Урок "Векторний графічний редактор Draw. Підсумок"

Про матеріал
Підсумковий урок з теми "Векторний графічний редактор Draw". Змагання 2-3-х команд. Теоретичні і практичні завдання для команд. Підсумковий тест (платформа Classtime), презентація до уроку.
Перегляд файлу

Урок 10 (6 клас)

Тема: Підсумок з теми «Векторний графічний редактор»

Мета: узагальнити вивчене з теми «Векторний графічний редактор»; практично застосувати знання, набуті при вивченні розділу; розвивати логічне мислення, вміння працювати в групах; виховувати товариськість, доброзичливість, дисциплінованість; розвивати зацікавлення предметом

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок

Обладнання і матеріали: смарт-дошка, комп’ютери, картки з завданнями, презентація, тест Classtime, електронні заготовки до завдань, таблиця результатів для журі, нагороди учасникам і переможцям онлайн-олімпіади

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Оголошення теми і мети уроку
  • Всім відомо, що краще 1 раз побачити, ніж 7 разів почути. І що 80% усієї інформації людина сприймає очима. Тому такою важливою є сучасна галузь людської діяльності, яка називається «Комп’ютерна графіка». І тому ми з вами вивчали тему «Комп’ютерна графіка». Сьогодні підсумуємо і покажемо, чого ми навчилися, покажемо, які ми кмітливі, веселі, активні… Вас чекають цікаві завдання (і теоретичні, і практичні). А в кінці вас чекає несподіванка!
  •  «А судді хто?» – запрошення до роботи журі
  •  «Хто є хто?» – визначення назв команд (назву команда взнає, розгадавши ребус); учні заздалегідь об’єднані у 2-3 команди (назви «Смайлики», «Мишки», «Байтики»)

Отож, команди сформовані, названі. Починаємо.

Переможе команда, яка отримає найбільше балів!

ІІ. Застосування знань, умінь, навичок

1) Розминка «Затерті слова» (5 балів)

У комп'ютер забрався вірус та стер окремі слова у словосполученнях. Вам необхідно продовжити словосполучення, пов'язані з нашою темою. Правильна відповідь за кожне словосполучення – 1 бал. По 5 запитань для кожної команди

  1. Примітив…  графічний
  2. Векторний… редактор
  3. Їсти в кабінеті інформатики… не можна
  4. У комп’ютерний клас можна заходити лише з… дозволу вчителя
  5. Формат… файлу
  6. Криві… Базьє
  7. Розташувати за… шарами
  8. При збільшенні розміру векторного малюнка якість зображення … не погіршується
  9. Щоб змінити розмір полотна, потрібно вибрати в меню… Сторінка Властивості
  10. У векторному графічному редакторі немає інструментів… олівець і гумка

2) «Відгадай і намалюй» (5 балів)

Команда розгадує ребуси і визначає, що потрібно намалювати. Представник команди виконує малюнок (додається інструкція). Виграє команда, яка виконає завдання правильно і швидше.

3) «Знайди помилку в тексті» (8 балів)

Перед вами на екрані текст з помилками, їх аж 8! На аркуші паперу запишіть помилкові слова і через тире – правильні. Відповіді пронумеруйте (наприклад, 2. векторний – растровий ). (кожна знайдена і виправлена помилка – 1 бал, знайдена, але не виправлена помилка – 0,5 балів). 

4) «Малюнок з фігур» (5 балів)

Представник команди складає малюнок з фігур за зразком (зразок, заготовка та інструкція додаються).

ІІІ. Фізкульт-хвилинка

5) «Дії з об’єктами» (11 балів)

Запишіть на аркуші відомі вам дії з об’єктом або з групою об’єктів. Записувати в стовпчик і нумерувати.

6) «Метаморфози» (5 балів)

Представник команди повинен перетворити фігури за зразком (зразок і заготовка додається). А ми, поки представники команд виконують завдання, спробуємо розгадати кілька загадок.


1. А, Б, В, Г, Д і кома —

Всім, мабуть, уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж це... (клавіатура)


2. Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бо графічний я... (редактор)


3. Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я — системний... (блок)

 

4. Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп'ютерна я... (мишка)


 

7) Тест-Пазл (Classtime) «Перемагає дружба» (11 балів)

Зараз командам пропонується виконати тест. Але трохи незвичайний. Якщо обидві команди дадуть правильні відповіді на всі запитання, то буде складений пазл, і всі ми побачимо заховану картинку. Сьогодні ви маєте кілька спроб на запитання, тому в разі помилки зможете відповідати повторно.

https://www.classtime.com/share/d2c8bb25-913f-4dc1-93d8-263e222485f7?token=e8ec1b11bfb1024fabf9e1cd5c2ec69fa401a22fcb16907f3c678b45d9278c2b

 

8) «Загадки для гостей»

Ви молодці – впоралися з усіма завданнями! Але сьогодні нас на уроці незвично більше. Наші гості неспроста прийшли на наш урок – вони також друзі комп’ютера та інформатики. Щоб вони не почувалися як «гості», а як зовсім «свої», ми приготували і для них веселе завдання – кілька інформатичних загадок. (Загадки для вчителів, присутніх на уроці, зачитують учні).


1. Я показую об'єкти,

Фото-, відеопроекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний... (монітор)

3. Я пишу листи і вірші,

Мої тексти – найгарніші.

Хай підтвердить весь народ,

Як усім потрібен... (Word)

 

2. Ось я кнопку натискаю

І папір вже заправляю.

Він друкує без зупинки

Вірші, пісні і картинки.

І швидкий він, наче спринтер,

Відгадайте, що це? ...(принтер)


 


ІV. Підсумок:

  • підрахунок отриманих балів, оголошення команди-переможниці
  • вітання переможців (переможці отримують картки з буквами слова ПЕРЕМОЖЦІ і повинні стати до фотографії у такому порядку, щоб було складене це слово), фото
  • до переможців приєднується решта школярів – загальне фото
  • а тепер обіцяна несподіванка…
  • заключне слово вчителя, вручення сертифікатів і дипломів учасникам онлайн-олімпіади Осінь 2021

V. Домашнє завдання підготувати  на аркуші або в зошиті малюнок з фігур «Новорічне вітання» – у класі створимо вітальні новорічні відкритки для вчителів (це буде ваш міні-проект).

Перегляд файлу

1. Розминка (затерті слова) – 5 балів (по 5 питань для кожної команди)

У комп'ютер забрався вірус та стер окремі слова у словосполученнях.

Вам необхідно продовжити словосполучення, пов'язані з нашою темою. Правильна відповідь за кожне словосполучення – 1 бал.

  1. Примітив…  графічний
  2. Векторний… редактор
  3. Растрове… зображення
  4. Їсти в кабінеті інформатики… не можна
  5. У комп’ютерний клас можна заходити лише з… дозволу вчителя
  6. Відстань від очей до екрану монітора... 50-60 см
  7. Формат… файлу
  8. Бічна… панель
  9. Криві… Базьє
  10. Розташувати за… шарами
  11. Перетворити на… криву
  12. Віддзеркалити по… горизонталі/вертикалі
  13. При збільшенні розміру векторного малюнка якість зображення … не погіршується
  14. Щоб змінити розмір полотна, потрібно вибрати в меню… Сторінка Властивості
  15. У векторному графічному редакторі немає інструментів… олівець і гумка

2. Відгадай і намалюй – 5 балів

Команда розгадує ребуси, один учень виконує малюнок.

Виграє команда, яка виконає завдання вчасно (швидше).

 

Відгадка: дерево, яблуко => намалюй яблуню (дерево з яблуками).

Інструкція для учня:

Відгадай і намалюй

  1. Задай розмір полотна А5 (1 б)
  2. Використай графічні примітиви: хмарка, прямокутник, 3 кола (2 б) і намалюй яблуню (2 б)
  3. Згрупуй малюнок (1 б)
  4. Збережи під назвою Яблуня у папці 6-Підсумок (на Робочому Столі) (1 б).

