Конкурсно розважальна гра "Знавці української мови "

Про матеріал
Сценарій відкритого заходу , до дня української мови та писемності для 3 класу за новими вимогами НУШ . Конкурси перевірені на практиці .дітям дуже подобаються , розраховано на 45 хвилин
Перегляд файлу

КОНКУРСНО – РОЗВАЖАЛЬНА ГРА

У 3-му класі

“ЗНАВЦІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ”

до Дня української  писемності та мови

Мета: вдосконалювати рідну мову, розвивати мовленнєві здібності учнів, збагачувати словниковий запас. Розвивати навички правильного говоріння. Виховувати любов до української мови, бажання досконало володіти і пропагувати серед ровесників та старших людей.

Клас поділений на команди:  “Україночки” і “Козачата” .

Я ставлю дві вази. За перемогу в конкурсах команди будуть отримувати колоски й ставити їх у свої вази. У грі переможе та команді, у якої буде більше колосків у вазі.

Раз, два – починається гра

1. Привітання команд.

Козачата кажуть компліменти однокласницям – україночкам, а вони – однокласникам – козачатам

2. Загадкова розминка.

Маленьким ходить на чотирьох: підросте – на двох; постаріє – на трьох. (людина).

Маленький ,рожевий, тихо сидить, відпустиш його – заторохтить. (язик).

Чия голова не має носа? (капуста).

Що не робить ні болю, ні печалі, а до сліз доводить? (цибуля).

 Що може бути в порваній кишені? (дірка).

Хто ховає під кущі наші супи та борщі? (картопля).

3.Моя багата мова.

Придумайте жартівливі речення, у яких слова починаються на одну й ту ж букву.

Наприклад: мишка мріяла мати машину Mitsubishi.

Команди дістають з кошика букву. Хвилина на роботу.

4.Хто кого перескоромовить.

У мові красиво й швидко допомагають говорити спеціальні вправи – скоромовки. Зараз ми й перевіримо, капітани, ваше вміння скоромовити.

Поливала сливу злива – не боялась зливи слива.

Сама підлога не мелася, її мела мала Мелася.

5. Складаємо і пояснюємо прислів’я.

А зараз ми перевіримо, які ви мудрі.

“ Козачата”:  Книга вчить, як (на світі жить).

Хочеш їсти калачі, (не сиди на печі).

Добре слово (багато важить).

Краса людини (в її слові).

“ Україночки”: Хто багато читає, (той багато знає).

Не знаючи броду (не лізь у воду).

Гостре словечко (коле сердечко).

Не питай, що за людина, а послухай її мову.

6. “Зв’яжіть” попарно слова.

Кожна команда отримує картку зі словами

Зима                        Капуста

Заєць                       Учень 

Мавпа                     Булава

Курка                       Сніг

Школа                     Банан

Козак                       Зерно

7. Знайдіть помилку в реченнях і доведіть свою думку.

Корова нагодувала господаря сіном.

У лісі ми збирали моркву.

Миші ходять полювати на котів.

Кит - це найменша риба у світі.

 8. Склади слово.

А тепер кожна команда за одну хвилину повинна скласти слово з букв, які встали не на свої місця.

І Н Й Л І А К (лінійка).

Й Д Е К Р А (крейда).

9. Утворіть нові слова.

Кожна команда отримує слово на картці

ЖАЙВОРОНОК

ЖАР                                   ЛАСТІВОЧКА              
РАЙ                                    ЛАК        
КРАЙ                                  СІТКА

КОРО                                  СІВ
НОРА                                  ТІК
КРОВ                                   ЧАС
ВОРОНА                             КІТ

10. Фразеологізми.

Команди отримують картки з фразеологізмами і складають з ними речення.

Як кіт наплакав

Розбили глека

Ви бачите, яка багата наша мова. Треба добре і наполегливо вчити в першу чергу свою рідну українську мову, щоб розмовляти нею красиво, чисто, грамотно, літературно, бо це основа всього. Знатимеш досконало одну мову – легше буде вивчити іншу.

11. Хвилинка поезії

Учень. В нас українська мова промениста,

Доступна й лагідна, весела й дзвінка.

Багата, як земля, джерельно чиста.

І тепла, наче мамина рука.

Я вчуся нею гарно розмовляти.

Читаю вірші і пишу слова.

Бо рідну мову треба добре знати.

Вона чудова, рідна і жива.

Учениця. Вона дзвенить у срібному джерельці,

У дивних квітах, у дзвінкій росі.

Вона живе й співа в моєму серці.

Її ми дуже любимо усі.

Учениця. Моя чарівна мова промениста,

Вона у пісні й казочці звучить.

Найкраща в світі, рідна і барвиста,

А як без неї на землі прожить?

Учениця. В нас, українців,- Українська мова!

В ній найсвітліші, лагідні слова.

Й матусі ніжна пісня колискова, як сонечко нас щедро зігріва.

12.Гра “ Загадкові числа”

Діти, ви добре вивчили букви, знаєте весь алфавіт, у якому букви розміщуються в певному порядку. А чи всі пам’ятають, скільки букв в українському алфавіті? (правильно 33).

У мене є картки, на яких замість букв написані лише числа, якими зашифровані слова. Кожному числу відповідає буква алфавіту. Ваше завдання – за 1 хвилину розшифрувати ці слова.

Завдання для команди “ Україночка”

10,18,1,3,27,12  (знавці).

Завдання для команди “Козачата”

21,19,10,24,17,18,11,15,11 (розумники).

Діти, ви, як завжди – молодці!

Мови рідної знавці!

Ваші вази наповнилися колосками знань. Вчить і шануйте рідну мову.

  

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Виховна робота
НУШ
Інкл
Додано
12 листопада 2021
Переглядів
690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку