"Конспект інтегрованого уроку для 2 класу на тему: "Типи текстів. Життя тварин взимку" "

Про матеріал

Українська мова

Тема: Уявлення про типи текстів – розповідь, опис, міркування. Вимова і написання слова заєць

Природознавство

Тема: Життя тварин взимку

Ключові компетентності:

формувати в учнів здатність успішно користуватися письмовою та усною мовленнєвою діяльністю, мати уявлення про різні висловлювання залежно від поставленої мети; розвивати вміння працювати в групі, приймати рішення, уникати конфліктів; формувати здатність до пошуку та засвоєння нових знань.

Перегляд файлу

Інтегрований урок

Українська мова

Тема: Уявлення про типи текстів – розповідь, опис, міркування. Вимова і написання слова заєць

Природознавство

Тема: Життя тварин взимку

Ключові компетентності:

формувати в учнів здатність успішно користуватися письмовою та усною мовленнєвою діяльністю, мати уявлення про різні висловлювання залежно від поставленої мети; розвивати вміння працювати в групі, приймати рішення, уникати конфліктів; формувати здатність до пошуку та засвоєння нових знань.

Предметні компетентності:

вдосконалювати вміння визначати складові частини тексту;

вчити складати тексти за опорними частинами;

збагачувати активний словниковий запас учнів;

формувати вміння приймати правильні самостійні рішення;

продовжувати ознайомлення учнів з життям тварин взимку;

виховувати дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку: інтегрований урок.

Наочність: відео-презентація, роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал,

Хід уроку

I. Організаційний момент


Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

На урок увагу не забудьте взяти.

Сядьте всі рівненько, починаєм працювати.


 


II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (с. 85, вправа 219)

Вдома ви виконували вправу 219.

Що ви читали? (Текст). З яких частин складається ваш текст?

Зачитайте кінцівку, яку записали до зошита.

Вимовте звуки, які позначає буква я в словах ялинових і Ганнуся.

2. Фенологічні спостереження.

— Сьогодні ми вирушаємо в подорож у світ природи. Допоможе нам у цьому чарівниця. Відгадайте, хто вона!


Стало біло навкруги —

Я розпушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди.

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я — … Зима.


 


— Зима завітала до нас не одна, а зі своїми синами – зимовими місяцями. Назвіть їх. Чому грудень має таку назву?

Запишіть в зошити, будь ласка, число, класна робота.

— Про які зміни, що відбулися в неживій природі ви знаєте? А в живій природі?

— Діти, який малюнок можна намалювати, дивлячись на ці ознаки. (Сумний, похмурий). Чого не вистачає взимку? (Сонця). Тому, ми з вами будемо намагатися працювати гарно, щоб чарівниця Зима подарувала всій природі більше сонячних днів. І в нашому класі теж засяяло Сонце. Домовилися? (Так)

3. Робота з деформованим текстом

А зараз візьміть карточку на ваших партах. Прочитайте речення. Перебудуйте і доберіть заголовок до тексту.

Лісові звірі поховалися в теплих норах.

Міцно спить ведмідь, їжак та борсук.

Прийшла зима.

Природа завмерла в очікуванні першого снігу.

Дітвора чекає веселих свят і подарунків.

Чи в правильному порядку стоять речення? (Ні). Що треба змінити?

Прочитайте текст. Який заголовок ви дібрали? Скільки частин буде у вашому тексті? Скільки абзаців?

— Як починаємо писати кожен абзац?

4. Каліграфічна хвилинка

З з зи ма зима

Діти, з якої літери починається слово зима? Давайте згадаємо правопис букви З з і правила з’єднання з іншими літерами

Запишіть із зачину перше речення до зошита.

Прийшла зима

Молодці, діти! Валізу знань, що потрібні будуть у нашій подорожі ми зібрали, продовжуємо наш урок.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми дізнаємося, які бувають тексти, будемо вчитися розрізняти їх за видами. Поговоримо про життя тварин взимку.

IV. Сприймання навчального матеріалу

1. Робота з підручником вправи 220 (с. 85-86)

Прочитайте тексти і подумайте, що у них спільного і що відмінного?

Про що говориться в кожному з текстів? (Про зайчика.)

— Це у них спільне? (Так)

— Про що ви дізналися з першого тексту? (Як заєць шукав собі куточок для відпочинку). Отже, в цьому тексті розповідається про зайчика. Це текст-розповідь.

— Що дізналися з другого тексту? (Який зовнішній вигляд має заєць). Це текст-опис.

— Про що дізналися з третього тексту? (Чому заєць змінює колір хутра на зиму.)

Це міркування. У тексті пояснюється, чому заєць змінює колір свого хутра на зиму.

— Отже, є три типи текстів в українській мові: текст-розповідь, текст-опис, текст-міркування.

2. Візьміть до уваги!

Ознайомлення учнів з теоретичними відомостями щодо існування типів текстів (с. 86).

3. Словникова робота

Загадка

Від страху тремтить, швидко біжить.

— Запишіть відгадку. Запам’ятайте як пишеться слово заєць. Виконайте звуко-буквений аналіз слова заєць.

Прочитайте і поясніть!

ЗтлшпАкнЙвлоЦніпЯпьНопнтОкГсвИтшчНлмОкшСнпЯлпТдсЬ

(Зайця ноги носять.)

 4. Продовження роботи над виконанням вправи 220

— Спишіть друге речення тексту-міркування.

— Поясніть, замість якого слова вжито слово він.

5. Фізкультхвилинка

V. Закріплення та усвідомлення вивченого матеріалу

1. Хвилинка-цікавинка

Діти, а зараз ми помандруємо сторінками газети «Колосочок». Всі пам’ятають природничу гру «Колосок»? (Так).

Існує два види зайців: Заєць білий та заєць сірий.

Ми з вами читали текст-розповідь, текст-опис, текст-міркування?

2. Робота в парах

Перша група

Спишіть текст, доповнивши його потрібними словами.

   Влітку вовк … . Прийде … зима. Звірі поховаються. Нічого буде їсти вовкові. Взимку він ходить … і … .

Слова для довідки: голодний, ситий, холодна, злий.

Друга група

Запиши речення в такому порядку, щоб вийшов текст. Визначте, який це текст?

В неї руденька пухнаста шубка. Білочка невеличке  звірятко. Вушка гостренькі. Пухнастий хвостик, піднятий догори. Оченята коричневі та блискучі.

Третя група

Доповніть речення, щоб вийшов текст.

   Прийшла зима. Випало багато снігу. Діти юрбою вибігли на вулицю.

   ……

   Ось чому дітлахи люблять зиму.

VI. Підбиття підсумків уроку

— З якими типами текстів ви ознайомилися на уроці?

— Які тексти (описи чи розповіді) найчастіше трапляються в нашому мовленні?

Діти, на ваших партах є картки з розділовими знаками.

Якщо вам сподобався урок і ви все зрозуміли, підніміть, будь ласка, знак оклику.

Якщо вам урок не сподобався і ви щось не зрозуміли, підніміть, будь ласка, знак питання.

Я гадаю, що Чарівниця Зима подарує для нас більше сонячних днів, бо в нашому класі вийшло із-за хмар Сонце, я вам всім дуже дякую за роботу на уроці. Я впевнена, що ви не будете байдужими взимку і завжди будете допомагати птахам та тваринам.

VII. Домашнє завдання

с. 86, вправа 221. За вибором скласти опис снігура або текст-міркування

«Чому ця пташка так називається?»

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 12
Оцінки та відгуки
  1. Денщиков Руслан
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Павлюк Яна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ivanna Chemrat
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Чемрат Иванна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Денщиков Руслан
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Грабко Руслан
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Денщиков Руслан
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Чемрат Іванна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Лусік Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Лусік Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Доценко Наталія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Мороз Наталія Юріївна
    Цікавий урок був, колего!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 9 відгуків
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 лютого
Переглядів
361
Оцінка розробки
5.0 (12 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку