Чим заклопотані птахи навесні ?
Ось іде до нас весна,
Все навколо ожива.
Підсніжники прокидаються,
Пташки прилітають,
Діти вибігають,
На луках стрибають![4]
Діти діляться своїми враженнями від спостережень за природою сьогодні і продовжують речення : «Доброго ранку!Мене сьогодні вразило…»
Сьогодні______
Число___, місяць_________, день тижня.
Що нас чекає______________.
Прилетіли гості ,
Сіли на помості,
Без сокири , без лопати
Поробили собі хати.
Здогадались,дітлахи?
Ну ,звичайно, це …(птахи).[2]
По болоті так поважно
Розглядає все уважно:
І комашок,і гусей
Походжає …(журавель)[2]
20
далеких краях?
Учитель пропонує учням розглянути малюнки із зображеннями різноманітних птахів і виконати завдання.
Вчитель зачитує опис птахів,учні називають птаха ,про кого йдеться.
1.Дзьоб червоний,довгий ,довгі ноги. Крила – наче вишитий рушник. Кажуть люди – він дітей приносить. Жити біля хат давно він звик. І в грозу, і в найсильнішу спеку все клекоче на стовпі…(Лелека).
Додаток 6.
2.Тендітна шия ,ніжний стан. Ця птаха білокрила. Нехай шипить, а не співа, все ж людство полонила. Прикраса паркових озер,яку зустрінеш зрідка – красуня дивна на воді. Білесенька…(Лебідка).
21
Додаток 7.
3.В мене є великий хист. Я співаю як артист. Спів мій рідкісний усюди дуже люблять слухати люди.(Соловей)
Додаток 8.
4.У садочку понад тином я зробив йому хатину. Він навколо подивився,заспівав і оселився. (Шпак).
22
Додаток 9.
5.Що воно за дивна птиця: світла денного боїться, дзьоб крючком,великі очі,і не спиться їй до ночі? (Сова)
Додаток 10.
6.Швидко скрізь цей птах літає ,безліч мошок поїдає,за вікном гніздо будує,тільки в нас він не зимує. (Ластівка) Додаток 11.
23
VI. Робота з Леґо.
Додаток 12.
VII. Екологічна задача.
Одного разу Миколка й Сашко пішли до лісу та взяли із собою собаку. Собака весело біг попереду,обстежуючи кожний кущ,кожну травинку. Хлопчики йшли позаду,голосно розмовляли. Миколка розмахував палкою,проганяючи метеликів зі свого шляху.
Сяяло сонечко. У лісі панувала тиша. Та раптом цю тишу порушив гавкіт. І хлопчики підбігли до собаки – він стояв біля гнізда пташки. Пташки в гнізді не було. Хлопчики взяли ще теплі яєчка в руки,потримали і поклали їх до гнізда. Забрали собаку та пішли собі стежкою далі.
24
За вікном панує красуня весна. Повертаються перелітні птахи. Їх треба охороняти. А пригадати правила поведінки в природі нам допоможе незвичайний кошик. У ньому мудрі поради. Прошу озвучити їх.
(Діти витягують з кошика малюнки і озвучують поради)
А ще птахи прикрашають наші ліси, радують нас дзвінким гарним співом.
Додаток 13.
Коло думок
- Як би я був (була) птахом, я б був (була б) …, тому що ….
25