Конспект інтелектуальної гри «Розумники і Розумниці»

Про матеріал
Гра дарує щохвилинну радість, задовольняє актуальні невідкладні потреби, а ще – спрямована в майбутнє, бо під час гри у дітей формуються чи закріплюються властивості, вміння, здібності, необхідні їм для виконання соціальних, професійних, творчих функцій у майбутньому. І скрізь, де є гра, панує здоров’я, радість дитячого життя.
Перегляд файлу

Конспект інтелектуальної гри «Розумники і Розумниці»

                      для дітей старшої групи

Мета: розвивати здатність до пошуку і вирішення завдань в умовах конкурсу.

Завдання:

  • сприяти закріпленню отриманих знань і умінь;
  • підтримувати інтерес до інтелектуальної діяльності, бажання грати в ігри з математичним змістом;
  • проявляти наполегливість, вміння точно слідувати інструкції, цілеспрямованість, взаємодопомога, винахідливість і кмітливість;
  • стимулювати до самостійного пошуку необхідної інформації, вирішення проблемних ситуацій;
  • викликати у дітей почуття радості, задоволення від ігор розвиваючого характеру;
  • активізувати творчу уяву, фантазію, розвивати логічне мислення, зорову увагу.

Матеріал: дидактичний матеріал для завдань, мінусовка з гри «Що? Де? Коли?», комп’ютер, олівці, чорний ящик, емблеми на кожну команду, фішки, протокол для журі, загадки, фарба, 5 ключів, 2 монетки, грамоти, призи.

Хід заняття:

Організаційний момент:

Друзі, сьогодні у нас з вами незвична гра. Вона для вас нова, але я думаю, що вона вам сподобається. Адже ви у нас  вже  дорослі, розумні, кмітливі, винахідливі. А ця гра саме для таких. Це гра-вікторина, гра-змагання.  Команда за правильну відповідь або виконане завдання отримує фішку(що дає можливість оцінити успіхи кожної команди). Відбувається 5турів. Перемагає той, хто набере більшу кількість фішків. 

(звучать фанфари, під музику діти входять у зал, встають у півколо).

Вихователь: Ми привітаємо вас на грі «Розумники і розумниці»

Вихователь: У грі беруть участь дві команди: «Чомусики» і «Пізнайки».

Девіз:

Ми «Чомусики» маленькі,

Ми допитливі й гарненькі,

Хочемо усе ми знати

І розумними зростати.

Діти: «Пізнайко»

Девіз:

Пізнайки всі розумні

Не дивлячись, що шумні

До перемоги йдуть завжди,

Досягаючи мети.

Вихователь: Прошу учасників зайняти свої місця за столами. Діти покажуть які вони уважні, кмітливі й ерудовані. З’ясувати це нам допоможе наше жюрі.

А щоб змагання було чесним,

Представимо журі почесне.

Погляньмо разом з вами друзі,

Хто буде в цім почеснім крузі.

(Вихователь представляє членів журі).

Журі буде оцінювати ваші завдання, треба уважно слухати, правильно і швидко виконувати його. А у кожній команді своє завдання. Якщо завдання виконується правильно, хурі оцінюють фішками, та зазначають у протоколі.

Вихователь: Учасники готові? Починаємо.  Яка гра без розминки.

Розминка для розуму «Скажи навпаки»

1. Високий – низький          7. Солодкий - кислий

2. Тонкий – товстий             8. Холодний - теплий

3. Великий – малий              9. Добрий - злий

4. Широкий – вузький        10. Мокрий - сухий

5. М’який – твердий            11. Радісний - сумний

6. Білий - чорний                 12. Брехливий – правдивий

Вихователь: Молодці, ви відповіли на всі питання. І так гра починається.

Малята подивіться, яка книга, а що це за конвертик з заду на книзі. Дістає, а на нім напис:«Щоб відкрити книгу треба дістати ключик, а на ньому № сторінки, на якій розташовано завдання для вас».

Але де нам взяти ключики? У мене їх нема.

(Звучить музика. На парасольці «прилітає» Мері Поппінс.)

МЕРІ  ПОППІНС:

У казку я відкрию двері

 Усі упізнали Поппінс Мері?

І для дорослих і дітей Я завжди повна ідей!

Щоб могли Ви розвиватися

З будь-якою трудністю справлятися

До Вас на допомогу я поспішаю

І в країну знань запрошую!

У мене є ключики від книги знань, я їх вам вручаю і секрет свій відкриваю: тепер ви самі зможете відкрити любу сторінку і покращити свої знання. Доброго вам шляху!

Вихователь: А хто ж першим витягне ключик ?

Мері  Поппінс-

Я допоможу вибрати того хто першим витягне ключик. У мене є дві монети на одній написана 1, а на другій 2. Хто витягне монету І той  і буде першим, а кому дістанеться 2 той, буде другим.

Вихователь: Спасибі тобі Мері Поппінс за допомогу.

І так перша команда … витягає ключик. Попався ключик з цифрою 1

І тур - завдання на кмітливість

І-команда

  1. Що можна купити?
  2. Чим можна уколотися?
  3. Що можна відкрити?
  4. Чому камінь тоне?
  5. Що може бути зеленим?
  6.  Із чого з’являється курча?

 

ІІ-команда

1.Що буває різнокольоровим?

2.Що роблять із муки?

3. Що можна розлити?

4. Хто будує будинки?

5. В яку пору року треба лижі?

6. Хто літає в космос?

За кожне правильне питання команди отримують фішки. Вихователь: Ви молодці малята відповіли на всі питання А ми продовжуємо нашу гру.

Наступний ключик витягає команда…

Ключик з цифрою 2. Відкриваємо другу сторінку.

ІІ тур - «Склади казку». Хто швидко складе і правильно назве казку.  По 2 казки на команду.

Журі  оцінюють завдання.

(Поки учасники складають казки, оголошується конкурс загадок для уболівальників)

Наступний ключик витягає команда…

Ключик з цифрою 5. Відкриваємо п’яту сторінку.

ІІІ тур – «Математичний». В цьому турнірі 2 завдання. Д\г «Назви сусідів», «Порахуй скільки?». На кожного учасника.

А наші журі оцінює наших гравців. Команда, яка виконає першим і правильно, отримує на 1фішку більше.

А доки наші гравці виконують завдання, ми пограємо з уболівальниками.

Гра «Хто знає, нехай далі називає»

  • Зима, а за нею що?
  • Весна, а за нею що?
  • Середа, а за нею що?
  • Який день буде завтра, якщо вчора був понеділок?
  • Який день був позавчора, якщо сьогодні середа?
  • Скільки днів у тижні?
  • Скільки місяців у році?

Мері Поппінс

Фізкультхвилинка:

У понеділок – я купався

А у вівторок – малював

У середу – довго умивався,

А четвер – у футбол грав

У п’ятницю – я стрибав, бігав,

Довго, довго танцював,

А в суботу і неділю цілий день відпочивав (плескають).

ІУ тур – Конкурс капітанів (мінус з програми Що? Де? Коли?)

Чорний ящик:

Вихователь:   Загадка для І команди:

Дерев’яний та довгенький,

Маю носик я гостренький

На білому слід лишаю,

Усіх діток потішаю.  (Олівець)

Загадка для ІІ команди:

Пензлик, аркуш та вода…

Де ж малюнок? От біда!

Що ще забув я взяти,

Щоб пейзаж намалювати.  (Фарби)

Журі оцінюють капітанів.

Вихователь: Гра наша продовжується. І останній ключик витягує команда…  Ключик з цифрою 8. Відкриваємо восьму сторінку.

У тур – Д/г «Що зайве?» на кожного учасника.

Журі оцінюють учасників і підводять результати гри по командам в цілому.

Слово нашому журі.(Журі оголошує результати гри-змагання, проводить нагородження).

Вихователь:

Усі ви заслужили повагу

Найпочесніші ви тут

Від нас прийміть вітання.

Мері Поппінс:

В нашій сьогоднішній грі «Розумники і розумниці» брали участь:

називає всіх дітей по прізвищах і іменах, діти роблять круг шани.

Удачі вам малята і нових  перемог! До  зустрічі! 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дeнисова Людмила Eдуардівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 квітня 2019
Переглядів
2542
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку