21 травня о 18:00Вебінар: Психологічний супровід педагогів, дітей та батьків в умовах віддаленого спілкування та навчання

Конспект бінарного уроку з географії та захисту Вітчизни для 11 класу

Про матеріал
Бінарний урок для 11 класу з географії та захисту Вітчизни передбачає групову роботу протягом 90 хвилин. Тема уроку: ". Літосфера. Рухи земної кори. Землетруси. Основи цивільного захисту в умовах НС".
Перегляд файлу

Інтегрований урок

Географія та захист Вітчизни

11 – А клас

Тема. Літосфера.Рухи земної кори. Землетруси. Основи цивільного захисту в умовах надзвичайних ситуацій.

Мета: поглибити, узагальнити та систематизувати знання здобувачів повної загальної середньої освіти про рухи літосферних плит, їх причини та  наслідки через реалізацію внутрішньопредметних та міжпредметних зв’язків з курсами всесвітньої історії, громадянської освіти, англійської мови,фізики, захисту Вітчизни; на матеріалі теми продовжити роботу з розвитку предметних та ключових компетентностей:

  • формування уявлень про єдність людини і природи;
  • встановлення причино-наслідкових зв’язків  на основі дослідження наслідків руху земної кори та дій, які необхідно вживати у надзвичайних ситуаціях природного характеру;
  • формування навичок розпізнавання землетрусів та відповідних дій;
  • удосконалення практичних навичоквикористання різних джерел інформації: тематичних географічних карт, схем атласу і підручника, інтернет-ресурсів;
  • розвиток вмінь працювати в малих групах, навичок комунікації та культури спілкування.

Основні засоби навчання:карти та схеми атласу, підручники, зошити,   мультимедійне обладнання, інтернет-ресурси.

    Тип уроку:  комбінований  

Хід уроку

 

  1. Вступне слово.

Екологічна обстановка у світі останніми роками погіршилась і вважається несприятливою. Засоби масової інформації майже щодня повідомляють про надзвичайні ситуації, що відбуваються у світі: лісові пожежі, повені, цунамі, землетруси, обвали, зсуви, селеві потоки, виверження вулканів, урагани, смерчі, снігові й пилові бурі та інші стихійні лиха, аварії і катастрофи на підприємствах і транспорті, що супроводжуються загибеллю людей, руйнуванням населених пунктів і об'єктів господарювання, у тому числі й у сільському господарстві, а часто забрудненням і зараженням довкілля.

Щорічно в нашій країні виникають надзвичайні ситуації природного та техногенного характеру, що призводить до загибелі багатьох людей і значних матеріальних збитків.

Отже, цілком зрозумілим є актуальність питань цивільного захисту.

  1. Прийом«Бліцопитування»
    • Що таке цивільний захист?
    • Хто є начальником Цивільного захисту України?
    • Хто здійснює загальне керівництво ЦЗ України?
    • Назвіть основні задачі ЦЗ.
    • Що спільного між основними зачами ЦЗ і темою нашого уроку?
    • Рухи літосферних плит призводять до НС.

 

  • Дайте визначення поняттю «літосфера»?
  • Як назвалися давні материки?
  • Які є найбільші літосферні плити?
  • Чи є докази того, що поверхня Землі продовжує змінюватися і сьогодні?
  • Які ділянки літосферних плит зазнають найбільших деформацій?
  • Які наслідки мають рухи літосферних плит?   

     Надзвичайна ситуація (НС) — порушення нормальних умов життядіяльності людей на об'єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією, яка призвела (може призвести) до загибелі людей та (або) значних матеріальних втрат.

 Види НС.

  1. Групова робота

Інструктаж очільників груп (інструктивні картки та бланки самооцінювання)

1-ша група - Надзвичайні ситуації природного характеру:

(Складання інтелект – карти)

1. Що відносять до НС природного характеру?

2. Де можуть виникати природні процеси?

3. Як впливає діяльність людини на розвиток НС (природного характеру)?

4. Що таке землетруси? Ознаки землетрусу?

5. Які гідрологічні ситуації в Україні?

6. Природні пожежі?

2-га група - Надзвичайні ситуації техногенного характеру:

(Складання контрольних питань)

1. Де виникають НС техногенного характеру?

2. Що відноситься до НС техногенного характеру?

3. Основні причини аварій та катастроф на залізничному транспорті?

4. Основні причини дорожньо-транспортних подій?

3-тя група - Надзвичайні ситуації соціально-політичного характеру:

(Складання «дерева рішень)

1. Особливості надзвичайних ситуацій соціально-політичного характеру?

2. Причини соціальних НС можуть бути такі?

3. Натовп, різновиди натовпу?

 

4-та група - Надзвичайні ситуації воєнного характеру:

(Складання тез)

1) Чим характеризується НС воєнного часу?

2) Антисанітарна обстановка під час ведення бойових дій?

3) Який вплив мають техногенні катастрофи у ході бойових дій?

 

Картка самооцінювання

Прізвище, ім'я учня __________________________________  Дата _________

  Критерії

Оцінка 0-2б.

Я брав активну участь у роботі на уроці

 

Я вносив вдалі пропозиції, які врахував клас

 

Я надавав підтримку однокласникам або заохочував їх до роботи

 

Я запропонував ідею, яка сподобалась іншим

 

Я вдало узагальнював думки інших

 

Я давав повні відповіді на запитання

 

Загальна кількість балів

 

          

  1. Віртуальна мандрівка

Перегляд відео репортажу каналу ВВС та виконання відповідних завдань.

  1. Картографічний практикум

Робота на контурній карті.

  1. Підсумки.

Заповнення бланку самооцінювання.

  1. Домашнє завдання.

Ознайомитися із Женевськими Конвенціями.

docx
Додано
28 січня 2020
Переглядів
496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку