Аналіз поняття “лінгвомонологічна компетенція”
№ |
Автор |
Зміст поняття |
Ключові одиниці |
1 |
Піроженко Т. О. Комунікативно-мовленнєвий розвиток дошкільника / Т. О. Піроженко. — Тернопіль : Мандрівець, 2010. — 152 с. |
Сформованість вміння слухати і розуміти тексти, переказувати, будувати самостійні зв’язні висловлювання різних типів. Це вміння формується на основі елементарних знань про структуру тексту і типи зв’язків у ньому. |
Вміння слухати і розуміти тексти, переказувати, будувати самостійні зв’язні висловлювання різних типів |
2 |
БогушА.М. Дошкільналінгводидактика : Теоріяіметодиканавчаннядітейрідноїмови : [підручник] / А.М. Богуш, Н.В. Гавриш / Заред. А.М. Богуш. - К. : Вищашкола, 2007. - 542 с. |
Це розуміння звʼязного тексту, вміння ставити та відповідати на запитання, підтримувати та починати розмову, вести діалог, складати розповіді різних типів. |
Возуміння звʼязного тексту, вміння ставити та відповідати на запитання, підтримувати та починати розмову, вести діалог, складати розповіді |
3 |
Гончаренко А.М. Розвиток мовленнєвої компетентності старших дошкільників: [навч-метод. посіб. До Базової прогр. розв. Дитини дошк. віку "ЯуСвіті"]/ Алла Миколаївна Гончаренко. - К. : Світич, 2009. - 160 с. |
Це сформоване вміння адекватно та доречно практично користуватися звʼязним монологічним мовленням |
Вміння адекватно та доречно практично користуватися звʼязним монологічним мовленням |
4 |
Боринштейн Є. Соціокультурні особливості мовної особистості [Електронний ресурс]. - Режим доступу до статті : http://www.politik.org.ua/vid/magcontent.php3?m=6&n=31&c=486 |
Це оволодіння контекстним монологічним мовленням, вміння складати різні типи розповідей, переказувати та складати завласним задумом. |
Оволодіння контекстним монологічним мовленням, вміння складати переказувати та складати тексти |
5 |
Мацько Л. Матимемо те, що зробимо. До питання формування мовної культури // Дивослово. - 2001. - № 9. - С. 2 - 3. |
Володіє навичками розгорнутого, послідовного, логічного, зв’язного мовлення; виявляє словесну творчість у різних видах мовленнєвої діяльності |
Навички розгорнутого, послідовного, логічного, зв’язного мовлення |
6 |
Козієвська О. І. Особливості формування культури мовлення у професійній діяльності державних службовців. - Дис. ... кандидата наук з державного управління. - К., 2003. |
Це вміння адекватно і доречно практично користуватися мовою в конкретних ситуаціях (висловлювати свої думки, бажання, наміри, прохання тощо), використовувати для цього як мовні, так і позамовні (міміка, жести, рухи) та інтонаційні засоби виразності мовлення. |
Вміння адекватно і доречно практично користуватися мовою в конкретних ситуаціях |
7 |
Введенская Л. А., Павлова Л. Г. Культура и искусство речи. Современная риторика : Для высш. и сред. учеб. заведений / Введенская Л. А., Павлова Л. Г. - Ростов-на-Дону : Феникс, 1995. |
Це цілеспрямований процес реалізації мовленнєвого досвіду в різних сиуаціях спілкування. |
Реалізація мовленнєвого досвіду |
8 |
Великий тлумачний словник сучасної української мови / Уклад. і голов. ред. В.Т. Бусел. –К.; Ірпінь: ВГФ: „Перун", 2001. –1440 с. |
Це вміння говорити, слухати, читати, писати, тобто вміння, пов’язані змовленнєвою діяльністю, з побудовою діалогічних і монологічних висловлювань у конкретній ситуації, відповідно до рівнів мовної компетенції учасників спілкування |
Вміння говорити, слухати, читати, писати, тобто вміння, пов’язані змовленнєвою діяльністю, з побудовою діалогічних і монологічних висловлювань у конкретній ситуації |
9 |
Симоненко Т.В.Теорія і практика формування професійної мовнокомунікативної компетенції студентів філологічних факультетів: Монографія./ –Черкаси: Брама, 2006.–330с. |
Це насамперед, знання мови,уміння вести розмову, висловлювати думки, вміння здійснювати правильний вибір мовних засобів. |
Знання мови,уміння вести розмову, висловлювати думки |
10 |
БородінаТ.І., Бовчалюк П.П. Система і характер вправ професійно-орієнтовано-го підручника для інтенсивного навчан-ня читання // Іноземні мови. – 2000. – No 3. – С. 37-39. |
Дитина оволодіває контекстним мовленням, різними видами розповіді – описові, сюжетні, творчі, здатні до переказу, формулювання думки,володіння пояснювальним мовленням, а також здатність планувати мовлення. |
Володіння контекстним мовленням, різними видами розповіді – описові, сюжетні, творчі, здатні до переказу, формулювання думки,володіння пояснювальним мовленням, а також здатність планувати мовлення. |