 

3. Знайди помилку в тексті – 8 балів (кожна знайдена і виправлена помилка – 1 бал, знайдена, але не виправлена помилка – 0,5 балів)

На аркуші паперу слід записати помилкове слово і через тире – правильне. Відповіді пронумерувати (наприклад, 2. векторний – растровий )

Даринка вирішила намалювати за допомогою комп’ютера привітання для мами. Тому вона увімкнула принтер (комп’ютер) і відкрила текстовий (графічний) редактор. Щоб малюнок був горизонтальний, Даринка вибрала орієнтацію полотна Книжкова (Альбомна). Ще Даринка захотіла змінити тло свого малюнка на рожеве, тому вибрала на бічній панелі  Заливка (Тло). Даринка намалювала квітку. А щоб отримати цілий букет, вона скопіювала квітку кілька разів, перетягуючи її мишкою і утримуючи при цьому клавішу Shift (Ctrl). Щоб отримати листочок, Даринка перетворила прямокутник на криву Дюма (Базьє) і змінила кутові вузли на поздовжні (плавні). Коли малюнок був готовий, Даринка вибрала в меню Вставка – Вікно (Текстове поле) і, створивши мишкою рамку, надрукувала в ній текст «Любій матусі».

 

4. Склади малюнок із фігур за зразком – 5 балів

Інструкція для учня:

  1. Склади малюнок з фігур (за зразком у файлі Ялинка-Зразок.jpg, папка 6-Підсумок, яка є на Робочому столі) (2 б)
  2. Згрупуй усі об’єкти (1 б)
  3. Малюнок назви Новорічний, збережи у папці 6-Підсумок (1 б)
  4. Експортуй малюнок у файл формату .png у цю ж папку (1 б)

    

                             Ялинка-Зразок                                  Ялинка-Заготовка

5. Дії з об’єктами11 балів (1 дія – 1 бал).

Поки 2 учасники виконують малюнок, команди виконують завдання.

Записати на аркуші відомі вам дії з об’єктом або з групою об’єктів. Записувати в стовпчик і нумерувати.

1) змінити заповнення, 2) змінити контур, 3) копіювати, 4) перемістити, 5) змінити розмір, 6) повернути, 7) перетворити на криву Базьє, 8) віддзеркалити, 9) видалити, 10) розташувати за шарами, 11) згрупувати.

 

6. Метаморфози – 5 балів

  1. Відкрий файл Метаморфози-Заготовка.odg, який є у папці 6-Підсумок на Робочому Столі
  2. Перетвори фігури за зразком у файлі Метаморфози-Зразок.ipg, який є у папці 6-Підсумок (4 б, по 2 б за фігуру)
  3. Збережи змінений малюнок у папці 6-Підсумок під назвою Метаморфози.odg (1 б)

Метаморфози-Зразок.jpg  

                               Метаморфози-Зразок                                     Метаморфози-заготовка

 

7. Тест-Пазл (перемагає дружба) (11 балів)

Зараз командам пропонується виконати тест. Але трохи незвичайний. Якщо обидві команди дадуть правильні відповіді на всі запитання, то буде складений пазл, і всі ми побачимо заховану картинку. Сьогодні ви маєте кілька спроб на запитання, тому в разі помилки зможете відповідати повторно

Тест Classtime:

 https://www.classtime.com/share/d2c8bb25-913f-4dc1-93d8-263e222485f7?token=e8ec1b11bfb1024fabf9e1cd5c2ec69fa401a22fcb16907f3c678b45d9278c2b

 

8. Загадки, які розгадуємо, коли учні виконують завдання за комп’ютерами (а також для гостей).

1. А, Б, В, Г, Д і кома —

Всім, мабуть, уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж це... (клавіатура)


2. Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бо графічний я... (редактор)


3. Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я — системний... (блок)

 

4. Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп'ютерна я... (мишка)


5. Я показую об'єкти,

Фото-, відеопроекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний... (монітор)

 

6. Ось я кнопку натискаю

І папір вже заправляю.

Він друкує без зупинки

Вірші, пісні і картинки

І швидкий він, наче спринтер

Відгадайте, що це ...(принтер)

 

Перегляд файлу

’’   ’’’

 

 

------------------------------------------------------------------

 

               

       И

 Н = Й           Р = К

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 ’’’    ’’

Перегляд файлу

Завдання

Мишки

Байтики

Смайлики

Затерті слова (5)

 

 

 

Відгадай і намалюй (5)

 

 

 

Знайди помилку (8)

 

 

 

Склади малюнок з фігур (5)

 

 

 

Дії з об’єктами (11)

 

 

 

Метаморфози (5)

 

 

 

Тест-Пазл (11)

 

 

 

Загальна кількість (50)

 

 

 

Підсумковий урок «Векторний графічний редактор»

Таблиця результатів

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Векторний графічний редактор. Підсумок6 клас. Урок 10 Комп'ютерна графіка1

Номер слайду 2

Мета урокуузагальнити вивчене з теми «Векторний графічний редактор» практично застосувати знання, набуті при вивченні розділу «Векторна графіка»; розвивати логічне мислення, вміння працювати в групах;виховувати товариськість, доброзичливість, дисциплінованість;розвивати зацікавлення предметом. Комп'ютерна графіка2

Номер слайду 3

1. Затерті слова. Примітив…Векторний…Їсти в кабінеті інформатики…У комп’ютерний клас можна заходити лише з…Формат…Криві…Розташувати за…При збільшенні розміру векторного малюнка якість зображення …Щоб змінити розмір полотна, потрібно вибрати в меню…У векторному графічному редакторі немає інструментів…Комп'ютерна графіка3

Номер слайду 4

2. Відгадай і намалюй. Комп'ютерна графіка4

Номер слайду 5

3. Знайди помилку в текстіДаринка вирішила намалювати за допомогою комп’ютера привітання для мами. Тому вона увімкнула принтер і відкрила текстовий редактор. Щоб малюнок був горизонтальний, Даринка вибрала орієнтацію полотна Книжкова. Ще Даринка захотіла змінити тло свого малюнка на рожеве, тому вибрала на бічній панелі Заливка. Даринка намалювала квітку. А щоб отримати цілий букет, вона скопіювала квітку кілька разів, перетягуючи її мишкою і утримуючи при цьому клавішу Shift. Щоб отримати листочок, Даринка перетворила прямокутник на криву Дюма і змінила кутові вузли на поздовжні. Коли малюнок був готовий, Даринка вибрала в меню Вставка – Вікно і, створивши мишкою рамку, надрукувала в ній текст «Любій матусі». Комп'ютерна графіка5

Номер слайду 6

Знайди помилку в текстіДаринка вирішила намалювати за допомогою комп’ютера привітання для мами. Тому вона увімкнула комп’ютер і відкрила графічний редактор. Щоб малюнок був горизонтальний, Даринка вибрала орієнтацію полотна Альбомна. Ще Даринка захотіла змінити тло свого малюнка на рожеве, тому вибрала на бічній панелі Тло. Даринка намалювала квітку. А щоб отримати цілий букет, вона скопіювала квітку кілька разів, перетягуючи її мишкою і утримуючи при цьому клавішу Ctrl. Щоб отримати листочок, Даринка перетворила прямокутник на криву Базьє і змінила кутові вузли на плавні. Коли малюнок був готовий, Даринка вибрала в меню Вставка –Текстове поле і, створивши мишкою рамку, надрукувала в ній текст «Любій матусі». Комп'ютерна графіка6

Номер слайду 7

4. Малюнок з фігур. Комп'ютерна графіка7

Номер слайду 8

5. Дії з об’єктами1) змінити заповнення2) змінити контур3) копіювати4) перемістити5) змінити розмір 6) повернути 7) перетворити на криву Базьє 8) віддзеркалити 9) видалити10) розташувати за шарами (кілька об’єктів)11) згрупувати (кілька об’єктів)Комп'ютерна графіка8

Номер слайду 9

6. Метаморфози. Комп'ютерна графіка9

Номер слайду 10

Домашнє завданняпідготувати на аркуші або в зошиті малюнок з фігур «Новорічне вітання» – у класі створимо вітальні новорічні відкритки для вчителів (це буде ваш міні-проект). Комп'ютерна графіка10

Метаморфози-Зразок.jpg
Ялинка-Зразок.jpg
zip
Додано
24 грудня 2021
Переглядів
667
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку