Даний урок допоможе розвивати в дітей творчу активність, допитливість, пам'ять, логічне мислення та фантазію, уміння спостерігати, робити висновки, виховувати інтерес до наукових знань, бажання дізнаватися більше, бажання читати додаткову літературу. До розробки уроку додані матеріали.
Тема: Планети Сонячної системи. Класифікація об’єктів.
Мета:
навчальна: закріпити в учнів знання про планети Сонячної системи ,їх розмір та віддаленість від Сонця.
розвивальна: розвивати в дітей творчу активність, допитливість, пам'ять, логічне мислення та фантазію, уміння спостерігати, робити висновки; виховувати інтерес до наукових знань, бажання дізнаватися більше, бажання читати додаткову літературу.
виховна: виховувати цікавість до навколишнього світу, відповідальне ставлення до своєї планети.
Тип уроку: бінарний урок закріплення вивченого матеріалу з ЯДС та інформатики.
Обладнання:макет Сонячної системи, лего, кросворд, пазли з ТБ під час роботи за комп’ютерами, картки з завданнями, QR-код.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання
У ч и т е л і
Добрий день !
Зичим праці і старання,
А ще, друзі, всім бажаєм
Сил, натхнення на весь день!
Д і т и
Добрий день! Добрий день!
Дякуємо за побажання,
На урок берем з собою
Знання, вміння, навички й старання.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів (Слайд)
- Як часто ви дивитесь на зоряне небо?
- Які питання у вас виникають, коли ви дивитесь на небо?
- Чи є в неба краї? (Ні, Всесвіт безмежний)
- Що ми бачимо на зоряному небі?
-З давніх –давен ,спостерігаючи за Сонцем і зорями ,різноманітними небесними явищами та сезонними змінами у природі ,люди намагались пізнати таємниці будови Всесвіту, з’ясувати форму і місце нашої планети у космосі.
- Так. Сьогодні ми поговоримо про це.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
Сьогодні у нас незвичайний урок. Це інтегрований урок з предметів Я досліджую світ та інформатики. Під час уроку ми повторимо ,що ми знаємо про Планети та Сонячну систему та будемо класифікувати об’єкти.(Слайд)
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
1.Об’єднання в групи
Зараз ми з вами об’єднаємося в групи
Діти, візьміть ,будь ласка ,в руки ,за бажанням , малюнок сонечка або планети.
(Назви груп « Сонце» «Земля»)
2.Робота в групах.
(Правила роботи в групі ) (Слайд)
А)Кросворд «Планети»(Слайд)
-Кожній групі необхідно виконати завдання .Розгадати кросворд .(Питання у дітей на слайді та на парті)
1.Тверді космічні тіла ,що рухаються навколо планет по своїх орбітах.(супутники)
2.Рухома зменшена модель Землі?(Глобус)
3.Час,за який планета здійснює повний оберт навколо своєї осі ?(Доба)
4.Центральне тіло сонячної системи?(Сонце)
5.Планета на якій панує життя?(Земля
6.Уявна лінія ,по якій рухаються планети навколо Сонця.(Орбіта)
7.Небесне тіло ,яке нагадує «хвостату зорю» (Комета)
Б)Вправа «Цікава планета»
Ви розгадали кросворд, скажіть, яке слово у вас утворилося ?(Планета)
Давайте пригадаємо, що таке планети.
- Планети — це кулеподібні тверді тіла великих розмірів, які не випромінюють світло і тепло, а відбивають сонячне світло.
Планети — кулясті нерозжарені космічні тіла великих розмірів, що обертаються навколо Сонця і навколо своєї осі.
-Дістаньте назву планети та розкажіть ,що ви про неї знаєте. Розмістіть планету на своєму місці на макеті.
Найближчою планетою до Сонця є Меркурій. Її відносять до групи планет земного типу. Вона носить ім’я давньоримського бога торгівлі.
Другою планетою від Сонця є Венера, яка теж відноситься до планет земної групи. Її помітили люди ще в давнину і дали ім’я давньогрецької богині краси. Поверхня Венери – розпечена кам’яниста пустеля.
Земля – це третя від Сонця планета Сонячної системи, єдина планета, на якій відоме життя, домівка людства. У давні часи слов'ян існувала думка, що Земля тримається на трьох китах, а кити — на воді. Стародавні єгиптяни, індійці та інші народи уявляли Землю у вигляді диска, що стоїть на спинах тварин. Минав час. І люди знаходили докази кулястості Землі.
Марс четверта планета від Сонця. Марс має колір, що нагадує вогонь. Можливо саме за цей колір стародавні римляни дали планеті ім'я бога війни.. Це планета земного типу.
П'ята - за відстанню від Сонця -це планета Юпітер, яку назвали ім'ям давньоримського царя богів. Це - найбільша планета Сонячної системи. Юпітер належить до планет-гігантів.
Сатурн - шоста від Сонця, планета Сонячної системи, можливо, найцікавіша. Адже Навколо нього є яскраві кільця, які складаються з дрібних часточок космічного пилу, криги ,кам'яних уламків, що обертаються навколо планети. Названа ім'ям давньоримського бога землеробства і врожаю. Відноситься до планет - гігантів .
Уран — сьома від Сонця велика планета Сонячної системи, належить до планет-гігантів. Названа ім'ям давньогрецького бога неба. Має синьо-зелений колір.
Нептун - восьма за віддаленістю від Сонця планета Сонячної системи, належить до планет-гігантів. ЇЇ назвали ім'ям давньоримського бога морів. Нептун має насичений синій колір.
(Слайди планет)
-Отже ,ми пригадали планети Сонячної системи.
-А зараз давайте перевіримо як ви уважно слухали .(Вчитель читає характеристику планети ,діти називають назву планети та прикріплюють до стенду)
3.Гімнастика для очей
Релаксаційна хвилинка - Зорова Гімнастика
А зараз трохи відпочинемо і проведемо зорову гімнастику. Ви будете переглядати короткий ролик про планети, але на екрані буде весь час рухатись маленька ракета. Я попрошу вас весь час спостерігати за ракетою і не відводити від неї погляд. Це і буде гімнастикою для ваших очей.
- 4.Робота з ІТ технологіями.
А)Повторення правил роботи з ІТ.(пазли)
Б)Знаходження інформації за допомогою коду.
Зараз закріпимо назви планет за допомогою коду.
В) Вкажіть властивості об'єктів
5.Робота в групах Гра «Четвертий зайвий» (Слайд)
-Знайдіть в кожному рядку зайве слово. Підкресліть його.
- І поясніть чому це слово зайве.
Меркурій, Земля. Юпітер, Сонце. (Сонце – зірка)
Планети, комети, ґрунт, зорі. (Грунт – не пов'язаний з космосом)
Юпітер. Венера, Уран. Нептун. (Венера – не планета-гігант)
Комети, астероїди, Місяць, метеорити. (Місяць – супутник планети, решта не пов’язані з планетами)
6.Фізкультхвилинка (Слайд)
Фізкультхвилинка “Земля”
Я планета, звусь Земля, (потягнутися вгору)
Я велика — не мала. (розведення рук у сторони)
Навкруг себе я кружляю, (покружляти на своєму місці)
Так у космосі літаю. (покружляти на своєму місці)
Ніч і ранок, день і вечір, (нахили тулуба вправо-вліво)
Всі вони завжди доречні. (нахили тулуба вправо-вліво)
Літо, осінь, зима, весна (нахили тулуба вперед-назад)
Змінюються теж здавна. (нахили тулуба вперед-назад)
Заслуга в цьому є моя, (руки в боки, “пружинка”)
Я планета, я — Земля! (руки в боки, “пружинка”)
V.Практична робота
Робота з комп’ютером.
Створення презентації з однією планетою (Слайд)
VI.Підсумок уроку
1. Закінчи речення.(Слайд)
Сьогодні на уроці найбільшим відкриттям для мене було...
Мені було цікаво дізнатись, що…
Найбільше мені сподобалось ...…
2. Самооцінювання за кольорами лего.(слайд)
У вас у кожного є цеглинки лего різного кольору.
Погляньте на слайд презентації , прочитайте і покажіть цеглинку відповідного кольору.
(Якщо все вдалося-відповідний колір лего і так далі.)
3.Домашнє завдання.
А домашнім завданням вам буде намалювати малюнок планети яка найбільше сподобалася.
Ну що ж діти ми дякуємо всім вам за гарну роботу і цікаві відповіді .
Додаткові матеріали презентація практична робота: https://docs.google.com/presentation/d/1DyIqm005QvdC3gG1OOH0QN5UeOZ1U21o/edit?usp=sharing&ouid=107349237643990827363&rtpof=true&sd=true
Планети: https://drive.google.com/file/d/1r0ZtK-uwSBUpSucQAERPiHVu17pOQZTE/view?usp=sharing
Презентація до уроку: https://drive.google.com/file/d/1Zrch7zW61_00KS7La5GkHLf52bGSJbY0/view?usp=sharing
Макет: https://drive.google.com/file/d/1aGJe4-Y77w-E2oused4BDrBj-YTH9_Sd/view?usp=sharing
Планети: https://drive.google.com/file/d/1l0vlj6I8sFWU1Kxh17EYXrpGRwMIE7Sw/view?usp=sharing