Конспект до уроку «Сприйняття мистецтва. Вікторина «Мова художника»

Про матеріал
Мета: систематизувати знання учнів про види й жанри образотворчого мистецтва, та викликати інтерес до мистецтва; закріплювати знання учнів про засоби виразності в образотворчому мистецтві, про жанри; розвивати пізнавальний інтерес до навколишнього світу, уміння знаходити в ньому красу і гармонію, розвивати почуття кольору, спостережливість.
Перегляд файлу

Лісковецька ЗЗСО І-ІІ ст.

 

 

 

Конспект уроку

з предмету «Образотворчого мистецтва»

для 5 класу

 

«Сприйняття мистецтва. Вікторина «Мова художника»

 

 

                  Підготувала

Вчитель початкових класів

Куцюна Наталія Петрівна

 

Тема. Сприйняття мистецтва. Вікторина «Мова художника»

Мета: систематизувати знання учнів про види й жанри образотворчого мистецтва, та викликати інтерес до мистецтва; закріплювати знання учнів про засоби виразності в образотворчому мистецтві, про жанри;  розвивати пізнавальний інтерес до навколишнього світу, уміння знаходити в ньому красу і гармонію, розвивати почуття кольору, спостережливість, уміння порівнювати, висловлювати особисту думку; виховувати позитивні взаємовідношення між дітьми, почуття дружби й відповідальності (слайд 2)

Обладнання: репродукції картин різних видів та жанрів, емблеми для команд, фарби, олівці, фломастери, пензлики, альбоми

Тип уроку – урок-вікторина

Хід уроку

  1. Організаційна частина

Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався –

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка (слайд 3)

 

  • Кожному із вас хочу побажати на цьому уроці бути:

У – успішними

С – самостійними

П – працьовитими

І – індивідуальними

Х – хоробрими

У – уважними (слайд 4)

  1. Оголошення теми та завдання уроку
  • Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми поринемо у світ мистецтва за допомогою гри-вікторини «Чарівна веселка». Закріпимо знання про види та жанри образотворчого мистецтва, а також засоби виразності. Будемо розвивати спостережливість, інтелектуально творчі здібності (слайд 5)

 

  1. Основна частина уроку
  1. Підготовка команд
  • Зараз ми поділимось на дві команди: «Фарби» і «Олівці»

(діти по черзі підходять і отримують емблему з назвою команди)

  • Команди привітайте одна одну

Команда “Олівці”:

  • Пензлики, фарби, олівці
    Дітям и дорослим дуже потрібні!
    Вони допомагають всесвіт оживити,
    Аркуш паперу у мрію перетворити!

Команда “Фарби”:

  • Якщо взяти фарби в руки,
    То у вас не буде смутку! (слайд 6)
  1. Правила гри
  • Я задаю питання по черзі кожній команді. Інша команда при цьому мовчить.
  • Відповідати на питання може любий учасник, але при цьому потрібно підняти руку.
  • Члени команди можуть порадитися, перш ніж відповідати.
  • Якщо команда не відповідає на питання, право відповіді передається другій команді.
  • Відповідь повинна бути чіткою й ясною. (слайд 7)
  • Починаємо вікторину.
  • Перший тур «Кольорознавство» (питання задають по черзі кожній команді
  • На хвилинку в землю вріс
    Різнокольоровий диво – міст.
    (Райдуга)
  • Назвіть усі кольори веселки.
    (Червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, голубий, синій, фіолетовий)
  • Які кольори є основними або головними?
    (Синій, червоний, жовтий – з їхньою допомогою отримуються всі інші кольори)
  • Як отримати фіолетовий колір?
    (Треба змішати синій и червоний кольори)
  • А якщо ми жовтий та червоний змішаємо,
    Який тоді колір отримаємо?
    (Помаранчевий)
  • Які кольори називають теплими (Кольори, у який переважа ють відтінки жовтого, червоного, оранжевого.)
  • На які дві групи діляться всі кольори?
    (Теплі і холодні)
  • Які кольори називаються холодними й чому?
    (Синій, голубий, фіолетовий – холодні кольори. (слайд 8)
  • У веселці немає білого й чорного кольорів. Але ці кольори є в природі. При змішуванні з іншими кольорами вони змінюють колір.
  • А тепер найголовніше питання обом командам – що допомагає художникам написати картини такими яскравими, живими, виразними? (Колір)
  • Що трапилось би, якщо б раптом все стало безкольоровим?
    (Світ навкруги стане сірим, нерадісним: сумна природа, некрасивий одяг на людях, речі, іграшки, книги стануть нецікавими, люди печальними)
  • Колір – це перший помічник художника, за допомогою кольору ми можемо зобразити все, що є навколо нас таким, яке воно є насправді; можна прикрасити речі, предмети, одяг, іграшки! (підводимо підсумки) (слайд 9)

Весела розминка”. Чи знаєте ви, що малювати можна тільки фарбами? Команда “Олівці ” “малюють ” фарбами ялинку, а команда - “Фарби” - “їжака”. Можна сідати, стояти й навіть лежати, але головне – дружно домовитися між собою, як це зробити. (слайд 10)

(Діти зображують фігуру їжака і ялинки)

  • Другий тур «Мова барв і ліній»

Учасники по черзі витягують номерок і відповідають на запитання, що має такий самий номер. За кожну правильну відповідь команда отримує бал.

1.     Що таке графіка? (Вид образотворчого мистецтва, де виражальним засобом є лінія, штрих, пляма, крапка.)

2.     Назвіть відомі вам види графіки. (Ліногравюра, офорт, ксилографія.

3.     Назвіть відомі вам жанри графіки. (Батальний, історичний, побутовий, портрет, натюрморт, пейзаж, анімалістичний.)

                              4.     Назвіть жанр графіки, у якому художник зображує                     людину. (Портрет)

5.     Назвіть жанр графіки, у якому зображують «мертву натуру». (Натюрморт)

6.     Що таке живопис? (Вид образотворчого мистецтва, де головним виражальним засобом є колір)

7.     Назвіть відомі вам живописні техніки. (Живопис по-вологому, гра таж, акварельний живопис…)

8.     Назвіть ахроматичні кольори. Чим вони різняться? ( Чорний, білий, сірий; насиченістю)

9.                      Назвіть хроматичні кольори Чим вони різняться? (живопису, що ще називають «краєвидом». (Пейзаж)Червоний, жовтий, зелений, оранжевий та ін..; кольором)

10.                      Назвіть похідні кольори. (Зелений, фіолетовий, оранжеви               

11.                      Назвіть жанр живопису, де основним предметом зображення є тварина. (Анімалістичний)

12.                     Назвіть жанр живопису, що ще називають «краєвидом». (Пейзаж)

Слайд 12

 

  • Третій тур «Показуха»

    Учням пропонується конверт із завданням – слово,яке потрібно показати (слова: пензлик, пластилін, палітра, олівець, стаканчик для води, серветка, вода, альбом, гумка, художник, картина)

Ви одержали конверт із словами. За допомогою жестів ви повинні показати слово, іша команда угадує дане слово. (підведення підсумків) (слайд 12)

 

  • Розминка «Юний художник»

За допомогою підручних матеріалів зобразити Незнайка у різних жанрах образотворчого мистецтва (слайд 13)

  • Четвертий тур «Мова ліній»

     Який вид образотворчого мистецтва працює з лініями та силуетами?

                                       Які засоби виразності дарує нам графіка?

     Які матеріали та інструменти ми використовуємо, створюючи лінійне зображення?

                                         Для чого художникові потрібні лінії, крапки, плями?

     Що можуть зображувати крапки? плями? лінії?

                                         Якими бувають лінії?

     Що можна зобразити за допомогою ліній?

                                         Де у природі ми зустрічаємо лінії та плями?

     Яким є характер у різних ліній? Який настрій вони відображують?

Завдання для двох команд: за допомогою різних ліній зобразити невеличкий малюнок (підсумок туру) (слайд 14)

  • П’ятий тур «Впізнай картину» (слайд 15-21)
  1. Заключна частина уроку
  1. Оцінення роботи кожної команди, підрахування кількості балів, нагородження переможців
  2. Підсумок уроку (слайд 22)

Закінчи вислів:

  • Твори образотворчого мистецтва  прийнято поділяти на   … :  в них художники ніби виділяють окремі  сторони буття.
  • Зображення людини в мистецтві – це…
  • Якщо предметом зображення є природа,
  • тоді це
  • Зображення тварин – це  … жанр
  • Досить часто зустрічаються картини    жанра, які розповідають про різні сторони життя  людини: праці і відпочинку, свята і будні
  • … жанр образотворчого мистецтва, основними сюжетами якого є епізоди з Біблії та Євангелії.

 

  1.  Ось і закінчилась наша гра.
    І в шість, і в десять років, і в п’ять
    Всі діти люблять малювати.
    И кожен сміло намалює
    Все, що його навколо зачарує!
    Квіти та пташки,
    Чарівний ліс із казки…
    Все намалює, були б фарби,
    та аркуш паперу на столі,
    І мир у сім’ї та на Землі!(слайд 23)

 

docx
Додано
21 березня 2021
Переглядів
1204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку