Конспект інтегрованого уроку літературного читання. 4 клас. Саша Кочубей "Володарка лісу"

Про матеріал
Конспект уроку формування компетентностей для 4 класу на тему , на якому відбувається інтеграція літературного читання, математики, образотворчого мистецтва, природознавства. Доцільно провести перед 26 квітня, оскільки урок просочений згадками Чорнобильської трагедії.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект

інтегрованого уроку

літературного читання

у 4 класі

 

 

 

 

 

                                                             Підготувала:

Мазурук Оксана Миколаївна

 

 

29 листопада 2019 р.

Предмет. Літературне читання

Клас. 4

Тема.  Саша Кочубей «Володарка лісу»

Мета. Формувати навички свідомого читання, вміння сприймати, аналізувати, оцінювати інформацію в текстах різних видів (читаючи та на слух), сприймати і використовувати нову інформацію у різних комунікативних ситуаціях, висловлювати думки, почуття та ставлення. Формувати здатність особистості продуктивно взаємодіяти з різними партнерами у парі, у групі та з усіма в колективі, творчо  співпрацювати. Виявляти художньо-образне, асоціативне мислення у процесі художньо-творчої діяльності. Застосовувати досвід математичної діяльності для кращого пізнання навколишнього світу. Формувати екологічне мислення, виховувати ціннісне ставлення до природи, до своїх рідних, однокласників, до рідного краю. Формувати вміння контролювати та оцінювати свої результати.

Тип уроку: Урок формування компетентностей.

Інтеграція: Літературне читання, математика, образотворче мистецтво, природознавство.

Обладнання: Хрестоматія 3-4 кл., аудіозапис звернення Саши Кочубей, презентація, картки із завданнями, м’яч, снігова куля, аркуші А3, жеребки, клей, олівці, нитки, кольорові листочки, ілюстрації, конвертики з малюнками, серветки, кружечки кольору світлофора, магніти.

 

Хід уроку

І. Мотиваційний етап

- Доброго дня усім присутнім. Любі діти, я рада вас бачити у гарному настрої, а у кого він не дуже гарний – просто посміхніться, подумки побажайте всім успіхів на цілий день. Адже посмішка завжди поліпшує настрій.

Девіз нашого уроку (слайд 1) :

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а читати й бачити .

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

 

ІІ. Етап цілепокладання і планування

1.Інтерактивна вправа з мячем «Ваші очікування»

  • Давайте станемо у коло і кожен з вас, передаючи мяч скаже, що він очікує від сьогоднішнього уроку читання.
  • Наші очікування від нашого уроку…..
  • Отож вперед, до праці!

 

2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2)

- Сьогодні ми познайомимось з вами з сучасною письменницею та одним із її творів

- Прочитайте та розшифруйте ім'я та прізвище письменниці в одному рядку. А в другому – назву твору, який ми будемо з вами сьогодні читати.

Той, хто першим відгадав, пише автора і твір, який будуть вивчати на дошці.

СаПГша КоПГчуПГбей

«ВоПГлоПГдарПГка ліПГсу»

 

ІІІ.Етап опрацювання навчального матеріалу

1. Перегляд відео звернення (слайд 3, 1хв38с)

- Перегляньте уважно звернення авторки до вас, щоб ви потім змогли дати відповіді на деякі запитання.

- У вас на партах є листочки із запитаннями, знайдіть та обведіть правильні відповіді.

2. Аудіювання (слайд 4)

  1. Де народилася авторка?

А) м. Умань;

Б) м. Київ;

В) м. Первомайськ.

2. Що полюбляла з дитинства?

А) читати;

Б) писати;

В) малювати.

3. Для кого написала свою першу книгу?

А) для себе;

Б) для дорослих;

В) для сина.

4. Хто головний герой книги «Сім нескладух Говорухи»

А) хлопчик Андроїд;

Б) хлопчик Андрій;

В) хлопчик Сергій.

Взаємоперевірка.

- Перевірте один в одного як ви  справились.

Перевірка із правильними відповідями на слайді.

 - Хто допустив помилки? Будьте більш уважнішими наступного разу.

 

3. Знайомство з новим оповіданням (с.141-143). Вправа «Ментальна карта»

- Яку назву має оповідання, яке ми будемо сьогодні читати?

- Хто такі володарі лісу?

- Хто може бути володарем лісу?

- Ваші передбачення.

(Учні на кольорових липких аркушиках паперу записують свої передбачення, виходять до дошки і на кожній зі стрілочок ментальної карти прикріплюють їх.)

 - Хотіли б ви дізнатися, хто ж той володар лісу?  Тоді прочитаймо оповідання «Володарка лісу» і ви скажете, кого і чому так називають.

 

 

4. Читання частин тексту різними способами.

- Скільки на першій сторінці 141 абзаців? (8). Спробуймо 6 з них прочитати напівголосом, 7 – разом з автором, всі інші – мовчки і дайте відповіді на запитання:

  • Так кого називали володаркою лісу? Чому?
  • Справдились ваші передбачення?
  • Який настрій у цього оповідання? Чому?
  •  Що вас найбільше здивувало?
  • Що видалося незрозумілим?

5. Словничок (слайд 5)

-  У тексті вам зустрілися такі слова, давайте разом з вами пояснимо їх значення.

Самосели - ті, хто самостійно заселяються куди – небудь.

Прабабуся – бабуся мами або тата.

Чорнобиль – назва міста в Україні, де у 1986 році стався вибух на атомній станції. Ця зона й досі є небезпечною для життя людей.

Радіація – випромінення, особливої енергії, яка шкідлива для всього живого.

6. Математичні розрахунки

  • Чи знаєте ви скільки років минуло від дня Чорнобильської катастрофи?
  • Давайте підрахуємо повну кількість років. Яким способом ми це можемо зробити?
  • Який зараз рік? (2019) А в якому році сталася трагедія? (1986). То як здійснити підрахунок? Отож на своїх аркушах паперу виконайте дію віднімання.
  • Розумники! Легко справилися із завданням.
  • Можливо пригадаєте точну дату, коли все сталося. Так, саме 26 квітня 35 років тому це відбулося.
  • А хто є однолітками катастрофи? Можливо ваші батьки чи рідні, знайомі? Співставте 35 із їхнім віком.
  • Так, Чорнобильська трагедія ще довго нагадуватиме нам про себе, назавжди залишиться у нашій памяті. Тому нам потрібно вчитися, щоб бути розумними, щоб у майбутньому ніколи не допустити катастроф.  Нам з вами потрібно жити і творити, радіти життю, не зважаючи ні на що. А щоб бути здоровими треба трішки відпочити і порухатися.

 

Фізкультхвилинка

 

7. Читання оповідання учнями вголос. Вправа «Ланцюжок».

Гра «Частинки з‘єднай, пояснення дай» (слайд 6)

 - Попрацюймо у двох групах.

- Швиденько прочитайте слова та словосполучення, з'єднайте з їх тлумаченням, по парах вибігайте до дошки та поясніть розуміння.

Міцний горішок – людина із складним характером;

Час летить, мов шалений – дуже швидко минає;

Приросла до Залісся – не хоче залишати свій рідний дім;

Торохтить радіо – говорить.

  • Перевіримо, як ви справились із завданням. Молодці!

8. Творча робота у трьох групах

Обєднання у три групи відбувається шляхом витягування жеребків. У кожній з них обирають командира, дають їй назву.

Пропонує розглянути ілюстрацію до твору Андрія і Ніни Нечаєвських, проаналізувати її.

Потім учні повторюють правила роботи у групі та з клеєм.

Командиру кожної групи учитель дає великий аркуш паперу, кольорові олівці та конверт, у якому на маленьких аркушах паперу зображені різні малюнки.

Завдання – створити аплікацію-ілюстрацію до твору, використовуючи лише ті малюнки, про які згадувалось у змісті тексту. Обговорити між усіма учасниками, що саме будуть створювати, розподілити хто що має робити – 3 хв.

По сигналу учителя - приклеїти їх на аркуш. Можна розфарбовувати, домальовувати що необхідно, але вкластися у 5 хв. Потім кожна з груп має презентувати свою роботу, прикріплює її на дошці, а командир має розповісти, які малюнки використали, що саме зобразили на ілюстрації і чому.

9. Гра «Розвідники»

 - Ви у мене дуже любите гратись .Тож пограємось з вами у розвідників.

 - Порахуйте скільки разів у тексті зустрічаються слова: барвінок (4 рази), прабабуся(11 разів)

 - Молодці, і з цим завданням справились.

10. Гра «Блискавка»

 - Швиденько прочитайте слово і знайдіть речення з цим словом.

Хустка    барвінок     Марійка     торохтить

 

ІV. Рефлексійно-оцінювальний етап

Інтерактивна гра «Снігова куля»

Учні стають у коло і передають по якомусь рахунку кулю. Той, у чиїх вона руках, розмотує один папірець і дає відповідь на запитання.

 - Від чийого імені ведеться оповідання ?

- Що вас розтривожило в цьому оповіданні?

 - Як дівчинка ставиться до прабабусі?

- Що ви можете сказати про прабабусю? Якою ви її побачили?

-  Чому прабабуся повернулася в Залісся?

- Кого вона називає своїми сусідами?

 - Яке господарство у прабабусі?

- Що відповіла бабуся на прохання Марійки залишитись?

- З яким твором ми сьогодні познайомились?

- Хто автор твору?

 - Чого навчає нас цей твір?

 - Чим він вас схвилював?

 - Як ми повинні ставитись до природи?

Повідомлення домашнього завдання (слайд 10)

  • Навчитися виразно читати твір в особах
  • Знайти цікаві факти про Чорнобиль.

 

Самооцінювання. Вправа «Світлофор» (слайд 11)

  • Оцініть свою діяльність на уроці. Оберіть кружечок, який імпонує вашим діям.
  • Зелений – було легко працювати.
  • Жовтий – були незначні помилки, труднощі.
  • Червоний – було важко працювати, припускався помилок.

 

  • Чи справдились ваші очікування, які ви визначали на початку уроку?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
5 квітня 2020
Переглядів
1290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку