Конпект уроку з музичного мистецтва на тему: "Які вони звуки музики". О.В. Лобова 2 клас.

Про матеріал
Конпект уроку з музичного мистецтва на тему: "Які вони звуки музики". О.В. Лобова 2 клас.
Перегляд файлу

                           КОНСПЕКТ З МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Тема. Які вони – звуки музики.

Мета:  збагачувати уявлення учнів про виразні можливості музики, ознайомити дітей з різновидами музичних звуків, визначити поняття «вокальні» та «інструментальні» звуки, учити порівнювати образи музичних звуків з образами природи навколо нас; розвивати вокально-хорові навички, почуття ритму, уяву та творчі здібності дітей; виховувати естетичний смак дітей та любов до музичного мистецтва.

Музичний матеріал: Л. ван  Бетховен «Місячна соната», П. Синявський  «Місячний кораблик», Джордж Гершвін «Колискова Клари»

Обладнання: наочність, запис музичного твору, портрет, текст пісні.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційна частина

- Діти, станьте всі рівненько за партами

( вмикається «Місячна соната» Бетховена)

Добрий день вам, діти, я вітаю вас!

C:\Users\User\Desktop\изображение_viber_2021-01-22_19-11-28.jpg
Здрастуйте, учитель, здрастуй любий клас!

 

- Сідайте, діти. Сьогодні урок з вами проведу я, Валентина  Олександрівна.

  1. Мотивація навчальної діяльності

- Але перед початком уроку давайте трохи по подорожуємо. Сядьте рівненько, руки покладіть на парту та закрийте очі.

( вмикаються звук природи, пташок та тварин)

C:\Users\User\Desktop\Валя\фото\SELO.jpgC:\Users\User\Desktop\Валя\фото\inkubator-super-harko-01.jpgC:\Users\User\Desktop\Валя\фото\korova-pole-priroda.jpg- Діти, що ви уявили коли слухали цю музику? Де ви опинилися? (у бабусі в селі, на лузі, біля річки, за містом) (вивішується картинки)

 

- Добре, тепер послухайте наступний запис.

(вмикається звук шуму міста)

C:\Users\User\Desktop\Валя\фото\tokyo-363812_960_720.jpg
C:\Users\User\Desktop\Валя\фото\beb8226b198f26524ea17d0b6a799953.e7b3df8d2521429058af50ff07f8cef7.jpg- А що тепер ви уявили? ( багато людей поспішають по своїм справам, машини  на дорозі, велике місто) (вивішуються картинки)

 

- Безліч звуків оточують нас кожного дня і кожної хвилини. Тихі, шумні, заспокійливі, дратівливі, незвичайні або дуже знайомі, але всі вони діляться лише тільки на дві категорії – музичні та шумові. Шумові звуки - шелест листя, шум прибою, дощу, стукіт, скрип, шурхіт. У шумових звуків немає точної висоти і відтворити в точності як шумить дощ або дзюрчить струмок ми не можемо ні голосом, ні з допомогою музичних інструментів. Шум і є шум.

Музичний звук же має свою висоту - в цьому його головна відмінність від шумового. Висота музичного звуку відрізняє один звук від іншого і дає можливість повторити почутий звук на музичному інструменті або голосом.

- Отже, тема нашого уроку «Які вони – звуки музики».

-  Діти, як ви вважаєте, за допомогою чого можна створити музику?

( за допомогою голосу, тобто вокал та за допомогою інструментів)

- Саме тому звуки поділяються на вокальні та інструментальні.

 

Звуки вокальні завжди з нами поруч –

Це голоси і солістів, і хору.

А інструменти візьмемо в руки –

Інструментальні лунатимуть звуки.

Музика різна, але неодмінно

Створює звуки музичні… .

 

 

 

  1. Вокально-хорові вправи

- Добре, дітки, а тепер ми з вами вивчимо нову розспіванку. Тож, сядьте всі рівненько, займіть співацьку поставу. Спинку тримайте рівненько, ніжки на підлозі, руки на колінах.

- Спершу послухайте, а потім повторюйте разом зі мною.

C:\Users\User\Desktop\изображение_viber_2021-01-22_19-11-27.jpg

- Молодці, тепер інша. Спочатку послухайте, потім повторюємо.

C:\Users\User\Desktop\изображение_viber_2021-01-22_19-11-26.jpg

 

  1. Розучування пісні

1.  Вступна бесіда.

- Отже, сьогодні ми розучимо пісню Петра Синявського «Місячний Кораблик».

- Взагалі-то Петро Синявський не збирався ставати дитячим письменником.  Він був музикантом і працював в оркестрі.  Але його весь час тягнуло на пустощі.  І одного разу диригент так розсердився на бешкетника, що сказав: «Досить тобі хуліганити, займися чимось корисним. Пісню, чи що, дитячу напиши! » Легко сказати: напиши. Синявський задумався всерйоз і вирішив скласти що-небудь таке, щоб всі діти ставали відразу хорошими і забували про витівки.  А коли діти забувають про витівки?  Тільки коли сплять.  Так що першим твором Петра Синявського для дітей стала колискова «Місячний кораблик».

