Конспект уроку
з предмету «Образотворчого мистецтва»
для 5 класу
«Сприйняття мистецтва. Вікторина «Мова художника»
Підготувала
Вчитель початкових класів
Куцюна Наталія Петрівна
Тема. Сприйняття мистецтва. Вікторина «Мова художника»
Мета: систематизувати знання учнів про види й жанри образотворчого мистецтва, та викликати інтерес до мистецтва; закріплювати знання учнів про засоби виразності в образотворчому мистецтві, про жанри; розвивати пізнавальний інтерес до навколишнього світу, уміння знаходити в ньому красу і гармонію, розвивати почуття кольору, спостережливість, уміння порівнювати, висловлювати особисту думку; виховувати позитивні взаємовідношення між дітьми, почуття дружби й відповідальності (слайд 2)
Обладнання: репродукції картин різних видів та жанрів, емблеми для команд, фарби, олівці, фломастери, пензлики, альбоми
Тип уроку – урок-вікторина
Хід уроку
Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався –
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка (слайд 3)
У – успішними
С – самостійними
П – працьовитими
І – індивідуальними
Х – хоробрими
У – уважними (слайд 4)
(діти по черзі підходять і отримують емблему з назвою команди)
Команда “Олівці”:
Команда “Фарби”:
“Весела розминка”. Чи знаєте ви, що малювати можна тільки фарбами? Команда “Олівці ” “малюють ” фарбами ялинку, а команда - “Фарби” - “їжака”. Можна сідати, стояти й навіть лежати, але головне – дружно домовитися між собою, як це зробити. (слайд 10)
(Діти зображують фігуру їжака і ялинки)
Учасники по черзі витягують номерок і відповідають на запитання, що має такий самий номер. За кожну правильну відповідь команда отримує бал.
1. Що таке графіка? (Вид образотворчого мистецтва, де виражальним засобом є лінія, штрих, пляма, крапка.)
2. Назвіть відомі вам види графіки. (Ліногравюра, офорт, ксилографія.
3. Назвіть відомі вам жанри графіки. (Батальний, історичний, побутовий, портрет, натюрморт, пейзаж, анімалістичний.)
4. Назвіть жанр графіки, у якому художник зображує людину. (Портрет)
5. Назвіть жанр графіки, у якому зображують «мертву натуру». (Натюрморт)
6. Що таке живопис? (Вид образотворчого мистецтва, де головним виражальним засобом є колір)
7. Назвіть відомі вам живописні техніки. (Живопис по-вологому, гра таж, акварельний живопис…)
8. Назвіть ахроматичні кольори. Чим вони різняться? ( Чорний, білий, сірий; насиченістю)
9. Назвіть хроматичні кольори Чим вони різняться? (живопису, що ще називають «краєвидом». (Пейзаж)Червоний, жовтий, зелений, оранжевий та ін..; кольором)
10. Назвіть похідні кольори. (Зелений, фіолетовий, оранжеви
11. Назвіть жанр живопису, де основним предметом зображення є тварина. (Анімалістичний)
12. Назвіть жанр живопису, що ще називають «краєвидом». (Пейзаж)
Слайд 12
Учням пропонується конверт із завданням – слово,яке потрібно показати (слова: пензлик, пластилін, палітра, олівець, стаканчик для води, серветка, вода, альбом, гумка, художник, картина)
Ви одержали конверт із словами. За допомогою жестів ви повинні показати слово, іша команда угадує дане слово. (підведення підсумків) (слайд 12)
За допомогою підручних матеріалів зобразити Незнайка у різних жанрах образотворчого мистецтва (слайд 13)
♦ Який вид образотворчого мистецтва працює з лініями та силуетами?
♦ Які засоби виразності дарує нам графіка?
♦ Які матеріали та інструменти ми використовуємо, створюючи лінійне зображення?
♦ Для чого художникові потрібні лінії, крапки, плями?
♦ Що можуть зображувати крапки? плями? лінії?
♦ Якими бувають лінії?
♦ Що можна зобразити за допомогою ліній?
♦ Де у природі ми зустрічаємо лінії та плями?
♦ Яким є характер у різних ліній? Який настрій вони відображують?
Завдання для двох команд: за допомогою різних ліній зобразити невеличкий малюнок (підсумок туру) (слайд 14)
Закінчи вислів: