Конспект індивідуального заняття " Розвесели квітку"

Про матеріал
Конспект індивідуального заняття з дитиною з порушенням слуху 5 р.ж., спрямований на розвиток мовлення дитини. Матеріал містить вправи та завдання на автоматизацію звука [В], постановка звука [К].
Перегляд файлу

Тема: Розвесели квітку.  

(Постановка звука [К]. Автоматизація звука [В] в прямій позиції на матеріалі складів, слів, фрази. Робота над диханням и голосом.)

Мета: продовжувати підготовку артикуляційного апарату до вимови звука [К];  вчити вимові звука [В] в прямій позиції на матеріалі складів, слів, фрази; розвивати мовне дихання, голос, слухове сприймання, зорову пам'ять, формувати стійку увагу; виховувати культуру поведінки під час заняття, цікавість до заняття; коригувати вимову.

Устаткування:  таблички, картинки, іграшки, програма «Видима мова», слуховий апарат.

Словник:

Хід заняття.

І. Організаційна частина.

- Привіт!                                                          (Привіт!)

- Як тебе звати?                                              (Мене звати Стас.)

- Скільки тобі років?                                       (Мені 5 років.)

-  На галявині росла весела Квітка, раптом налетів вітер та зірвав усі пелюсточки. Засумувала Квітка.

 Допоможемо Квіточці, повернути пелюсточки, щоб вона знову стала весела.

- Допоможемо?                           (Так)       

-  Щоб повернути пелюсточки треба виконати завдання.                                          

ІІ. Основна частина.

  1. Робота над диханням.

Треба подмухати, як вітерець.

  • Будемо дмухати.
  • Що будемо робити?                                           (Будемо дмухати.)
  • Роби, як я.

  Виконання вправ:

  •  переривчастий видих -  ф- ф- ф- ф ( «загасимо свічку»)
  •  довгий видих – ф___(з рухами рук)
  •  на довгому видиху – ф___ ( в супроводі рухів)
  • Вдих носом, сказати на одному видиху :
  • в___- рух на звук в
  • в___в___в___в___
  • в___в___в___в________
  • Ти виконав завдання. Візьми пелюстку.
  1. Робота над голосом.
  • Будемо говорити. Що будемо робити?          (Будемо говорити)

(Використання тренажера «Видима мова»)

Темп голосу «Жабка» (Використання тренажера «Видима мова»)

  • Говори  -  тихо – швидко – татата
  • Тихо – повільно – та____та_____та______
  •  Говорити голосно - швидко – ТАТАТА
  •  Голосно-повільно ТА_____ТА_____ТА_____
  • Молодець! Візьми пелюсточку. – Прикріпи.
  1. Артикуляційні вправи.

«Язичок – борець»

Укріплюємо мускулатуру язика. Дорослий сідає перед лицем дитини і пояснює їй прави гри, в якій язичок буде боротися зі стороннім  предметом в роті. Нехай стороннім предметом буде чиста ложечка. Предмет впирається у верхню частину кінчика язика і починається «боротьба». При цьому рот повинен бути достатньо відкритим, щоб було видно язик. Наш «борець» намагається виштовхнути «чужака» зі своєх території.

Викладач намагається побачити вигнуту спинку язика, який рухається до піднебіння. При цьому необхідно добитися того, щоб трохи піднявся корінь язика. Дану вправу слід робити у декілька етапів, які повинні бути розділені у часі. Не перегрузіть мускулатуру язика, інакше потім доведеться довго відпочивати. Задача дорослого — домогтися потрібного положення «борця» у роті малюка — піднятися повинна не лише середина, але і корінь язичка. У наступних уроках потрібно закріпляти положення язика, щоб дитина запам’ятала.

«Млинець»

Вчимося утримувати язик у розслабленому стані.

Рот відкритий. Язичок лежить і «відпочиває» на нижній губі. У такому стані посміхнутися, потім забрати посмішку з лиця. Далі чергуємо і міняємо міміку лиця.

«Мостик»

Вчимося вигинати і утримувати язик дугою до твердого піднебіння, тим самим розвиваємо мускулатуру язика.

Відкрити рот, обперти язичок гострим кінцем у передні нижні зубки і вигнути гіркою. Шпателем допомогти дитині зробити дугоподібний мостик у роті. Друга назва цієї вправи «гірка».

«Самомасаж»

Навчитися розслабляти розпластаний на губі язик.

Посміхнутися, подати язик вперед, привідкрити рот. Язик слабо прижати до нижньої губи. Похлопати язичок губами — на видосі вийде «пя-пя-пя». Дану вправу ще називають так — «наказати неслухняний язичок».

 

«Катання з гірки»

Укріплення м’язів язика. Активізуємо роботу м’якого піднебіння разом з дихальними органами.

На долоньку дорослого або дитини ставиться кулька, зроблена з вати чи паперу. Дитина відкриває рот і робить «мостик». Але наш язичок на мостику ще й «борець», край язика відсувається від передніх зубок, язичок готується до поштовху. Потім вдихаємо і різко видихаємо повітря, так, щоби посунути кульку до долоньки. На «кордоні» входа-вихода активно починають працювати м’язи м’якого піднебіння. Звук «к» повинен «вилетіти» з рота.

Перші звуки «к» будуть «напружені». Якщо чутність букви буде недостатньою, то слід попросити дитину покашляти у процесі виконання таких вправ, як «мостик» і «язичок-борець». Згодом з ходом занять дитина задіює роботу свого мозку і зрозуміє, як йому потрібно активізувати м’язи в роті і буква «к» буде вимовлятися спокійно. Особливу увагу слід звернути на чергування вправ із напруження і розслаблення м’язів. Шановні батьки, не спішіть і не прискорюйте процес. Бережіть м’язи язика дитини від перегрузок і результат обов’язково буде.

  • Ти заробив ще одну пелюстку, візьми.
  • 4. Постановка звука [К].

Робота з профілем. Похожее изображение

 

Опис постановки:

  • положення губ залежить від наступного голосного;
  • кінчик язика опущений, спинка язика піднята і змикається з піднебінням;
  • голосові зв’язки розімкнені;
  • повітря видихається сильним поштовхом.

 

  • Візьми пелюстку.

«ГОЙДАЛКА»

Посміхнутися, відкрити рота Тягнутися язиком
почергово спочатку до верхніх різців, потім до нижніх.
Рот при ць...

«Млинці»

Посміхнутися, відкрити рота. Покласти широкий
язик на нижню губу. Утримувати в спокійному положені на
рахунок до...

 

«ЧАШЕЧКА»

Рот широко відкрити. Широкий язик підняти
угору та загорнути кінчик язика до верхніх зубів, але
не торкатися їх...

  1. Автоматизація звука  [В].

                      Картинки по запросу профілі звуків В-Ф українською мовою

Опис профіля.

  • Послухай і повтори  ввввввв…..

ва         во     ву      ве           ві        ви

Пелюстка.

  1. Скажи самостійно.

вата      вовк          весна                 вівця              вухо         вила 

 

  1. Гра «Відгадай»
  • У мене є чарівний мішечок. Ти повинен дістати предмет і назвати його, правильно вимовляти [В].

     Дитина достає тваринок з чарівного мішечка і називає їх.

  •  Назви тварин. Стеж за вимовою звука «в».

Свиня, корова, вівця.

  • Що ми робили?                                 (Ми грали)
  1. Гра «Послухай, хто говорить?»                          

Використання тренажеру «Видима мова»

  • Хто говорить?                                (Це свиня. Свиня хрокає.

                                                     Це корова. Корова мукає.                                                                     

                                                     Це вівця.   Вівця бекає.)

Дитина уважно слухає голоси тварин та називає їх, правильно вимовляє звук «в».

ІІІ. Підсумок заняття.

  • Що у нас вийшло?                                (Квітка)
  • Що робить квітка?                                (радіє, посміхається)
  • Ти розвеселив квітку?                            (Так)
  • Молодець! Пока!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сійчук Яна Борисівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
26 квітня 2019
Переглядів
447
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку