Година спілкування для старшокласників
Підготувала: Аносова Валентина Миколаївна,
вчитель історії та правознавства
Максимівського ліцею
Михайло-Лукашівської сільської ради
Тема. Дивовижний світ професій /слайд 1/
/слайд 2/
Мета: Розширити знання учнів про світ професій, ознайомити з особливостями деяких нових професій, поглибити у дітей усвідомлення того, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею; викликати почуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати; сприяти розвитку трудової активності і працьовитості школярів, віру у свої сили, та бажання здобувати знання.
Запрошені: трудівники різних спеціальностей
Епіграф:
«Твоя діяльність, і тільки вона одна, визначає твою цінність»
(Й. Фіхте)
Перебіг заходу
Класний керівник. У світі існує безліч професій. Як же зорієнтуватися серед цієї кількості? Як знайти серед тисяч ту єдину, яка стане справою всього життя?
А розпочати наш захід я хочу з загадок, а ви повинні вгадати професію, яка в ній описується /слайд 3/
• Ще всі навколо міцно сплять,
а він вже встати встиг,
аби духмяним калачем
ти смакувати зміг. (Пекар)
• Тобі задачі заважкі —
терпляче пояснив.
Зчепились в класі хлопчаки
— він їх розборонив. (Вчитель)
• Гроші витрачає вміло:
він вкладає їх у діло.
Лік грошам він добре знає,
їх на вітер не пускає (Бізнесмен)
• Хто, як квочка із курчатами,
в дитсадку щодня з малятами?
Хто їх пильно доглядає,
няньчить, пестить, розважає,
вчить співати й малювати,
рахувати і читати? (Вихователька)
• Він такий же, як і ми,
непомітний між людьми.
А в театрі грає ролі:
нині — вчителя у школі,
завтра буде інша роль —
то бідняк він, то король. (Актор)
• Хто в лікарні по палаті
ходить в білому халаті?
Хто людей з біди рятує,
хто хвороби всі лікує?... (лікар).
• В літню пору, в час осінній,
навесні — в гарячий час
косять, жнуть вони і сіють,
орють лан у котрий раз. (Хлібороби)
Класний керівник
- Дуже багато професій є в наш час у світі. І кожна професія відкриває свої двері для нових працівників.
- На сьогоднішній зустрічі ми поговоримо про професії людей, їхню роль у суспільстві, усвідомимо те, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею, навчимося поважати людей праці.
1.Розповідь з елементами бесіди.
Відколи живе людство – існує і проблема вибору роду занять, трудової діяльності, професійної кар’єри. Вчені ще не з’ясували точно, коли вперше з’явилося слово “професія”, але пошуки різновиду праці, життєвого вибору, що утвердив людину на Землі як найцінніше, найдосконаліше творіння природи, підтверджують найдавніші пам’ятки, знайдені археологами, лінгвістами та істориками.
Свідоцтво про значення ролі усвідомленого вибору професійної сфери діяльності, призначення та покликання людини ми знаходимо навіть у Новому заповіті (послання св. ап. Павла до римлян 12,6,7,8): “ І ми маємо різні дари, згідно з благодаттю, даною нам: коли пророцтво – то виконуй його в міру віри, а коли служіння – будь на служінні, коли вчитель – будь на навчанні, коли втішитель – на потішанні, хто подає у простоті, хто головує – то з пильністю, хто милосердствує – то з привітністю!”
З різних історичних пам’яток відомо, що процес формування суспільних відносин супроводжувався розвитком ремесел, занять, появою різних професій. Відповідно виникали і проблеми вибору їх, перші вияви невідповідності професії, справі , уподобанням. Давно, дуже давно люди збагнули: справжню насолоду приносить лише та праця, яка обирається за власним бажанням, відповідно до інтересів, покликання, здібностей особистості.
Ще відомий давньогрецький філософ Платон (427 – 347 рр. До н. е.) говорив: “Пізнай себе і роби свою справу”.
- Я хочу запропонувати вам гру.
2. Гра "Без труда нема плода". /слайд 4/
— Уявіть собі, що не вийшли на роботу водії автобусів і тролейбусів. Що трапилося б?
— А якщо не працює електрик?
— Якщо вчителі не вийдуть на роботу?
— Що буде, коли взимку перестануть працювати котельні?
— А коли шахтарі перестануть видобувати вугілля?
— Яка професія найважливіша?
Висновок. Усі професії потрібні. Люди кожної професії повинні добросовісно виконувати свої обов'язки.
3. Бесіда про професії батьків. /слайд 5/
— Де і ким працюють ваші батьки?
— Чи знаєте ви, хто вони за професією?
— Хто з вас був на роботі у своїх батьків?
— У чому важливість їхньої праці для нашої держави?
— Хто б хотів обрати професію своїх батьків? Чому? Що для цього потрібно?
— Ким хочете бути ви, коли виростете?
- А зараз ми дізнаємося, що говорить народна мудрість про працю
1група. Зі слів складає прислів’я про працю
(Який майстер така і робота)
2 група. Доповніть прислів’я
Наполегливість - … (запорука успіху)
Під лежачий камінь… (вода не тече)
3 група. З’єднайте рядки правого і лівого стовпчика
Майстер а лінь марнує
Щоб рибу з’їсти, на всі руки
Праця годує, треба у воду лізти.
Класний керівник. Багато професій існують сотні років, кожна професія виникає в результаті попиту на неї у суспільстві такі професії як хлібороб, пекар, столяр, бондар і багато інших, але є професії які зовсім молоді, але корисні в сучасному суспільстві.
- Вони виникли в наслідок розвитку, вдосконалення інформаційно-комунікативної сфери, збільшенням інформації у суспільстві.
(Робота зі словниками) /слайд 7/
Програміст — складає комп'ютерні програми.
Маркетолог — займається рекламою товару.
Менеджер — управляє бізнесом.
(Просимо наших гостей поділитися досвідом роботи за обраною професією)
Робота в групах ( відтворити роль людини на своєму робочому місці) /слайд 8/
1група. Програміст . (Скласти уявну комп’ютерну програму)
2 група. Маркетолог (Видати рекламу школи)
3 група. Менеджер (Ви управляючий великим магазином)
Підсумок /слайд 9/
- Які професії вас зацікавили?
- Хто може назвати назви професій, які належать до давніх?
- А які сучасні професії ви знаєте?
- А зараз пограємо
Гра-пантоміма «Вгадай професію» (один учень задумує професію і показує її імітуючи рухами, інші учні відгадують, учень який відгадав продовжує гру)
Класний керівник. Народна мудрість каже: щасливий то, хто радісно йде на роботу і з радістю повертається додому. Але, щоб радісно було йти на роботу, треба одержувати від неї задоволення, а це залежить від вдало обраної професії. Тож бажаю кожному з вас не помилитися у своєму виборі.
Пам’ятайте золоту формулу вибору професії: «Хочу – можу – маю – треба».
Наша зустріч підійшла до закінчення, але подорож у світ професій продовжується , адже у світі ще стільки цікавого . До нових зустрічей.
Використана література:
1.Години спілкування.9-11 класи / Укладач В.М. Андрєєва. – Х.: Вид.група «Основа»,2014.
2.Виховні години для сучасних дітей: 9-11 кл. / упоряд.: Л.Шелестова,Н.Чиренко, - К.: Шк.світ, 2008.