Конспект інтегрованої освітньої діяльності " Державні та національні символи України"

Про матеріал
Комплексної освітньої діяльності у старшій дошкільній групі з рідного краю, народознавства, художньої літератури та образотворчого мистецтва з використанням нетрадиційних технік у зображувальній діяльності
Перегляд файлу

                                              Ліцей №94 ЛМР

 

 

 

 

         Конспект комплексної освітньої діяльності

                                          у  старшій дошкільній групі

                  з рідного краю, народознавства, художньої літератури                                                                           

                                       та  образотворчого мистецтва

            з використанням нетрадиційних технік у зображувальній діяльності

                                                         на тему:

          Державні та національні  символи  України.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                       Підготувала і провела

                                                                                       вихователь дошкільних груп

                                                                                       Бойко Н.В

 

                                                  м. Львів

       Мета: розширювати знання дітей про національні та державні символи України ( герб, прапор, гімн, калина, верба, вінок, вишитий рушник ). Розвивати інтерес до України, бажання спілкуватися рідною мовою, вміння виразно декламувати вірші, пам'ять, увагу. Формувати стійкий інтерес до історичного минулого своєї Батьківщини. Вправляти у вмінні працювати у нетрадиційних техніках зображувальної діяльності. Виховувати громадянина своєї держави, любов до рідного краю, шанобливе ставлення до національних та державних символів, повагу до українського народу, гордість за красу і велич нашої Батьківщини, бажання вивчати народні звичаї та берегти традиції.

Матеріал: зображення державних те національних символів України; атрибути до сценки( корона, свищик, прапор), аудіозапис пісень про Україну. Матеріал для зображувальної діяльності (кольоровий папір, нитки, насіння маку, квіти з паперу, контурне зображення Тризуба, площинне зображення гілки калини без ягід, клей, пензлики, серветки, пластилін).

                                        

                                              Хід проведення

 

Діти, до нас сьогодні завітало багато гостей, давайте ми з ними привітаємось:

Добрий день вам, добрі люди!

Хай вам щастя й доля буде!

Не на день і не на рік,

А на довгий довгий вік!

Діти сьогодні ми з вами вирушимо у цікаву та незвичну мандрівку. А ось куди ми будемо подорожувати ви дізнаєтесь, коли послухаєте вірш Л. Пилип’яка

З далекого краю, з далеких світів

Журавлик на крилах додому летів,

Минав океани, ліси і моря,

Вдивлявсь крізь тумани - чия то земля?

 

Чиї то долини, чиї то бори,

Чиє то гніздечко гойдають вітри?

Пізнав Батьківщину - моя це земля,

Моє це гніздечко, і мова моя!

 

З далекого краю, з далеких світів

Журавлик на крилах додому летів,

Пізнав Батьківщину - моя це земля,

Моє це гніздечко, і мова моя

 

-         Тож , яку землю відвідав журавлик?

-         Як називається наша Батьківщина?

      Тож сьогодні ми з вами помандруємо Україною. Під час мандрівки ми пригадаємо державні та національні символи України, а також ознайомимось зі скарбами нашого народу. Але скарби ці незвичайні, адже їх не купиш і не про-даси ні за які гроші. Ці скарби люди відчувають серцем і душею.

      Тож вирушаємо у дорогу. А щоб іти нам було веселіше, заспіваймо пісеньку гучніше.

     ( діти співають пісню про Україну)

     А ось і перша наша зупинка і називається вона « Без верби і калини нема України ». Верба і калина – це національні символи нашої України, тому і шанує здавна їх український народ. У народі існує звичай висаджувати вербу біля ставків, адже вона оберігає джерельця та річки від замулювання. У народі кажуть « Там, де живе верба, живуть і річки ».

    Діти. А хто з вас знає, люди використовували вербу у побуті:

-         робили ясла для худоби;

-         плели кошики;

-         вирізали ложки;

-         робили паркани;

-         виготовляли іграшки;

-         у відварі купали дітей;

-         вербові гілочки освячували на Вербну неділю.

    Діти, а зараз я пропоную вам відгадати загадку:

 

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті.

Видивляється у воду

На свою чарівну вроду.( Калина )

 

    Вірно, це калина, ще один народний символ українців. У народі цінують калину за її цілющі властивості. З ягід готують кисіль, джем, варення. Тому і садять калину біля осель, а особливо біля криниць, щоб вода була прохолодною та смачною.

    Діти, а які ви знаєте звичаї пов’язані з калиною?

-         калиною прикрашали весільний коровай;

-         калину вплітали у вінок дівчата.

Про калину написано багато віршів. А хто з вас знає вірш про калину?

 

На городі біля тину
Чепурилася калина.
Почепила ягід грона,
Мов намистечко червоне,
І співала ніжно й тихо:
- Не робіть калині лиха,
Не ламайте, бо калина –
Це маленька Україна!

 

     Та не тільки у віршах прославляється калина. Про цей символ існує багато легенд та прислів’їв. А які ви знаєте прислів’я про калину.

-         Любиш Україну, посади калину.

-         Дівчина у вінку, як калина у цвіту.

