Конспект уроку з фізичної культури для 3 класу на тему: «Баскетбол»

Про матеріал
Формувати свідоме ставлення до занять фізичною культурою і спортом та сприяти зміцненню здоров'я учнів засобами баскетболу. Закріпити техніку тримання та ловіння м'яча. Навчити техніки передачі м'яча двома руками від грудей.
Перегляд файлу

План – конспект

уроку з фізичної культури

в 3 класі

Тема: Баскетбол

Мета уроку:

  • Формувати свідоме ставлення до занять фізичною культурою і спортом та сприяти зміцненню здоровя учнів засобами баскетболу.

 

Завдання уроку:

  1. Закріпити техніку тримання та ловіння м’яча.
  2. Навчити  техніки передачі м’яча двома руками від грудей;
  3. Розвивати рухові навички під час виконання вправ з дитячим ігровим парашутом.
  4. Сприяти розвитку швидкості, спритності, координації рухів під час рухливих ігор.
  5. Виховувати відчуття колективізму, моральних та вольових якостей.

 

Обладнання та інвентар: баскетбольні м’ячі 20, фішки, 2 волейбольні м’ячі, секундомір, тенісні м’ячі, кеглі, плакати із зображеннями, ігровий дитячий парашут, малий м’яч, свисток,

Дата проведення:   

Тип уроку: засвоєння нових знань

Місце проведення: спортивний зал

 

 

 

 

 

 

 

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина 13 хв.

 

1. Організований вхід до залу.

2.  Шикування, привітання, повідомлення теми та завдань уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О

П

С

 

Фронтальний метод. Шикування в одну шеренгу.  Учні, звільнені від занять через хворобу, залучаються до співпраці з учителем, як помічники.

Нагадати правила техніки безпеки і поведінки на уроці.

Опитування учнів про самопочуття.

Вимірювання ЧСС.

Звернути увагу на дихання, потовиділення.

Норма не більше 15 ударів за 10с. Учням, пульс яких перевищує норму, одягнути спеціальні футболки  для того, щоб під час уроку звертати на їх більшу увагу.

30с.

2хв.

 

 

 

 

 

 

 

3. Організуючі та стройові вправи:

 - ліво-РУЧ;

 - право-РУЧ;

 - кру-ГОМ;

30с.

 

 

Стежити за чітким виконанням команд, прямою поставою.

 

Повороти виконувати на п’яті та носку, руки вздовж тулуба.

4. Ходьба:

  • ходьба на носках, руки догори;

 

  • на п’ятках, руки за голову;

 

  • на зовнішній стороні ступні, руки на пояс;
  • на внутрішній стороні ступні;
  • перекати  з п’ятки на носок;
  • в повному присіді.

2хв.

10-12м

 

10-12м

 

10-12м

 

10-12м

10-12м

10-12м

 

10-12м

 

10-12м

 

10-12м

 

10-12м10-12м

10-12м

 

Дистанція 1,5м.

Слідкувати за осанкою. Руки догори.

 

Лікті розвести в сторони, спина рівна.

Спину тримати рівно.

 

 

Спину тримати рівно.

 

 

Руки на поясі.

Дотримуватися дистанції та правильної постави, руки в сторони.

5. Біг.

 

  1. Звичайний біг.
  2. Приставним кроком правим (лівим)боком.

По діагоналі:

  1. З високим підніманням стегна;
  2. Із закиданням гомілки.
  3. Крок-срибок;
  4. Біг із прискоренням.

 

Перешикування з колони по одному в коло в русі.

3 хв.

 

10-12м

 

 

 

 

 

У повільному темпі, дистанція 1,5м. під музичний супровід.

Дотримуватися дистанції

Дотримуватися дистанції та слідкувати за рухом повороту  голови ліворуч.

Колінами торкатися рук

Руки прямі, дотримуватись дистанції

Ноги не згинати

Дихання повільне, дотримуватись дистанції та рівняння

Кожен учень зупиняється біля свого кольору дитячого парашута.

6. Комплекс загально-розвиваючих  вправ з дитячим парашутом:

 

 

1. В.П. - Стоячи правим боком до парашута; стійка, права рука хватом за петельку парашута в сторону, ліва рука на поясі.

- Ходьба з високим підніманням стегна.

- Те ж, стоячи лівим боком до парашута.

 

 

2. В.П. - Стоячи правим боком до парашута; стійка, права рука хватом за петельку парашута, ліва рука - в сторону. 

- біг по колу в повільному темпі.

- Те ж, стоячи лівим боком до парашута.

 

 

3.  В. П. - Стоячи правим боком до парашута; стійка, права рука хватом за петельку парашута, ліва рука в сторону.

1- напів-присід на правій, ліва вперед;

2 – В.П;

3 - присід на правій, ліва вперед ;

4 - В.П.

 

 

4. В.П. - Стійка обличчям до парашута; стійка, руки хватом за петельку або за тканину парашута знизу.

1 - мах правою ногою назад;

2 - В.П.;

3 - мах лівою ногою назад;

4 - В.П.

 

 

5. Рухлива гра «Яблучко по блюдечку»

 

 

 

 

 

 

6. Рухлива гра «Зміна варти»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв.

 

 

 

 

10-12 м.

 

 

 

 

 

 

 

10-12 м.

 

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10-12 м.

 

 

 

 

 

 

 

10-12 м.

 

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

Нагадати правила техніки безпеки з дитячим парашутом.

Фронтальний метод. Під музичний супровід. Темп  повільний.

 

Рух рук міняти, у міру засвоєння вправи.

 

 

 

 

 

 

 

 

Слідкувати за правильним виконанням вправи. Притримувати парашут.

 

 

 

 

 

 

Дихання рівномірне.

Притримувати парашут.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рухи виконувати прямими руками, дивитися на парашут.

 

 

 

 

 

 

 

 

Команда об’єднується, натягує парашут, потім починає плавно похитувати парашут, намагаючись з одного боку допомогти м’ячику котитися по парашуту уздовж краю, з іншого боку – стежачи за тим, щоб м’яч не впав з парашута.

 

Стоїмо в колі, тримаємо парашут. Вчитель називає колір «синій». Всі разом високо піднімаємо парашут. Діти, які тримаються за сегмент синього кольору повинні пробігти під ним і помінятися місцями. Попередити, що бігти треба обережно, щоб не зіткнутися головами з іншою дитиною.

7. Шикування в шеренгу

30с.

 

 

Вимірювання ЧСС за 10с.

Звернути увагу на учнів,  колір обличчя, потовиділення.

Основна частина 22 хв.

1. Підведення дітей до наочності

Перешикування з шеренги у дві колони по одному

1 хв.

 

 

 

Інструктаж з техніки безпеки під час праці з м’ячем.

2. Повторення стійки баскетболіста(з м’ячем в руках)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра на увагу «Стійка баскетболіста»

30с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30с.

 

 

 

 

Ноги на ширині плечей, вага тіла розподіляється рівномірно на обидві ноги, руки підведені від підлоги на 30-40 см., коліна напівзігнуті, тулуб злегка нахилений вперед так, щоб вісь плеча, коліна і стопи знаходилося на одній лінії, руки зігнуті в ліктях.

Фронтальний метод

Біг по залу у вільному напряму, за свистком стати в стійку баскетболіста(потрійна угроза)

3. Тримання м’яча 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра на увагу «Підніми м’яч»

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30с.

 

 

Підвести дітей до наочності. 

М'яч лежить на підлозі перед гравцем, покласти руки, розставивши пальці, на м'яч, підняти його, прийнявши стійку баскетболіста.

Фронтальний метод

Біг по залу у вільному напряму, за свистком стати та підняти м’яч догори як найвище.

4. Ловіння м’яча

1). В. п. - основна стійка ноги нарізно, м'яч в правій руці.

1- Перекидання м'яча на ліву руку.

2 - В. п.

2). В. п. – основна стійка ноги нарізно, м'яч в руках.

1 - кругові обертання в праву сторону навколо тулуба.

2 – зміна напряму руху м'яча .

3). В. п. - широка стійка, м'яч в руках.

- пере катання м'яча по повітрю, вісімкою через ноги.

4). Підкидання м'яча вгору, виконання кількох ударів в долоні, ловля м'яча.

5). Підкидання м'яча вгору у русі, ловля м’яча.

6). Підкидання м'яча вгору у русі, зупинка в стійці баскетболіста.

4хв.

 

 

30с.

 

 

 

 

 

 

30с.

 

 

 

 

 

 

 

30с.

 

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

1 хв.

 

 

30с.

 

 

Підвести дітей до наочності. 

Виконують його однією або двома руками, на різній висоті (вище голови, на рівні грудей, пояса й нижче) і у різних умовах (на місці, у русі, у стрибку).

 

 

 

 

 

 

Виконувати у вільному напрямку

5. Передача м’яча двома руками від грудей  в парах

1. Розповідь

2. Показ

3. Практична дія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шикування в шеренгу

8 хв.

 

 

 

 

 

 

Підвести дітей до наочності. 

Слідкувати за вірною технікою передачі м’яча

Повторити техніку безпеки під час передачі м’яча!

Передача виконується так: невеликими коло образними рухами рук уперед-вниз і на себе (робиться замах) при одночасному згинанні ніг у колінах, вага тіла рівномірно розподіляється на обидві ноги. Потім, повністю розгинаючи ноги одночасно випрямляються руки вперед і передача закінчується захлесним рухом кистей. Вага тіла у цей момент переноситься на попереду стоячу ногу. Після передачі руки розслаблено опускаються вниз, гравець випрямляється і приймає стійку баскетболіста без м’яча. E:\передача цветное.jpg

6. Виконання естафет

  • "Човниковий біг з м'ячем".

Учні діляться на команди, в кожній команді по баскетбольному м'ячу. Гравці з м'ячем виконує човниковий біг до відміток і передають м'яч наступному гравцеві. Виграє команда яка першою закінчила естафету.

  • «Садіння картоплі»

За сигналом учасник з кожної команди несе тенісні м’ячі (картоплю), кладе в фішку і повертається, щоб передати естафету. Наступний учасник забирає м’ячі. Естафета триває. Виграє та команда яка швидше виконає естафету.

  • «Лабіринт»

Учасники, тримаючи м’яч між колінами, проходять «зигзагом» між кеглями. Назад повертаються бігом із м’ячем у руках по прямій лінії.

5 хв

 

 

Необхідно звернути увагу на те, щоб учні не ловили м'яч, виконуючи ведення.

 

 

 

 

 

 

 

 

Дотримуватись правил техніки безпеки

 

 

 

 

 

 

 

 

Виграє команда, яка дотримувалась правил техніки безпеки, практично без помилок виконувала завдання, працювала згуртовано та виграла більшу кількість естафет.

7. Гра «Передав-присядь!»

 

Мета:

1. Удосконалювати техніку передач м'яча двома руками від грудей.

2. Сприяти розвитку спритності, швидкості.

2 хв.

 

 

2р.

 

 

Груповий метод. Умови гри:

Гравці розподіляються на чотири рівні за кількістю команди і стають у колони по одному за накресленою лінією паралельно одна другій. Кожна команда вибирає капітана, який стає навпроти своєї команди на відстані 3-5 метрів. У капітанів у руках по м’ячу.

Хід гри. За сигналом керівника капітани одночасно передають м'яч,

двома руками від грудей, першому гравцеві своєї команди. Гравець, отримавши м'яч, повертає його капітану і швидко присідає. Капітан передає м’яч наступному в колоні, і так до останнього гравця. Отримавши м'яч від останнього гравця, капітан піднімає його над

головою, а вся команда швидко встає (рис. 32).

Виграє команда, яка першою закінчить виконувати передачі і встане.

Заключна частина 5 хв.

1. Шикування в шеренгу.

 

2. Гра на увагу «Повтори рух»

 

2. Вимірювання пульсу за 15с. та визначити середній показник ЧСС у класі.

 

3. Підбиття підсумків уроку.

 

4. Домашнє завдання

 

5. Організований вихід із залу.

1хв.

 

1хв.

 

 

30с.

 

 

 

1хв.

 

 

1хв.

 

Фронтальний метод.

 

 

 

Звернути увагу на учнів, пульс яких перевищує норму на початку уроку.

 

 

Визначаються найактивніші учні на уроці. Нагороджуються наліпками

Комплекс ранкової гімнастики

 

 

 

docx
Додано
1 лютого 2018
Переглядів
9788
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку