Інтегрований урок
Географія та захист Вітчизни
11 – А клас
Тема. Літосфера.Рухи земної кори. Землетруси. Основи цивільного захисту в умовах надзвичайних ситуацій.
Мета: поглибити, узагальнити та систематизувати знання здобувачів повної загальної середньої освіти про рухи літосферних плит, їх причини та наслідки через реалізацію внутрішньопредметних та міжпредметних зв’язків з курсами всесвітньої історії, громадянської освіти, англійської мови,фізики, захисту Вітчизни; на матеріалі теми продовжити роботу з розвитку предметних та ключових компетентностей:
Основні засоби навчання:карти та схеми атласу, підручники, зошити, мультимедійне обладнання, інтернет-ресурси.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
Екологічна обстановка у світі останніми роками погіршилась і вважається несприятливою. Засоби масової інформації майже щодня повідомляють про надзвичайні ситуації, що відбуваються у світі: лісові пожежі, повені, цунамі, землетруси, обвали, зсуви, селеві потоки, виверження вулканів, урагани, смерчі, снігові й пилові бурі та інші стихійні лиха, аварії і катастрофи на підприємствах і транспорті, що супроводжуються загибеллю людей, руйнуванням населених пунктів і об'єктів господарювання, у тому числі й у сільському господарстві, а часто забрудненням і зараженням довкілля.
Щорічно в нашій країні виникають надзвичайні ситуації природного та техногенного характеру, що призводить до загибелі багатьох людей і значних матеріальних збитків.
Отже, цілком зрозумілим є актуальність питань цивільного захисту.
Надзвичайна ситуація (НС) — порушення нормальних умов життядіяльності людей на об'єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією, яка призвела (може призвести) до загибелі людей та (або) значних матеріальних втрат.
Види НС.
Інструктаж очільників груп (інструктивні картки та бланки самооцінювання)
1-ша група - Надзвичайні ситуації природного характеру:
(Складання інтелект – карти)
1. Що відносять до НС природного характеру?
2. Де можуть виникати природні процеси?
3. Як впливає діяльність людини на розвиток НС (природного характеру)?
4. Що таке землетруси? Ознаки землетрусу?
5. Які гідрологічні ситуації в Україні?
6. Природні пожежі?
2-га група - Надзвичайні ситуації техногенного характеру:
(Складання контрольних питань)
1. Де виникають НС техногенного характеру?
2. Що відноситься до НС техногенного характеру?
3. Основні причини аварій та катастроф на залізничному транспорті?
4. Основні причини дорожньо-транспортних подій?
3-тя група - Надзвичайні ситуації соціально-політичного характеру:
(Складання «дерева рішень)
1. Особливості надзвичайних ситуацій соціально-політичного характеру?
2. Причини соціальних НС можуть бути такі?
3. Натовп, різновиди натовпу?
4-та група - Надзвичайні ситуації воєнного характеру:
(Складання тез)
1) Чим характеризується НС воєнного часу?
2) Антисанітарна обстановка під час ведення бойових дій?
3) Який вплив мають техногенні катастрофи у ході бойових дій?
Картка самооцінювання
Прізвище, ім'я учня __________________________________ Дата _________
Критерії |
Оцінка 0-2б. |
Я брав активну участь у роботі на уроці |
|
Я вносив вдалі пропозиції, які врахував клас |
|
Я надавав підтримку однокласникам або заохочував їх до роботи |
|
Я запропонував ідею, яка сподобалась іншим |
|
Я вдало узагальнював думки інших |
|
Я давав повні відповіді на запитання |
|
Загальна кількість балів |
|
Перегляд відео репортажу каналу ВВС та виконання відповідних завдань.
Робота на контурній карті.
Заповнення бланку самооцінювання.
Ознайомитися із Женевськими Конвенціями.