Урок з української мови у 2 класі з використанням ІКТ. Метою якого є виховання пізнавальних інтересів до вивчення рідної мови завдяки грі та комп`ютерним тренажерам.
Урок української мови
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...»
Побудова речень різних типів
Мета. Формувати в учнів уміння розрізняти речення за їх типами, перебудовувати речення одного типу в інший, доповнювати речення за питаннями, створювати порівняння, складати за малюнком речення різних типів; розвивати творчу уяву, мислення, мовлення, увагу; виховувати почуття прекрасного, любов до природи, пізнавальний інтерес до вивчення рідної мови за допомогою сучасних інтерактивних технологій.
Матеріали та обладнання. Музичний запис А. Вівальді «Пори року. Осінь»; ілюстрації осіннього лісу; зошит з розвитку мовлення, презентація уроку, комп`ютерні тренажери.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- Привітання
- Мозковий штурм «Комп`ютерні тренажери»
II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
Вчитель пропонує учням заплющити очі і спробувати уявити те, про що він прочитає. Звучить музика А. Вівальді «Пори року. Осінь». Вчитель читає вірш Іванни Савицької «Осінь».
Летять листки, пожовклі і зів'ялі,
Летять до ніг і сумно шелестять.
Затих гайок, і верби кучеряві
Пташиним співом вже не гомонять.
А ниточки ясні срібноволосі
Шепочуть: осінь, осінь, осінь...
Летять листки, і скрізь так непривітно...
Заснув ставок, і нивка вже не та.
Колишеться вітрець одноманітно,
І між стернею блудить самота.
А ниточки ясні срібноволосі
Шепочуть: осінь, осінь, осінь...
Летять листки, замовкли птахів хори,
А сонце вже біжить кудись, біжить.
Ах літечко! Вернися до дітвори
Хоч на якусь годинку, хоч на мить.
А ниточки ясні срібноволосі
Шепочуть: осінь, осінь, осінь...
Бесіда.
Осінь - чудова пора. Вона багата на різні кольори. Пригадуючи осінні картини, ми будемо повторювати типи речень, а також складати речення різних типів.
III. Основна частина уроку.
Робота в зошиті з розвитку мовлення.
Завдання 1. Пригадайте, які бувають речення.
Завдання 2. Розставте розділові знаки в кінці речень. З'єднайте лініями речення і їхні типи.
Спонукальне
розповідне
питальне
окличне
неокличне
Беріть, діти, кошики і гайда до лісу!
Куди відлітають птахи восени?
Рідна земля найкраща!
(Діти пояснюють свою думку).
Завдання 3. Складіть за малюнком речення різних типів.
На дошці вчитель вивішує картини осіннього лісу. Користуючись ними і малюнком у зошиті, діти складають різні за типами речення.
Фізкультхвилинка
Завдання 4.
Перебудуйте розповідне речення в питальне.
Осінь розфарбувала усі дерева і кущі.
Що зробила осінь з деревами і кущами? Хто розфарбував усі дерева і кущі? Що розфарбувала осінь?
Перебудуйте розповідне речення в спонукальне.
Осінь золотом нам дорогу встелить.
Осене, встели нам дорогу золотом.
Завдання 5. Доповніть речення. Запишіть.
Була золота осінь. Осіннє повітря холодне. Сухе листя дощем сипалося з дерев і шелестіло під ногами.
Перевірка завдання 5.
Редагування речень, їх аналіз.
Завдання 6. Підкресліть у вірші М. Сингаївського слова, що говорять про осінь, як про живу істоту.
Осінь спати захотіла,
Землю листом застелила.
Тільки вітер налетів,
Гратись з листям захотів.
Осінь золото лічила,
Під березами спочила...
Самостійна робота учнів.
Завдання 7. З чим можна порівняти осінь? Запишіть.
Осінь наче чаклунка.
Осінь як спляча царівна.
Осінь як золота чарівниця.
Осінь як художниця.
Завдання 8. Складіть два розповідні речення про осінь. Використайте порівняння. Запишіть.
Перевірка завдання 8. Учні читають складені речення. Аналізують їх.
IV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання.
Напишіть про горобину три речення різних типів.