Конспект гри-заняття для дітей старшого дошкільного віку на тему: "Таємниці повітря"

Про матеріал

Наданий матеріал допломоже сформувати у дітей уявлення про повітря як природне середовище, про властивості повітря; ознайомити з однією із властивостей – із рухом повітря (вітром). За допомогою спостережень та дослідів підводити до самостійних висновків. Розповісти про значення свіжого повітря для життя людини. Розвивати наочно-образне мислення, мовлення, допитливість. Виховувати дбайливе ставлення до довкілля.

Перегляд файлу

Конспект заняття-гри для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Таємниці повітря»

Мета: сформувати у дітей уявлення про повітря як природне середовище, про властивості повітря; ознайомити з однією із них – із рухом повітря (вітром). За допомогою спостережень та дослідів підводити до самостійних висновків. Розповісти про значення свіжого повітря для життя людини. Розвивати наочно-образне мислення, мовлення, допитливість. Виховувати дбайливе ставлення до довкілля.

Обладнання: образно розмальована повітряна кулька на паличці,  трубочки для коктейлю, склянка з водою, віяла, паперові човники, миска з водою,», картинки до теми заняття: «Що забруднює повітря?», «Що очищає повітря?»

 Підготовча робота: проведення бесід та екскурсій екологічного спрямування; розучування віршів, загадок, прислів’їв та приказок про повітря; проведення дихальної гімнастики та рухливих ігор; виконання дітьми трудових доручень (витирання пилу з іграшок, меблів, кімнатних рослин).

Хід заняття :

Перш ніж розпочати заняття  діти відгадують загадку про повітряну кульку: 

             Легка, кругленька і барвиста,

             Злітає високо в повітря.

             Їй дітвора радіє дуже.

             Побався нею, любий друже.

Вихователь: 

- Діти, а хто це стукає до нас у двері? Давайте подивимося.

Повітряна кулька. Погляньте, яка вона гарна, легка, барвиста. А ще вона  вміє  літати. На вашу думку, що у неї всередині?

(Діти відгадують.) Правильно, це повітря. Тому й називають її Повітряною Кулькою. А повітря дуже важливе для всіх на землі. Хочете познайомитися з ним? (Так.)

Вихователь:

- Знайте, діти: повітря є всюди й завжди навколо нас (показує рукою) – ось тут, і тут, і там. Але воно особливе, бо ми, хоч як би й хотіли, не бачимо його.  Озирніться, погляньте на те, що навколо вас, крізь пальці. Озирніться знову, стуліть долоньки й загляньте всередину їх. (Діти виконують усі рухи за вихователем.) Ви щось бачите? Ні? Я також.  Повітря невидиме, прозоре. Та за допомогою невеличких дослідів ми можемо перевірити, що воно є скрізь.

Дослід №1. Давайте розглянемо склянку з водою. Ми бачимо лише воду. А тепер я цю воду збовтаю. Що ви бачите? (Діти помічають маленькі бульбашки. Разом роблять висновок, що це повітря). Так, і саме ним дихають у воді риби, молюски, водорості.

Дослід №2. Візьмемо кожен трубочку й дмухнемо крізь неї на долоню. Що ми відчуваємо? (Повітряний струмінь, який проходить крізь трубочку.) А тепер подмухаємо крізь трубочку у склянку з водою. Що бачимо? (Діти помічають цілу бурю бульбашок). Так, це значить, що в наших легенях завжди є повітря.

Дослід №3.  А зараз ми спробуємо «спіймати» повітря (проводиться дослід із поліетиленовим пакетом, вихователь набирає пакетом повітря і замотує пакет. Після цього робиться невеличкий отвір тупим предметом (олівцем) і діти відчувають тоненький рух повітря із пакетика).

Тож за допомогою наших дослідів, ми переконалися, що повітря є скрізь.

Ми також дихаємо повітрям, так само як і тварини, рослини. Ми вдихаємо і видихаємо його через ніс. Прикладіть долоню до рота. Вдихніть повітря носом і видихніть його ротом. Що ви зараз відчуваєте? (Повітря) Яке повітря ви вдихаєте? (Прохолодне, кімнатної температури).  А яке видихаєте? (Тепле).  Отже, повітря може бути холодне і тепле.

Та повітря можна ще й відчути. Візьміть віяла й повільно помахайте ними перед обличчям. Повітря починає рухатися і так ви створюєте легенький вітерець. Спрямуйте його собі на ніс, на вухо, на товариша. Тепер рухайте віялом швидше. Ви перетворили легенький вітерець на вітер, який дме дужче, тому що рухається швидше.

А ще вітер може виконувати певну роботу. Зараз ви дізнаєтеся про це. У нас є маленьке озерце з човниками. (Підходять до миски з водою, в якій плавають паперові човники). В озерці зараз тиха, спокійна вода. Що роблять наші човники? (Не рухаються). А тепер ми утворимо вітер і побачимо, що буде з човниками. Погляньте, вони попливли. (Діти створюють вітер, махаючи віялами). Кораблі-вітрильники на морі також пливуть за допомогою вітру. Подумайте, діти, а де ще люди застосовують його силу? (Флюгери, вітряні млини, вітрові електростанції, дельтоплани, пилосос, фен, вентилятор, мікрохвильова піч).

Проводиться дихальна гімнастика.

Вихователь:

-  А зараз я хочу показати вам невеличкий кіносюжет. (Демонструється відеоролик про забруднення атмосфери).

Діти, так що ж може забруднювати наше повітря( відповіді дітей).

А ще в мене є декілька картинок.

Розглянемо першу картинку. На ній намальовано, що саме забруднює повітря. А коли повітря забруднене, ним важко дихати, ми відчуваємо також неприємні запахи.

Діти розглядають картинку й називають те, від чого повітря стає брудним і шкідливим: пил, дим від цигарок, від вогнищ, вихлопи від авто.

Вихователь. Інший малюнок розповідає нам, що ж може очистити повітря, зробити його свіжим, корисним для здоров'я.

Діти розглядають картинку і називають очисні для повітря засоби: дерева, трава, квіти, дощ, сніг, пилосос.

 Ви сьогодні вже багато дізналися про повітря. То й розкажіть мені: які таємниці повітря ви відкрили для себе?

Проводиться гра «Правильна відповідь».

 Дякую! Ви все правильно розповіли й розкрили чимало секретів повітря.

Вихователь.  Зараз, дітки, ви підете на прогулянку й подихаєте надворі свіжим повітрям, а в цей час провітриться групова кімната.

doc
Додано
10 жовтня 2018
Переглядів
1460
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку