Конкурсно-розважальна програма для учнів 5-7 класів "Коса-дівоча краса"

Про матеріал
Позакласний виховний захід.Мета заходу стимулювати інтерес дітей до українських народних обрядів, ознайомити дітей з обрядом закосичення; розвивати творчість, уміння реалізувати себе в піснях, танцях; формувати у дітей почуття доброти виховувати свідоме розуміння почуття любові до свого народу, своїх батьків, прагнення до відродження національної культури, бажання примножувати родинні обряди та традиції.
Перегляд файлу

1

 

Коса — дівоча краса

Конкурсно-розважальна програма для учнів 5-7 класів

 Мета: Стимулювати інтерес дітей до українських народних обрядів, ознайомити дітей з обрядом закосичення; розвивати творчість, уміння реалізувати себе в піснях, танцях; формувати у дітей почуття доброти виховувати свідоме розуміння почуття любові до свого народу, своїх батьків, прагнення до відродження національної культури, бажання примножувати родинні обряди та традиції. До святково прикрашеної зали заходять діти.

 

Звучить пісня «А я бажаю вам добра», музика і слова Наталії Май.

(Святково прикрашений зал. На дошці - назва свята, тематичні малюнки, малюнки традиційних жіночих зачісок.)

В-1. Щиро вітаю всіх, хто прийшов до нас на свято дівочої краси. Адже недаремно кажуть: «Коса – дівоча краса».

 

 В-2.Наша зустріч присвячується найяскравішій ознаці жіночності, гордості і окрасі дівчини - її косам. А пройде вона у вигляді конкурсу серед дівчаток, на якому ми дізнаємося багато цікавого про дівочі коси.

Хлопці роказують вірші.

1.Чом це в залі так святково?Гарно, любо й так чудово?

2.Так сьогодні в ньому ж свято.І гостей зійшлось багато!

3.Любі гості!Ми вітаємо вас на нашім святі!

Тут отримаєте радість і усмішок багато.

4.Смійтесь голосно і щиро  Хай душа радіє

5.То ж на свято ми вас кличем Й запрошуємо радо!

6.Про косу, дівочу гордість, Ми розкажемо завзято.

 

В-2.З давніх-давен в Україні символом дівочої честі, працьовитості, охайності була дівоча коса. Не дарма у народній скарбниці ми зустрічаємо так багато легенд, переказів, влучних висловів присвячених дівочій косі. Коса була гордістю дівчини, вираженням її цнотливості, честі. Зараз, на жаль, у моді коротке волосся

      

 В-1. А як мені приємно, що в нашій школі є дівчата, які пишаються своїм довгим волоссям. Запрошуємо їх на сцену для участі у конкурсі.

 

Хл. Линь же, музико, в небо гучніше

В добру пору лунай, в добрий час

Вище голови, йдіть веселіше

Ми усі так чекаємо вас

(Під звуки мелодій хлопчики заводять по-одній на сцену дівчаток)

В-1. А ось і наші учасниці. Вони ще  юні, але хвилюються, як дорослі. Тому я прошу тепло вітати і підтримувати їх.

 

В-2. А оцінювати вміння і знання дівчаток буде наше журі (Оголошується склад журі).

 

 

Перший конкурс „Знайомство” (5 балів)

В-1. Учасників свята ми вже побачили, а щоб краще познайомитися з ними, то зараз кожна із дівчаток розкаже про себе. Ми оголошуємо конкурс «Знайомство».

В-2. Дівчатка розкажуть про себе, свої вподобання, характер.

Запрошуємо до виступу учасницю  ___________, _______,

 

Дівчатка представляють себе.

 

Хлопчик Ой, дівчата, голосні,

Дайте слово і мені.

Перемогти ви хочете усі

Давайте краще поспіваємо пісні.

(Виконують частівки.)

Дівчатка Ми дівчата голосисті і співати любим

Проспіваєм забавлянки усім добрим людям

Хлопчики Ми ж вітаємо дівчат, їх багато як курчат

Всі вони хороші й милі, як на морі хвилі

Дівчатка Всім хлоп’ятам скажем щиро-привітання звучить мило.

Дякуємо за усе й поважаєм над усе.

Хлопчики Ви співайте голосніше і поводьтеся чемніше.

Ну, а ми вам допоможем, як зумієм і як зможем.

Дівчатка За підтримку вдячні всім і спасибі скажем їм

 Будем вірші вам читати і на святі виступати.

 

В-1. Просимо послухати оцінки журі.

 

Другий конкурс „Пісенно-поетичний” (5 балів)

В-2. Ось і завершився перший конкурс

А наступний конкурс зовсім звичний,

Він пісенно-поетичний

Вірш про коси розказати

А чи пісню заспівати.

В-1. Першою нам продемонструє свої здібності учениця з _____класу, з _________класу і.т.д.

Оцінка журі

 

В-1: Ось і завершився другий конкурс, де наші дівчатка показали себе артистами. Продовжуємо наше свято.

 

В-2. Коса - найбільша прикраса дівчини. Про це розповідає ось така легенда. Покохала дівчина красеня-хлопця. Та вподобав її пан вельможний. Багатій наказав відправити хлопця в солдати, а дівчину забрав у власні палати. Одягли її у гарне вбрання, осипали золотом. Та ввечері, коли пан заснув, утекла дівчина з палацу, взявши з собою тільки вишиту сорочку. Але вартові не спали. Вони наздогнали дівчину. Свиснула шабля над її головою - і впала на землю густа коса.. Гірко заплакала дівчина, бо розпрощалася зі своєю гордістю. З горя вона більше не зрушила з місця, а стала струнким деревом. Щовесни воно розпускало свої віти і розцвітало запашними квітами. Люди милувалися чудо-деревом . не дісталася панові дівоча коса-краса. Хай милується пишними перуками панянок, а не красою простих сільських дівчат.

Третій конкурс „Що я знаю про косу”

 

В-1. Ми оголошуємо третій конкурс «Що я знаю про косу». Кожна учасниця має розповісти щось цікаве про косу чи волосся.

 

В-2. Запрошуємо до виступу ученицю з _ класу.

Виступи дівчат.

 

В-2: Молодці дівчатка! Нам цікаво було послухати ваші розповіді. Довга коса - це завжди було модно. Тільки про її красу треба дбати. І тому для дівчат було золотим правилом заготовляти на зиму пахучі квіти і трави, щоб волосся було пишним і гарним. Ото ж наступний конкурс дівчата підготували поради як зберегти красу свого волосся.

ПІСНЯ „ПОСМІШКА”

Четвертий конкурс „Догляд за волоссям”

В-1: Зараз дівчата розкажуть нам як найкраще доглядати за волоссям, щоб воно завжди залишалось таким чудовим, як у конкурсанток.

Виступи дівчат

Оцінки журі.

 

В-2. Спасибі, дівчатка, думаю, що багатьом із нас було корисно послухати ваші поради щодо догляду за волоссям. Хоч у наш час є багато різних шампунів та інших засобів , що стимулюють ріст і красу волосся.

 

В-1. Яким би не було волосся: чорняве чи русяве, пряме чи кучеряве, довге чи коротке, але всім подобається воно чепурне. Готуючись до свята, наші дівчата теж старалися прикрасити своє волосся. Подивіться на них, які вони гарні, елегантні, чарівні, з чудовими зачісками. А хто ж як не мама подбала про це. Тому треба оцінити їх старання. Отож наступний конкурс.

В-2: Зараз до вашого відома пропонуємо переглянути презентацію, щоб зробити підсумки тижневого конкурсу на найкращу зачіску з використанням коси.

Визначимо

«Найкращу зачіску»-

«Найактивніший клас» -

«Найдовша коса»-

«Найтовща коса»-

«Найоригінальнішу зачіску з косою»-

Сценка «Баба Яга та дівчинка»

В-2: От і підходить до завершення наше свято-конкурс „Коса - дівоча краса”. Ми спробували сьогодні повернути життя ще одному звичаю нашого народу - шанування дівочої коси. І якби нас не переконували про старомодність коси, але ми намагалися довести всім, що саме в дівочих косах є щось ніжне, святе, близьке, рідне.

 

В-2: Ось і закінчилась наша програма.

Тепер відпочиньте і хлопчики і дівчатка,

А попрацює шановне журі.

 

В-1 Поки журі буде працювати над підведенням підсумків ми перевіримо чи знаєте ви прислів’я про косу.

 

Дівчина з косою, як трава з росою.

Нема коси — нема краси.

Дівка без коси — що кінь без гриви.

Де дівка косою — там хлопці юрбою.

Коса - дівоча краса.

Не вари борщу, доки не заплетеш косу.

Косу збережеш — щастя знайдеш.

 

 

В -2.Увага! Слово надається журі.

Подяка усім учасникам, гостям і журі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №1

 

СЦЕНКА „КРАСУНЯ БАБА-ЯГА”

(У зал заходить Баба-Яга із дзеркальцем у руках. Вона у вечірній сукні. Волосся розпатлане, дивиться у дзеркало.)

Б. Я. Конкурс, конкурс, конкурс краси, в ньому переможеш тільки ти. (Спів уважно слухає дівчинка.)

Дів. Хто це переможе у конкурсі? Твоє дзеркальце?

Б. Я. Гляньте, яка недотепа! Ти що не бачиш мене? Розплющ очі! Подивись, які у мене правильні риси обличчя! Яка талія!

Дів. Та ти хоча б волосся розчесала, коли йшла сюди.

Б. Я. Людоньки, а я що кажу! Дивакувата! Зараз наймодніше - нерозчесане!

Дів. А ти, коли йшла сюди, тоді випадково ворона на голову не сіла?

Б. Я.  Та не дратуй ти мене своїми безглуздими репліками!

Коли я йшла , то на мене всі люди озиралися.

Дів. Ага, озиралися, бо думали, що то за опудало йде нерозчесане.

Б.Я. Та мене аж у два „Лімузини” запрошували, але я відмовилася.

Дів. А чому ж ти відмовилася?

Б. Я. Бо в мене завтра буде власний „ Лімузин”

Дів. Та звідки в тебе візьметься той „Лімузин”?

Б.Я. Ну, що я кажу! Ди-ва-ку-ва-та! Конкурс ж сьогодні, конкурс! Хіба не розумієш!?

Дів. А-а! Ти хочеш перемогти у конкурсі !?

Б.Я. Хочу! Дуже хочу!

Дів. О, зараз модно для агітації розвішувати свої фотографії на стовпах, огорожах, будинках. Порозвішуй свої.

Б.Я. Та не про стовпи я мрію, а про телевізор, газети, журнали. Я навіть пісню склала (співає)

Не хочу шоколаду, не хочу мармеладу.

Лиш одного бажаю, щоб я перемогла!

Уявляєш, я відмовляюся від шоколаду!

Дів. О, добре, що ти згадала. Я щось зголодніла, а в мене у сумочці є шоколадка. На щастя з тобою не треба ділитися (виймає і починає їсти).

Б.Я. Ой, дай шматочок...

Дів. (перекривляючись) Не хочу шоколаду, не хочу мармеладу...

Б.Я. Не знущайся, дай!

Дів. Ти ж конкурс програєш!

Б. Я. Дай!

Дів. Ти ж „Лімузин” не виграєш...

Б.Я. Дай! Ну, дай! Та що ти знущаєшся наді мною (підбігає до дівчинки, щоб відібрати шоколадку, дівчинка тікає. Баба Яга вибігає за нею.)

В-1: Втекла наша красуня, а я так баялася, що вона захоче позмагатися з нашими дівчатками. До речі, давайте подивимось чи наші красуні впораються із наступним завданням.

Ой чого калина віти похилила, -

Чи багато квіту, чи важка роса?

Ой чого ж так роно мати посивіла?

А була ж у неї золота коса...

Мамине безсоння, мамині тривоги,

Простелила доля у незнану даль.

За ворота вийде, стане край дороги,

В коси заплітає сивини печаль.

Стеляться тумани долами, лугами,

Стеляться тумани у глибокі сни.

Гей, дорога дальня, повертай до мами

Буде в її косах менше сивини.

 

1

 

doc
Додано
2 березня 2021
Переглядів
422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку