Конспек уроку 6 класу

Про матеріал
Конспект містить матеріал, який допоможить сформувати поняття учнів про суцвіття, їх знання про типи суцвітть та біологічне значення для рослин
Перегляд файлу

Тема:    

Мета уроку: сформувати поняття суцвіття,знайомити учнів з функціями суцвіть, розглянути їх будову і різноманітність; розвивати: вміння виділяти головне, порівнювати,узагальнювати, систематизувати,вміння розпізнавати суцвіття і тренувати їх у застосуванні набутих знань у нестандартних ситуаціях; виховувати: естетичні смаки учнів, відповідальність за стан навколишнього середовища, бережливе ставлення до природи.

Обладнання: таблиці: « Будова квітки»,» Будова суцвіть», « Прості суцвіття», « Складні суцвіття», гербарій рослин з різними суцвіттями.

Базові поняття та терміни: суцвіття, прості та складні суцвіття, вісь суцвіття,китиця, колос, початок, щиток, зонтик, головка, кошик, волоть.

Хід уроку:

І. Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань:

  •                        Гра «Відгадай назву органа рослини»

Команди мають зібрати біологічні терміни із наборів букв, які вам запропоновані.

Команда 1 : а, в, ь, к, о, м, н, р, і, ч л, м, и, о, к, с, ш, т, д, ж (Корінь) (Листок) Команда 2 : п, р, а, б, г, в, і, н, я, д р, т, ф, к, ь, в, с, і, к, у, а (Пагін) (Квітка)

  •                                                                                        Гра « Вірю – не вірю»

Завдання: потрібно вибрати правильне твердження і записати його у вигляді графічного диктанту.

1

2

3

4

5

6

7

8

-

+

-

+

+

-

+

-

 

Твердження

  1.                                                                                        Коли квітка має і пелюстки і чашолистики , то така оцвітина називається простою.
  2.                                                                                        Квітка, яка має і тичинки і маточку називається двостатевою.
  3.                                                                                        Дводомні рослини – це ті, які мають на одній рослині  лише чоловічі або лише жіночі квітки.
  4.                                                                                        У фіалки запашної форма квітколожа видовжена.
  5.                                                                                        Маточка складається з приймочки, стовпчика та маточки.
  6.                                                                                        Насіння формуються з маточки.
  7.                                                                                        В тичинках визріває пилок.
  8.                                                                                        У кукурудзи двостатеві квітки.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

( учням пропонуються зображення або гербарії троянди і конвалії)

  •                                                                                           Подивіться уважно на ці рослини і скажіть чим вони відрізняються одна від одної?
  •                                                                                           Як ви гадаєте, чому у троянди одна квітка, а у конвалії багато дрібних квіток, які зібрані у групи?
  •                                                                                           Яке це має значення в житті рослин?

Сьогодні на уроці ми спробуємо дати відповіді на ці запитання.

( Вчитель називає тему уроку, учні записують її в зошитах)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Демонстрація відеофрагменту «Розпускання квітів» на фоні мелодії https://www.youtube.com/watch?v=ByzgbK4le68

        Ви  побачили поодинокі квіти, але всі ви бачили такі рослини як: бузок, черемші,цвіт яблуні,груші, сережки берези, ліщини. На стеблі таких рослин розвивається не одна квітка, а багато дрібних, які зібрані у групи. Групу квіток, розміщених на стеблі рослини у певному порядку, називають суцвіттям.

       Суцвіття можуть складатися з кількох квіток, як у вишні, конвалії, сливи, або об’єднувати багато квіток.  Наприклад, у соняшника в суцвітті велика кількість квіток. Квітки в суцвітті дрібні за розмірами. Комах вони приваблюють гуртом.

Завдання: використовуючи текст підручника, доповніть схему запропоновану  у картках.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проблемне запитання:

— Яке біологічне значення суцвіть?

Суцвіття – це пристосування рослин для забезпечення кращого їхнього запилення. Так, зібрані разом дрібні квітки добре помітні для комах- запилювачів.У вітрозапильних рослин квітки, зібрані у суцвіття, краще вловлюють пилок. У суцвітті утворюється більша кількість плодів, ніж у окремих квітках, що сприяє зростанню чисельності виду та його поширення.

 

V. Узагальнення та систематизація знань учнів.

Назва суцвіття

Опис суцвіття

Приклад

Фото

1.

Складний щиток

складається з простих

щитків або кошиків

горобина

2.

Волоть

складається з простих

китиць або колосків, розташованих на бічних відгалуженнях головної осі

овес

3.

Кошик

блюдцеподібна вісь, на якій

розміщені сидячі квітки

соняшник

4.

Звивина

бічні осі з квітками відходять

почергово у взаємно протилежні боки

гладіолус

5.

Волоть

складається з простих

китиць або колосків, розташованих на бічних відгалуженнях головної осі

бузок

6.

Початок

головна вісь довга, подібна

до колоса, але має потовщену вісь

кала

7.

Зонтик

квітки сидять на верхівці

головної осі на квітконіжках однакової довжини

вишня

8.

Сережка

головна вісь поникла,

опадаюча

береза

9.

Головка

головна вісь вкорочена,

потовщена (булавоподібна), квітки на вкорочених квітконіжках

конюшина

10.

Складний зонтик

від вкороченої головної осі

відходять бічні, що закінчуються простими зонтиками

кріп

11.

Колос

довга вісь із сидячими

квітками

подорожник

12.

Китиця

головна вісь пряма,

видовжена, квітконіжки майже одинакові довжини

конвалія

13.

Завійка(завиток)*

бічні осі спрямовані в один

бік

незабудка

14.

Щиток

уздовж головної осі

розміщені квітки на квітконіжках різної довжини

яблуня

15.

Початок

головна вісь довга, подібна

до колоса, але має потовщену вісь

аїр

16.

Складний колос

уздовж головної осі

розташовані прості колоски

пшениця

 

VІ. Підсумки уроку:

Користуючись сайтом https://learningapps.org/17403861 встановити пару

Дати відповідь на запитання.

Які типи суцвіть характерні для таких рослин: примула, морква, айстра, ромашка, капуста, подорожник, конюшина, пшениця, черемха, кукурудза? (Зонтик: примула (простий), морква (складний); кошик: айстра, ромашка; китиця: капуста, черемха; колос: подорожник (простий), пшениця (складний); початок: кукурудза (жіноче суцвіття); головка: конюшина.)

 

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати параграф 33,тестування  на https://learningapps.org/6557128   

Скласти сенкан на тему «Суцвіття»

doc
Додав(-ла)
Рудоман Ольга
Додано
26 січня 2023
Переглядів
454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку