Семінар-практикум для педагогів та помічників вихователів за темою: «Гармонійна взаємодія з батьками: уникаємо конфліктів»Підготувала та провела вихователь-методист Шепелєва Н. В.
Номер слайду 2
Мета: Підвищити психологічну культуру педагогів та помічників вихователів;Удосконалити комунікативні навички, вміння розуміти себе та оточення;Розвивати відкритість та здатність до емпатії;Розвивати партнерські взаємини між членами педагогічного колективу;Формувати вміння моделювати й реалізовувати стратегіє спілкування з батьками;Розвивати вміння розв’язувати конфліктні ситуації.
Номер слайду 3
Вправа «Експрес-інтерв’ю»{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Несумлінне, на думку батьків, ставлення педагога до своїх обов’язків Відсутність у ЗДО належних умов для зміцнення здоров'я дитини;Низька кваліфікація педагога. Невміння педагога знайти підхід до дитини;Невиправдано позитивні або негативні очікування батьків від педагогічного колективу. Обмеження педагогом свободи дитини;Нав’язування з боку як батьків так і педагогів своїх поглядів щодо тих чи тих аспектів виховання дитини. Скарги педагогів на дитину, зокрема на її поведінку;Неналежний догляд за дитиною. Неповага батьків до персоналу ЗДО;Використання педагогами непедагогічних методів виховання, зокрема моральних і фізичних покарань. Невиконання батьками правил відвідування дитиною ЗДО;Надмірна вимогливість батьків до педагогів. Відсутність у дітей елементарних навичок самообслуговування. Неадекватне оцінювання. Завищені, на думку батьків, вимоги педагогів до дитини;Агресивна або гіперактивна поведінка дитини. Недостатня увага педагогів до дитини.
Номер слайду 4
Вправа “Мозковий штурм”{912 C8 C85-51 F0-491 E-9774-3900 AFEF0 FD7}Орієнтовні відповіді:накази;попередження;залякування, вимоги у формі погроз або власне погрози;нав'язливі повчання та поради;привселюдні критика або висміювання;безпідставні звинувачення та зауваження;необгрунтовані припущення;прискіпливе випитування інформації;надмірне умовляння.
Номер слайду 5
Стратегії розв'язання конфліктів. Стратегія. Сутність стратегіїУмови застосування. Недоліки. Конкуренція. Прагнення домогтися свого на шкоду іншому. Зацікавленість у перемозі. Одна зі сторін має певну владу над іншою. Необхідність терміново розв'язати конфлікт. Переживання почуття невдоволення при поразці та провини — при перемозі. Значна ймовірність зіпсувати відносини. Ухиляння. Уникнення відповідальності за прийняття рішень. Результат не дуже важливий. Жодна зі сторін не має влади над іншою. Бажання виграти час. Значна ймовірність переходу конфлікту в приховану форму. Пристосування. Згладжування гострих кутів за рахунок обмеження власних інтересів. Предмет суперечки важливіший для іншого учасника конфлікту. Бажання зберегти мир. Усвідомлення власної неправоти. Жодна зі сторін не має влади над іншою. Нерозв'язаність конфлікту. Компроміс. Пошук рішень за рахунок взаємних поступок. Жодна зі сторін не має влади над іншою Наявність несумісних інтересів. Необхідність терміново розв'язати конфлікт. Неефективність інших стилів. Одержання тільки половини очікуваного. Лише часткове усунення причин конфлікту. Співпраця. Пошук рішення, що задовольняє всіх учасників. Наявність часу для розв'язання конфлікту. Зацікавленість обох сторін. Чітке розуміння точки зору опонента. Бажання обох сторін зберегти відносини. Часові й енергетичні витрати. Негарантованість успіху
Номер слайду 6
Вправа «Мозаїка форм роботи з батьками»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Традиційні форми роботи. Папка – пересувка Школа молодих батьків Бесіда Батьківські конференції Батьківський куточок Тематичні презентаційні стенди Родинні свята Круглий стіл Групова дискусія Вечірні свята та дозвілля, розваги Спортивні змагання “Тато, мама, я – спортивна сім’я” Нетрадиційні форми роботи Телефон довіри Інтелектуальна ігротека Бібліотерапія Бібліотека ігор Брифінг Зустріч за інтересами Тематичні зустрічі Обмін досвідом виховання Чергування батьків в дитячому садку Скринька ідей та пропозиційІнтерактивні форми роботи Сторінка на сайті Медіаосвіта Батьківська пошта Інтерактивні міні-лекції Листи відповіді на запитання Батьківські тренінги Листування Обмін думками на блозі ЗДО
Номер слайду 7
Принципи, якими мають керуватися і педагоги, і батьки під час взаємодії.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Принцип спільної активності реалізується завдяки поєднанню двох позицій: «поряд» і «разом». Принцип уваги, взаємоповаги та делікатності. Сім'я залишається закритим соціальним інститутом. Принцип цінності сім'ї. Вихователю необхідно постійно нагадувати батькам, що найприроднішими умовами для повноцінного розвитку дитини є повна сім’я, а дошкільний заклад лише покликаний допомогти батькам у виконанні їхніх функцій.
Номер слайду 8
Дотримання цих принципів усіма дорослими учасниками освітнього процесу (педагогами, практичними психологами та батьками) надасть змогу підростаючій особистості набути позитивного життєвого досвіду в період дитинства, а саме:- почуватися потрібного, захищеної, цікавою;- бути впевненішою, сміливішою у перших кроках до самостійного життя. А усвідомлення батьками значення періоду дитинства та необхідності активної включеності в цей час до взаємодії з педагогічним колективом освітнього закладу забезпечить умови для всебічного гармонійного розвитку дитини.