Конспект інтелектуальної гри «Розумники і Розумниці»
для дітей старшої групи
Мета: розвивати здатність до пошуку і вирішення завдань в умовах конкурсу.
Завдання:
Матеріал: дидактичний матеріал для завдань, мінусовка з гри «Що? Де? Коли?», комп’ютер, олівці, чорний ящик, емблеми на кожну команду, фішки, протокол для журі, загадки, фарба, 5 ключів, 2 монетки, грамоти, призи.
Хід заняття:
Організаційний момент:
Друзі, сьогодні у нас з вами незвична гра. Вона для вас нова, але я думаю, що вона вам сподобається. Адже ви у нас вже дорослі, розумні, кмітливі, винахідливі. А ця гра саме для таких. Це гра-вікторина, гра-змагання. Команда за правильну відповідь або виконане завдання отримує фішку(що дає можливість оцінити успіхи кожної команди). Відбувається 5турів. Перемагає той, хто набере більшу кількість фішків.
(звучать фанфари, під музику діти входять у зал, встають у півколо).
Вихователь: Ми привітаємо вас на грі «Розумники і розумниці»
Вихователь: У грі беруть участь дві команди: «Чомусики» і «Пізнайки».
Девіз:
Ми «Чомусики» маленькі,
Ми допитливі й гарненькі,
Хочемо усе ми знати
І розумними зростати.
Діти: «Пізнайко»
Девіз:
Пізнайки всі розумні
Не дивлячись, що шумні
До перемоги йдуть завжди,
Досягаючи мети.
Вихователь: Прошу учасників зайняти свої місця за столами. Діти покажуть які вони уважні, кмітливі й ерудовані. З’ясувати це нам допоможе наше жюрі.
А щоб змагання було чесним,
Представимо журі почесне.
Погляньмо разом з вами друзі,
Хто буде в цім почеснім крузі.
(Вихователь представляє членів журі).
Журі буде оцінювати ваші завдання, треба уважно слухати, правильно і швидко виконувати його. А у кожній команді своє завдання. Якщо завдання виконується правильно, хурі оцінюють фішками, та зазначають у протоколі.
Вихователь: Учасники готові? Починаємо. Яка гра без розминки.
Розминка для розуму «Скажи навпаки»
1. Високий – низький 7. Солодкий - кислий
2. Тонкий – товстий 8. Холодний - теплий
3. Великий – малий 9. Добрий - злий
4. Широкий – вузький 10. Мокрий - сухий
5. М’який – твердий 11. Радісний - сумний
6. Білий - чорний 12. Брехливий – правдивий
Вихователь: Молодці, ви відповіли на всі питання. І так гра починається.
Малята подивіться, яка книга, а що це за конвертик з заду на книзі. Дістає, а на нім напис:«Щоб відкрити книгу треба дістати ключик, а на ньому № сторінки, на якій розташовано завдання для вас».
Але де нам взяти ключики? У мене їх нема.
(Звучить музика. На парасольці «прилітає» Мері Поппінс.)
МЕРІ ПОППІНС:
У казку я відкрию двері
Усі упізнали Поппінс Мері?
І для дорослих і дітей Я завжди повна ідей!
Щоб могли Ви розвиватися
З будь-якою трудністю справлятися
До Вас на допомогу я поспішаю
І в країну знань запрошую!
У мене є ключики від книги знань, я їх вам вручаю і секрет свій відкриваю: тепер ви самі зможете відкрити любу сторінку і покращити свої знання. Доброго вам шляху!
Вихователь: А хто ж першим витягне ключик ?
Мері Поппінс-
Я допоможу вибрати того хто першим витягне ключик. У мене є дві монети на одній написана 1, а на другій 2. Хто витягне монету І той і буде першим, а кому дістанеться 2 той, буде другим.
Вихователь: Спасибі тобі Мері Поппінс за допомогу.
І так перша команда … витягає ключик. Попався ключик з цифрою 1
І тур - завдання на кмітливість
І-команда
ІІ-команда
1.Що буває різнокольоровим?
2.Що роблять із муки?
3. Що можна розлити?
4. Хто будує будинки?
5. В яку пору року треба лижі?
6. Хто літає в космос?
За кожне правильне питання команди отримують фішки. Вихователь: Ви молодці малята відповіли на всі питання А ми продовжуємо нашу гру.
Наступний ключик витягає команда…
Ключик з цифрою 2. Відкриваємо другу сторінку.
ІІ тур - «Склади казку». Хто швидко складе і правильно назве казку. По 2 казки на команду.
Журі оцінюють завдання.
(Поки учасники складають казки, оголошується конкурс загадок для уболівальників)
Наступний ключик витягає команда…
Ключик з цифрою 5. Відкриваємо п’яту сторінку.
ІІІ тур – «Математичний». В цьому турнірі 2 завдання. Д\г «Назви сусідів», «Порахуй скільки?». На кожного учасника.
А наші журі оцінює наших гравців. Команда, яка виконає першим і правильно, отримує на 1фішку більше.
А доки наші гравці виконують завдання, ми пограємо з уболівальниками.
Гра «Хто знає, нехай далі називає»
Мері Поппінс
Фізкультхвилинка:
У понеділок – я купався
А у вівторок – малював
У середу – довго умивався,
А четвер – у футбол грав
У п’ятницю – я стрибав, бігав,
Довго, довго танцював,
А в суботу і неділю цілий день відпочивав (плескають).
ІУ тур – Конкурс капітанів (мінус з програми Що? Де? Коли?)
Чорний ящик:
Вихователь: Загадка для І команди:
Дерев’яний та довгенький,
Маю носик я гостренький
На білому слід лишаю,
Усіх діток потішаю. (Олівець)
Загадка для ІІ команди:
Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда!
Що ще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати. (Фарби)
Журі оцінюють капітанів.
Вихователь: Гра наша продовжується. І останній ключик витягує команда… Ключик з цифрою 8. Відкриваємо восьму сторінку.
У тур – Д/г «Що зайве?» на кожного учасника.
Журі оцінюють учасників і підводять результати гри по командам в цілому.
Слово нашому журі.(Журі оголошує результати гри-змагання, проводить нагородження).
Вихователь:
Усі ви заслужили повагу
Найпочесніші ви тут
Від нас прийміть вітання.
Мері Поппінс:
В нашій сьогоднішній грі «Розумники і розумниці» брали участь:
називає всіх дітей по прізвищах і іменах, діти роблять круг шани.
Удачі вам малята і нових перемог! До зустрічі!