Презентація містить наочність щодо аналізу успішності виконання завдань сертифікаційних робіт з географії та особливості організації ефективної підготовки до ЗНО. Представлені матеріали - це наочність до моніторингового рингу
Аналіз змісту існуючих посібників для підготовки до ЗНО з географії Узгодженість номенклатури Динамічність фактажу Навчальне навантаження Якість посібників для підготовки до ЗНО Статистичні характеристики тестів ПРОПОЗИЦІЇ часткова відповідність програмі ЗНО, низька або відсутня взагалі структурованість навчального матеріалу, неузгодженість картографічного матеріалу та програмованої географічної номенклатури, наявністю численних помилок наукового характеру у довідковому матеріалі, помилки у відповідях на тестовий контроль до теми тощо
Узгодженість номенклатури Динамічність фактажу Навчальне навантаження Якість посібників для підготовки до ЗНО Статистичні характеристики тестів ПРОПОЗИЦІЇ Статистичні характерстки результатів тестування Валідність, надійність, складність, коефіцієнт кореляції, коефіцієнт дискримінації та ін.
Узгодженість номенклатури Динамічність фактажу Навчальне навантаження Якість посібників для підготовки до ЗНО Статистичні характеристики тестів ПРОПОЗИЦІЇ Валідність не визначається взагалі Валідність (від англ. Validity - дієвість, обгрунтованість, придатний) - комплексна характеристика тесту, яка відображає репрезентативність діагностичної процедури Валідність перевіряють шляхом зіставлення результатів тестування контрольної групи з результатами оцінювання незалежними експертами
Слабка кореляція між результатами ЗНО з географії та успішністю першокурсників ВНЗ Узгодженість номенклатури Динамічність фактажу Навчальне навантаження Якість посібників для підготовки до ЗНО Статистичні характеристики тестів ПРОПОЗИЦІЇ Стандартизовані тести ЗНО - не перевіряють: глибину аналізу причинно-наслідкових відношень, творчу складову у вирішенні проблемних питань, ігнорують ймовірну складність, обґрунтованість індивідуальних відповідей, рівень сформованості комунікативних, соціальних компетентностей тощо
Варіанти пропозицій поліпшення ЗНО додаткові дослідження щодо підвищення надійності тестів ЗНО; узгодженість змісту програм та чітке визначення фактичного матеріалу; формування навичок самопідготовки; комплексна, системна: урочна, додаткова та індивідуальна, самопідготовка; програма ЗНО з окремих предметів повинні більшою мірою враховувати потреби відповідних споріднених напрямів вищої освіти; використання штрафних балів; розробка дворівневих тестів та ін.