інтегрована організована діяльність з пріоритетом пізнавального, мовленнєвого, художньо-естетичного, логічного розвитку для дітей молодшого дошкільного віку
на тему: «Диво-дивне, дивина – по землі іде весна»
КОНСПЕКТ
інтегрованої організованої діяльності з пріоритетом пізнавального, мовленнєвого, художньо-естетичного, логічного розвитку для дітей молодшого дошкільного віку
на тему:
«Диво-дивне, дивина – по землі іде весна»
Програмові завдання: закріпити знання дітей про весну, про зміни які відбулися в природі з приходом весни, її ознаки; формувати мовленнєву компетентність, культуру мовленнєвого спілкування; вправляти в умінні відповідати на запитання, підтримувати діалог, переказувати оповідання; збагачувати словниковий запас за темою, активізувати в мовленні слова-дії, слова-ознаки; формувати навички словоутворення іменників, використовуючи пестливі суфікси. Розвивати словесно-логічне мислення, творчу уяву, комунікативні здібності, дрібну моторику; викликати позитивні емоції під час створення спільного колективного панно по темі. Виховувати у дітей спостережливість, уважність, емоційне ставлення до явищ природи навесні, інтерес до художніх творів, товариськість, почуття дружби і взаємодопомоги.
Хід заняття
Залишайте звичні справи
Та ідіть на заняття – і чудове, і цікаве,
Що розкаже вам чимало.
В різні боки поверніться,
Одне одному всміхніться.
Діти, яка зараз пора року? За якими ознаками ми дізналися, що зараз весна?
Малята, а якими гарними словами ми можемо сказати про весну?
Д/гра «Яка весна?»
А щось у нас у групі не зовсім весело і сонечко не заглянуло до нас у віконечко. Давайте погукаємо його чудовою закличкою. Читання заклички.
Вийди, вийди, сонечко, На дідове полечко, На бабине зіллячко, На наше подвір’ячко. На весняні квіточки, На маленькі діточки. Там вони граються, Тебе дожидаються.
Над вікном з’являється макет сонця.
Ось і завітало сонце до нас у групу. І відразу стало тепло, сонячно і радісно.
І під лагідними сонячними промінцями пропоную вирушити в уявну подорож до весняного лісу.
Ейдетика: розвиток асоціативного мислення.
Діти, про що чи про кого ви подумали, коли я вам сказала, що вирушимо до лісу?
Отже, закрийте оченята і уявіть, як ми потрапляємо до весняного лісу.
Звучить музика лісу
Ось ми і потрапили до лісу. Сідайте зручно і послухайте оповідання В. О. Сухомлинського «Все в лісі співає».
Весною ми пішли до лісу. Зійшло сонце, подихнув легенький вітерець, і всі дерева в лісі заспівали. Кожне співало свою пісню. Береза співала ніжну пісню. Слухаючи цю пісню, хотілось підійти до білокорої красуні й обняти її. Дуб співав мужню пісню. Коли ми слухали пісню дуба, нам хотілось бути сильними, відважними. Верба, що схилилась над ставком, співала задумливу пісню. Прислухаючись до пісні верби, ми подумали, що прийде осінь і листячко з дерев осиплеться. Горобина співала тривожну пісню. Від цієї пісні до нас прилинула думка про темну ніч і бурхливу грозу, від якої гнеться тонка горобина, немов шукаючи захисту. Ось які пісні почули ми в лісі.
Діти, давайте лагідно назвемо дерева за їхні такі чудові пісні.
Д/гра «Назви лагідно»
Читання віршів: С. Пушик «Веселики – журавлі», П.Воронько «Облітав журавель».
Давайте подивимось, що ж наші журавлики вам принесли.
Діти розглядають набір: дерево, сонечко, травичка, квіточки, пташки.
Журавлики хочуть, щоб ви виклали картину про весну. Я вам буду розповідати, що зображено на картині, а ви знаходите елемент картини і викладаєте його на аркуші паперу.
Настала весна. Сонечко високо піднялось в небі і пригріло землю. Зазеленіла молода травичка. Дерева прокинулись від зимового сну. На деревах з’явилися листочки. Зацвіли різнокольорові весняні квіти. Із теплих країв повернулися птахи.
Розгляньте картини які у вас вийшли.
Складіть розповідь за своєю картиною.
Діти складають розповіді.
Скоро вже закінчиться весна. І на зміну їй прийде не менш прекрасна пора року літо. А тому пропоную вам перейти до нашої художньої майстерні і створити разом велику красиву картину на згадку про весну.
Діти створюють спільний колаж.
Підсумок заняття.