Конспект художньо – педагогічного спілкування з дітьми старшої групи «Чарівний світ навколо нас» з експериментально – дослідницької діяльності

Про матеріал
Конспект художньо – педагогічного спілкування з дітьми старшої групи «Чарівний світ навколо нас» з експериментально – дослідницької діяльності
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект

художньо – педагогічного спілкування

з дітьми старшої групи

«Чарівний світ навколо нас»

 з експериментально – дослідницької діяльності

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                  Вихователь -  методист

                                                           ДНЗ №12 міста Києва

                                                                                    Поліщук Ірина Володимирівна

Хiд спілкування:

Організаційний момент.

Діти! У нас сьогодні ніби свято,

гостей зібралося багато. Це мої колеги вихователі. Вони завітали до нас подивитись як ми з вами цікаво навчаємось і багато вже знаємо.

Я трішки хвилююсь і прошу мене підтримати будь ласка, а я підтримаю вас. Давайте підтримаємо один одного(оплески).

Посміхніться, будем  починати.

Вих-ль: А сьогодні ми з вами продовжимо пізнавати чарівний світ навколо нас.

Подивіться будь ласка на глобус і скажіть, що позначено синім і блакитним кольором?(вода) Для чого нам потрiбна вода? (Готyвати  їжу, пити, поливати квiти, прати бiлизну, мити посуд тощо).Так, вірно. А як ви вважаєте, що займає більшу поверхню нашої земної кулі, вода чи суша?(відповіді дітей)Ось я намалювала вам схему з якої ми можемо приблизно побачити скільки ж займає поверхні вода. Бачите? Ви уявляєте наскільки багато води навкруги нас! А як ви думаєте, чи є вода в нашому організмі? (відповіді дітей) Так, звичайно. Наш організм практично повністю складається з води. Ви бачите скільки цікавого можна дізнатись, якщо досліджувати якості води….Ви хочете дізнатись ще?

Відповіді дітей.

Вих-ль: я думаю ви вже зрозуміли, чим ми будемо сьогодні робити…Одягнені, як лаборанти…і тому…

(відповіді дітей)

Вих-ль:Ось у цій скринці є багато схем різноманітних досліджень. Тож давайте ми з вами перейдемо до нашої лабораторії і спробуємо дізнатись щось цікаве та нове.

 Перехід до лабораторії. 

 Правила безпеки: Діти розказують :Будь уважним!  Будь обережним!

Не заважай іншим!  Не бери до рота речовини! Не бризкай нічим в очі! Дотримуйся безпечної відстані!  

 Ознайомлення зі схемою.

Вихователь показує першу картинку з зображенням стакану води та виноградинкою.

Bміє ховатися у рiзних явищах малята, пригадайте, у якому виглядi буває вода. (Снiг, роса,тyман, пара, лiд, дощ, град). А де iще ховається вода? (В орrанiзмi людей та тварин). А як гадаєте, чи може бути у водi повiтря? (Припущення дiтей).Переконаймося, що нашi припущення правильнi.

Дослід №1. «Чи є у воді повітря».

Дослід з мінеральною водою та виноградинкою.

Вихователь: Погляньте на воду. Яка вона? (Прозора, безбарвна).

Вихователь: А тепер , візьміть виноградинку та киньте у стаканчик….Що ви бачите?

(бульбашки обліплюють виноградинку та піднімають її до верху.)

Як гадаєте, що це за бульбашки? (Припущення дiтей). Це повiтря. Що ми з вами довели? (Що у водi може бути  повiтря). А як ви думаєте, чому ж виноградинка піднялась до верху? А

Припущення дітей.

Вихователь: І ми можемо зробити висновок що…. Повітря легше води і з допомогою повітря речі можуть вспливати …А як  на вашу думку, що буде, якщо випити багато газованої води? Чи можна пити газовану воду? Чи корисна вона? А що краще пити?

Вихователь: Молодці дітки. наш перший дослід проведено тепер ми можемо перейти до іншої схеми.

Вихователь: вихователь бере наступну схему(мандарин, стакан води)А як ви думаєте дітки, що буде з мандарином, якщо його покласти у воду?

Припущення дітей.

Дослід №2  Чи є повітря  у речах « з мандарином»

Вихователь: Візьміть мандарин та опустіть його у воду. Як поводить себе фрукт?(діти розказують)А ви знаєте…у мене є ще один мандарин. Йому так жарко, що він скинув свій одяг.(вих. показує дітям почищений мандарин)Він теж хоче плавати. Як ви вважаєте діти. Чи зможе він плавати, як ваші мандарини?(припущення дітей) А давайте подивимось.(спостереження дітей)

Вихователь: Як ви думаєте… чому мандарин потонув, він же легший без скоринки? Припущення дітей. Ми з вами побачили, що повітря може бути в самих різних неочікуваних місцях. А скажіть мені…чи використовують люди якось ці знання у житті?

Діти припускають(повітряні матраси, наплечники, лодки, круги). А давайте з вами трішки пограємо. У мене є ось така цікава гра. ділимось на команди придумуємо назви.

Д.ГРА.  «ПЛАВАЄ, НЕ ПЛАВАЄ»

Вихователь: Молодці діти. А тепер загадка…

Дослід №3 «витіснення води з посудини»

Вихователь: вих-ль бере наступну схему і пропонує дітям завдання.(дітям пропонується вилити воду з ємкості, без допомоги рук).вихователь дає дітям на вибір різні предмети.

Спроби дітей.

Вихователь: добре у нас все вийшло. А як ви думаєте, чому ж занурюючи різні предмети…вода вилилась?(припущення дітей)

Вихователь: Ну що ж відпочили, тепер можна і продовжувати.  Давайте розглянемо наступну схему.(стакан з водою, серветки і фломастери)

Дослід №4 «вода може рухатись вверх»

Вихователь: Беремо серветку, малюємо різними кольорами полоски,опускаємо серветку у воду й спотерігаємо…Діти! Як ви вважаєте? Що відбудеться?

Припущення дітей

Вихователь: І який висновок ми можемо зробити?

Відповіді дітей:(вода може рухатись вверх)

Вихователь: Ви памятаєте , як ми вчора ставили у підфарбовану воду листки капусти? Вже пройшов час і давайте подивимось… що ж вийшло. А чому?

Відповіді дітей

Вихователь: Ось яка у нас вода чарівниця.

Вихователь: Молодці, гарно впорались.

 А як ви думаєте…чи всі рідини  можуть розчинятись у воді?

Відповіді дітей

Вихователь: Ось давайте подивимось…давайте капнемо краплю олії у воду. Як ви думаєте, що буде?(припущення дітей)Капаємо. І тепер ми можемо сказати, що не всі рідини розчиняються у воді. Знаючи так багато про наш навколишній світ і про воду-чарівницю ми з вами можемо спробувати трішки почаклувати. Я, на мить перетворюсь на чаклуна….Затамуйте подих і спостерігайте…

Вихователь робить дослід : «Райдуга з рідин»

Вихователь: Ну що, вам сподобалось? Ну а тепер…. Спробуйте ви…

Діти з вихователем роблять дослід «лава-лампа»

Вихователь: Ось бачите? Як чудово все вийшло. А як ви вважаєте чому сталась така реакція?(відповіді дітей)

Скажіть дітки, про які властивості води ви сьогодні дізнались?

(не всі рідини змішуються з водою )

Вихователь: Ось такий дітки у нас незвіданий та чудесний навколишній світ. Досліджуйте його, пізнавайте  як це роблять дослідники. Навчайтесь, любіть і оберігайте наш світ  і вам відкриються незвідані таємниці.

А наше заняття на сьогодні закінчено. Ви були молодці. Дякую вам за увагу і дякую гостям за присутність.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 вересня 2019
Переглядів
759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку