Конспект дистанційного уроку з музичного мистецтва (1клас НУШ) з використанням навчального посібника «О. Калініченко, Л. Аристова»
Урок №20. Світ тварин у мистецтві. Ноти в межах І октави. СМ: К. Стеценко. Опера «Лисичка, Котик і Півник» (фрагмент І дії). Пісня Котика «Ти, мій брате півнику». Пісня Лисички «Півнику - братику, ясний соколику». Пісня Півника «Котику - братику, несе мене Лиска». М/ф «Лисичка, Котик і Півник». ХТД: «Зайчик і лисичка», муз. Я. Степового, слова народні-розучування, виконання у ролях.
Мета: збагачувати музичний досвід учнів; розвивати вміння слухати музичні твори, розширювати загальний кругозір; виховувати інтерес до музики. Обладнання : мультимедійний комплект, мультимедійна презентація.
Перебіг уроку
Слайд 2
3. ВНМ (вивчення нового матеріалу) Слайд 3 У музиці є багато творів про тварин - пісень, інструментальних п’єс, опер та балетів. Певна частина творів написана за життєвими мотивами, джерелами інших стали казки.
1) Робота з підручником: с.84(вступ) 2) Слухання музичного твору . Слово вчителя.
Відомий український композитор Кирило Стеценко за мотивами народної казки «Лисичка, Котик і Півник» створив оперу для дітей, у яких використав народні пісні. Пригадайте сюжет казки. Які герої за характером? Чи передав їх автор в опері? Завітаємо знову в музичний театр – цього разу на дитячу оперу.
Слайд 4. Пісня Котка «Ти, мій брате півнику». https://www.youtube.com/watch?v=8VQ27Xv3aOo
Слайд 5.Пісня Лисички «Півнику - братику, ясний соколику». https://www.youtube.com/watch?v=yjj9yF39Pbk
Слайд 6. Пісня Півника «Котику-братику, несе мене Лиска». https://www.youtube.com/watch?v=d-gVcOHDo-M
Яка з пісень була схвильованою, рішучою, грайливою, співучою, чіткою, танцювальною? Вибери слова, що характеризують музику кожного персонажа опери. (Робота з підручником с.84)
4.ЗВ (закріплення вивченого) Перегляд мультфільму «Лисичка, Котик і Півник». Слайд 7. https://www.youtube.com/watch?v=H7yBXFcN6jA
Руханка Слайд 8 https://www.youtube.com/watch?v=gsPyvMHPy8g
Розучування пісні Я. Степового «Зайчик і Лисичка». Слайд 8. https://www.youtube.com/watch?v=boGKdvJVR9Y
5. Підсумок. Що сподобалося на уроці?
6. Рефлексія
Про кого наступні загадки?
Цей яскравий молодець Носить крила й гребінець. Вранці голосно співає, В небі сонечко вітає. (Півник)
Довговухий, вусатенький,
Лапки м’якенькі,
Хвостик куценький..(Зайчик)
Спритна й невеличка
Ця руда сестричка.
Йде в село щоночі-
До курчат охоча. (Лисичка)