Урок-закріплення матеріалу за темою "Соціальна географія України. Етнографічне районування України". Толерантність до представників інших народів конфесій. Повага до Конституції нашої держави.
Бердянська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів №11
Бердянської міської ради Запорізької області
Семінар в 11-А класі
«Бердянськ – це Україна.
Історіко-архітектурні пам’ятки міста»
учитель географії
вищої категорії ЗОШ№11
Лучук Лариса
Володимирівна
2017
Відкритий урок з географії
В 11-А класі
Тема: «Бердянськ – це Україна. Історико-географічні пам’ятки міста»
Мета: розширити знання учнів про етнографічне районування України; розвивати дослідницькі здібності школярів; їх соціально-громадянську позицію; виховувати почуття толерантності до представників інших народів та конфесій, повагу до Конституції нашої держави; комунікабельність при роботі в групах.
Обладнання: мультимедійне обладнання, електроні презентації, державна символіка.
Тип уроку: урок-закріплення та систематизації знань.
Хід уроку.
«Той, хто не любить своєї країни,
Нічого любити не може»
Д.Байрон
І. Організація навчальної діяльності.
Слова вчителя. Під етнічним складом населення розуміють розподіл за ознаками належності до певного етносу. Ми знаємо, що Україна – багатонаціональна держава. В ній мешкають представники більш 100 етносів та народів.
У структурі населення держави розрізняють титульний етнос – це нація, яка дала назву країні. Корінне населення – це народі, які проживають на землі своїх предків і мають спільну мову і культуру. Національні меншини – це населення, що проживає поза межами історичної батьківщини, але зберігають свої самобутні риси.
До корінних жителів України належать українці (77,8%) та кримські татари (0,5%). Національні меншини складають понад 20% всього населення нашої країни.
Громадяни всіх національностей України перебувають під захистом держави і мають рівні права, які закріплені Конституцією.
Становлення Української держави було тривалим процесом. Утворення української нації, її територіальне поширення, взаємодія з іншими народами тривало понад тисячу років.
Територія нашої країни утворена з багатьох історико-географічних областей та етнографічних земель, таких як Волинь, Галичина, Слобожанщина, Запоріжжя, Таврія та інших.
Ви отримали опереджуюче завдання: підготувати розповідь про історію виникнення та формування Бердянську, як частинки нашої України, якому виповнилося в цьому році 190.
ІІ. Практикум. Міні-семинар.
1. Знайомство з приморським колоритом м.Бердянськ. Презентація сучасного життя в місті.
(Підготувала Татарікова Ангелина).
2. Історія виникнення міста та його зміни в часі
(Доповідачі: Сідун Карина, Прошута Валерія).
3. Торгівельний Морський порт.
(Презентацію підготували Кара Альона, Татарікова Ангеліна).
4. Презентація. Бердянський маяк
(Доповідач: Чеснокова Віолетта).
5. Презентація релігіозних храмів міста
(Доповідачі: Воротинцева Анастасія, Будник Вікторія, Вельчев Олександр, Пельтек Давид).
6. Презентація. Педуніверсітет – освітянський центр міста.
(Підготували: Єфремова Марія, Федорова Маргарита, Скиданенко Катерина).
7. Презентація. Сучасні архітектурні пам’ятки Берджянська.
(Підготували: Белєва Катерина, Шукаєва Карина).
8.Відео-ролік. «Бердянськ – багатонаціональне місто».
Учні класу різних меншинств говорять про те, що Бердянськ є їх маленькою Батьківщиною, але це єдина країна – Україна!
ІІІ. Узагальнення.
Бліцопитування за темою семінару.
1. Назвіть національний склад України у відсотках?
2. Корінні мешканці України, хто вважається такими?
3. Назвіть найбільші історіко-географічні області України?
4. Надайте характеристику національному складу м. Бердянськ?
5. Як відображена історія в назвах районів м.Бердянську?
6. Визначте причини заснування м.Бердянськ?
7. Визначити індустріальну спрямованість міста в ХХ сторіччі?
8. Чому так швидко заселяється Приазов’є?
ІV. Підсумки уроку. (Учитель)
Вчитель узагальнює думки, які висловлені учнями під час уроку,аналізує рівень їхніх знань за темою, узагальнює знання за допомогою запитань.
Запитання:
1. Історія нашого краю та причини, які це визвали
2. Причини, які визвали утворення м.Бердянськ
3. Вплив сучасного розвитку країни на розвиток м. Бердянськ.
V. Домашнє завдання.
Вивчити §44.
Бліцопитування.
1. Національний склад України у відсотках?
(78%, 17,3%, 5% етнічні меншини)
2. Корінні мешканці України?
(українці, татари)
3. Найбільші історіко-географічні області України?
(Галичина, поділля, Волинь, Гетьманщина та інші)
4. Національний склад м. Бердянськ?
(більш 56 національних народів та етносів)
5. Як відображена історія в назвах районів Бердянську?
(Колонія – німецькі переселенці, Слободка – відставні солдати та козаки після Кримсько-Турецької війни, Коса та Ліски – рибалки)
6. Причина заснування Бердянську?
(порт, експорт зерна)
7. Індустріальна спрямованість міста?
(Забезпеченість технікою порта та сільсько-господарства, швидкий розвиток рослинництва степової зони)
8. Чому так швидко заселяється Приазов’є?
(Укріплення південних кордонів, гарні агрокліматичні умови, історичний чинник)