Конспект
художньо – педагогічного спілкування
з дітьми старшої групи
«Чарівний світ навколо нас»
з експериментально – дослідницької діяльності
Вихователь - методист
ДНЗ №12 міста Києва
Поліщук Ірина Володимирівна
Хiд спілкування:
Організаційний момент.
Діти! У нас сьогодні ніби свято,
гостей зібралося багато. Це мої колеги вихователі. Вони завітали до нас подивитись як ми з вами цікаво навчаємось і багато вже знаємо.
Я трішки хвилююсь і прошу мене підтримати будь ласка, а я підтримаю вас. Давайте підтримаємо один одного(оплески).
Посміхніться, будем починати.
Вих-ль: А сьогодні ми з вами продовжимо пізнавати чарівний світ навколо нас.
Подивіться будь ласка на глобус і скажіть, що позначено синім і блакитним кольором?(вода) Для чого нам потрiбна вода? (Готyвати їжу, пити, поливати квiти, прати бiлизну, мити посуд тощо).Так, вірно. А як ви вважаєте, що займає більшу поверхню нашої земної кулі, вода чи суша?(відповіді дітей)Ось я намалювала вам схему з якої ми можемо приблизно побачити скільки ж займає поверхні вода. Бачите? Ви уявляєте наскільки багато води навкруги нас! А як ви думаєте, чи є вода в нашому організмі? (відповіді дітей) Так, звичайно. Наш організм практично повністю складається з води. Ви бачите скільки цікавого можна дізнатись, якщо досліджувати якості води….Ви хочете дізнатись ще?
Відповіді дітей.
Вих-ль: я думаю ви вже зрозуміли, чим ми будемо сьогодні робити…Одягнені, як лаборанти…і тому…
(відповіді дітей)
Вих-ль:Ось у цій скринці є багато схем різноманітних досліджень. Тож давайте ми з вами перейдемо до нашої лабораторії і спробуємо дізнатись щось цікаве та нове.
Перехід до лабораторії.
Правила безпеки: Діти розказують :Будь уважним! Будь обережним!
Не заважай іншим! Не бери до рота речовини! Не бризкай нічим в очі! Дотримуйся безпечної відстані!
Ознайомлення зі схемою.
Вихователь показує першу картинку з зображенням стакану води та виноградинкою.
Bміє ховатися у рiзних явищах малята, пригадайте, у якому виглядi буває вода. (Снiг, роса,тyман, пара, лiд, дощ, град). А де iще ховається вода? (В орrанiзмi людей та тварин). А як гадаєте, чи може бути у водi повiтря? (Припущення дiтей).Переконаймося, що нашi припущення правильнi.
Дослід №1. «Чи є у воді повітря».
Дослід з мінеральною водою та виноградинкою.
Вихователь: Погляньте на воду. Яка вона? (Прозора, безбарвна).
Вихователь: А тепер , візьміть виноградинку та киньте у стаканчик….Що ви бачите?
(бульбашки обліплюють виноградинку та піднімають її до верху.)
Як гадаєте, що це за бульбашки? (Припущення дiтей). Це повiтря. Що ми з вами довели? (Що у водi може бути повiтря). А як ви думаєте, чому ж виноградинка піднялась до верху? А
Припущення дітей.
Вихователь: І ми можемо зробити висновок що…. Повітря легше води і з допомогою повітря речі можуть вспливати …А як на вашу думку, що буде, якщо випити багато газованої води? Чи можна пити газовану воду? Чи корисна вона? А що краще пити?
Вихователь: Молодці дітки. наш перший дослід проведено тепер ми можемо перейти до іншої схеми.
Вихователь: вихователь бере наступну схему(мандарин, стакан води)А як ви думаєте дітки, що буде з мандарином, якщо його покласти у воду?
Припущення дітей.
Дослід №2 Чи є повітря у речах « з мандарином»
Вихователь: Візьміть мандарин та опустіть його у воду. Як поводить себе фрукт?(діти розказують)А ви знаєте…у мене є ще один мандарин. Йому так жарко, що він скинув свій одяг.(вих. показує дітям почищений мандарин)Він теж хоче плавати. Як ви вважаєте діти. Чи зможе він плавати, як ваші мандарини?(припущення дітей) А давайте подивимось.(спостереження дітей)
Вихователь: Як ви думаєте… чому мандарин потонув, він же легший без скоринки? Припущення дітей. Ми з вами побачили, що повітря може бути в самих різних неочікуваних місцях. А скажіть мені…чи використовують люди якось ці знання у житті?
Діти припускають(повітряні матраси, наплечники, лодки, круги). А давайте з вами трішки пограємо. У мене є ось така цікава гра. ділимось на команди придумуємо назви.
Д.ГРА. «ПЛАВАЄ, НЕ ПЛАВАЄ»
Вихователь: Молодці діти. А тепер загадка…
Дослід №3 «витіснення води з посудини»
Вихователь: вих-ль бере наступну схему і пропонує дітям завдання.(дітям пропонується вилити воду з ємкості, без допомоги рук).вихователь дає дітям на вибір різні предмети.
Спроби дітей.
Вихователь: добре у нас все вийшло. А як ви думаєте, чому ж занурюючи різні предмети…вода вилилась?(припущення дітей)
Вихователь: Ну що ж відпочили, тепер можна і продовжувати. Давайте розглянемо наступну схему.(стакан з водою, серветки і фломастери)
Дослід №4 «вода може рухатись вверх»
Вихователь: Беремо серветку, малюємо різними кольорами полоски,опускаємо серветку у воду й спотерігаємо…Діти! Як ви вважаєте? Що відбудеться?
Припущення дітей
Вихователь: І який висновок ми можемо зробити?
Відповіді дітей:(вода може рухатись вверх)
Вихователь: Ви памятаєте , як ми вчора ставили у підфарбовану воду листки капусти? Вже пройшов час і давайте подивимось… що ж вийшло. А чому?
Відповіді дітей
Вихователь: Ось яка у нас вода чарівниця.
Вихователь: Молодці, гарно впорались.
А як ви думаєте…чи всі рідини можуть розчинятись у воді?
Відповіді дітей
Вихователь: Ось давайте подивимось…давайте капнемо краплю олії у воду. Як ви думаєте, що буде?(припущення дітей)Капаємо. І тепер ми можемо сказати, що не всі рідини розчиняються у воді. Знаючи так багато про наш навколишній світ і про воду-чарівницю ми з вами можемо спробувати трішки почаклувати. Я, на мить перетворюсь на чаклуна….Затамуйте подих і спостерігайте…
Вихователь робить дослід : «Райдуга з рідин»
Вихователь: Ну що, вам сподобалось? Ну а тепер…. Спробуйте ви…
Діти з вихователем роблять дослід «лава-лампа»
Вихователь: Ось бачите? Як чудово все вийшло. А як ви вважаєте чому сталась така реакція?(відповіді дітей)
Скажіть дітки, про які властивості води ви сьогодні дізнались?
(не всі рідини змішуються з водою )
Вихователь: Ось такий дітки у нас незвіданий та чудесний навколишній світ. Досліджуйте його, пізнавайте як це роблять дослідники. Навчайтесь, любіть і оберігайте наш світ і вам відкриються незвідані таємниці.
А наше заняття на сьогодні закінчено. Ви були молодці. Дякую вам за увагу і дякую гостям за присутність.