Консиліум освітян-філологів , м.Дніпро ,гімназія № 1

Про матеріал

Від авторки статті (Саєнко М.С.): «Бажаю колегам виявляти нові вміння, не протистояти нововведенням, не шкодувати зусиль і додаткового часу на переучування та пристосування до нових психолого-педагогічних ситуації. Будьмо креативними, терплячими і мудрими!!!»

Перегляд файлу

                              Консиліум  освітян-філологів

  12 вересня 2019р. у гімназії № 1 м.Дніпра відбувся консиліум «Особливості викладання російської мови, літератури, зарубіжної літератури у 2018-2019 навчальному році» за участю вчителів-методистів.

  Підготовкою та проведенням заходу керувала   методист Чубарова Марина Євгенівна (Дніпровська Академія неперервної освіти) . Керівники обласних творчих філологічних майстерень презентували матеріали до початку нового навчального року: календарне планування, засоби використання різних технологій на уроках, матеріали позакласної роботи.

     Першою до слова було запрошено Дорошенко Оксану Анатоліївну нового методиста Академії ,яка корегує інтеграцією предметів української та зарубіжної літератур. Ця пані нагадала присутнім проте, що працювати по-старому неможливо.

    Оксана Анатоліївна розповіла про «Ключові уміння 21-го століття». Ця програма розрахована на вчителів будь-якого шкільного предмета і спрямована на усвідомлення ними компетентнісного підходу до навчання загалом та, зокрема, процесів пов'язаних із розвитком в учнів ключових життєвих умінь.

 

     Критичне мислення вже давно є популярною темою в освіті, але консенсусу щодо його визначення досі немає. Методист запропонувала присутнім перефразувати своїми словами сучасне визначення Британської Ради: «Саморегульоване мислення ,за допомогою якого продукуються нові та інноваційні ідеї ,а також розв'язуються проблеми . Це критична рефлексія навчального досвіду та процесів і прийняття ефективних рішень».

      Наступна  сторінка виступу : Таксономія Блума. Присутні розташовували мисленнєву діяльність у межах айсберга від нижчого порядку до вищого. На моніторі показали видиму і невидиму частини айсбегра. Діяльність вищого порядку–для глибинного навчання-- це як би занурення у предмети,знання.

     Пані Оксана Анатоліївна запропонувала дібрати до кожного блоку (за таксономією Блума) відповідну категорію : 1.Пам'ятаю, 2.Розумію, 3.Застосовую ,4.Аналізую ,5. Оцінюю ,6. Творю. Питання є у кожного,треба лише зробити висновок.  Присутні вчителі дружно знайшли відповідності.

       Пожвавили   освітян наступні фото, а саме викладач ,що стоїть на  столі. Було багато версій: хоче привернути увагу, проводить експеримент, стомився, заспокоює учнів і т. І. Насправді кадри з фільму «Товариство мертвих поетів» (англ. Dead Poets` Societi) проникнуті цікавими зауваженнями учителя:

  • Треба самим думати про те ,що ми читаємо, а не приймати на віру те, що думає автор. Потрібно розвивати власну думку.
  • Коли хтось думає, що все знає ,їм потрібно розглянути інші аспекти.

 

Виступаюча коротко проаналізувала форми співробітництва  на уроці та способи спілкування.

Про моделі співпраці та їхню реалізацію у школах області ,у конкретних класах обговорювали далі.

   Чубарова Марина Євгеніївна  далі узяла слово. Методистка нагадала присутнім, що шкільні класні журнали на сторінці :мова національних меншин треба заповнювати державною мовою. Перевірка зошитів робиться щотижня ,а оцінка за ведення виставляється 1 раз на місяць.

    У проекті є створення класів з російською мовою навчання ,за бажанням батьків учнів.

    Школи подають заявки на курси підвищення кваліфікації вчителів області ( 75 годин –оплачувані від держави).

   Академія післядипломної освіти запрошує   випускників (що здали ЗНО) на навчання і здобуття ступеню бакалаврів з різних дисциплін.

     Марина Євгеніївна нагадала колегам про всеукраїнську  щорічну олімпіаду із зарубіжної літератури та російської мови ,куратором   цього питання у м. Дніпрі  є Винниченко Алла Сергіївна.

      Чубарова М.Є. запросила творчих колег  прийняти участь у олімпіаді для вчителів зарубіжної літератури.

      Далі слово мали вчителі-методисти області, що розкрили світлини своїх «творчих майстерен».

    Кожна команда хотіла якомога більше показати і прорекламувати свої творіння і продукти діяльності.

   Представлені були мультимедійні презентації кожної творчої групи вчителів , різні педагогічні цікавинки.

     Присутні почули про незвичайний інтегрований курс  зарубіжної літератури  та російської мови у 10-11 класах. Про нетрадиційні підходи до викладання та планування філологічних дисциплін у таких профільних класах. «Любов до літератури розпочинається з вчителя» під таки девізом  працюють у цій філологічній майстерні.

     Коробова Наталя Йосипівна  поглибила знання присутніх про наскрізні  змістові лінії  викладання. Предмет література тісно пов’язаний з багатьма дисциплінами .Прикладів такого переплетіння було наведено багато, серед них «Ланцюжок застережливих дій» (лінія здоров’я).

       До слова запросили Доброгорську І.А. Тема роботи їхньої творчої майстерні «Читацька компетентність». Виступаюча зосередила увагу колег на етапі вивчення текстів – передчинанні! Вона навіть розподілила цей процес на етапи ,які є досить важливими як для учнів ,так і для дорослих.

    1.етап. Мотивація та мета читання.

    2.етап. Первинне сприйняття змісту.

    3.етап. Поглиблені  роздуми над прочитаним.

     Доброгорська І.А. прокоментувала свої слайди з анкетами літературних героїв, малюнковий план до твору ,фібі сторінку та інш.

     Слідуючий  обласний проект  «Відкрий для себе світ читання» ,який презентувала Дерусова Ілона Юріївна. Кінофільм про користь читання та мультимедійна презентація ще раз переконали присутніх ,що молодь мало читає, відвідує бібліотеки ,а це призведе до зубожіння нації. Колектив вчителів, що працює над  вищезгаданим проектом, представить свою роботу у формі сайту по темі.

       Обласна філологічна майстерня № 15 (Петропавлівка) Гімназія №1 Коучинг-студія «Методичний супровід учителів гуманітарних дисциплін» .Колеги створили «віртуальний методичний кабінет» ,який вкрай необхідний, як вважають методисти, для сучасного вчителя- словесника. Продукт їхньої роботи ( збірники, плани, відео) уміщений на диску ,який вони запропонували  освітянам придбати.

         Цікаво, що усі матеріали творчих  майстерен  є на сайті Академії неперервної освіти. Там можна, як зауважила Чубарова М.Є., подивитись , скопіювати потрібний матеріал, знайти адреси сайтів лабораторій ,електронні адреси керівників та членів кожної  ініціативної групи.

  У жовтні стартує обласний конкурс на кращу методичну розробку уроку чи виховного заходу до 160 річниці від Дня народження  А.П.Чехова «К жизни полной высокого смысла».

 Від авторки статті (Саєнко М.С.): «Бажаю колегам виявляти нові вміння, не протистояти нововведенням, не шкодувати зусиль і додаткового часу на переучування та пристосування до нових  психолого-педагогічних ситуації. Будьмо креативними, терплячими і мудрими!!!»

 

 

 

docx
Додано
19 вересня 2019
Переглядів
834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку