Урок 10 (6 клас)
Тема: Підсумок з теми «Векторний графічний редактор»
Мета: узагальнити вивчене з теми «Векторний графічний редактор»; практично застосувати знання, набуті при вивченні розділу; розвивати логічне мислення, вміння працювати в групах; виховувати товариськість, доброзичливість, дисциплінованість; розвивати зацікавлення предметом
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок
Обладнання і матеріали: смарт-дошка, комп’ютери, картки з завданнями, презентація, тест Classtime, електронні заготовки до завдань, таблиця результатів для журі, нагороди учасникам і переможцям онлайн-олімпіади
Хід уроку
І. Організаційний етап
Отож, команди сформовані, названі. Починаємо.
Переможе команда, яка отримає найбільше балів!
ІІ. Застосування знань, умінь, навичок
1) Розминка «Затерті слова» (5 балів)
У комп'ютер забрався вірус та стер окремі слова у словосполученнях. Вам необхідно продовжити словосполучення, пов'язані з нашою темою. Правильна відповідь за кожне словосполучення – 1 бал. По 5 запитань для кожної команди
2) «Відгадай і намалюй» (5 балів)
Команда розгадує ребуси і визначає, що потрібно намалювати. Представник команди виконує малюнок (додається інструкція). Виграє команда, яка виконає завдання правильно і швидше.
3) «Знайди помилку в тексті» (8 балів)
Перед вами на екрані текст з помилками, їх аж 8! На аркуші паперу запишіть помилкові слова і через тире – правильні. Відповіді пронумеруйте (наприклад, 2. векторний – растровий ). (кожна знайдена і виправлена помилка – 1 бал, знайдена, але не виправлена помилка – 0,5 балів).
4) «Малюнок з фігур» (5 балів)
Представник команди складає малюнок з фігур за зразком (зразок, заготовка та інструкція додаються).
ІІІ. Фізкульт-хвилинка
5) «Дії з об’єктами» (11 балів)
Запишіть на аркуші відомі вам дії з об’єктом або з групою об’єктів. Записувати в стовпчик і нумерувати.
6) «Метаморфози» (5 балів)
Представник команди повинен перетворити фігури за зразком (зразок і заготовка додається). А ми, поки представники команд виконують завдання, спробуємо розгадати кілька загадок.
1. А, Б, В, Г, Д і кома —
Всім, мабуть, уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж це... (клавіатура)
2. Промені і сонце-коло
Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер,
Бо графічний я... (редактор)
3. Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я — системний... (блок)
4. Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп'ютерна я... (мишка)
7) Тест-Пазл (Classtime) «Перемагає дружба» (11 балів)
Зараз командам пропонується виконати тест. Але трохи незвичайний. Якщо обидві команди дадуть правильні відповіді на всі запитання, то буде складений пазл, і всі ми побачимо заховану картинку. Сьогодні ви маєте кілька спроб на запитання, тому в разі помилки зможете відповідати повторно.
8) «Загадки для гостей»
Ви молодці – впоралися з усіма завданнями! Але сьогодні нас на уроці незвично більше. Наші гості неспроста прийшли на наш урок – вони також друзі комп’ютера та інформатики. Щоб вони не почувалися як «гості», а як зовсім «свої», ми приготували і для них веселе завдання – кілька інформатичних загадок. (Загадки для вчителів, присутніх на уроці, зачитують учні).
1. Я показую об'єкти,
Фото-, відеопроекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний... (монітор)
3. Я пишу листи і вірші,
Мої тексти – найгарніші.
Хай підтвердить весь народ,
Як усім потрібен... (Word)
2. Ось я кнопку натискаю
І папір вже заправляю.
Він друкує без зупинки
Вірші, пісні і картинки.
І швидкий він, наче спринтер,
Відгадайте, що це? ...(принтер)
ІV. Підсумок:
V. Домашнє завдання підготувати на аркуші або в зошиті малюнок з фігур «Новорічне вітання» – у класі створимо вітальні новорічні відкритки для вчителів (це буде ваш міні-проект).
1. Розминка (затерті слова) – 5 балів (по 5 питань для кожної команди)
У комп'ютер забрався вірус та стер окремі слова у словосполученнях.
Вам необхідно продовжити словосполучення, пов'язані з нашою темою. Правильна відповідь за кожне словосполучення – 1 бал.
2. Відгадай і намалюй – 5 балів
Команда розгадує ребуси, один учень виконує малюнок.
Виграє команда, яка виконає завдання вчасно (швидше).
Відгадка: дерево, яблуко => намалюй яблуню (дерево з яблуками).
Інструкція для учня:
Відгадай і намалюй
3. Знайди помилку в тексті – 8 балів (кожна знайдена і виправлена помилка – 1 бал, знайдена, але не виправлена помилка – 0,5 балів)
Даринка вирішила намалювати за допомогою комп’ютера привітання для мами. Тому вона увімкнула принтер (комп’ютер) і відкрила текстовий (графічний) редактор. Щоб малюнок був горизонтальний, Даринка вибрала орієнтацію полотна Книжкова (Альбомна). Ще Даринка захотіла змінити тло свого малюнка на рожеве, тому вибрала на бічній панелі Заливка (Тло). Даринка намалювала квітку. А щоб отримати цілий букет, вона скопіювала квітку кілька разів, перетягуючи її мишкою і утримуючи при цьому клавішу Shift (Ctrl). Щоб отримати листочок, Даринка перетворила прямокутник на криву Дюма (Базьє) і змінила кутові вузли на поздовжні (плавні). Коли малюнок був готовий, Даринка вибрала в меню Вставка – Вікно (Текстове поле) і, створивши мишкою рамку, надрукувала в ній текст «Любій матусі».
4. Склади малюнок із фігур за зразком – 5 балів
Ялинка-Зразок Ялинка-Заготовка
5. Дії з об’єктами – 11 балів (1 дія – 1 бал).
Поки 2 учасники виконують малюнок, команди виконують завдання.
1) змінити заповнення, 2) змінити контур, 3) копіювати, 4) перемістити, 5) змінити розмір, 6) повернути, 7) перетворити на криву Базьє, 8) віддзеркалити, 9) видалити, 10) розташувати за шарами, 11) згрупувати.
Метаморфози-Зразок Метаморфози-заготовка
7. Тест-Пазл (перемагає дружба) (11 балів)
Тест Classtime:
8. Загадки, які розгадуємо, коли учні виконують завдання за комп’ютерами (а також для гостей).
Всім, мабуть, уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж це... (клавіатура)
2. Промені і сонце-коло
Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер,
Бо графічний я... (редактор)
3. Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я — системний... (блок)
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп'ютерна я... (мишка)
5. Я показую об'єкти,
Фото-, відеопроекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний... (монітор)
6. Ось я кнопку натискаю
І папір вже заправляю.
Він друкує без зупинки
Вірші, пісні і картинки
І швидкий він, наче спринтер
Відгадайте, що це ...(принтер)
’’ ’’’
------------------------------------------------------------------
’ И
Н = Й Р = К
--------------------------------------------------------------------------------------------
’’’ ’’
Завдання |
Мишки |
Байтики |
Смайлики |
Затерті слова (5) |
|
|
|
Відгадай і намалюй (5) |
|
|
|
Знайди помилку (8) |
|
|
|
Склади малюнок з фігур (5) |
|
|
|
Дії з об’єктами (11) |
|
|
|
Метаморфози (5) |
|
|
|
Тест-Пазл (11) |
|
|
|
Загальна кількість (50) |
|
|
|
Підсумковий урок «Векторний графічний редактор»
Таблиця результатів