Урок інноваційний. Представлено на обласному етапі Всеукраїнського конкурсу "На кращий інноваційний урок", де посів 2 місце. На уроці вчитель виконує роль координатора, помічника. Приділяється багато уваги самостійності, творчості учнів. Такі уроки дуже подобаються учням, особливо початкової школи. Проводила такі уроки і в інклюзивних класах. Структуру можна використовувати для будь якої теми. Можна, за бажанням, переглянути відео.
План-конспект уроку з фізичної культури.
Вчитель: Матвіїшина Т.Д.
Клас учнів: 3-А.
Тема уроку: «Вправи для опанування навичками володіння м’ячем».
Педагогічні завдання теми:
1. Формування елементарних знань, умінь, навичок дотримання режиму дня, правил техніки безпеки, особистої гігієни, загартування організму, ведення здорового способу життя та підвищення працездатності;
2. Формування умінь і навичок у використанні вправ для запобігання порушень постави; формування усвідомленої індивідуальної установки на необхідність розвивати свої фізичні якості та рухові здібності; творчий підхід до застосування рухових дій в різних умовах.
3. Здатність до оперування знаннями про рухову активність, розширення рухового досвіду з метою розвитку фізичних якостей і природних здібностей відповідно до вікових особливостей.
Місце проведення уроку: спортивна зала ЗЗОШ «ОСНОВА»
Інвентар і обладнання:
Музичний супровід
Картки для розподілу на групи;
Наочні картки;
Баскетбольні м’ячі на кількість учнів класу;
Фішки
Гімнастичні лави
М’ячі для великого тенісу
№№ 32-36
№№ |
Назва структурного компоненту уроку |
Опис рухового завдання учням. Принцип. Метод. Вимога. ПЗ.
|
Хвилини. ЧСС (уд/хв) |
1 |
Вступна частина |
||
1.1 |
Оргмомент |
На підлозі в колі лежать картки зображенням донизу. Учні сідають в коло біля карток. Обговорення домашнього завдання: порахувати час, який учні витрачають на активні рухові дії. За картками учні утворюють 4 групи та зіймають місце в залі. Кожна група виконує завдання щодо дотримання техніки безпеки (ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ; ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ) |
2-3 хв 70-80 уд/хв |
1.2 |
Вправи для розвитку координації рухів |
Із запропонованого вихідного положення виконати вправу. Принцип спрямованості на гармонійний розвиток. Метод продуктивно-практичний. Вимога забезпечення диференційованого підходу до учнів з урахуванням стану їхнього здоров’я, статі, рівня фізичного розвитку та підготовленості. ПЗ.Формування практичних навичок для самостійних занять фізичними вправами та активного відпочинку. |
1-2 хв 90 -100уд/хв |
2 |
Підготовча частина |
||
2.1 |
Роби як я!
|
Вчитель називає вихідне положення або групу м’язів, для яких виконуються вправи. Учні по черзі виконують роль вчителя та демонструють враву. Темп виконання в кожній групі – індивідуально. Принцип опори на позитивні якості учня. Метод перемінної вправи. Вимога. забезпечення диференційованого підходу до учнів з урахуванням стану їхнього здоров’я, статі, рівня фізичного розвитку та підготовленості ПЗ. Формування практичних навичок для самостійних занять фізичними вправами та активного відпочинку. |
До 5 хв 120-140 уд/хв |
3 |
ОСНОВНА ЧАСТИНА |
||
3.1 |
Вчимося навчаючи: координаційні та швидкісні вправи ігрового змісту
|
Виконання вправ на основі фітнес-ситеми «Дитячі ігри Роландса Радивіла» за «коловим тренуванням». Кожна група отримує завдання: А) різновиди передач м’яча; Б) різновиди ведень м’яча; В) цікавинки Вправи виконувати декілька разів поступово ускладнюючи або змінюючи завдання (варінти вправ на картках), одноосібно та в группах. Кожна група обирає лідера, який залишається на «станції» та пропонує виконати певні завдання. Кожна група удосконалює завдання попередньої групи. Принцип спрямованості на гармонійнийй розвиток. Метод продуктивно-практичний. Вимога забезпечення диференційованого підходу до учнів з урахуванням стану їхнього здоров’я, статі, рівня фізичного розвитку та підготовленості. ПЗ.Формування практичних навичок для самостійних занять фізичними вправами та активного відпочинку. |
20 хв До 160 уд/хв |
3.2 |
Граємося – розвиваємося: Вправи ігрового напряму для розвитку швидкісно-силових якостей |
Ігри за системою навчання Роландаса Радвіла:
Принцип забезпечення радості від успіхів у навчанні Метод – ігровий/змагальний ПЗ: Активності та самостійності. |
5 хв До 180 уд/хв |
4 |
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА |
||
4.1 |
Релакс
|
Всі учні утворюють коло. Вправи на відновлення дихання. Стретчинг Принцип. ККД Метод. продуктивно-практичний, узагальненого впливу Вимога забезпечення диференційованого підходу до учнів з урахуванням стану їх-нього здоров’я, статі, рівня фізичного розвитку та підготовленості ПЗ: Формування загальних уявлень про фізичну культуру, її значення в житті людини, збереження та зміцнення здоров’я, фізичного розвитку |
2-3 хв 120-140 уд/хв |
4.2 |
Оргмомент |
Підбиття підсумків. Що сподобалось? Оцінка учнів лідерами. |
1 хв 80-100 уд/хв |