C:\Users\User\Desktop\Валя\фото\1306439.jpg
2. Показ пісні.

- Діти, прослухайте пісню.

 

Звуки стають все тихіше й тихіше,

Місячний маятник трохи стомивсь.

Нишком на землю спускається тиша

І обіймає всю зоряну вись.

Вже запалив кришталевий ліхтарик

В лісі маленький жучок-світлячок, 

В ліжечку спить пустотливий комарик,

Коник-скрипаль теж приліг на бочок.

Ніч пеленою всю землю вкриває,

Казка тихенько підходить до нас.

До островів тишини вирушає

Місяць-кораблик у зоряний час.

C:\Users\User\Desktop\изображение_viber_2021-01-22_19-11-29.jpg

 

 

3. Коротка бесіда по пісні.

- Діти, якого характеру пісня? ( весела, спокійна, повільна)

- Скільки куплетів в пісні? (3)

- Які почуття викликає в вас ця пісня?

4. Розучування по фразах.

- Зараз сядьте всі рівненько, займіть співацьку поставу, послухайте першу фразу пісні.

Звуки стають все тихіше й тихіше,

- Запам’ятали? Молодці, тепер разом.

Звуки стають все тихіше й тихіше,

-  Добре, тепер наступна фраза. Прослухайте.

Місячний маятник трохи стомивсь.

- Разом!

Місячний маятник трохи стомивсь.

- Чудово, тепер з’єднуємо першу та 2 фразу.

Звуки стають все тихіше й тихіше,

Місячний маятник трохи стомивсь.

- Супер, наступна фраза.

Нишком на землю спускається тиша

- Тепер разом!

Нишком на землю спускається тиша

- Наступна фраза.

І обіймає всю зоряну вись.

- Разом!

І обіймає всю зоряну вись.

- Тепер з’єднуємо третю та четверту фразу разом.

Нишком на землю спускається тиша

І обіймає всю зоряну вись.

- Молодці! Тепер все з початку разом.

Звуки стають все тихіше й тихіше,

Місячний маятник трохи стомивсь.

Нишком на землю спускається тиша

І обіймає всю зоряну вись.

- Молодці! Вивчаємо наступний куплет. Зараз я роздам вам кожному на парту текст.

 (роздається текст пісні та наступні 2 куплети, вивчаються по фразно)

Чи потрібно продовжувати розписувати в конспекті по фразне вивчення наступних куплетів ?

5. Остаточне художнє виконання.

- Добре, діти, тепер співаємо всю пісню разом з початку.

Звуки стають все тихіше й тихіше,

Місячний маятник трохи стомивсь.

Нишком на землю спускається тиша

І обіймає всю зоряну вись.

Вже запалив кришталевий ліхтарик

В лісі маленький жучок-світлячок, 

В ліжечку спить пустотливий комарик,

Коник-скрипаль теж приліг на бочок.

Ніч пеленою всю землю вкриває,

Казка тихенько підходить до нас.

До островів тишини вирушає

Місяць-кораблик у зоряний час.

  1. Слухання музики

C:\Users\User\Desktop\Валя\фото\George-Gershwin-7.jpg
- Молодці, діти, ми вивчили в вами пісню. Давайте з вами познайомимося з ще одною Колисковою Джорджа Гершвіна.

                                       (вивішується портрет)

1. Вступна бесіда.

- Джордж Гершвін - найвідоміший американський композитор і піаніст, а його найвідомішою роботою є арія «Літня пора» («Summertime») з опери «Поргі і Бесс» – знаменитий твір, названий театральними критиками головною американської оперою. На сьогоднішній день відомо до 20000 варіантів виконання цього твору і також вона  потрапила в топ-10 кращих джазових мелодій в історії.  На створення цієї композиції його надихнула українська колискова пісня «Ой ходить сон коло вікон», яку Джордж уперше почув у Нью-Йорку у виконанні Українського хору.

2. Слухання музичного твору.

- Давайте прослухаємо цей твір.

3. Бесіда за прослуханим.

- Діти чи сподобалася вам колискова?

- Які почуття викликала у вас ця пісня?

4. Повторне слухання.

- Тож, давайте прослухаємо колискову ще раз.

  1. Музична грамота (що тут потрібно зробити?)
  2. Підсумок уроку

- Ось і підбіг наш урок до кінця. Давайте підведемо підсумки.

- Про що ми говорили сьогодні на уроці? (Про звук та музику)

- Які звуки нас оточують?( Шум та музика)

- Які види музики існують? За способом їх утворення.( Вокальні та інструментальні)

- В чому різниця між ними?

- Що вам запам’яталося на уроці?

- Молодці! Ви чудово попрацювали на уроці.

  1. Домашнє завдання

- А на домашнє завдання вам буде повторити вивчену пісню «Місячний кораблик»

   

Вхід дітей під музику в клас та актуалізацію даних я пропустила, тому що не знаю що діти вивчали на попередньому уроці

docx
Додав(-ла)
Енот Мася
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
1747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку