Конспект години спілкування " Ми діти твої, Україно!"

Про матеріал
Конспект позакласного заходу на тему неподільності України. Присвячений Революції Гідності.
Перегляд файлу

                                        ТВОЇ МИ ДІТИ, УКРАЇНО!

 

(година спілкування для учнів  8 класу)

                                                              

                                                          

  Тема : «Ми нація єдина, твої ми діти, Україно!».

Мета:

  • розширити знання учнів про історію, культуру України;   
  • сприяти формуванню національної свідомості,  патріотизму як цінності, поваги до  державних символів;
  • виховувати свідоме ставлення до обов'язків людини  громадянина, бажання своєю працею розбудовувати державу, примножувати її багатства;  виховувати духовне багатство особистості, патріотичні почуття приналежності до українського народу, України, почуття толерантності, поваги.

 

. Обладнання та оформлення:

 класна кімната  прикрашена елементами народної символіки; кросворд, записи пісень про Україну, відеофрагменти фільмів,Пам’ятка молодого громадянина України, ватман, клей, ножиці, кольорові олівці.

 

                                                                        Епіграф (записаний на дошці):

                                                                     Виростай, дитино, й пам'ятай:

Батьківщина - то найкращий край

Д. Павличко.

                                                

Хід години спілкування

 

І.Організаційний момент

Лунає пісня «Лише у нас на Україні»

ІІ. Мотивація навчально-виховної діяльності учнів.

Оголошення теми уроку.

Учитель:

Доброго дня, дорогі діти, шановні гості! Я рада вітати Вас у цій затишній класній кімнаті. Сьогодні у нас незвичайний захід. Ми зібралися тут, щоб краще пізнати нашу Батьківщину.

 Наш  урок пропоную розпочати такими рядками про Україну.

 

 

 

Учень:


На світі багато чудових країн,

Мені наймиліша, найкраща країна,

Яка піднялася,

мов Фенікс, з руїн,

Безсмертна моя Україна.

Ти з давніх віків непокірна була

І волю свою боронила невпинно.

Нарешті збулося –її здобула

Звитяжна моя Україна.

На землях твоїх неозорих степів

Живе працьовита і чесна родина,

Хвилюється колосом стиглих хлібів

Моя золота Україна.

В садах і дібровах в вечірні часи

Чарує нас пісня дзвінка солов’їна,

І чути співочі дівчат голоси, –

Пісенна моя Україна.

Тепер ще не легко живеться тобі,

Є в тому, мабуть, особлива причина.

Та все подолає в тяжкій боротьбі

Незламна моя Україна.

Квітуй, мов калина, над плесами вод,

Будь в дружбі і праці міцна та єдина.

Хай буде щасливим твій вільний народ,

Прекрасна моя Україно!

 


ІІІ. Основна частина

Учитель:

У духовному й політичному житті кожного народу є визначні події й роки, які назавжди входять в його історію, свідомість, визначають характер буття, місце і роль  країни у світі.

Ми свідки історії, історія – це ми…

Події в Україні починаючи з листопада минулого року тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Ми живемо у непростий час – час змін.

Революція, яка відбулася нещодавно у Києві, довела, що український народ єдиний. Тепер маємо і в нашій історії такі події, що перед усім світом засвідчили прагнення українського народу до вільного, щасливого життя.

Але, як це не сумно говорити, жодна революція не проходить мирним шляхом – без жертв. Жертви завжди є з обох сторін. Ми хочемо, щоб кожен громадянин України згадав, за що він любить свою країну, свою рідну землю. І кожен усвідомив за що боролися учасники Євромайдану і заради чого пожертвували своїм життям «Небесна сотня».

Демонстрація відеофрагменту «Небесна сотня»

 

Учитель:

–Вшануємо їх пам’ять хвилиною мовчання.

 

Учень:

Народе мій, пишаюся тобою:

Моя душа – частинка твого «Я».

Красою правди у святім двобою

Понад Майданом сонця лик сія...

Є нація! Хай знають всі у світі:

Ми є! Народ піднявся із колін!

І переможно сонце правди світить,

Співає гордо наш Державний Гімн.

 

(Звучить Державний Гімн України).

 

Учитель:

Навіть ті, хто ніколи не чув про існування України, або був лише знайомий з назвою нашої країни, скажуть: «Аааа! Так я знаю Україну!». Чим же особлива наша Батьківщина? Що так звеличує її серед інших країн світу?

Україна — це отча земля, рiдний край, де ми народилися. Столиця України – Київ. Широкi i чарiвнi простори, прекраснi села i мiста. Могутньо котить до Чорного моря сивi хвилi найбiльша рiчка України — Днiпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, лiси. Золотистим морем розливається безкраїми нивами жито-пшениця. Погляньте на карту України. На нiй позначено кордони української землi. На півдні нашу державу омивають теплі моря – Чорне й Азовське, є в нас гори – Карпатські й Кримські.

          Простір землі, заселений українським народом великий. Щоб його перетнути, потрібно пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щодня по 30 км.

 

 

- А що значить Україна для вас? (Відповіді учнів)

- Що означає слово «Україна», коли вперше з’явилось?

Учень 1.(розповідає легенду)

А я знаю давню легенду про нашу країну.  На світанку нашої землі Бог оглядав творіння рук Своїх. Натомившись, наказав зробити відпочинок і разом з ангелами.  Він спустився на землю. Ця земля була багатою на сонце, звіра та пташок. А найбільше  сподобались Богові люди того краю. Всюди зустрічали його хлібом і сіллю. Він став часто навідуватись сюди зі словами: «Рушаймо у край!» Кажуть, з того часу і пішла назва нашої держави: Україна.

 

 

Учитель:

–А зараз ми проведемо командну вікторину «Чи знаєте ви Україну?»

А наших гостей попросимо порахувати бали команд.

 

1.У якій півкулі знаходиться на карті наша Батьківщина? (У східній).

2.На якому материку ми живемо? (Євразія).

3.Які країни межують з Україною на півночі? (Білорусь).

4.З якою державою Україна межує на сході? (Росія).

5.Коли країна проголосила свою незалежність? (24 серпня 1991 року).

6.Як називається найвища вершина Карпат? (Гора Говерла, 2061 м).

7.Яка найбільша річка в Україні? (Дніпро).

8.Як називається столиця України? (м. Київ).

 

Учитель:

– Щороку ви поглиблюєте, збагачуєте новим змістом поняття

«Батьківщина». Нещодавно поняття «Батьківщина» було для вас рідною хатою, де ви відчуваєте любов та опіку мами і тата, тепло родини. Проминуло раннє дитинство – і вже стежинка від хати повела вас до школи. Саме тут відкрили для себе, що ви не просто діти своїх батьків, а ще й українці, а Батьківщина наша –Україна, велика і прекрасна.

Робота в групах. Складання асоціативного грона

 


(наймиліша, найчарівніша, найсвітліша, найрідніша...)
 

 

(демократична, незалежна, правова, соборна, вільна...)
 


(батьківська хата, колискова, криниця, школа, друзі)

 

Учитель. В українського народу дуже велика кількість звичаїв та обрядів, частина яких збереглася дотепер. А які ви знаєте обряди і звичаї українців? 
 

Кросворд 

Запитання до кросворду. 


1.Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (писанка) 
2.Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (верба) 
3.Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (калина) 
4.Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат. (тополя) 
5.Чим прикрашають голову українські дівчата. (вінок) 
6.Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (рушник) 

Учитель: Батьківщина – це країна, де ми народилися, де вперше почули мамин голос і зробили перші кроки. Це безмежна гордість за своїх співвітчизників, що виборювали для нас свободу і будували державу в якій ми живемо тепер. Це відчуття того, що ти не один, а частина чогось безмежного і величного...

Україна — одна з найбільших держав Європи. За офіційною статистикою на 1 січня 2014 року в Україні проживає 45,5 мільйонів осіб. За цим показником Україна займає 29 місце у світі. Оскільки це велика країна, то живуть у нiй люди різних національностей, загалом понад 100 націй.

Україна – унітарна держава, територія якої поділяється на адміністративно-територіальні одиниці, що не мають статусу державних утворень і не володіють суверенними правами.

Вона складається з 24 областей та автономної республіки Крим.

Демонстрація відеофрагменту «Україна єдина»

І хотілося б вірити, що карта України залишиться такою , як ми її знаємо  і надалі.

 

 

Творче завдання: Продовжити речення: 
Я люблю Україну тому, що… 
Я пишаюся своїм народом тому, що… 
Бути патріотом означає… 
Учитель: Так, бути патріотом – це значить відчувати патріотизм, відчувати любов до Батьківщини і ставити її інтереси вище своїх власних. Наша  Батьківщина заслуговує на те, щоб ми її любили. Любіть Україну і будьте патріотами своєї держави!
Любіть Україну, як сонце, любіть, 
як вітер, і трави, і води… 
В годину щасливу і в радості мить, 
любіть у годину негоди. 
Любіть Україну у сні й наяву, 
вишневу свою Україну, 
красу її, вічно живу і нову, 
і мову її солов'їну. 
                                              В. Сосюра

Створення колажу « Єдина Україна»

(звучить пісня Анатолія Матвійчука «Одна родина», діти створюють колаж)

ІV. Підведення підсумків виховної години.

 

Заключне слово вчителя. Кожен з вас є громадянином України, частиною великого народу, великої родини. Україна чекає на вас - молодих, енергійних, розумних, які знають свої права і обов’язки, а головне патріотично налаштованих, які серцем і душею вболівають за свою країну.

 

(Учитель зачитує Пам ’ятку молодого громадянина України).
 

Пам’ятка молодого громадянина України


1.    Пам’ятай: ти вільний громадянин вільної держави - України, для розвитку і зміцнення якої повинен кожним кроком, словом, дією сприяти розвитку, злагоді, порозумінню своєї землі й народу.
2.    Сприяй відродженню духовних цінностей, набувай ґрунтовних знань з історії, культури, традицій.
3.    Повсякчас дотримуйся основних засад духовності української нації - загальноприйнятих християнських заповідей.
4.    Виховуй у собі патріотизм, чесність, мужність, терпимість до недоліків інших.
5.    Засуджуй байдужість, зраду державних інтересів України.
6.    Чесно й добросовісно трудись на благо зміцнення державності України.
7.    Будь завжди готовим стати на захист цілісності Української держави, її кордонів, народу.
8.    Охороняй екологічне середовище, раціонально використовуй природні ресурси.
9.    Серцем відчуй єдність із державою, яка піклується про тебе, і яку ти маєш зміцнювати.

 

 Слово вчителя

Хотілося б вам усім побажати

Добра, і злагоди, миру,й краси,

Щоб для України ви росли.

Хай вам щастить завжди й у всьому,

Не піддавайте серце злому.

Хай Бог усім допомагає

І рідний край оберігає 

 

Збережемо наш патріотизм, віру та силу духу для наступних поколінь.

Демонстрація відеофрагменту «Україна прекрасна».

До нових зустрічей!

 

Використана література:

 

1. П о м е т у н  О. Інтерактивні методики та система навчання. – К.: Шкільний світ, 2007.

 

2.Кращі позакласні заходи. Учитель року. Вип.2./ Укладач Є.І. Науменко.- Х.: видавнича група «Основа», 2008.

 

3. Години спілкування. 5-8 кл. – Х.: видавнича група «Основа», 2013.

 

 

 

doc
Додано
28 березня 2021
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку