Тема: Країна смачних історій
Мета. Розвивати пізнавальні здібності дитини, здатність аналізувати, робити узагальнення, припущення, обґрунтовувати власну думку. Збагачувати практичний досвід дитини, надавати їй можливість виявляти творчу ініціативу, приймати рішення. Заохочування дошкільнят до досліджень та експериментувань.
Продовжувати виховувати свідоме ставлення до власного здоров’я, навчати дітей цінувати його та дбати про нього. Розширювати знання дітей про те, що є корисним (зловживання борошняними та солодкими виробами). Формувати елементарне уявлення про вітаміни та їхнє значення для фізіологічного розвитку дитини. Збагачувати та активізувати словник дітей іменниками, прикметниками, закріпити вміння виділяти перший звук у словах, називати слова із заданим звуком. Пояснити значення слова «кулінарія». Зміцнювати дружні стосунки між дітьми, уміння працювати разом. Розвивати уяву, мислення, пам'ять, мовлення, фантазію.
Попередня робота Розгляд зображень продуктів харчування, читання казок бесіда на тему: «Яка їжа корисна», загадки про продукти .
Обладнання. Ілюстраціїї до казок , меню дитячого садка, овочі , фрукти, одяг для дітей (фартушок ,ковпак )
Хід заняття
Вихователь. Добрий день!
Психогімнастика «Привітання»
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе —
День сьогодні особливий!
Вихователь : Листоноша приніс посилку. Давайте подивимось, що там. (дістає).Це книга дуже цікава і незвичайна. Називається вона «Смачні історії»
-Як ви думаєте про що ця книга?(відповіді дітей)
-Хто може бути головними героями «смачних історій»? (відповіді дітей)
Так , вірно ,головними героями таких історій –це продукти, овочі та фрукти.
Автор цієї книги приготував для вас не просто «смачні історії», а « смачні- пресмачні» завдання.
І якщо ви будите уважні і терплячі, всі випробування пройдете- солодкий приз придбаєте.
- Ви готові до таких випробувань?
- Діти : Так, готові!
Вихователь: зараз я її відкриваю
1 завдання – гра «Істивне –неістивне» (гра з м’ячем)
Вихователь: Молодці, я вважаю , що ви добре розбираєтеся в продуктах харчування.А тому пора заглянути на другу сторінку книги, а називається вона «Скатертина самобранка»
Завдання 2
Давайте, згадаємо продукти або страви ,які згадуються в казках
Ой, набридло на віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачить весь світ.
(Колобок)
Сидить дівчина в корзині
На ведмежій дужій спині.
А чому ж вона сховалась,
До ведмедя не призналась?
(Маша)
Сидить півник на печі
Їсть смачненькі калачі.
Ось лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить котик рятувати,
В лиса півника забрати.
(Казка «Котик і півник)
Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку ту по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б відповів?
(«Червона Шапочка»)
На городі виростала,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати? («Ріпка»)
Заховалась у корзині,
Їде на ведмежій спині,
Дивиться ,щоб волохатий,
Пиріжки не міг узяти. (Маша і ведмідь)
Я руда, низького зросту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа-
В них таке смачненьке м’ясо
Вовку- брату я сестриця.
А зовуть мене …(Лисиця) («Лисичка сестричка і вовчик братик»)
Знайшов півник колосок,
Змолов борошна мішок.
Спік негайно у печі
Пиріжки та калачі.
Мишенят не пригощав,
Бо жоден з них не помагав («Колосок»)
Вихователь: Молодці, відгадали . Наступна сторінка нашої книги
Завдання 3
Це завдання від кухаря
Вихователь:
У кухаря трапилася неприємна подія .Вона вирішила подивитися меню на завтрашній день і побачила, що страви всі переплуталися. Давайте допоможемо їй правильно скласти меню . Але справа це не проста. (робота дітей )
Вихователь: Молодці, ви зібрали все правильно. Скажіть ,будь-ласка, що у нас буде на сніданок, обід та вечерю.(відповіді дітей).Тепер наш кухар буде дуже задоволена .
Вихователь :
Малята, сьогодні ми згадаємо
Про те, що ми вживаємо.
Про овочі та фрукти
Про молоко та хліб,
Про всі смачні продукти,
Які нам їсти слід.
Щоб здоровими були
Щоб скоріше підросли.
Здорова людина –це щаслива людина; коли в неї міцний сон; хороший апетит; веселий настрій; гарний зовнішній вигляд.
Здоровою людиною можна назвати і ту людину, яка правильно харчується. Ви знаєте, що у сім живим істотам: людям, тваринам, рослинам, необхідно їсти, щоб жити.
Овочі дуже корисні. Піднімають настрій, додають бадьорість, містять вітаміни, захищають від хвороб, і роблять розумнішими.
Морква – дає сили, покращує розумову діяльність, корисна для зору, серця.
Огірок – покращує ріст волосся, нігтів, підвищує імунітет.
Буряк – покращує апетит, позитивно впливає на зір.
Гарбуз – покращує стан шкіри, зір, роботу внутрішніх органів.
Вихователь: Давайте пограємо. Я буду називати овочі, а ви - говорити, як їх прибирають. (фізкультхвилинка )
Помідори - зривають.
Картопля - викопують.
Морква - висмикують.
Лук - висмикують.
Гарбуз - зрізають.
Капусту - зрізають.
Огірки - зривають.
Горох - рвуть.
Часник - висмикують.
Ріпу - висмикують.
Баклажани - зрізають.
Буряк - висмикують.
Кабачки - зрізають.
Вихователь:
- Отож, для початку пригадаймо, що слід зробити перед перед тим як приступити до
роботи?
Правила техніки безпеки та гігієни :
- Вимити руки з милом;
- Надіти фартушки та косинки;
- Прибрати волосся під косинку.
- Працювати охайно, не заважаючи один одному, за потребою
допомогти один одному;
- Уважно слухати вказівки вихователя;
- Після виконання роботи прибрати своє робоче місце.
Практична частина «Прикрась страву святково»
Вихователь:
Молодці, швидко справились.
Смачне заняття підходить до завершення.
Дітки, чи сподобалось вам сьогоднішнє заняття? Що саме? Що нового навчилися?
Вихователь: Ці страви дали можливість експериментувати, виявити свою творчість, фантазію, зовнішній вигляд, новий стиль подачі страви.
Сюрприз від мастера шефа (сік і фрукти)