-         Пишна та красива, мов червона калина

-         Який кущ така калина, яка мати, така й дитина.

Ще про калину народ склав багато пісень. Давайте і ми з вами заспіваємо пісню про калину.

    Пісня « Ой єсть в лісі калина ».

     Ось ми з вами і пригадали національні символи вербу та калину; але чує-те звучить чарівна музика, вона кличе нас далі у дорогу. Під пісню про руш-ник діти підходять до наступної зупинки « Українська вишивка ».

    Український народ має багато символів та обереги. Це і вишиті сорочки, барвисті костюми, різноманітні вишиванки. Та найважливіше місце серед усіх вишиванок займає вишитий рушник. Здавна не було жодної хати без вишитого рушника. Ним прикрашали стіни, вкривали хліб, витирали руки. Відповідно до призначення рушники мали різну назву:

-         рушники стирачі ( для стирання зі столу, накривання хліба на столі );

-         рушники утирачі ( для витирання рук та обличчя );

-         рушники покутники або наобразники ( повивали образи у хаті );

-         подарункові рушники ( давали в дорогу );

-         весільні рушники.

   Хліб та сіль на вишитому рушнику – це гостинність українського народу. Без вишитого рушника не святкували ні народження дитини, ні весілля. Коли син вирушав у далеку дорогу, мати дарувала йому рушник, як оберіг від лиха. Діти, а хто з вас знає вірш про рушник?

 

 Рушничок на столі – давній звичай

 Ним шлюбують дітей матері.

 Він додому із далечі кличе,

Де в калині живуть солов’ї.

 

   Та крім рушника, не менш важливе місце, як оберіг, займає віночок. Українсь-кий віночок – це частина жіночого одягу. Який носили дівчата. Це не просто прикраса, але й дівочий оберіг. У народі вважають, що у ньому криється така сила, яка і біль знімає і волосся оберігає. Діти, а давайте ми з віночком пограє-мо у гру, але для початку пригадаємо слова і правила.

 

Ти біжи, біжи, віночку,

Швидко, швидко  по руках.

У кого в руках віночок,

Той танцює гопака.

 

З віночком ми пограли і нам слід вирушати далі у дорогу. ( Під музику діти підходять до наступного стенду ). Наша наступна зупинка «Державні символи». Діти, назвіть державні символи нашої країни. ( Тризуб, Гімн, Прапор. )

Давайте ми з вами послухаємо легенду про державні символи України « Уро-чиста пісня трьох братів »

 

Драматизація легенди.

Автор: Жила колись давно жінка, яку звали – Україна. І було у неї три сини. 

          Зростали  вони чесними, сміливими, дуже любили свою матусю і готові були віддати за неї своє життя. Попідростали сини і вирішили піти у світ прос-лавляти свою матір.

I Син: Мамо, піду-но я межи люди, подивлюся на білий світ.

 

Мама: Ну що ж сину, йди, та пам’ятай про свою домівку. А на згадку візьми із собою ось цю корону з трьома промінцями.

 

Автор: пішов син між люди. Минув час, і завдяки своєму розуму став він великим князем. А за трипроменеву корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показуючи шлях до кращого життя, дали першому синові ім’я Тризуб, а знак, що дала йому мати, назвали Гербом.

   Аж ось настала черга середнього сина.

 

II Син: Мамо, піду-но я межи люди, подивлюся на білий світ.

 

Мама: Ну що ж сину, йди, та пам’ятай про свою домівку. А на згадку візьми із собою ось цей синьо-жовтий одяг.

 

Автор: Пішов син між люди. І своїми хорошими справами прославив він матір.      

           А  люди дали йому ім’я Прапор.  Минав час і вирішив молодший син піти у світ.

 

III Син: Мамо, піду-но я межи люди, подивлюся на білий світ.

 

Автор: Відпустила мати і найменшого сина. І подарувала йому на згадку про рідну домівку соловейків голос. Там, де був наймолодший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. І за свій дзвінкоголосий спів хлопчина отримав від людей ім’я – Гімн. І від тоді, завжди поруч, три брати: Тризуб,  Прапор, Гімн прослав-ляють свою неньку. А там де вони проходять лунає урочиста пісня.

    Ось така легенда про державні символи України.

 

     -  Діти, а як ви думаєте, чому Герб має три промінці, що вони символізують?

 ( силу, мудрість та любов )

-         що означають кольори на прапорі?

-         Як потрібно поводитися, коли звучить гімн?

 

Діти виконують Гімн.

 

Ось і завершується наша мандрівка. А як відомо, з подорожі завжди щось привозять додому. Тож і ми з вами маємо повернутися не з порожніми руками. Давайте на згадку про мандрівку ми виготовимо народні та державні символи України.

 

 Робота у підгрупах:

  • Калина – способом  квілінг;
  • Прапор – аплікація з ниток;
  • Віночок – об’ємна аплікація;
  • Тризуб – ліплення з кульок ( мозаїка )

 

Підсумок заняття.

-         Кудою ми подорожували?

-         Що цікавого дізнались під час подорожі?

-         Що найбільше сподобалось?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 березня
Переглядів
54
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку