

  • Чи зустрілися вам незрозумілі слова? (Якщо так, то пояснюю значення незрозумілих слів)
  • Які почуття виникали у вас під час читання цього оповідання? (Відповіді дітей)
  • А чому? Що викликало у вас саме такі почуття?
  • Давайте поміркуємо разом чи може все таки портфель говорити?
  • Отже, кожна ваша річ може про вас розповісти. І портфель може багато чого розповісти про свого господаря. Так як це трапилося у тексті.
  • А як ви повинні ставитись до своїх речей?
  • Так, дітки. Ви повинні бережливо ставитись до своїх речей, дбати про те, щоб вони були охайними та чистими. Доглядати їх і тримати їх у чистоті. Я надіюсь ви будете хорошими господарями вашим речам і поглянувши на ваші речі про вас будуть казати, який хороший, охайний господар!
  1. Гра «Хто?Що:»

– А зараз ми перевіримо хто ж найуважніший і найкраще виконає наступне наше завдання.

– У вас у папках завдання. Вам потрібно розподілити слова у дві колонки. Перша колонка – назви предметів, які відповідатимуть на питання хто?, а у другу колонку – слова, що відповідатимуть на питання що?.

Хто?

Що?

Школа, тигр, книжка, хлопчик, корова, кошеня, водій, білка,  парта, зошит, колесо.

.

  • Молодці! Ви чудово справились!

VI.Підсумок уроку.

  1. Підбиття підсумків.
  • Давайте пригадаємо, то які слова відповідають на питання хто? Наведіть приклади цих слів.
  • А які слова відповідають на питання що? Наведіть приклади.
  1. Домашнє завдання.
  • Домашнім завданням вам буде вправа 282.
  • Вам потрібно буде уважно прочитати слова і за зразком їх записати, розподіливши у дві групи. Перша група слів – це слова, які відповідають на питання хто?, а друга – що?. Ну і звичайно вивчити правило.
  1. Вербальне оцінювання. Самооцінювання

Оцініть свою роботу на уроці. Хто працював на повну силу – підніміть червоні листочки, а хто працював гарно, але відчуває, що необхідно працювати краще – жовті листочки

  • Ось і підійшов до свого завершення наш урок. Покажіть мені зараз який у вас настрій.
  • Дітки, ви сьогодні чудово попрацювали, були активними. Молодці!

Урок закінчено. Можете бути вільними.

 

docx
Додав(-ла)
Гусак Анна
Додано
13 березня 2020
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку