Конспект уроку української мови у 2 класі. Тема: Слова, які відповідають на питання хто? що? Тема. Слова, які відповідають на питання хто? що? (іменники).
Мета: Дати учням уявлення про слова – назви предметів (іменники). Навчити учнів розпізнавати іменники за запитаннями хто? що? Вчити розрізняти поняття «предмет» і «слово» як його назву. Поглиблювати знання учнів про слова – назви предметів. Формувати вміння ставити питання до слів, що означають назви конкретних предметів та істот. Розвивати вміння ставити запитання до слів. Виховувати охайність, бережне ставлення до свої речей.
Обладнання: проектор, екран, ноутбук, смайлики.
Хід уроку
-
Організація класу.
Вже дзвінок нам дав сигнал –
Працювати час настав.
То ж і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо!
-
А про що саме ми сьогодні поведемо мову ви дізнаєтесь згодом.
-
Повідомлення теми і завдань уроку.
-
У «Пізнайковій школі».
Погляньте, діти! Хто це?
-
У Пізнайковій школі дітям дали завдання скласти речення із «розсипаних» слів. Він склав і просить перевірити, чи правильно він виконав завдання.
-
Це речення? (Ні)
-
Чому ці слова не складають речення? (Не виражена думка, слова не пов’язані між собою).
-
Про що говориться у реченні? (Про хмароньку)
-
Що говориться про хмароньку? (Пливе)
-
Назвіть головні слова в реченні? (Хмаронька пливе)
-
Давайте складемо речення з цих слів. (У небі пливе хмаронька. Хмаронька пливе у небі
-
Висновок
-
Ми виконали завдання Пізнайка, склали речення.
-
Пізнайко вам дуже вдячний за допомогу і прощається з вами до наступної зустрічі.
-
Отже, щоб скласти речення, висловити думку – потрібні слова.
-
Чи можуть бути слова без значень? (Ні, кожне слово щось означає).
-
А що можуть означати слова? (Відповіді дітей).
-
Всі учні Пізнайкової щколи під керівництвом Мудрої Сови розпочали вивчення великої теми «СЛОВО». Давайте і ми поринемо у світ слова.
-
Каліграфічна хвилинка.
Зошит свій ви розгортайте
Та під нахилом кладіть.
Сядьте рівно, не зігніться
За роботу враз візьміться!
-
Запишіть у своїх зошитах сьогоднішнє число і каліграфічний рядок.
-
По ор рт тф ель портфель
-
Поміркуйте,які слова «заховались» у слові портфель? (Порт, форель, роль, рот, поет, торф, флот, Петро, …)
-
Запишемо ці слова.
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Тренувальні вправи.
Вправа 279 (с.108)
а) Розгляд малюнків і складання відповідей на запитання.
– Хто це? (Розгляд малюнків 1, 2, 3).
(Школяр, регулювальник, кухар)
-
Що означають ці слова? (назви людей)
-
Хто це? (Розгляд малюнків 4, 5, 6)
(Кінь, їжак, риба).
-
Що означають ці слова? (назви тварин)
-
На яке питання відповідають назви люде й і тварин? (хто?)
-
Запишіть назви людей і тварин за зразком.
-
Фізкультхвилинка
-
Виконання вправ.
Вправа 280(с.108) на екрані
-
Що це? (Літак, ракета, трактор, портфель, лінійка (косинець), календар). На яке питання відповідають ці назви предметів? (що?)
-
Запишіть за зразком з дошки назви цих предметів.
-
Висновок.
-
Отже, який можемо зробити висновок?
-
Розглянемо правило на сторінці 109.
Слова, які означають назви людей і тварин, відповідають на питання хто?
Слова, які означають назви інших предметів, відповідають на питання що?
|
V. Осмислення, узагальнення та систематизація знань.
1.Вправа-дивина.
– А зараз наступне завдання. Прочитайте текст вправи 281 мовчки.
-
Чи зустрілися вам незрозумілі слова? (Якщо так, то пояснюю значення незрозумілих слів)
-
Які почуття виникали у вас під час читання цього оповідання? (Відповіді дітей)
-
А чому? Що викликало у вас саме такі почуття?
-
Давайте поміркуємо разом чи може все таки портфель говорити?
-
Отже, кожна ваша річ може про вас розповісти. І портфель може багато чого розповісти про свого господаря. Так як це трапилося у тексті.
-
А як ви повинні ставитись до своїх речей?
-
Так, дітки. Ви повинні бережливо ставитись до своїх речей, дбати про те, щоб вони були охайними та чистими. Доглядати їх і тримати їх у чистоті. Я надіюсь ви будете хорошими господарями вашим речам і поглянувши на ваші речі про вас будуть казати, який хороший, охайний господар!
-
Гра «Хто?Що:»
– А зараз ми перевіримо хто ж найуважніший і найкраще виконає наступне наше завдання.
– У вас у папках завдання. Вам потрібно розподілити слова у дві колонки. Перша колонка – назви предметів, які відповідатимуть на питання хто?, а у другу колонку – слова, що відповідатимуть на питання що?.
Школа, тигр, книжка, хлопчик, корова, кошеня, водій, білка, парта, зошит, колесо.
.
-
Молодці! Ви чудово справились!
VI.Підсумок уроку.
-
Підбиття підсумків.
-
Давайте пригадаємо, то які слова відповідають на питання хто? Наведіть приклади цих слів.
-
А які слова відповідають на питання що? Наведіть приклади.
-
Домашнє завдання.
-
Домашнім завданням вам буде вправа 282.
-
Вам потрібно буде уважно прочитати слова і за зразком їх записати, розподіливши у дві групи. Перша група слів – це слова, які відповідають на питання хто?, а друга – що?. Ну і звичайно вивчити правило.
-
Вербальне оцінювання. Самооцінювання
Оцініть свою роботу на уроці. Хто працював на повну силу – підніміть червоні листочки, а хто працював гарно, але відчуває, що необхідно працювати краще – жовті листочки
-
Ось і підійшов до свого завершення наш урок. Покажіть мені зараз який у вас настрій.
-
Дітки, ви сьогодні чудово попрацювали, були активними. Молодці!
Урок закінчено. Можете бути вільними.