Аналіз поняття “активний словник”
№ |
Автор |
Зміст поняття |
Ключові одиниці |
1 |
Арапов М. В. Активный словарь // Лингвистический энциклопедический словарь / Главный редактор В. Н. Ярцева. — М. : Советская энциклопедия, 1990. — 685 с. |
Це частина лексичного і фразеологічного складу мови, слова якої вживають в певний період часу в тій або іншій мовній сфері[1] |
Частина лексичного та фразеологічного складу мови |
2 |
Соловйова О.І. Методика розвитку мови і навчання рідної мови в дитячому садку - М.: Просвещение, 1966. - 248 с. |
Це лексика і фразеологія мови, споживана в даний період в тій або іншій мовній сфері[2] |
Лексика і фразеологія мови |
3 |
Ушакова О.С. Розвиток мовлення дітей дошкільного віку. - М.: ЛІНГВА-Центр, 2003. - 114 с. |
Це запас слів, які мовець не тільки розуміє, але й практично використовує в усній та писемній мові[3]. |
Запас слів |
4 |
Алексєєва М.М., Яшина В.І. Методика розвитку мови і навчання рідної мови дошкільнят. - М.: Академія, 2000. - 360 с. |
Це запас слів, який дитина використовує щодня у повсякденному житті[4]. |
Запас слів, який дитина використовує щодня у повсякденному житті |
5 |
Алексєєва М.М., Яшина В.І. Мовленнєвий розвиток дошкільнят. - М.: Академія, 1999. - 288 с. |
Це той лексичний матеріал, яким діти повинні користуватися для вираження своїх думок в усній та письмовій формі, а також розуміти думки інших людей при аудіюванні та читанні[5] |
Лексичний матеріал |
6 |
Виготський Л.С. Навчання та розвиток у дошкільному віці / / Виготський Л.С. Вибрані психологічні дослідження. - М.: Изд. АПН РРФСР, 1956. - С.426-437. |
Це основна з погляду вживаності частина лексики, що вільно і постійно функціонує в різних сферах суспільного життя. До неї насамперед належать загальновживані слова, а також окремі терміни, професіоналізми, неологізми, наявні у повсякденному спілкуванні[6]. |
Частина лексики, що перебуває вільно і постійно функціонує в різних сферах суспільного життя |
7 |
Спілкування та мова: розвиток мови у дітей в спілкуванні з дорослими / Под ред. Лисина М.І. - М: Педагогіка, 1985. - 258 с. |
Це слова, які повсякденно вживаються в різних її формах і стилях[7]. |
слова, які повсякденно вживаються в різних її формах і стилях. |
8 |
Розвиток мовлення дітей дошкільного віку / Під ред.Ф.А. Сохіна - М.: Просвещение, 1984. - 342 с. |
Це слова повсякденного вжитку, які не мають |
Слова повсякденного вжитку |
9 |
Білан О. Навчаємо розповідати за ілюстраціями: Навчально-методичний посібник/ О.І.Білан. - Тернопіль: Мандрівець, 2012. - 160 с. |
Це ядро словникового складу мови. Вона об’єднує як споконвічні українські слова так і численні групи запозичених слів[9]. |
Ядро словникового складу |
10 |
Богуш А.М. Дошкільна лінгводидактика: теорія і практика навчання дітей рідної мови: Підручник/ за ред. А.М. Богуш. - К.: Вища школа, 2007. - 542 с. |
Це слова якими користуються для висловлення власної думки та якими слід оволодіти дітям певного віку[10]. |
Виявлення власної думки |
Отже, на основі аналізу ключових одиниць, можна визначити, що активне мовлення – це ядро словникового складу, лексика і фразеологія мови, частина лексичного та фразеологічного складу мови, що перебуває вільно і постійно функціонує в різних сферах суспільного життя, лексика та фразеологія мови, запас слів, який дитина використовує щодня у повсякденному житті, необхідний лексичний матеріал для виявлення власної думки.