Конспект "Аналіз поняття активного словника"

Про матеріал
Активний словник - це певна сукупність слів, які дитина використовує в повсякденному спілкуванні.
Перегляд файлу

Аналіз поняття “активний словник”

Автор

Зміст поняття

Ключові одиниці

1

Арапов М. В. Активный словарь // Лингвистический энциклопедический словарь / Главный редактор В. Н. Ярцева. — М. : Советская энциклопедия, 1990. — 685 с.

Це частина лексичного і фразеологічного складу мови, слова якої вживають в певний період часу в тій або іншій мовній сфері[1]

Частина лексичного та фразеологічного складу мови

2

Соловйова О.І. Методика розвитку мови і навчання рідної мови в дитячому садку - М.: Просвещение, 1966. - 248 с.

Це лексика і фразеологія мови, споживана в даний період в тій або іншій мовній сфері[2]

Лексика і фразеологія мови

3

Ушакова О.С. Розвиток мовлення дітей дошкільного віку. - М.: ЛІНГВА-Центр, 2003. - 114 с.

Це запас слів, які мовець не тільки розуміє, але й практично використовує в усній та писемній мові[3].

Запас слів

4

Алексєєва М.М., Яшина В.І. Методика розвитку мови і навчання рідної мови дошкільнят. - М.: Академія, 2000. - 360 с.

Це запас слів, який дитина використовує щодня у повсякденному житті[4].

Запас слів, який дитина використовує щодня у повсякденному житті

5

Алексєєва М.М., Яшина В.І. Мовленнєвий розвиток дошкільнят. - М.: Академія, 1999. - 288 с.

Це той лексичний матеріал, яким діти повинні користуватися для вираження своїх думок в усній та письмовій формі, а також розуміти думки інших людей при аудіюванні та читанні[5]

Лексичний матеріал

6

Виготський Л.С. Навчання та розвиток у дошкільному віці / / Виготський Л.С. Вибрані психологічні дослідження. - М.: Изд. АПН РРФСР, 1956. - С.426-437.

Це основна з погляду вживаності частина лексики, що вільно і постійно функціонує в різних сферах суспільного життя. До неї насамперед належать загальновживані слова, а також окремі терміни, професіоналізми, неологізми, наявні у повсякденному спілкуванні[6].

Частина лексики, що перебуває вільно і постійно функціонує в різних сферах суспільного життя

7

Спілкування та  мова: розвиток мови у дітей в спілкуванні з дорослими / Под ред. Лисина М.І. - М: Педагогіка, 1985. - 258 с.

Це слова, які повсякденно вживаються в різних її формах і стилях[7].

слова, які повсякденно вживаються в різних її формах і стилях.

8

Розвиток мовлення дітей дошкільного віку / Під ред.Ф.А. Сохіна - М.: Просвещение, 1984. - 342 с.

Це слова повсякденного вжитку, які не мають
значення давності або новизни[8].

Слова повсякденного вжитку

9

Білан О. Навчаємо розповідати за ілюстраціями: Навчально-методичний посібник/ О.І.Білан. - Тернопіль: Мандрівець, 2012. - 160 с.

Це ядро словникового складу мови. Вона об’єднує як споконвічні українські слова так і численні групи запозичених слів[9].

Ядро словникового складу

10

Богуш А.М. Дошкільна лінгводидактика: теорія і практика навчання дітей рідної мови: Підручник/ за ред. А.М. Богуш. - К.: Вища школа, 2007. - 542 с.

Це слова якими користуються для висловлення власної думки та якими слід оволодіти дітям певного віку[10].

Виявлення власної думки

 

Отже, на основі аналізу ключових одиниць, можна визначити, що активне мовлення –  це ядро словникового складу, лексика і фразеологія мови, частина лексичного та фразеологічного складу мови, що перебуває вільно і постійно функціонує в різних сферах суспільного життя, лексика та фразеологія мови, запас слів, який дитина використовує щодня у повсякденному житті, необхідний лексичний матеріал для виявлення власної думки.

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
30 травня 2020
Переглядів
505
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку