Конспект до презентації "Стиль бароко"

Про матеріал
Конспект уроку мистецтва №.17 8 класу Тема: Стиль бароко. Мета: Oзнайомити учнів з поняттям «бароко», визначити основні риси мистецтва бароко, надати знання про характерні риси архітектури бароко, познайомити з шедеврами барокової архітектури та садово-паркової архітектури. Розвивати вміння учнів розрізняти риси барокової архітектури. Виховувати інтерес до мистецьких шедеврів цього періоду; виховувати ціннісне ставлення до мистецтва.
Перегляд файлу

Конспект уроку мистецтва №.17    8 класу 

 Тема: Стиль бароко.

 Мета: Oзнайомити учнів з поняттям «бароко», визначити основні риси мистецтва бароко, надати знання про характерні риси архітектури бароко, познайомити з шедеврами барокової архітектури та садово-паркової архітектури. Розвивати вміння учнів розрізняти риси барокової архітектури.

Виховувати інтерес до мистецьких шедеврів цього періоду; виховувати ціннісне ставлення до мистецтва.

Тип уроку: 1. Урок засвоєння нових знань

                    2. Урок закріплення знань шляхом повторення теоретичних знань. Обладнання: підручник, мультимедійна дошка, презентація «Стиль бароко».

Основні поняття для засвоєння: бароко, характерні риси архітектури бароко, основні риси бароко, шедеври стилю бароко.

 

Хід уроку.

          1. Організаційний етап.

  Вітання. Перевірка наявності учнів на уроці.

Сл. 1.  Сл.2.  Повідомлення теми, мети уроку.  

Сл. 3.   2. Повторення пройденого матеріалу. 

З наданої «хмаринки слів» учні підбирають характерні слова, що характеризують епоху Ренесансу, та відповідають на запитання.

Фронтальне опитування за наданим завданням.

  1. Пригадайте, для якої епохи характерні ці  риси?
  2. Назвіть митців, цієї доби, що найбільше вам  запам'яталися.
  3. Пригадайте вітчизняні  архітектурні пам'ятки цієї доби.

Сл. 4.  3 Новий матеріал для засвоєння. (Робота в зошиті)

        Основні риси мистецтва бароко:

 парадність, урочистість, пишність та видовищність;

 складність композиції та яскравість кольорів;

 динамічність і емоційна виразність;

 прагнення до синтезу мистецтв.

    У стилі бароко творила ціла плеяда талановитих митців: архітекторів (Лоренсо Берніні, Франческо  Борроміні в Італії, Франческо Бартоломео Растреллі в Росії), скульпторів (Лоренсо Берніні в Італії), живописців (М. да Караваджо в Італії, Пітер Пауль Рубенс, А. ван Дейк у Фландрії) та композиторів (Джироламо  Фрескобальді в Італії, Д. Букстехуде, Йоган Себостьян  Бах, Ґеорг Фридрих Гендель у Німеччині).

 Вчитель запрошує учнів прослухати твір відомого композитора епохи бароко Йогана Себостьяна  Баха.              

Волшебная флейта" - сборник мультфильмов по произведениям классической музыки

Год выпуска: 2008

https://www.youtube.com/watch?v=qds0m8gQBVE

 

Сл. 5.    (Робота в зошиті)   Бароко (буквально — перлина неправильної форми) — стиль у європейському мистецтві кінця XVI—XVIII ст., який прийшов на зміну Відродженню і характеризувався примхливістю форм і декоративною пишністю.

Наприкінці XVI ст. спочатку в Італії, а потім і в інших країнах Європи розпочав формуватися стиль бароко. Бароко виникло на хвилі кризи гуманізму й зародження маньєризму (художньої течії в мистецтві, що відзначалася манірністю, примхливістю, зловживанням певними прийомами). Великого значення в цей час набули церемоніали, етикет, ушляхетнення способу життя й зовнішнього вигляду людини.  

 

  Сл. 6.  АРХІТЕКТУРА. (Робота в зошиті)

Основні риси архітектури бароко:

Архітектура бароко вирізняється просторовим розмахом,

плавністю та складним поєднанням криволінійних форм,

 багатством скульптурного декору, характерними деталями якого є теламон (атлант), каріатида (статуя одягненої жінки) і маскарон (скульптурна прикраса у формі голови людини, тварини чи фантастичної істоти).

Часто зустрічаються розгорнуті колонади, пілястри; колони замінюються чотиригранною опорою.

 Куполи набувають складних форм, стають багатоярусними.

Бароковим будівлям притаманні великомасштабні стелі, вкриті фресками, продумане використання світла або контрастів світла і тіні,

 численні орнаменти (рельєфи з дерева (часто позолочені), гіпсу або штукатурки, штучного мармуру тощо). Зовнішні фасади часто мали ефектні центральні виступи. Значного поширення в цей час набули архітектурні ансамблі та садово-паркові споруди.

Сл. 7.  Архітектурний шедевр бароко:  Фасад церкви Сан-­Карло алле Кваттро Фонтане. XVII ст. Рим Франческо  Борроміні.

Церква Сан-Карло алле Кваттро (означає «церква св. Карла біля чотирьох фонтанів») - еталон химерної барокової криволінійності, спроектований і побудований у Римі одним з найекстравагантніших майстрів бароко - Франческо Борроміні.

Кути церкви - зрізані і біля них розташовані чотири скульптурні групи з фонтанами, звідси назва - алле Кватро Фонтане. Будівля в перерізі утворює овал, перекритий куполом, по сторонах розташовані дві невеликі каплички. Каплиця в нижній частині церкви була передбачена як місце поховання архітектора, однак Борроміні, який покінчив життя самогубством, був похований в іншому місці.

Багато вражень на сучасних майстру архітекторів справив хвилястий фасад церкви. Він розбитий на два яруси величним карнизом і прикрашений щільно розташованими колонами і нішами. Ніші першого яруса прикрашені скульптурами, верхні залишені порожніми.

Фігури ангелів підтримують великий овал із зображенням герба. Внутрішнє оздоблення виконано у білому кольорі і вважається одним з перших творінь епохи розквіту римського бароко.

 

Сл. 8.  Лоренцо Берніні — один із найталановитіших архітекторів та

скульпторів бароко. У його творах яскраво втілилися головні принципи

цього стилю: підвищена емоційність, театральність, активна протидія

простору і масі. Л. Берніні тривалий час виконував роботи для собору Святого Петра. Він створив монументальні статуї святих і папські надгробки, але найбільше творіння майстра — площа перед собором. Пло́ща Свято́го Петра́, або П'я́цца Сан П'є́тро — грандіозна площа у вигляді двох симетричних півкругів, розбита перед базилікою Св. Петра в Римі за проектом Берніні в 1656–1667. Площу обрамляє спроектована Берніні напівкругла колонада Тосканського ордера. Посередині — єгипетський обеліск,

У симетричних точках цього овалу розміщені фонтани

 

Сл. 9.  Й.Б. Фішер фон Ерлах. Палац Шенбрунн. 1696–1713 рр. Відень, Австрія.

Віденський палац Шенбрунн був в основному літньою резиденцією імператорської родини Габсбургів. Це одна з найвизначніших архітектурних споруд австрійського бароко (архітектор — Йоганн Бернгард Фішер фон Ерлах). Окрім власне палацу, до комплексу Шенбрунн входить французький парк, прикрашений численними скульптурами міфологічних персонажів і увінчаний біля підніжжя пагорба фонтаном Нептуна.

 

Сл. 10.  Палацово-паркові комплекси  (Робота в зошиті)

Однією з характерних рис барокової архітектури є палацово-паркові комплекси. Палацово-парковий комплексцілісна архітектурна композиція, в якій гармонійно поєднано будівлі, садово-паркові споруди та зелені насадження. У таких комплексах використовують рельєф, рослинність та інші природні елементи як основні компоненти при створенні певних художніх образів.

    Готфрід Земпер,  Матеус Пьопельман Дрезденський Цвінґер. Поч. XVIII–серед. XIX ст. Німеччина

Дрезденський Цвінґер — історичне місце в Дрездені, ансамбль із чотирьох будівель. Назва походить від його розташування — у середні віки «цвінґером» називали частину фортеці між зовнішньою і внутрішньою фортечними стінами. Перший варіант Дрезденського цвінґера був створений саме між фортечними мурами міста. Цвінґер — це майже квадратний двір розмірами 106 на 107 метрів, оточений з трьох боків двоповерховими павільйонами, які з’єднані галереями із заскленими арками. Перлиною комплексу є фонтани, зокрема Німфенбад (Купальня німф). Серед численних скульптур увагу привертає фігура Геракла, який підтримує земну кулю. Зараз у Цвінґері розташовані унікальні музеї, серед яких і всесвітньовідома Дрезденська картинна галерея. Музей порцеляни та Фізико-математичний музей.

 

Сл. 11.  Гет -Лоо — найбільший серед палацово-паркових ансамблів Нідерландів, побудований у стилі стриманого голландського бароко кінця XVII ст.

Ансамбль мав чітку осьову побудову, яку використовували ще з часів італійського Відродження. Вісь симетрії проходила через середину палацу і продовжувалась у регулярному парку за ним. Друга тераса була більш парадною. Її прикрашали три фонтани і вісім мережевних партерів.

Парково-палацовий ансамбль Гет-Лоо виник як копія Версаля, але менших розмірів і в формах дуже стриманого голландського бароко кінця XVII століття.

 

Сл. 12.  4. Узагальнення вивченого матеріалу.

Підсумовуємо вивчене.   Фронтальне опитування учнів.

• Розкажіть про основні риси стилю бароко в мистецтві.

• Назвіть характерні ознаки барокових споруд.

• Чим архітектура бароко відрізняється від архітектури епохи Відродження?

 • Розкажіть про особливості барокових палаців.

 

  • Сьогодні ми розглянули таке поняття як «бароко», пригадали, що означає в архітектурі теламон (атлант), каріатида, маскарон. Визначили основні риси мистецтва бароко,  познайомити з шедеврами барокової архітектури та садово-паркової архітектури.
  1. Домашнє завдання.

    Перегляньте презентацію «Стиль бароко. Архітектура» під час перегляду зверніть увагу на особливості барокових споруд. Створить начерк барокового палацу. Техніка виконання- олівець, фломастери, фарби.

  • Всім дякую! Урок закінчено. До побачення.

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
3 січня 2022
Переглядів
2412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку